Chat

Author Topic: Veitsiluodon Kalapaikka 10.6.05  (Read 2598 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

muumi

• MSN Messenger - mikivinie
    • View Profile
    • Email
Veitsiluodon Kalapaikka 10.6.05
« on: June 10, 2005, 15:08:58 »
Kävimpäs avaamassa kauden omalta osaltani Veitsiluodossa... Bumerangin sillalta heittämällä sain ainokaisen kirjolohen (reilu kilonen), uistimena pieni Helmi-Räsänen...muita saaliskaloja oli ahven ja hauki...
Kävin myös tsekkaamassa "joki" osuutta, mutta se vaikutti melko hiljaiselta...

Onkos foorumissa muita kalapaikan kävijöitä? Onko suosikkispotteja & vieheitä ehtinyt muodostua?

P.S. Oli muuten mukavan hiljaista kalastaa kun tehdas ei pauhannut vieressä...
Onko yksi kala satojen hyttysenpuremien arvoinen?

kaivo

• Guest
« Reply #1 on: June 10, 2005, 16:47:44 »
Noh, näin oululaisena olen käynyt Veitsiluodossa viisi kertaa: nyt kolmena pääsiäisenä peräjälkeen Lohipilkeissä, viime syyskuun lopulla yhdesti ja ennen joulua myös yksi reissu. Ainoa Kalapaikasta tullut kalani on toistaiseksi tuolta syksyn reissulta saatu 1,3 kg kirre, tuli altaan isommalta puolelta siitä Bumerangin sillan "lahdesta" pienimmällä Bete Lotolla. Velipoika sai samalla reissulla muistaakseni 0,7-kiloisen samasta paikasta. Lohipilkeissä olen jäänyt joka kerta ilman kalaa (jos yhtä ahventa ei lasketa), velipoika sai v. 2003 kisassa alle kiloisen kirren.

On ollut mielessä käydä tässä kesällä joku viikonloppu taas siellä, täällä meillä päin kun ei istarilampia pahemmin ole. Veitsiluodon Kalapaikka on kohtuullisen ajomatkan päässä ja ympäristöltäänkin mukavan leppoisa paikka; aina ei tee mieli ryynätä pusikoissa. Rannaltakalastuskaan ei tunnu toivottomalta nopeahkosti syvenevien rantojen takia, ja veneitäkin saa vuokralle jos alkaa tehdä mieli uistella.

Anonymous

• Guest
« Reply #2 on: June 10, 2005, 17:21:09 »
Mistä päin tällainen Veitsiluodon Kalapaikka löytyy ja mitkä luvat sinne tarvitaan?

muumi

• MSN Messenger - mikivinie
    • View Profile
    • Email
« Reply #3 on: June 10, 2005, 19:00:24 »
Kalapaikka löytyy n 10 km Kemin eteläpuolelta. Sinne tarvitaan paikkakohtainen lupa, jonka saa mm matkan varrella olevalta Neste Lapintuuli -huoltoasemalta. Vuorokausiluvan hinta on 8+1€ ja se tulee maksaa käteisellä.

Kalastona on Kirjolohi, Taimen, Harjus, Nieriä ja "vähempiarvoiset". Luvalla saa ottaa 3 lohikalaa.

Aiemmin olen käynyt avoveden aikaan kerran viime kesänä, jäin saaliitta, mutta avovaimo sai jokiosuudelta harjuksen. Pilkillä käytiin viime talvena kolmesti, joista 1 kerta oli Lohipilkkien yhteydessä eikä saalista saatu kertaakaan. Tahnapyyntiä emme ole harrastaneet, sillä saalisvarmuus lienee paljon parempi...
Onko yksi kala satojen hyttysenpuremien arvoinen?

Anonymous

• Guest
« Reply #4 on: June 11, 2005, 18:23:59 »
Quote from: kaivo

On ollut mielessä käydä tässä kesällä joku viikonloppu taas siellä, täällä meillä päin kun ei istarilampia pahemmin ole. Veitsiluodon Kalapaikka on kohtuullisen ajomatkan päässä ja ympäristöltäänkin mukavan leppoisa paikka;

Kannattaa toki tulla...pistä vaikka pikaviesti, jos tarvit kaveria (vaikka soutamaan)...
Ootko koskaan käynyt Utajärven Valkeisjärvellä, se on n 80km päässä Oulusta. Itse olen kerran poikennut ja saaliistakin tuli yhden taimenen verran, perhoa soutamalla...

kaivo

• Guest
« Reply #5 on: June 12, 2005, 10:56:38 »
Eilen oli jo lähellä että oltais piipahdettu Kemissä, mutta ei sitten kuitenkaan... :) Vielä on kesää jäljellä. Hyvä olisi varmaan käydä ennen kuin vedet lämpenevät liikaa.

Utajärven Valkeisella olen käynyt kaksi kertaa. Taisi olla ´97 jouluna pilkkireissu, viiden tunnin uurastuksen jälkeen sain mormuskalla 0,95 kg taimenen. Toinen kerta oli viime lokakuun loppupuolella, ilma oli lähellä nollaa eikä kalaa tullut niiden muutaman tunnin aikana, jotka jaksoin ja tarkenin heitellä ja pohjaonkia. Ilmeisesti siellä kannattaisi vierailla kesäaikaan ja veneen kanssa. Velipoika sai viime kesänä uistelemalla sieltä kirren ja siian (ja julmetusti ahvenia).

center>