MA-Lohiliitsit

Started by Anonymous, April 28, 2004, 16:46:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Tuossa uudessä erässä oli Markku Aution uusista "lohiliitseistä". Mitä tuo pyrstö mahtaa olla? Marabou on korvattu uudelaisella karvateriaalilla, tuo ei liene kuitenkaan kettua, joten kysymys kuuluu, että mitä se mahtaa olla?. Kuva on Erässä sivulla 52, tosin kuvan perusteella ei pysty tekemään tarkkaa johtopäätöstä.

Täällä on muutamia kokeneita perhokalastajia kuten Visa ja Aleksi, joten eiköhän joku tiedä :P

visa

Tuo näyttää aika paljon joko rämemajavalta tai oravalta. Vaikea kuitenkin sanoa pelkän kuvan perusteella :P Materiaalejahan kuitenkin on tosi monia samantapaisia, joissa kuitenkin on toiseen vain pieni ero. Esim. joku elää vedessä hieman paremmin, mutta sitä on vaikea huomata ilmassa, varsinkaan kuvasta.

Harri_83

Muistaakseni jossain oli juttua että se oli jonkinmoista kettua(arctic fox) ja luulisin että se on juuri vartalokarvaa. Ketun vartalokarva on hyvin pehmeää ja elävää!

Anonymous

Quote from: Harri_83 on May 28, 2004, 00:19:40
Muistaakseni jossain oli juttua että se oli jonkinmoista kettua(arctic fox) ja luulisin että se on juuri vartalokarvaa. Ketun vartalokarva on hyvin pehmeää ja elävää!

Hmm, olen itse saanut jo hieman enemmänkin selville. Tuo on ketun vartalokarvaa, eli todella pehmeää kettua. Myydään FFF:llä nimellä Fur Marabou, olen tehnytkin siitä jo usempia liitsejä...

Harri_83

Miten on ne uudet liitsi toimineet?

Anonymous

Quote from: Harri_83 on May 29, 2004, 22:43:18
Miten on ne uudet liitsi toimineet?

Eivät ole vielä päässeet veteen :)  Toimivuudesta olen ihan varma, tuskin ovat yhtään tehottomampia kuin marabou pyrstöisetkään. Tuo fur marabou pyrstö on todella mainio vaihtoehto jos on tylsistynyt sohloamaan maraboun kanssa. Kalastavuus on varmasti vähintään samaa luokkaa, kannattaa koittaa.

Harri_83

Itekin oon korvannu monessa perhossa (streamerit) maraboun ketulla, paljon mukavampi matsku!

durra

Toi kettuhan on hyvä idea marabuun korvikkeena mut ma_liichejä ei oikeen viitis käydä osteleen kovan hinnan takia :(. Eikös tuiskunenkin kalsasta perhovälineillä ja lyijypää-liitseillä? tuskinpa mitään suurempaa nautintoa tuo 5g:sen lyijymöntin paiskominen sinne koskeen....