Mitä teet työksesi ?

Started by Aatami, February 17, 2007, 07:53:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hd-dvd

Tammikuusta asti työtön...(pääsin armeijasta) Sain viimein kelalta työttömyyskorvaukset(eihän siinäkään taistelussa mennykkö puolivuotta -.-) , ja muutimme omaan kämppään  :-D. 26.8 Alkaa AMK opinnot. Insinööriksi pitäisi kait tässä 5v sisään valmistua.

unskilo

Itsekin olen opiskelija: aloitan Oulun yliopistossa biokemian koulutusohjelmassa, mutta suunnitelmissa on vaihtaa alaa ensi vuonna, todennäköisesti Tampereen yliopistoon bioteknologian linjalle. Tavoitteena olisi päästä jonkinlaiseen asemaan johonkin lääkefirmaan. Olisin päässyt tuonne bioteknologiaan jo tänä vuonna, mutta elämäntilanteesta johtuen jäin Ouluun opiskelemaan suunnilleen samaa alaa.

Saattaa myös olla, että hankkiudun ensi vuonna opiskelemaan Tampereen teknilliseen yliopistoon diplomi-insinööriksi ;) Alasta ei vielä ole tietoa, mutta kaipa tuo tarkoittaa, että seuraavan vuoden aikana pitäisi opiskella matikkaa, fysiikkaa ja kemiaa, että jotain edes palautuisi mieleen ennen pääsykokeita. Sisään olisi nimittäin kiva päästä.
http://unski.pulu.org/onki/  Kalastusblogini. http://rohtologi.pulu.org/ Opiskelublogini.

Timpe

Olen koulutukseltani Automaatiotekniikan inssi, ja työskentelen tällä hetkellä kolmatta vuotta automaatiosuunnittelijana eräässä suunnittelutoimistossa.

Jabetsu75

Suomennan englannin kielisiä tekstejä työkseni ja uskokaa pois..suomentamista riittää tässä maailmassa.
O Tempora o mores

Sebastian

Levy- sepäähitsaaja.. Tosin helmikuusta saakka ollu lomautettu..
Uudesti syttynyt

Timpe.mp3

Kertokaas joku tietävä, mikä on kalastukseen liittyvää, rahakasta työtä? Sellanen kiinnostaisi jatko-opiskelua ajatellen.

jarmoankka

kalastus---->työ------> rahakas....?  Pätevä mainetta saava kalastusopas kenties. Tutkijan virat kalanjalostuspuolella lienee.
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

Hauzi

Quote from: Timpe.mp3 on August 24, 2009, 20:26:55
Kertokaas joku tietävä, mikä on kalastukseen liittyvää, rahakasta työtä? Sellanen kiinnostaisi jatko-opiskelua ajatellen.

Haet siis kahta työtä rahakasta työtä ja sit toinen työ kalastukseen liittyvää. ;)

Tornio_River

Laborantti/ Palovahti/semi anti "kristus" tulityövartia hommia tulee tehtyä säännöllisesti

Qkkeli

Kesä ja syksy menee postilla lajittelussa ja kannossa, talvi ja kevät menee puolestaan autovuokraamossa/kelkkasafarioppaana.

Timpe.mp3

Quote from: Hauzi on August 24, 2009, 20:32:02
Quote from: Timpe.mp3 on August 24, 2009, 20:26:55

Haet siis kahta työtä rahakasta työtä ja sit toinen työ kalastukseen liittyvää. ;)

Huah, ei. :D Vaan niiden yhdistelmää..

Murmeli

No empä vielä ole tehnyt paljon mitään, mutta valmistun keväällä LVI asentajaksi (tai jotain sinne päin, ei muista niitä ammattinimiä). Kesätöissä oli LVI-alalla ja enskevään oon kans ennen armeijaa samoissa hommissa. Näihin saatan sitte jäädä, kun armeija on käyty pois.

ALEE

Quote from: [Procyon]Jabetsu75 on August 24, 2009, 12:22:06
Suomennan englannin kielisiä tekstejä työkseni ja uskokaa pois..suomentamista riittää tässä maailmassa.
Kaikenlaista sitä voi työkseenkin näköjään tehdä :wink: En ollut tämmösestä ammatista ennen kuullutkaan.

kale-vaari

Ammattiopiston vahtimestari,nykyään jokatoisen viikon eläkkeellä.

Mikko_-Procyon-

Quote from: jarmoankka on August 24, 2009, 20:30:12
Tutkijan virat kalanjalostuspuolella lienee.

Hah! Ikuinen harhaluulo. Ei ole tutkijan työt rahahommia. Yliopistolla tutkijan liksat lienee siinä 1900e/kk tasolla. Valtiolla yleisesti siinä 2100e/kk voi olla. Mutta turha kuvitella, että mitään ylityökorvauksia tai lisiä tai muitakaan etuja on. Väitöskirjan jälkeen sitten palkat nousevat jonnekin 2500-2800e/kk tasolle.  Mutta huom! Vasta väitöskirjan jälkeen, eli sellaiset 10-12v joutuu olemaan ensin opiskelija ja sitten väitöskirjatutkija, joka saa yleensä alempaa palkkaa kuin tutkija.  Kutsumusta vaaditaan, että tutkijaksi kannattaa ryhtyä. Rahaa ei ainakaan niistä hommista saa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

perza

Quote from: ALEE on August 24, 2009, 22:41:02
Quote from: [Procyon]Jabetsu75 on August 24, 2009, 12:22:06
Kaikenlaista sitä voi työkseenkin näköjään tehdä :wink: En ollut tämmösestä ammatista ennen kuullutkaan.

Heh, vähän kun ajattelet niin ei tuo niin ihmeellinen työ ole. Kukas ne ulkolaiset kirjat, elokuvat, sarjakuvat ja paljon muuta sitten kääntää suomen kiellelle kun suomentajat/kääntäjät?(mikä nyt sitten onkaan virallinen nimitys)

Itse olen yksityisyrittäjä, valmistan kalastus tarvikkeita, mutta voi tuohon tulla jotain muutakin lisäksi jatkossa.

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

mikarim

Työskentelen paikallisessa sähköyhtiössä verkostoasentajana. Työnkuvaan on tähän mennessä ehtinyt kuulua vaikka ja mitä laidasta laitaan, mutta pääasiassa katuvalaistuksen rakentamista ja kunnossapitoa. Välillä on sitten kaapelinvetoa ja muuntamoilla keikkumista. Tolpan nokassakin on tullut riekuttua useammankin kerran. Välillä raskasta työtä, mutta on niitä päiviäkin jolloin ei ole oikein mitään tekemistä.

abpaper

Vielä pitää tämä viimeinen vuosi peruskoulua käydä, mutta en vielä oo varma missä oon vuoden päästä.
Olin jo siinä ajatuksessa että menisin ammattikoulun datanomi-osastolle mutta pyörsin sen päätöksen (onneksi?)
Nyt on alkanut kiinnostaa laborantin homma, ja siitä suorittaisin kaksoistutkinnon? En halua olla mikään asentaja, sitä en edes
harkitse.
Onko joku muuten koulutukseltaan laborantti, mitä tekee tarkalleen työssään?
"Ikkunanpesijän käsikirjan pykälä 378: Putoa tyylikkään rennosti."
-Aku Ankka

Tornio_River

Quote from: Tornio_River on August 24, 2009, 20:42:59
Laborantti/ Palovahti/semi anti "kristus" tulityövartia hommia tulee tehtyä säännöllisesti

Quote from: abpaper on August 25, 2009, 19:39:23
Vielä pitää tämä viimeinen vuosi peruskoulua käydä, mutta en vielä oo varma missä oon vuoden päästä.
Olin jo siinä ajatuksessa että menisin ammattikoulun datanomi-osastolle mutta pyörsin sen päätöksen (onneksi?)
Nyt on alkanut kiinnostaa laborantin homma, ja siitä suorittaisin kaksoistutkinnon? En halua olla mikään asentaja, sitä en edes
harkitse.
Onko joku muuten koulutukseltaan laborantti, mitä tekee tarkalleen työssään?

Tutkii litkuja ,tekee litkuja ,tutkiinäytteitä ottaa näytteitä huoltaa labran laitteistoa jne työn kuvaan kuuluu laidasta laitaan laboratorion eri toimenpiteet,riippuen paljon missä työskentelee,paperitehtailla paperin ja selun+jätävesin tutkimukset+hake ja turve nöytteet ja niin paljon muuta ettei kaikkea jaksa mainita tai kirjoittaa