Heittoverkko

Started by 007, June 07, 2005, 23:03:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

007

tarttisin vähän jelppiä kun ostin heittoverkon jonka säde on 1.40m. '
Tarviiko siihen jonkun luvan, onko se yleisesti kannatavaa...
kertokaa ihmeessä omia kokemuksia,suurimmat saalliit...jne ja neuvoja otetaan vastaan.... :D

daiwa2

En usko että toi tarvisi muita lupia kuin kalastajalta valtion kalastuskortin.Kyllähän tuommoisella kala pitäis tulla kun vaan oppii heittämään.Oon kans ajatellut ostaa/tehdä hettoverkon.Ja kannattaa varmaan tilata kivikangaalta se heittoverkkokalastus/opastus video.Voi olla aika paljon apua.

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

RW

Ainoat kalastustavatl joilta ei vaadita lupia on pilkintä ja onginta niin harjoitettuna kun laissa on säädetty.

Heittoverkkon käyttö, edellyttää kalastusoikeuden haltijan luvan.
Jollei sinulla kyseistä lupaa syyllistyt kalastuslain 101.1§:ssä säädettyyn luvattomaan kalastukseen.

sakke94

Minkäslaisia kaloja ja kuinka isoja kaloja on ihmiset saanut ketkä kyseistä vekotinta käyttäää, aattelin itse ostaa vaikuttaa hauskalta hommalta

Miksu

Eli kertokaas omia kokemuksia heittoverkoista.
Isän kanssa tänään hankimme sellaisen ja on se kyllä aika hankalaa sen heittäminen... :roll:

Säkkimies

Kannattaa lukee ohjeet huolella , ja tehdä heitto niiden mukaan , myös verkon lataaminen heittoa varten on tärkeää tehdä oikein ,
kyllä se siitä alkaa sitten sujua. :roll:

Erätuli

¤Erätuli

dart water

Itse harrastastan heittoverkolla kalastusta ja heittokin onnistuu hyvin mutta kalat eivät oikein jää kiinni vaikka heittäisin suoraan kalan ylle , voiko vesi olla niin kirkasta että kala kerkiäisi ennakoida verkon liikkeen ja paeta? :?

Kottage

itse ostin kivikankaalta keskikoon heittoverkon ja pitkän ja puurtavan harjoittelun jälkeen noin 2/10 heitosta onnistuu lähes täydellisesti... saalistakin on tullu vaikka millä mitalla, paras n. 40 salakkaa yhdellä haitolla(kaveri sattu heittämään mäskiä veteen). salakka ja särki on yleisimpiä. myös kiiskejä, ahvenia, lahnoja, pasureita ja sorvia. pari kertaa tullu myös pieniä sulkavia ja haukia, jotka oli todella pieniä.
yritin myös heittää isompaa haukea, mutta veden ollessa kirkas, hauki kerkeää aina karkuun. ainakin keväällä, matala, hieman virtaava, kapea,  tumma ja likainen vesi on paras paikka saaha kalaa, kun kalat nousevat matalampaan syömään ja kutemaan.
Kesällä olen saanut vain salakoita, syvään veteen turha edes kokeilla, uppoaminen kestää liian kauan ja kalat kerkeää alta karkuun. mutta silloin tällöin harrastuksena erittäin mukavaa.