Chat

Author Topic: Hauska kalastuspäivä/tapahtuma  (Read 2065 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

• Guest
Hauska kalastuspäivä/tapahtuma
« on: May 08, 2005, 19:55:44 »
Niin... Millaisia ikimuistoisia tai hauskoja tai huonoja kalareissuja teille on tullut vastaan

Kertokaa jonkun ison kalan väsytyksestä veneestä putoamisista tai muusta vastaavasta

Muista: Elämä On

Koskikara

• Guest
« Reply #1 on: May 08, 2005, 21:01:58 »
Pari viikkoa sitten oli ainakin erikoinen kalareissu.Olin jo kolmenkymmenen vuoden takaa tutulla kirjolohilammella perhostelemassa.Tällä lammilla on vain perhokalastus sallittua.Oli täysin tyyni aurinkoinen ja ihan lämmin päivä.Parinkymmenen metrin päähän tuli myös tuntematon kalastaja samoihin hommiin.Autotieltä lammille on pari kilometriä.

Kalastelin kaikessa rauhassa kun yht äkkiä rupesi kuulumaan maastomoottoripyörän pärinää.En sen enempää kiinnittänyt siihen alussa huomiota vaikken koskaan aikaisemmin sellaista ääntä siellä ollut kuullutkaan.Ääni rupesi vain kuulumaan voimakkaampana ja kovin läheltä.Ajattelin että ei h:vetti näin lähellä voi moottoripyörällä härrätä kun äänikin kuului siltä suunnalta jossa tiesin lammen päässä olevan pienen suon ja maastokin kallioista ja täysin kelpaamatonta moiseen hommaan.

Kun vilkaisin siihen suuntaan huomasin lampeen ihan rannan tuntumaan ilmestyneen suihkulähteen joka kylläkin melko nopeasti muutteli paikkaa kuin vesiletku joka on jätetty auki ja paine päällä.Ensimmäiseksi tulikin mieleen ettei täällä kertakaikkiaan vain voi olla mitään noin suurta vuotavaa vesiletkua.Suihku oli kumminkin useita metrejä halkaisijaltaan ja  nelisen  metriä korkea.Rohkaisin mieleni ja huusin sille tuntemattomallekin kalastajalle etten kait näe harhoja.

Yhdessä katsoimme näkyä.Suihku välillä vähän heikkeni ja voimistui taas.Totesimme lopulta että kysymys täytyy olla pikku trombista kun meinasi ottaa mukaansa rannalta pikku männynkin.Oli ruvettava kasailemaan vehkeitään kun suihkulähde  rupesi tulemaan meidän suuntaan.Lopulta vaimeni mutta sitten koko pikku lahti kiehui kuin voimakkaasti kiehuva kattila.Imu oli nähtävästi niinkin voimakas että rupesi laineitakin kehittymään lammelle vaikkei tuulesta ollut tietoakaan juuri siinä missä me ihmettelimme.

Kyllä se vain kalastuskokemuksesta kävi.Ei kyllä ole toisesta väliäkään.

Pettynyt

• Guest
« Reply #2 on: May 08, 2005, 22:14:59 »
Kevään ensimmäinen kalareissu meni tosi poskelleen.
Mentiin kaverin neuvomalla hyvälle kalapaikalle Inkooseen hetken kuluttua tuli paikalle kalastuksenvalvoja joka ilmoitti, että kalastamme viehekalastuskieltoalueella.
Ei nyt muuta kun odotetaan kuinka isot sakot tulee.
Valvoja oli asiallinen mies joka kertoi, että tämä paikka on ollut kieltoalueena jo vuodesta 1997 asti ja jatkuvasti siellä vaan kalastajia piisaa.
Tänä keväänäkin jo toista kymmentä henkilöä on saanut sakot.
Opin ainakin yhden asian tästä lähin otan asioista selkoa kieltoalueista, sillä pussini ei kestä turhia sakkoja.
Kyllä harmittaa.
Ai niin tämän paikan nimi oli Storamsö ja kieltoalue löyty heti netistä MMM:n sivuilta.
Kyllä ihmisen pitää olla tyhmä, sapettaa s..tanasti

Ernesti

• "Näin on."
    • MSN Messenger - kysy@vaikka.minulta.fi
    • View Profile
« Reply #3 on: May 09, 2005, 20:08:37 »
Noh, Pettynyt?
Mikä oli rangaistus?  :lol:

Petynyt

• Guest
« Reply #4 on: May 10, 2005, 12:10:18 »
6 päiväsakkoa eli 218€, eikä naurata yhtään.
P..kele kun ottaa vieläkin aivoon tämä oma tyhmyyteni kun en ottanut asioista selvää.

minä vaan

• Guest
« Reply #5 on: May 13, 2005, 17:39:16 »
Joku 4 vuotta taaksepäin olin kaverin kans kalastamassa tos kevääl sillon ku oli viel vedet korkeella ja kaveri sit pyysi et voiko koittaa mun virveliä ja sit se heitti ja suoraan puskaan ja uistinki jäi sit sinne ku ei tullu pois ja vedet oli sen verran korkeella että ei päässy hakeen. No menin sit viikon pääst sit sinne ja aattelin mennä hakeen uistimen ku oli vedet matalalla mut eipä uistinta näkyny. Ja seuraavana päivänä lähin sit sen saman kaverin kans kalastaan ja rupesin katteleen et minkäs uistimen se pistää ja huomasin että sillä oli siel pakis se mun uistin minkä se oli itte heittäny sinne puskaan. :D

Jon1991

• Guest
Kalassa käni huono juttu
« Reply #6 on: June 01, 2005, 13:35:09 »
:x  Kun olin eilen kalassa kävi ikävä juttu heitin koskella (pieni koski)
Kelasin viehettä takaisin päin silloin tärskähti ainakin 1.5-2kg taimen kiinni ja unohdin väsyttää vedin rantaan se pärskähti ja hyppäsi sain
sen rantaan mutta juuri kun olin ottamassa sitä ylös se irtosi
harmittaa
 :twisted:

center>