Chat

Author Topic: Hyvä setti??  (Read 6927 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oddo

• Guest
Hyvä setti??
« on: June 09, 2005, 14:09:15 »
Oisko hyvä setti ekaksi setiksi, vapa: vision 3zone #5 9jalkane, kela: vision koma ja siima: Triangle taper lee wulff tt 5 f

Jooseppi

• Guest
Hyvä setti??
« Reply #1 on: June 09, 2005, 18:35:42 »
On. Tai riippu paljon siitä paljonko haluat rahojasi käyttää.

raimo

• Guest
Hyvä setti??
« Reply #2 on: June 10, 2005, 16:41:49 »
Vallan mainio, kaikki kalastajaksi itseään kutsuvat ostaa tommosen. Ostin vasta ite semmosen ja hyvin pelaa. :)

Tosi Kalastaja

• Guest
Hyvä setti??
« Reply #3 on: June 10, 2005, 19:36:55 »
Quote from: raimo
Vallan mainio, kaikki kalastajaksi itseään kutsuvat ostaa tommosen. Ostin vasta ite semmosen ja hyvin pelaa. :)

Tuossa setissä on tasan yksi hyvä asia nimittäin siima. Vapa vielä menee, mutta pysykää tuosta kelasta kaukana! Kela on kuulemma täysi susi. Puola kiero, viimeistely hirveää, jarru huono...

Tosikalastajat pysyy Visioneista erossa, ne vain katkeilevat/hajoavat käsiin.

Hyvä setti??
« Reply #4 on: June 11, 2005, 13:07:01 »
itse en ainakaan sanoisi että Visionit katkeilee käsiin. Omasta mielestäni kyseessä on laadukas merkki,jolta voi odottaa paljon hyviä tuotteita markkinoille.
~Perhokelan huuto on ylistyslaulu harjukselle ja zilleen~

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
Hyvä setti??
« Reply #5 on: June 11, 2005, 16:15:14 »
Quote from: Tosi Kalastaja
Quote from: raimo

Tuossa setissä on tasan yksi hyvä asia nimittäin siima. Vapa vielä menee, mutta pysykää tuosta kelasta kaukana! Kela on kuulemma täysi susi. Puola kiero, viimeistely hirveää, jarru huono...

Tosikalastajat pysyy Visioneista erossa, ne vain katkeilevat/hajoavat käsiin.

Näin sitä kerrotaan "kuulemma" asiaa täytenä totena.
Itse yhden em. kelan omistajana voin kertoa, etten näiden kolmen kesän aikana ole huomannut mitään vikoja. Hyvin toimi niin lohien, kuin myöskin muiden kanssa.
Mihin vertaat tuota Visionin kalustoa "Tosi Kalastaja", ja saanko kysyä minkälaisella kokemuksella ? ?
Itselläni ainut Visioni on juuri tuo kela, kaikki muut vermeet aivan jotain muita, eikä se kela ole juurikaan ollut huonoin ostos.

Anonymous

• Guest
Hyvä setti??
« Reply #6 on: June 11, 2005, 20:00:11 »
Pete, aiemmat viestit viittaavat varmasti Visionin tämän kauden uutuuskelaan, Koma Trouttiin... Susihan se on, ei mikään täysi, mutta ja samalla rahalla saa varmasti parempiakin (lue:kestävämpiä) keloja...

matiaz_loopper

• Guest
Hyvä setti??
« Reply #7 on: June 11, 2005, 20:00:55 »
Pete, aiemmat viestit viittaavat varmasti Visionin tämän kauden uutuuskelaan, Koma Trouttiin... Susihan se on, ei mikään täysi, mutta ja samalla rahalla saa varmasti parempiakin (lue:kestävämpiä) keloja...

Jooseppi

• Guest
Hyvä setti??
« Reply #8 on: June 11, 2005, 21:22:18 »
Laitetaan nyt tällanen linkki...
http://www.perhokalastajat.net/?action=arvostelut&id=78

Tuo 3zone on täysin ok vapa eikä hintakaan välttämättä hirvitä... Kestävyydestä en sitten tiedä(en ole muutakun kokeillut heittää) :roll:  Tuo Lee Wulff on ainakin varma valinta siimaksi, vaikka ei omia kokemuksia olekkaan.

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
Hyvä setti??
« Reply #9 on: June 11, 2005, 21:43:11 »
Quote from: matiaz_loopper

Susihan se on, verrattuna esimerkiksi mihin samanhintaiseen ?
Minulle aivan sama vaikka olisikin, mutta aina toivon jotain perusteluja jos joku kapine haukutaan paskaks.

GALAmies

• Guest
Vision koma kela
« Reply #10 on: June 12, 2005, 00:32:37 »
Mullaki on toi koma lohikelana ja siinä hommas se ainaki mun mielest ajaa ihan todella hyvin asiansa ei mitään moittimista. Oon ihmetelly ku moni sanoo vissuu just joksiki paskaks merkiks ite oon oon kuulapään kans sammal linjal vision on laatumerkki. Moni sanoo et vision vavat katkee käsiin heti mut eipä mulla ainakaan oo katkennu...(vaikka oon kalastanu niil jo tosi pitkään) Ja visionit on kaiken lisäks viel halpoja. Hinta/laatusuhde hyvä! Seki kummastuttaa jos vision ois ihan susi merkki ni miks niin moni käyttää sitä? Monella "ammatikseen" perhokalastavalla on vissun välineet.  :shock:     Myönnän et on kyl parempiaki vapoja ku visionit mut ne on paljo kalliimpii...

Kalaastelija

• Guest
Re: Vision koma kela
« Reply #11 on: June 18, 2005, 14:53:43 »
Quote from: GALAmies
Monella "ammatikseen" perhokalastavalla on vissun välineet.

:lol: Sano yksi, joka ei ole Vissulla töissä...Ei saa nauraa, eihän :twisted:

Tosi kalastaja

• Guest
Hyvä setti??
« Reply #12 on: June 18, 2005, 17:52:28 »
Pete: Mietippä tätä. Visionin vavat ovat ihan käypiä vapoja. Miten he voivat myydä hyviä vapoja puolet halvemmalla kuin muut valmistajat? Siksi että ne valmistetaan jossain Aasiassa, missään luullaan, että laadunvalvonta on jotain syötävää. Myös materiaalit ovat ties mitä. Korkkikahvat hajoavat viikon käytön jälkeen, renkaat irtoilevat. Omakohtaista kokemusta on! Aluksi vavat tuntuivat ihan hyviltä, vaikka lakkaukset oli tehty huonosti ja korkki mureni käsiin. Sitten, kun ne alkoivat katkeilla...Siitä lähtien olen hankkiutunut Vissuista eroon. Myös kaveripiirissä samanlaisia kokemuksia.

Ko. merkin kelat ovat olleet ihan hyviä, mitä nyt XLA ensimmäinen malli oli susi jo syntyessään yms. Mutta nyt läväytetään metallinen laajakehäinen levyjarrullinen kela alle 100e. Tuloksen voi arvata...
Eipä se isompikaan ole kaikkia miellyttänyt: http://www.perhokalastajat.net/keskustelu/viewtopic.php?t=1949&highlight=koma

Yleensäkin ei kannata sanoa, että Vissu on paras, kun omistaa Intro-setin eikä ole kokeillut muiden valmistajien vapoja. En viittaa nyt Peteen vaan yleisesti tähän foorumiin.

Pärjäilkää, Vissujen kanssa tai mielummin ilman...

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
Hyvä setti??
« Reply #13 on: June 28, 2005, 16:33:16 »
Olen näiden 28 perhokalastusvuoden aikana omistanut Daiwan, Abun, Shakespearen, Visionin, Loopin, Lamiglassin, Kunnanin, Scottin, Sagen, St.Croixin, Ospreyn, Hardyn, Killwellin, Orviksen, Greysin ja varmaan vielä joidenkin muidenkin valmistajien vapoja jotka ei nyt heti tule mieleen. Osan valmistamia vapoja minulle edelleen on ja osan olen myynyt jo tilan puutteenkin vuoksi pois.

Keloja on ollut varmastikin kymmeneltä eri valmistajalta. Keloja on ollut vanhanrahan 20 mk:n keloista aina yli 1000 markan arvoisiin. Osa on edelleen käytössä ja osa ei.

Se, että vapoja tehdään jossain kaukoidässä ei varmastikaan ole uutta.
Tietääkö "Tosi kalastaja" missä näitä "parempia" vapoja kasataan ja kuka oikeastaan omistaa nuo firmat ?
Katso: http://www.perhokalastajat.net/keskustelu/viewtopic.php?t=461&highlight=g+loomis

Tuossa linkissäsi nuo kommentit menee muuten aika tasan + ja - merkkisille puolille.
Luitko tuon linkkisi threadin ihan loppuun ?

Muuten ihan hyvä kannanotto, halvalla ei varmasti saa koskaan parasta, mutta mikä on parasta . . . ?

Vielä kun kertoisit mihin vertaat tuota Visionin kalustoa, keloja, vapoja, siimoja. Saman hintaluokan vehkeisiin...

satunnainen

• Guest
Hyvä setti??
« Reply #14 on: June 29, 2005, 00:00:35 »
Pete kun tulet tänne kalaan ensi kerralla niin meillä riittääkin juttua tuosta Visionista  :wink:

terv.Tomi

PS:Ne sun tinselit on yhä täällä  :D

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
Hyvä setti??
« Reply #15 on: June 29, 2005, 00:11:28 »
Quote from: satunnainen
Pete kun tulet tänne kalaan ensi kerralla niin meillä riittääkin juttua tuosta Visionista  :wink:

terv.Tomi

PS:Ne sun tinselit on yhä täällä  :D

Joo, ja ne sun kuhavaaput täällä, ja varmaan saan kuulla tuosta sun DryFlystä myös ! ! Perskeleen jäpikkä !

satunnainen

• Guest
Hyvä setti??
« Reply #16 on: June 29, 2005, 00:45:18 »
Nooh..kautta on jäljellä mukavasti ni keritään vääntämään  :lol:
Ja et sä nyt niiiiin kaukana asu ettei pikavisiitille ees kerkiä...

t: Tomi

TuomaZZZ

• View Profile
Hyvä setti??
« Reply #17 on: July 09, 2005, 17:58:00 »
Ei visionissa mitään vikaa ole, mutta scott v2 on paras vapa

TosiKalastaja

• Guest
Hyvä setti??
« Reply #18 on: July 14, 2005, 20:54:45 »
Quote from: Pete
Se, että vapoja tehdään jossain kaukoidässä ei varmastikaan ole uutta.
Tietääkö "Tosi kalastaja" missä näitä "parempia" vapoja kasataan ja kuka oikeastaan omistaa nuo firmat ?
Katso: http://www.perhokalastajat.net/keskustelu/viewtopic.php?t=461&highlight=g+loomis

G.Loomisin työnlaatu on todella heikkoa - tunnetusti. Vertaappa vaikka Orvikseen, jotka kasataan jenkeissä. Kyllä Kiinankin pojat osaa, mutta niillä palkoilla ei (kai) vain tehdä "huippulaatua". En tiedä, mutta yleensä sivistysmaissa tehdyt ovat parempia, mutta myös hinnakkaampia.

Tuossa linkissäsi nuo kommentit menee muuten aika tasan + ja - merkkisille puolille.
Luitko tuon linkkisi threadin ihan loppuun ?

Luin. Tuo kertoo siitä, että ns. maanantaikappaleita on markkinoilla enemmän kuin runsaasti. Ei ole "huippumerkeillä"... Tuo kertoo juuri ko. merkin huonosta työnlaadusta/-valvonnasta. Laatu on kaikkea muuta kuin tasaista. Ei muutama hyvä kappale tee mallista hyvää, mutta muutamat huonot tekevät mallista huonon (ei voi tietää kumpi kaupasta käteen sattuu).

Muuten ihan hyvä kannanotto, halvalla ei varmasti saa koskaan parasta, mutta mikä on parasta . . . ?

Sitä et tiedä sinä enkä minä, tuskin kukaan muukaan. Mutta kerroppa, että mitä tekee kelalla, missä on huippujarru ja se on huippukevyt, mutta vaikkapa puolan reuna on niin terävä, että hajottaa siimat? Ei mitään... Halvalla ei saa hyvää - vieläkään. Jos halpoihin kamoihin haetaan huippuominaisuuksia jostain on karsittava, että saadaan hinta alas. Silloin tuotteisiin voi jäädä (jää) tyhmiä virheitä, kun kamoja ei voida suunnitella/testata niin rankasti kuin kalliimpia kamoja.

Vielä kun kertoisit mihin vertaat tuota Visionin kalustoa, keloja, vapoja, siimoja. Saman hintaluokan vehkeisiin...

Esim. Loopin vavat ovat omaan käteen paremmin sopivia sekä selvästi kestävämpiä. Vissuja 2 mennyt poikki ja niitä on ollut 3 - Looppeja 0 poikki ja yli 5 olen omistanut. Yllätys myös itselleni oli se, että kaikki perhokalastusaiheiset hajonneet tavarani ovat kantaneet Vision merkkiä. Yksi kela (pariin kertaan), pari vapaa. Muita merkkejä ollut varmaan 5 kertainen määrä, mutta ne ovat pysyneet ehjinä.

Täytyy kylläkin sanoa, että Visionin siimat sekä takuukorjaukset ovat toimineet moitteetta.

[email protected]

• Pervokalastaja
    • View Profile
Hyvä setti??
« Reply #19 on: July 15, 2005, 00:16:27 »
Quote from: TuomaZZZ
Ei visionissa mitään vikaa ole, mutta scott v2 on paras vapa
....

Perustelut, kiitos !!  Miksi Scotti on paras?

Scottin hyviä puolia verrattuna esim. 3Zoneen, Clearwateriin (Orvis) BlööLainiin (Loop) ja Sage Launch:iin?      ( Oot näköjään koeheittänyt mm. näitä ja kaikki muut muut markkinalla olevia perhovapoja, jos kehtaat väittää että Scott V2 on paras      :idea:  

...Ja viestin aloittajalle,   Kyllä, toi sun mainitsemasi setti on erinomainen aloittelijalle !!  Vapa OK, Kela, ei omakohtaisia kokemuksia, mut aloittelijalle kyseinen kela varmasti riittää...., Siima: Ehkä liiankin tyyris  aloittelijalle  :?:  Osta mielummin joku halpa WF siima.... (TT siima on kieltämättä erinomainen siima, mut omasta mielestä WF sopii aloittelijalle paremmin kuin TT. Helpompi hallita (ja ne "ei-niin-tärkeät" pitkät heitot-mut kuitenkin-aloittelijalle-tärkeäät? sujuu paremmin...)  

T. " vannoutunut DoubleTaper vanhus"  

:oops:  :lol:
Never argue with idiots...
....First they drag you down to their level,then beat you with experience!

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
Hyvä setti??
« Reply #20 on: July 20, 2005, 19:17:18 »
[/quote]
Esim. Loopin vavat ovat omaan käteen paremmin sopivia sekä selvästi kestävämpiä. Vissuja 2 mennyt poikki ja niitä on ollut 3 - Looppeja 0 poikki ja yli 5 olen omistanut. Yllätys myös itselleni oli se, että kaikki perhokalastusaiheiset hajonneet tavarani ovat kantaneet Vision merkkiä. Yksi kela (pariin kertaan), pari vapaa. Muita merkkejä ollut varmaan 5 kertainen määrä, mutta ne ovat pysyneet ehjinä.

Täytyy kylläkin sanoa, että Visionin siimat sekä takuukorjaukset ovat toimineet moitteetta.[/quote]
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Ihme homma, olen itsekkin omistanut jokusen perhovavan elamani aikana ja yhden olen onnistunut saamaan poikki. Se oli merkiltaan  muistaakseni Kunnan, ja katkeamisella ei ollut mitaan tekemista tuon vapamerkin kanssa, vaan enemmankin oman tyhmyyteni kanssa.
Joskus vaan ihmettelee miten toisille osuu noita maanantai kappaleita noin paljon...vai onko se sita miten vapaa kasittelee, ja sen kanssa toimii ? Jokaisen vavan saa poikki !

Hyvaa ei saa halvalla koskaan, se tiedetaan. Kayttajien mielipiteistahan on usein kysymys ja siita miten paljon rahaa haluaa kelaan/vapaan/siimaan/ym. investoida.

Juuri noista laadunvalvonta syista itse kannatankin pienia vapa-firmoja, enka juurikaan naita massatuotantolaitoksia.
nimim: juuri uuden St.Croix Legend Ultra #5 ostanut...

Anonymous

• Guest
Hyvä setti??
« Reply #21 on: July 21, 2005, 01:40:57 »
Shimanolla on ollut osake-enemmistö Loomiksesta jo vuosia,miksiköhän
siitä tehdään nyt niin numeroa?Ja KAIKKI Loomiksen vavat tehdään yhä
käsin Woodlandissa Washingtonissa (U.S.A),ei Kiinassa.

Tosin niitä kuitua valmistavia tehtaita ei kauheasti ole eli aika monen vapavalmistajan hiilikuitu tulee samoilta tehtailta.Liekkö sitten sieltä Kiinasta.Siis HIILIKUITU ei valmiit vavat eikä aihiot.Vapa-aihiot muuten valmistetaan usein "sotkemalla" eri hiilikuitulaatuja keskenään ja nämä huippuvapojen "reseptit" ovat tarkoin varjeltuja salaisuuksia.

Omistuksessani olleissa viidessä G.Loomis vavassa ei ole juuri ollut
moitteen sijaa laadussa/työn jäljessä vaikkakin yhden sai kaverini
rikki kääntämällä vastoin neuvoani osia irti toisistaan.Omistan myös
muun merkkisiä vapoja joten mikään fanaatikko en ole.Jopa yksi Vision
on aktiivikäytössä ja tehtävänsä tekee sekin varsinkin sen jälkeen kun
käänsin tehtaalla väärinpäin laitetun kelankiinnikkeen että sain kelan
kiinni ;)

Btw pojan ja kavereiden reissulla Kitusille muutama viikko sitten
katkesi 2 vapaa:Loop Black Line ja Vision 3Zone,Orvis ja Loomis
palasivat kotiin vammoitta.Luojan kiitos :) Enkä usko että tässäkään
olivat vavat itse pääsyynä rikkoutumiseen,merkistä riippumatta.

Tomi

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
Hyvä setti??
« Reply #22 on: July 21, 2005, 20:14:13 »
Moron Tomi !
Paa mulle e-mailia, olis jotain juttuja, (siihen kotipostiin), kun unohtu toi sun osote kotiin siina lahtokiireessa ja pystyn postin lukemaan taaltakin kasin, mutta osoitteita en saa.

Ja sitten asiaan, olisiko kuitenkin syy siina, etta naita Vision 3Zone/LoopBL/vastaava vapaa ostaa juuri nama harrastuksen aloittaneet tai vai satunnaisesti perhostelua harrastavat. Silloin ei ehka heitto/vavankasittelytaito ole viela sita luokkaa, etta silla paasisi kahvipoytakeskusteluissa kovastikaan kehuskelemaan. Poikkeuksia tietenkin on, mutta kirjoitankin nyt vain suurimmasta osasta.
Jo pidemman aikaa, ja tarkoitan nyt n.10+ vuosia harrastaneet, heista useimmat omaavat jo kokemusta ja harjoitusta heittamisesta monenlaisissa paikoissa, seka monenlaisissa olosuhteissa, etta heittotaito on kehittynyt. Tama takaa usein sen, etta vapa ei kolisi pitkin rantakivia, pusikoita, ylapuolella olevia oksia, takana olevia puskia, eika perhoa revita vavan voimalla puskista ja kivista irti. Silloin vavat pysyvat ehjina ja niista pidetaan "ehka" parempaa huoltakin, kukaties. Poikkeuksia tietysti on.
Pidemmalle ehtineilla on myos erilainen ajatus siita mika on hyva vapa, ja millainen sen pitaa olla. Usein pelkastaan se kuinka moneen osaan se menee tekee vavasta hyvan, pelkan kuljetusmukavuuden takia.
Toiset pitavat kevyista, toiset pitkista ja kokotoimisista ym. ym.. Tallaiset vavat useimmiten maksavat "hieman" enemman kuin se koko 3Zone-setti, miksikohan ?

Joten tarkoituksena oli sanoa vain se, etta pidemmalle harrastustaan jalostaneet ovat usein jalostaneet varustuksensakin hieman pidemmalle kuin ensiaskeleita ottavat.
Jokainenhan saa kalastaa milla haluaa, mutta kovin suuria kommentteja ei kannata heitella vermeiden paremmuudesta, jos kokemus on Loop BlackLinen/tms. setin ja Vision 3Zonen varassa, niita mitenkaan vaheksymatta.

PS. Tompan jalkikasvulla ainakin on hyva opettaja perhokalastukseen, Tomi itse..

wieras

• Guest
Hyvä setti??
« Reply #23 on: July 21, 2005, 20:52:04 »
Huh,kiitos tuosta vaikka liioittelit ilman alahuulta,heh...
Pistän mailia!

Tomi

center>