ensi kertaa lappiin kalaan

Started by lappari3, January 06, 2007, 23:06:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lappari3

Elikä olisi tarkoitus mennä kesäkuussa 2007 pohjoiseen kalaan. Paikkoja voit ehdottaa Oulusta ylös päin ( kuitenkin suomen sisällä ). mukanamme on asuntovaunu joten paikka saisi mielellään olla korkeintaan 200 km päässä caravaanari alueelta ( Jättäisin siis asuntovaunun caravaanari alueelle ja jatkaisin sieltä autolla ) .paikka saisi olla Korkeintaan 10 km kävely matkan päästä ( käytössä kaupunki maasturi ). maasto pitäisi olla suhkot helppo kulkuista.  kalastaisimme virvelein rannalta heitellen tai vuokratulla veneellä. haluaisimme mahdollisuuteen myös lohen saantiin muuten ei kalakannalla ei ole ihmeemmin väliä kuitenkin niin että jokainen saisi ainakin pari yli kilosta kalaa päivässä. matkaan olemme varanneet viikon aikaa.    Eli jos on kokemuksia lapista olisin kiitollinen jostain paikka vinkistä
Voit ehdottaa myös hyviä caravaanari alueita

Galamiäs

Noh, valinnanvaraa ainakin on, Oulun yläpuolellahan on lukemmattomia hyviä(Suomen parhaat :mrgreen:) kalapaikat.
- Lohijoista tietenkin Teno, Tenosta laskeva Utsjoki, Tornionjoki, Norjan puoleinen Näätämä eli Neiden.
- Suomen suurimmat harrit: Lätäseno, Könkämäeno, Rommaeno. Kaikki näistä Enontekiön kunnassa. Myöskin taimenta ja lohiakin sattumalta.
- Itä-Lapissa esimerkiksi Nuortti-, Lutto- ja Suomujoki.
- Inarinjärvi, tuetenkin  8-)
- Inarinjärvestä(järveen?) laskeva Juutuajoki+todella suuret taimenet (yli 5 ja 6 kiloisiakin hyvin)
- Ite kalastelen Rovaniemen seudulla, kuten Vikaköngäs, Tikkasenkari ym... Harria, taimenta ja kirreä tullee kyllä hyvin. :wink:i
Se mikä ei tapa sattuu v*tusti!

turtsi

Tuo luttojoki on yliarvostettu kalapaikka. Itse useammin kalassa käynyt kyseisellä joella. Venäjän puolella on niin hyvin tukittu kutukalojen nousu luttojoen latvoille, että taimen alkaa olla erittäin harvinainen saalis.

jmt72

Ei muutaku Tenolle, kesäkuu on liian varhainen muissa joissa "minun mielestä"
Lapin hullu

250gl

Itse olen käynyt karesuvannosta jonku matkaa ylös päin niin luspalla ja rautukoskella ja kyllä on tullut kiitettävästi kalaa  :wink: