omia kalastuslajeja???

Started by s.p.o.t, November 29, 2002, 22:29:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

s.p.o.t

eli oletteko keksineet omia omaperäisiä kalastus lajeja uusia tekniikoita ym. muuta jos olette niin kertokaa ihmeessä millaisia!!!!?????

rambe

En tiiä onko tää ny niin omaperänen,mutkun käyn tossa läheisellä lammella pilkillä, niin mulla on jokunen noin 5m pätkä 0,40 siimaa joissa isot kolmihaara koukut, jos sattuu tuleen pieniä särkiä niin eiku koukkuun kiinni ja kalastukseen siks aikaa kun viitti pilkkiä. Hauen sattuessa kiinni, pääsee anoppikin "kalan" makuun.

Anonymous

Onko kyseisellä tekniikalla tullut saalista vielä? Onko anoppi saanut paistinkaloja?

rambe

Kyllä anoppi on pysynyt ihan hyvin haukikalassa ja välitkin on hyvät vaikka välimatkaa ei olekaan montaa kilometriä. se on uhka hyvä systeemi kun siiman pyörittää kapulan ympäri, niin on vähän löysiä ettei heti ole tiukalla hauen iskiessä.
ps. On muuten kolme kilonen suurin hauki tällä systeemillä

Reaper

isä opetti miulle kerran että mennään jäälle ja jäätä ei kovin paljoa saisi olla  ja katsotaan jään lapi rannasta onko siinä kaloja ja jos on, niin lyödään (rautatanko, iso karahka) siihen kohtaan jäätä missä se kala on ja sitten vaan jäähän aukko ja nostetaan kala ylös. on tällä taktiikalla tullut madeja ja haukia.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

s.p.o.t

eikös tota kalastuslajia kutsuta kolkkaamiseksi.....

l0hi

No mä laitan pilkkiin 2peruketta peräkkäin ja molempiin kiinni 3haara koukun, sitten ylempi kii ahvenen selkää ja alempi suuhun,sitten ahven uimaan ja vedetään 10-20 metrii löysää jään päälle ja ku hauki alkaa vetää annetaan sen nielaista  syötti sen jälkee väsytetää ja ylös..

Kerran oon tänä talvena koittanu ja ylös 2-3kg hauki ja isomu, joka ei tullu 6tuuman rreijästä!

Mokki

En tiiä onko ny niin omaperänen mut;  me kokeiltiin kaverin kanssa mitä tulee kun rupeaa perhokalastaan virvelillä. Siis viehe kiinni ja heitot perhokalstustyyliin. Lopputulos oli yks yhden kilon kokoinen hauki ja siimat solmussa pari kertaa.
^^ Totta joka sana.

panumies

No kaverini harrastaa ilmakivääri kalastusta. Siinä heitetään pullan murusia vedenpinnalle, ja kun pikku särjet tulevat syömään, niitä ammutaan ilmakolla päähän. Tämä tapa on hauska ja se poistaa roskakalaa (kunhan muistaa pyssyttää särkikaloja eikä mitään taimenia :) ). Eipä tuo nyt niin kalastusta ole, onneksi en ole minä sortunut moiseen raakuuteen.  :)

Mepps

No mä olen koittanut heitellä virvelillä pientä kalaa muistuttavaa morria. Ja loppujen lopuksi ihan hyvällä menestyksellä. Pitää vaan muistaa pitää koukku tosi terävänä. Sitten jos haluaa vielä lisätä houkuttelevaisuutta, kannattaa höystää koukku madon pätkällä tai pienellä kalalla tai kalan palasella. Etenkin ahventa ja kaiken maailman roskakalaa tulee välillä todella hyvin.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Lohenuistelija

No kaverini harrastaa ilmakivääri kalastusta. Siinä heitetään pullan murusia vedenpinnalle, ja kun pikku särjet tulevat syömään, niitä ammutaan ilmakolla päähän. Tämä tapa on hauska ja se poistaa roskakalaa (kunhan muistaa pyssyttää särkikaloja eikä mitään taimenia :) ). Eipä tuo nyt niin kalastusta ole, onneksi en ole minä sortunut moiseen raakuuteen.  :)
Niin ja kaverisi jättää sitten ne lyijypatit siihen rantaveteen. Lyijy ei vesistöissä ole kovinkaan suotavaa. >:(

Selenius

Ei ole ihan oma, mutta kuitenkin:
1) Otetaan 1/2l kossu ja juodaan se
2) Sidotaan tyhjan pullon kaulaan siimaa n 0.5m ja siiman päähän koukku+syötti
3) viskataan härmäkkä kirjoja sisältävään lampeen
4) muutaman tunnin päästä poimitaan liiat kalat pois syöteistä
Mikään muu ei ole elämässä tärkeää kuin kalastus. Eikä sekään nyt niin tärkeää ole.

otto

otetaan 5m siimaa ja 3ilmapalloa ja koukku.
koukkuun täky ja siima koukkuun ja siiman päähän ilmapallot.
sitten laitetaan keskelle järveä. siistin näköstä.varsinki kun kala iskee.kai

panumies

Niin ja kaverisi jättää sitten ne lyijypatit siihen rantaveteen. Lyijy ei vesistöissä ole kovinkaan suotavaa. >:(

Kun on harjaantunut lajissa, ei patit osu muualle kuin kalan pääkuuppaan. Kyllä ne saa poimittua hiekasta kun menee uimaan. Ilmakko on myös siitä hyvä että sillä voi ampua esim. Hammastikkuja, nauloja, ruuveja...

Räisänen

Todella paljon haluttais koittaa haukia kuhisevaan avantoon tätä mutta ku mummolan läheltä ei ahvenia/särkiä saa: Särkeen 2 kolmihaarakuokkua kiinni ja kunnon vahva siima ja nakataan se uimaan. Varmaan ottais heti hauki. Pitää varmaan kuskata pikkukaloja mummolaan

Spotti

Nyt heräsi kiinnostus! olen itsekkin ajatellut kalastaa tuolla tavalla, mutta olen jostain syystä aina luullut että panos vaihtaa suuntaa veteen osuessaan.

Masa

Eipä se paljoa ehi vaihtaa muutaman sentin matkalla... ja siinäkin pitää ottaa se huomioon et vesi vääristää... muistaakseni pitää ampuu kalan ala/etu puolelle..
Luulisin...

croocked

mä ja mun kaveri oltiin syksyn ekoilla jäillä ja siitä näki läpi tietenki jää oli n.3-4cm ja seurailtiin siinä sitten yhtä haukea ja se yhtäkkiä pysähtyi ja ihmeteltiin siinä sitten vähänaikaa ja rantaan hakemaan kaira ja makkaratikku ja siihen jatkovarsi.Kairattiin sitten reikä hauen yläpuolelle ja whäcksiellä se hauki oli makkaratikun päässä ja sitten vaan kiskottiin se ylös. päivän lopuksi saimme neljä haukea 1200g-500g.

allu

tää on niin kuin perhokalastus, mutta kalastan virvelillä, jossa on vain pieni koukku
ja sen päähän pieni mato.
pieniä syötti kaloja on tullu erittäin paljon.

Liquid Snake

Otat pientä verkkoa, laitat sinne pikkukaloja elävänä tai kuolleena. Sitten menet veden alle pystyttämään verkon pohjaan parilla kepillä. Kun hoito on valmis, tartut haaviin ja uimalaseihin ja alat metsästää paikalle uteliaina tunkeutuneita isompia kaloja. Toimii jos kala liikkuu  :D
Kipu on kiva, mut elä satuta ittees!

heittäjä

perhokalastastusta harjoitan pilkki-ongella
Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin

Anonymous

Mulla lakkas eilen virveli pelaamasta, ei kelannut sisään. Korjausta ei pystynyt paikan päällä suorittamaan. Ajattelin lähteä järveltä pois, mutta menin kuitenkin paluumatkan varrella vielä rantaan, purin siimaa kelalta ja otin pätkän siimaa käteen ja heitin lipan järvelle. Takaisin se tuli käsillä "kelaamalla". Muutaman heiton jälkeen pikkuinen hauki nappas kiinni! Siima oli sen kalareissun jälkeen kyllä uusintakunnossa. Ei kaikkia solmuja jaksanut alkaa setvimään, vaikka ei ne edes hirviästi solmuuntunut.

Kalastaja

No yksi oli kun kerran serkkuni kanssa kokeiltiin ns. pullokatiskaa.
Juodaan 2 1.5l pulloa ja molemmista otetaan pohjat pois ja laitetaan sisäkkäin.
Toisesta pitää ottaa vielä korkki pois. Sinne vielä leivän/pullan muruja.
Siinä on pullokatiska nieluineen! Saatiin jopa yksi särki!  :D

KalaKaapo

Ritsalla ja kortsarilla on tullut ammuttua monta kutusalakkaa, kun on alkanut ärsyttää niiden irrottaminen koukusta. Pitää vain hiipiä tarpeeksi lähelle pinnaasa pyörivää salakkaparvea, tähdätä ja naps, pintaan nousee salakka jonka panos on lävistänyt :D. RAAKAA!!!
Voi nääs nääs nääs.. duupiduu nääs nääs.. däkädäkä duupiduu nääs...

TIIMU

No mä olen kokeillu tota virvelillä perhostusta sillain että pistää koukkuun värillistäteippiä ja on sillä taimenia ja harjuksia tullu mutta en ole nyt 2 vuoteen kokeillu. Sitten olen impulla ampunu pikku kaloja mutta en ole vielä saanu semmosta osumaa että kalalta lähtis henki/taju ku oon ampunu sillalta ja aika syvälle niin siks varmaan en oo osunu. Ja se mmosta on tullu kokeiltua että tiputtaa sillalta  kiven kalan päälle  :D  Sitä en ole paljoo "harrastanu".

miikka

Tuo ilmakiväärillä kaloja ampuminen on kyllä ihan pikkupenikoitten puuhia siis ei mitään järkee. Pelkkää kalojen kidutusta.
Ja "roskakaloja" ei olekkaan!!

KatchU

mitäs sä teet särjellä jota on ammuttu lyijy patilla. en mä ainakaan ala särkiä putsaa...

Kala_Jökke

Quote from: -Panu- on April 09, 2003, 15:55:58

Toi on kyl aika raakaa. Kala vaan syö leivänmuruja rauhassa pinnässä ja yhtäkkiä joku pamautta ilmakiväärillä päähän. Niinkun joku sanoi, ei se lyijy kovin terveellistä oo vesistölle.
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

marabou

Katiskaa kahtoessa tuli veteen viskattuu kaapelirulla jonka toinen reikä oli tukittu.
Heh aika hölmö kalan pitää olla jos tuonne menee. ;)

Toranaga-sama

Yritin saada juttuja suoraan tänne, mutta ei onnannut, joten voitte käydä kattomasa niitä foorumista.
No pappani kertoi, että kun hänen isänsä oli sodassa, joutui hän ryhmänsä kanssa olemaan ryssien maaperällä erään järven rannalla, jossa he näkivät nuo ryssät, mutta eivät saaneet herättää hälyä. Heidän ruokalähettinsä alkoi hautaamaan ruokia metsään, koska ei uskaltanut tuoda niitä lähelle venäläisiä. Viikon ruoan puutteen jälkeen tämä pappani isä ei enää kestänyt ilman ruokaa ja viskasi kranaatin järveen, jonka jälkeen hän vain noukki kalat talteen. Arvatkaapa millaiset huudot hän sai komentajilta, hyvä ettei ammuttu siihen paikkaan. No saivatpahan ainakin ruokaa.