Ecin kanssa siinä määrin samaa mieltä, että "kun on saavuttanut tietyn tason, ei lehti enää tarjoa mitään uutta". Kun saavuttaa harrastuksessaan syvällisemmän tason ja alkaa pitää artikkeleita toisteisina, voisi minun mielestäni olla aika siirtyä kirjoittajan rooliin. Tällöin lehti saisi "tuoretta verta" ja uusia näkemyksiä. Ei muuta kuin tuottamaan sisältöä. Jos ei erään, niin kirjoita tänne kalassa.nettiin artikkeleita.
Itse olen luopunut jo kokonaan kalastuslehtien aktiivisesta lukemisesta, koska niistä en saa mitään merkittävää uutta tietoa. Paremmin tietoaa saa ihan toisia väyliä pitkin, eikä mikään voita omaa kokemusta. Jos luen jotain "tilausmielessä", se ei liity enää mitenkään kalastukseen. On mukava sivistää itseään myös muilla aloilla. Itselläni kiinnostuksen kohteet (harrastusmielessä) vaihtelevat nykyään paljonkin kalastuksen ulkopuolella, kuten vaikka luontokuvaus (hyönteiset, myrskyt..). Vanhana tähtitiede-veteraanina on myös ufo-tutkimus alkanut kiehtomaan

Toisaalta luonnontieteilijää kiehtoo myös lukea kaikkea evoluutio vs. luomisteoria -aiheet.. Ja ettei mene ihan offtopiciksi, niin vedetään vähän yhteen tätä asiaa: ELi jos aihe ei tarjoa sinulle enää mitään uutta, niin a) kirjoita itse tai b) vaihda kiinnostuksen kohdetta.
Mielestäni on aika yksipuolista harrastaa kalastustakin ainoana harrastuksena koko elinikänsä. Itselläni kalastus muodosti jo eräänlaisen "stressin" tuossa menneinä vuosina. Oli PAKKO päästä aina kalaan, koska "nyt on paras sesonki saada sieltä ja sieltä sitä ja tätä lajia hyvin jne jne... Viime kesänä sitten otettiinkin jo huilia ja jätettiin paras kuhakausi väliin! Teki ihan hyvää. Samaa vain soveltamaan myös tuon lehtien tilauksen kannalta. Ei ole pakko tilata "vain kuuluakseen sisäpiiriin". Kyllä kalastaja on katu-uskottava vaikka ei lukisikaan alan lehtiä.
Ja odotappa pari vuotta, niin tekee mieli jo ainakin selata irtonumeroa