Chat

Author Topic: Appuraa Karppiksesta  (Read 5079 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SR-KI

• View Profile
Appuraa Karppiksesta
« on: January 24, 2003, 12:09:23 »
Ahveneita saa vissiin pilkillä karppiksen uimarannan edustalta, sen olen itsekkin testannut, mutta olisko jollain tietoa muista hyvistä ottipaikoista... Mitä vieheitä ootte muuten käyttäny pilkittäessä Karpparön järvellä? Olisko jollain heittää jonkilaista tipsiä...  :)

l0hi

• View Profile
Re: Appuraa Karppiksesta
« Reply #1 on: January 25, 2003, 09:13:00 »
No pystypilkillä jonka tapsin päässä värikoukku tai si mormuskalla.

Uimarannalta voi lähtee melkein rantaa pitkin menemään sinne ei botniahallin suuntaan ja ahvenia tulee kyllä joskus paljonki.
Toinen vaihtoehto on mennä siihen saarien luo kaislikon reunaan, sieltä löytyy välillä yllättävänki isoja ahvenia.

Sit yks loistava paikka on ku katot uimarannalta järvelle ja vasemmalla puolella vastarannalla on sellanen niemenkärki, siitä edustalta tulee paljon ahvenia.

Myös kun kävelet uimarannalta eteenpäin löytyy joskus isojen kalojen parvia, mutta haukia tulee kans, myös isoja esim. toi mun kuvan hauki tuli tänätalvena sieltä pilkillä  :)

SR-KI

• View Profile
« Reply #2 on: January 26, 2003, 12:48:48 »
Mahto olla kova työ saada toi hauki ylös...
No pitää käydä koittaas noita sun paikkoja, me ollaan kalastettu pelkästään uimarannan ja karpellan edestä. Kyllä siitäkin on kalaa tullu ihan kivasti...

Anonymous

• Guest
« Reply #3 on: January 26, 2003, 18:53:03 »
hyvä Böle... kävin eilen siellä bileissä!

mä en oo käyny karpärö fjärdenillä ku
on meri vieres josta tulee paremmin! :D

l0hi

• View Profile
« Reply #4 on: January 27, 2003, 12:05:02 »
No merestä yleensä tulee paremmin ku pienestä järvestä, mutta taidolla karperöstäkin saa kunnon saaliita, siis ruokakaloja.

Anonymous

• Guest
« Reply #5 on: January 29, 2003, 15:37:58 »
niinhän se on kyllä, mutta mieluummin merellä käyn.

l0hi

• View Profile
« Reply #6 on: January 29, 2003, 20:00:04 »
Ja kesällä varsinkin voi saada jopa satoja ahvenia jigillä, että ei mereltä aina niin hyvin saa tai ainakaan mä en saa :)

Ja siis kyllä oon varmasti 180ahventa kerran saanu..6tunnissa

SR-KI

• View Profile
« Reply #7 on: February 04, 2003, 14:01:31 »
Kesällä karppikses on paljo näitä uima intoisia henkilöitä jotka säikyttää kalat jonnekki piiloon ja ei ainakaan siitä karpellan edestä tuu kalaa. Tietysti sinne voi mennä kävellen kierteleen järvee mut aika työlästä ja vaikeeta. Vene olis varmasti paras konsti mut mistäs löydät semmosen. Talvella ei pitäs uimarit olla haitta ja järven ylittää kyllä aika nopeeta. Kyllä karppiksesta pitäs ihan kivasti saada kalaa ku merestä nousee ja jää sinne löhöön.

l0hi

• View Profile
« Reply #8 on: February 06, 2003, 13:50:39 »
No mulla on karppiksessa pieni soutuvene :) Siihen mahtuu kaks kalastaan jotenki, sellanen terhi310..

Et tuu toki kesällä mun kanssa kalastamaan sinne, (jos ei sitä oo jo pöllitty sieltä.)

Joo ahvenia varsinkin kesällä löytää yllättävistä paikista esim.laajalta matalokolta, jossa on 20-30cm vettä..Ja siinä läheisyydessä on todella isojakin yksilöitä..Oma enkkani 1kg, joka pääsi takaisin kasvamaan.Ja muita isoja.

Talvella nyt ei niin isoja ja paljon tuu ku kesällä, mutta voi sellasii silloinkin saada.Mulla loppu pilkkiminen karppiksessa tammikuun alussa, pitäis taas ruveta käymään, ku ehtii..

Kuinkas usein Bölen kuha siellä käyt kalastamassa?

SR-KI

• View Profile
« Reply #9 on: February 09, 2003, 00:29:03 »
No silloin tällöin ku aikaa riittää. Nyt oon tammikuun aikana käyny alottelees pilkkiharrastusta kaks kertaa.
Kesällä yleensä kalastus into alkaa heti ku vesi rupes näkyyn jään alta ja sit se loppu ainakin viimeks joskus kesäkuun aikana.
Meillä se loppuu yhtä nopeesti ku alkaa eli vitun nopeesti, mut aina tilaanteen mukaan. Kyllä ku omistautuu jollekin niin sitä sit jaksaa enemmänkin. :D
Kyllähän tota kalareissua vois vaikka harkita, mut pitää kattella lämpimmämmän sään merkeissä.

PS. Yks tulinen tipsi: Kalasta sepänkylän kaukalon takana sijaitsevasta purosta kyllä iskee kalaa ainakin tällä hetkellä.  :D :D :D

l0hi

• View Profile
« Reply #10 on: February 09, 2003, 09:50:49 »
Mitä kalaa sieltä tulee?Onko se siellä koulun lähellä vai?Olis varmaan ihan kokeilun arvoinen paikka?

SR-KI

• View Profile
« Reply #11 on: February 09, 2003, 15:33:13 »
Hei kyllä sieltä voi sit tulla kalaa ku lehmät lentää...
Se oli läppä mut käy koittaas ja muuta historian kirjoja... ;)

Anonymous

• Guest
« Reply #12 on: February 18, 2003, 21:30:35 »
Tuskin sieltä muuta ku kiekkoja ja tennispalloja tulis :D :D

Anonymous

• Guest
« Reply #13 on: February 19, 2003, 13:29:47 »
Kurreen on tullu mutu leachejä, et sieltä vaan hakemaan, luulis et ne puree karppiksen ahvenille :)

center>