Chat

Author Topic: Tunnistusapua  (Read 8065 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Aimo Haipakka

• View Profile
Tunnistusapua
« on: May 28, 2005, 14:42:02 »
Mikä on tämä vaappu ?

http://kotisivu.dnainternet.net/jarrai/Vaappu.jpg

Ostin yhden tuollaisen viime syksynä jostain Kemin ja Kilpisjärven väliltä. En vaan kuollaksenikaan muista mistä.
Hyvin tuntuu toimivan täällä Savossa joten tilaisin lisää kun vaan tietäisin, mistä. Googlettamalla en löytänyt mitään tutun tuntuista.

Kuva ei ihan viimeisen päälle onnistunut mutta olennaista on tuo poikittainen uintiasento eli vetolenkki on kyljessä.

Kiitos etukäteen

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
Tunnistusapua
« Reply #1 on: May 28, 2005, 15:16:17 »
Jostain ERÄ-lehdessä oli tuommoinen, mutta en muista kenen valmistajan vaappu. Nimi oli vissiin joku LHG. Vaappu oli takoitettu samaan hommaan kuin raksit.

Muistinko oikein?

Googletan vielä ja jos löytyy lisää asiaa niin kerron.

EdiT.
Joo mie olin ihan hakoteillä... :)

Walde

• Iankaikkinen!
    • MSN Messenger - v.ryoso@gmail.com
    • View Profile
    • Email
Tunnistusapua
« Reply #2 on: May 28, 2005, 15:55:45 »
Erä lehen numeroa 5-2005 selaillessani huomasin tollasen.
Eli oisko Original Salmon Kampela vaappu.
Katoppa vielä sitä googlea.

Aimo Haipakka

• View Profile
Tunnistusapua
« Reply #3 on: May 28, 2005, 17:47:29 »
Aika lähellä mutta ei ole tuo. Katselin vielä kuvat vierekkäin ja eroja on. Esim Salmonin selkä on pyöreä tässä suorempi.
Sellainen mielikuva minulle jäi, että olisi pienehkö, ehkä paikallinen vaapuntekijä.
Myymälä oli  isossa ostoskeskuksen tapaisessa jossain "in the midlle of nowhere"...muistais vain missä :-)

Aimo Haipakka

• View Profile
Tunnistusapua
« Reply #4 on: May 28, 2005, 20:22:04 »
Heh...löysinkin itse ! Olut sopivasti aktivoi aivosoluja :-)
Myymälä oli Pellossa ja löytyihän sielta vaapun valmistajakin.

http://www.saunalahti.fi/~pellonka/Palvelut/Palvelijat/Kallunki/ottivaline1.htm

Omistamani malli on tuo OTTAJA 85

Kiitos hyvistä arvauksista..pahoittelen hidasta muistiani..........

Nisu

• View Profile
Vs: Tunnistusapua
« Reply #5 on: April 10, 2010, 21:27:59 »
Tunnistusapua kaivattaisiin!

Olisiko kenelläkään tietoa kuvassa olevasta pilkistä? Pahoittelen huonoa kuvaa, mutta se on ainoa kuvani ko. pilkistä. Pilkki on tasainen selkäpuolelta ja veikkaisin sitä ainakin 15-20 vuotta vanhaksi, muuta tietoa minulla ei juurikaan siitä ole.

JuP3

• Heikki Vihinen ULIULI
  • Rajaseudun Rambo
    • MSN Messenger - jupe89@luukku.com
    • View Profile
« Reply #6 on: April 10, 2010, 21:50:10 »
Näyttää Sepepilkeiltä:?
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

Nisu

• View Profile
« Reply #7 on: April 10, 2010, 22:12:07 »
Näyttää Sepepilkeiltä:?

Joo, kattelinki kaupassa noita tapsisepejä ja ne on aika lähelle samanlaisia. Kuitenki hitusen eri mallisia, en tiiä voiskohan tuo sitten olla joku vanhempi malli noista? Toiminu mulle aina semmosena luottopilkkinä ja harmittaa melkosesti kun nyt menetin tuon. Mutta kiitoksia, pitänee kokeilla noita sepejä, jos en just samanlaista onnistu enää löytämään :).

Nisu

• View Profile
« Reply #8 on: April 11, 2010, 22:29:12 »
Tänään tuli pilkkikilpailuissa kyseltyä tunnistusapua ja eräs tuttu tuon tunnisti ruotsalaiseksi pilkiksi, mutta valmistajan nimi on hukassa. Meinasi kuitenkin, että luultavasti noita vielä saa jostakin tilattua. Joitain ruotsalaisia sivuja koitin selailla, mutta ei osunut kohdalle samanlaista, melko paljon samantyylisiä kuitenkin. Ehkä tässä on vielä toivoa...  :roll:

aitohoppis

• Vanhojen vehkeiden räplääjä
    • View Profile
« Reply #9 on: April 14, 2010, 17:14:08 »
Deja vu! Taisin vastata tähän KMC:ssä.

Pilkki on nimeltään "Blixten".
~sing if you are happy that way~

Thenextone

• Think Like a Fish - No Matter How Weird It Gets
    • View Profile
    • Email
« Reply #10 on: April 14, 2010, 19:05:40 »
http://www.styxab.se/index.php?go=pro&cat=34505368&ucat=34505368

Tuolla on jonkin verran kuvia ruotsalaisista pienvalmistajien pilkeistä.

Nisu

• View Profile
« Reply #11 on: April 14, 2010, 19:47:39 »
Jeps, kiitoksia vielä! Tuo Blixten se mitä luultavimmin oli, pitääkin laittaa usiampi kappale tilaukseen.

Salone

• Vesirotta
    • View Profile
« Reply #12 on: August 05, 2011, 09:19:31 »
Minulla on tässä useampikin vanha pilkki, ja osasta on jotain arvelua ja osasta ei mitään tietoa. Laitan osan niistä nyt tähän tunnistettaviksi. Ei hätää kaikille riittää tunnistettavaa, jos nyt vaan tunnistaisi edes.

Tässä pystypilkki, jossa ei lue mitään, mutta sillä on jotenkin minusta puustjärvimäinen olemus:

Tämä on jotenkin ässä- tasurin tapainen. Voisiko olla se?

Sama ylhäältä:

http://img811.imageshack.us/img811/1710/p8051036.jpg

Sitten joku jota voisi kuvitella vanhaksi Rauhala-tasuriksi:

Tässä joku kalanmuotoinen, jossa lukee Rapala. Ei taida kuulua nykymallistoon:

Noita kalanmallisia Rauhaloitakin on minulla kaksi. Paljon on muitakin tunnistamattomia pilkkejä, sillä itse olen ostanut pilkeistäni yhden. Loput ovat sukulaisilta perittyjä. Oikein yhvä kukkarolle, mutta pilkkien nimet vaivaavat.

seppojohannes

• Guest
« Reply #13 on: August 05, 2011, 12:06:39 »
 Toiseksi ylimmäinen on Ässä tasuri. Mallia siniharmaa. Toimii hyvin noin 2 metrissä, toki syvemmältäkin voi yrittää. Erittäin tehokas matalassa ja nopea pilkkiä, koska väkäset puuttuu.
 Noita oli pituuden mukaan jaettu kolmeen kategoriaan, 3, 4, ja 5 cm luokkiin. Jossain vaiheessa tuli vielä supermalli, joka taisi olla 6cm.

Mr Ponu

• View Profile
« Reply #14 on: August 05, 2011, 17:02:09 »

"Tässä joku kalanmuotoinen, jossa lukee Rapala. Ei taida kuulua nykymallistoon:"

Se on ihan vaan Rapalan pystypilkki, ei ole tietääkseni erillistä mallinimeä. Oli myynnissä kahta kokoa (45 ja 65 mm). Tuli myyntiin vuonna -72 tai -73 ja myytiin 70-luvun loppupuolelle asti. Itsellä on jossain rasioissa 2 kpl messingin väristä vastavaa.

Jäde

• View Profile
    • Email
« Reply #15 on: November 19, 2011, 16:15:24 »
Tarvis hieman tunnistusapua:

Itselläni jäi viime viikonloppuna pohjaan yksi erittäin kovaksi ahvenlipaksi osoittautunut viehe.
Nyt olen koittanut netistä etsiä kyseistä viehettä erilaisilla hakukriteereillä, mutta en ole pystynyt löytämään muutakuin kuvan tästä vieheestä.
Joten jos joku tietää kyseisen lipan nimen, olisin erittäin kiitollinen  :-)

Mr Ponu

• View Profile
« Reply #16 on: November 19, 2011, 18:27:13 »
  En ole ihan varma, mutta luulisin että ko. viehe on jostain halpislajitelmasta peräisin. Esim. Clas Ohlson myy kesäisin lajitelmia, joissa on lähes yksiyhteen kopioitu tunnettuja ja hyvin kalastavia vieheitä. Tuossa sinun vieheessä on lippaosuus kopioitu ruotsalaisesta Wipp-lipasta ja runko muistuttaa läheisesti Blue Foxin Vibraxin runkoa. Wipp-lippa kuuluu Myran valmistamiin vieheisiin ja on pirun kova ainakin ahvenelle, kirjolohelle, taimenelle ym. Laita hakusanoiksi vaikka Wipp lippa, niin tuloksia tulee ja ainakin Hong Kong näkyy myyvän noita. Toki myös tuo Vibrax on hyvä viehe. Molemmissa, sekä Wippissä että Vibraksissa on painava runko, eli ovat aika miellyttäviä heitellä. Samalla valmistajalla (Myran) on myös muita todella tehokkaita lippoja (Mira, Toni, Panter).

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger - kala.keitto@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #17 on: April 24, 2012, 10:08:50 »
Laitan nyt tänne kysymyksen, en oikein muitakaan aiheita keksinyt..

Onko jollain tietoa, minkä merkkisiä nämä tasapainot ovat, vai ovatko jotain omatekemiä? Todella vanhoja ne ainakin on.

Kuvat voi olla hieman huonolaatuisia vanhasta puhelimesta johtuen mutta eiköhän niistä selvän saa..
Olen kalastelijapoika!

center>