kuinka tartuttaa kala pinturilla kalastaessa?

Started by janne-95, July 12, 2009, 20:53:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

janne-95

itse en löytänyt vastaavaa aihetta jos sellainen on niin poistakaa/käskekää poistaa

ASIAAN! olen harrastanut 2vuotta perhokalastusta ja en oo saanu ku 2 kalaa ku en oikein tiä koska pitäis tehdä vasta isku kun mä näen
aina ku perho vaan uppoo ku kalat hakee sen veden alle mutta en saa tartutettua niitä vaikka nykäisisin heti hetken päästa pian jonkin ajan päästä niin ei sitte millää jää kii! voitteko opettaa  käärmettä kävelemään!

KÖSTER

Mitä lajia nuo onkimasi kalat voisivat olla?
Onhan koukkukoko sopiva ja koukut terävät?
Itsellä tuo vastaisku suhteellisen rauhallinen vavan nosto ja siima "tuntumassa" mahdollisimman paljon eli löysät pois systeemillä
tanet ja kirbelit onnistunut narrailemaan. Nosto välittömasti kun perho uppoo.

Salakoilla tulee joskus treenailtua ajoitusta.

Torro

Kalan tarttumista edistää paljon kun koittaa kalastaa "kireillä" eli ei pidä heittosiimaa kovin suurella mutkalla
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Vikke

Quote from: KÖSTER on July 12, 2009, 21:53:39
Onhan koukkukoko sopiva ja koukut terävät?
Siinä kaksi erittäin hyvää pointtia... Koukkukoko ja koukun terävyys ovat todellakin kaksi tärkeää asiaa.

Vastaisku pitää vain olla nopea. Oikein löysällä siimalla sitä ei oikeastaan pysty tekemään mutta kuten Torro sanoi, kun kalastaa kireillä niin kalan tartutettavuus parantuu.
Joskus tosin ei tarvitse tehdä edes vastaiskua. Kala siis pysyy joskus hyvin ilman sitäkin.

On kyllä paljon sellaisia tilanteita, että kalaa ei saa millään pysymään koukussa (yksinkertaisesti ottaa niin huonosti).
Eli ei se aina ole todellakaan vastaiskustakaan kiinni.

Mutta kyllä sen vastaiskun ja tartuttamisen oppii ajan myötä. :-)

"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze