Chat

Author Topic: ihmeellisin tapahtuma kalassa?  (Read 78813 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Professor

• Guest
Vs: ihmeellisin tapahtuma kalassa?
« Reply #90 on: July 17, 2007, 15:03:49 »
1.5,7kg ja 2kg hauki oli sumpussa kun piti mennä hakeen sitä 2 kg fileerattavaksi. Huomattiin että siitä oli vaan puolet jäljellä ,sumppu oli ihan hauen sisämyksissä ja 5,7kg kg hauki niiden seassa.
2.Sain 7,5cm proffalla 10cm hauen

saastanenhippi

• View Profile
« Reply #91 on: July 18, 2007, 23:37:47 »
Mielenkiintoisia on minunkin kalareissut ollut, vaikka kalaa en niin mahdottomasti koskaan ole saanutkaa.

Kuumailmapallo laskeutui joskus yläpuolelle huutoetäisyydelle ja sieltä huudettiin "tuleeko kalaa" :D

Uistelussa uistimeen on jäänyt kiinni Rapalan Original sekä vanha katiska ja jotain muutakin rojua on koukussa joskus roikkunut. Pari viikkoa sitten kelailin metrikaupalla siimaa järvestä ylös, mutta onkea ei siinä siimassa ollut kiinni :(

Pilkillä sekä heittelemällä olen onnistunut saamaan simpukan.

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger - atte89@luukku.com
    • View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #92 on: July 19, 2007, 02:36:05 »
Tänään kävi melko ihmeellinen juttu, isällä oli niin iso kala kiinni, että luultiin jigin olleen pohjassa kiinni. Sitten se "pohja" heräsi eloon, potkaisi kerran ja pääsi karkuun.

Oli toinen kerta kun isällä oli joku iso kala kiinni, ei ne isot vaan pysy.

Ei tuo nyt ihmeellisin tapahtuma ollut, mutta yksi niistä, harvoin sitä on tuollainen kala siiman päässä ollut.

pumpkinca

• View Profile
« Reply #93 on: July 19, 2007, 10:18:46 »
Tänään kävi melko ihmeellinen juttu, isällä oli niin iso kala kiinni, että luultiin jigin olleen pohjassa kiinni. Sitten se "pohja" heräsi eloon, potkaisi kerran ja pääsi karkuun.

Oli toinen kerta kun isällä oli joku iso kala kiinni, ei ne isot vaan pysy.

Ei tuo nyt ihmeellisin tapahtuma ollut, mutta yksi niistä, harvoin sitä on tuollainen kala siiman päässä ollut.

Mulle kans kävi samalla lailla joskus 15 kesäsenä kun oltiin kummisedän veneellä vedättämässä ja luulin että uistin jäi pohjaan kiinni..vedin siimasta ja uistin ei hievahtanutkaan sen jälkeen kummisetä otti airon että saadaan uistin pohjasta ja rupesi tökkimään pohjaa.Muutaman tökkäyksen jälkeen alkoi jarru huutamaan ihan hulluna ja naps..siimat poikki!Oltiin hieman suu pyöreänä jonkin aikaa. :-D

kakkalaari

• View Profile
« Reply #94 on: July 19, 2007, 11:29:54 »
olin joskus alle 15-kesäisenä kaverin kanssa mökillä veneellä heittelemässä keskellä päivää, lämpötila oli varmaan +25. kaverilla ruohikon reunasta tärppäs "nyt on iso" ja ei millään ollu tulossa veneeseen, haaras vastaan niin hemmetisti. ihme kyllä, ei potkinu yhtään eikä muutenkaan osoittanut suuria taistelun merkkejä. veneen vieressä kaveri katsoi että mikä hemmetin valkonen otus siellä killuu: kuollut, mätä lahna kyljestä kiinni, painoa ehkä kilon verran jos oikein muistan. paikalla oli aika matalaa, varmaan pohjasta jäänyt vieheen matkaan ja ihme että tuntui raskaalta, kun poikittain leveyssuunnassa piti vetää kohti. haisi aivan kuolleelta.
nimim: kaksi (kuollutta) lahnaa elämänsä aikana "saanut"

kirjolohikäärme

• Ilmiselvä lötkö
    • View Profile
« Reply #95 on: July 26, 2007, 14:43:03 »
Olin kaverinkanssa melomassa ja kaverin melaan kolahti hauki..Vähä aikaa kyllä naurettiin.
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Kiiskinen

• View Profile
« Reply #96 on: July 26, 2007, 20:46:21 »
En saanut yhtään kalaa.  :-o :-o :-o

« Reply #97 on: July 26, 2007, 20:54:06 »
Olin kaverinkanssa melomassa ja kaverin melaan kolahti hauki..Vähä aikaa kyllä naurettiin.
Oliko isokin :-P?
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Haukihunter

• Seitä Saltstraumenilta
    • View Profile
« Reply #98 on: September 23, 2007, 18:17:24 »
1. Eilen illalla olin kaverin kanssa tuulastamassa ja olin soutumiehenä sitten yhtäkkiä kolautankin airolla haukee joka lähtee menemään, oli ihmettelemistä hetken.
2. Olin heittelemässä ja alko kela huutaa niin tietysti aattelin että on iso kiinni, sitten kela vaimenee mutta on silti raskas kelata ja sieltähän nousee uppotukki! :-o
3. Toisella kertaa aattelin että kiinni on uppotukki, kelasin lähemmäs kunnes kela anto siimaa varmaan 15metriä ja sieltä nousi sitten 3kg hauki. Pääs viellä haavista veneenpohjalle, tulipa tanssittua ripeää polkkaa pari minuuttia. :lol:
Ahkera angler @ Mikkeli!

kirjolohikäärme

• Ilmiselvä lötkö
    • View Profile
« Reply #99 on: September 26, 2007, 15:18:07 »
Oliko isokin :-P?
No oisko ollu joku 1-3kg
Sori myöhäinen vastaus ku en hoksannu että olit kysyny... :oops:
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

juhox

• Tulen palaamaan tuleen palamaan.
    • View Profile
« Reply #100 on: September 26, 2007, 16:59:17 »
Oltiin kaverin kanssa heittelemässä yhellä lammella.Me molemmat heittelimme suspeilla. Pian kaverilla meni heitto pitkäks (kela reistaili :roll:) ja uistin lensi monen oksan yli ja laskeuti ihan rantaan ,vain muutaman sentin päähän rantaviivasta.Kirottuaan huonoa tuuriaan kaveri  aikoi ruveta kelaamaan uistinta, joka nousisi ylöspäin kohti oksaa,mutta heti kun hän aloitti kelaamisen uistimessa oli puolikiloinen hauki.Hauki nousi noin puoli metriä veden pinnan ylä puolelle ja tippui takaisin veteen.
Oli siinä nauramista kaverin kanssa, kun se oli vielä kaverin eka tärppi sillä reissulla :-D.
"En syö kalojen lääkkeitä. "

perho aloittelija

• Guest
« Reply #101 on: September 28, 2007, 19:33:26 »
Vaari on kertonu että se oli saanu vesimyyrä :wink:

ATTA995

• Elämä voi muuttua.
    • View Profile
    • Email
« Reply #102 on: September 30, 2007, 00:09:56 »
Kerran ku olin kalassa mun Balsaan hyökkäs ahven sit kun nostin sen nii hauki otti ahvenen ja tuli tupla saalis 8-)
Mi-mi-mitä taphtuu??

Toniski

• View Profile
« Reply #103 on: October 03, 2007, 16:52:09 »
sain tässä vikko sitten pelkän hauen silmän. otti kiinni mutta silmä tais revetä.
vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!

Kuha-Eki

• View Profile
« Reply #104 on: October 04, 2007, 16:26:10 »
Hahahaa! Itelläkin on tullu monta hauen silmää ja tosi isoja... Jos oikeen lasken niin oon saanu 5 hauen silmää. Miten se silmän puuttuminen vaikuttaa kalan elämään?
No kerran tuli ahven jolla oli suussa kaksi puoli sulanutta kalaa ja peratessa ilmeni, että mahassa oli vielä ainakin kaksi kalaa! Ahneita nuo affenat! :roll:
Koukuttaako?

kaivo

• Guest
« Reply #105 on: October 04, 2007, 17:29:07 »
Hahahaa! Itelläkin on tullu monta hauen silmää ja tosi isoja... Jos oikeen lasken niin oon saanu 5 hauen silmää. Miten se silmän puuttuminen vaikuttaa kalan elämään?

Kala voi mahdollisesti jatkaa elämäänsä ja saada ravintoa yksisilmäisenä, jopa kokonaan sokeatkin kalat voivat selviytyä kylkiviiva-aistinsa turvin. Voihan toki olla, että silmän irtoamisen jälkeen silmäkuoppa tulehtuu tms., mutta tällehän ei kalastaja voi mitään.

Jos saa saaliikseen kalan jonka silmää oman uistimen koukku on juuri vaurioittanut, sitä ei kuitenkaan tulisi päästää enää takaisin vaan ottaa saaliiksi.

Toniski

• View Profile
« Reply #106 on: October 05, 2007, 21:45:03 »
niin missään nimessä ei saisi päästää vahingoittunutta kalaa enää takaisin järveen. tietnekin jos sille ei voi mitään se ui sitten siellä.

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #107 on: October 05, 2007, 22:02:12 »
Vähän aiheesta poiketen, mutta talvella haukipilkillä ollessani tasapainon peräkoukkuun jäi suht' suuri suomu. Seuraavalla pilkin laskulla katkesi siima ja tasapaino meni menojaan.  :-D

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
« Reply #108 on: October 06, 2007, 01:29:16 »
Tässä lueskelin noita vastauksia ja siellä tuli ilmi tuo hauen kolahtaminen melaan.
itellä kävi veljen ja kaverin kanssa myös näin jokunen vuosi sitten kun eräällä pienellä ja hyvin matalalla järvellä oltiin haukea heittelemässä. Veljeni souti tavallisesti kunnes airo kolahti ikäänkuin kivelle, mutta sen jälkeen airon alla räiskähti vesi komeasti ja valtavat pyörteet jäi veden pintaan.
Joku voisi äkkiseltään luulla että se oli majava, mutta olen nähnyt majan hännän läiskähdyksiä aiemmin useita ja tuo ei ollut majava, tosin sekin vahvistaa sitä että se ei ollut majava, kun tuolla järvellä ei ole ainuttakaan majavan pesää eikä kyllä ole ikinä majavia näkynytkään.
Arveltiin vaan että se oli isohko hauki joka paistatteli siinä päivää ja me sitten soudettin sen päälle. Voitte arvata koitettiinko siinä hetken aikaa paiskoa uistimia... :-)

Noita hauen/kalan silmiä on kyllä tullut useimpiakin, viimeeksi pari viikkoa sitten tuli yksi arviolta parin kilon hauen silmä. Yhdellä tutulla tuli lohenuistelun tiimoilta aika iso järvilohen silmä. Silmästä arvioiden kalalla oli painoa lähemmäs 10kg. No aika vaikea se on silmästä arvioida painoa, muta näkee siitä vähän kalan kokoa.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger - atte89@luukku.com
    • View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #109 on: October 07, 2007, 23:01:12 »
Tänään kävi semmonen ihmeellinen tapahtuma, että sen jälkeen kun heiton jälkeen nostin lusikan ilmaan, niin hauki hyppäsi sen perään ja lensi melkein veneen laitaa päin.  :-D

Tämän jälkeen hauki vielä pari kertaa koitti lusikkaan käydä kiinni, muttei vaan jäänyt.
Sellainen perus puolikiloinen puikkari se oli.

En tiedä onko niin ihmeellinen tapahtuma mutta ensi kertaa mulle noin kävi.

appe

• MSN Messenger - ahonen993@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #110 on: October 08, 2007, 09:53:30 »
Eilen oli kalassa, haukea tuli tosi hyvin, melkein joka 4. heitolla hauki tavoitteli uistinta ja arvatenkin haukia kävi toistakymmentä veneessä. Eräs pikkuhauki lähti huistimen otettuaan kaueeta kyytiä kohti venettä ja *kops* veneen kylkeen :D meni kai jonkin sorttiseen kanveesiin tosta iskusta, kun lakkasi hanttiin pistämisen siihen paikkaan, eikä meinannut tajuta lähteä uimaan pois vapautuksessa.  :roll:

duunari-91

• View Profile
« Reply #111 on: October 25, 2007, 18:41:36 »
tänään ku menin heittelee sillalle calico catin pienimmällä lipalla niin ensimmäisellä heitolla tarttu yli 1kg hauki  :-D

NightPiker

• View Profile
    • Email
« Reply #112 on: October 26, 2007, 09:26:22 »
Ei nää nyt mitää nyt niin ihmeellisiä ole mut pölötetää nyt sitte:
Olin heittelemässä eräällä joella vanhalla puu sillalla. Kun olin nostamassa räsästä ylös vedestä niin noin puolen kilon puikkari hyppäsi noin 30cm vedestä ja tarttui uistimeen. Tämä hauki oli ensinmäinen kalani.  :wink:
Kerran olin kaverini kanssa heittelemässä eräällä järvella. Siinä minnow spoonia heitellessä erään puun alta hyökkäsi kaamea peto. noin 20cm hauki iski isohkoon minariin kiinni. Siinä naureskellessa huomasin että minari oli isompi kuin tämän hauen pää! Noo siinä ajateltiin että työ voitto se tämäkin.  :-D
Suottaahan tuota tulla ja suottaahan tuota olla tulemattakin.

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #113 on: October 30, 2007, 20:40:30 »
Tuolle hatulle on kerennyt tapahtua vaikka mitä mutta aina se vaan on lopulta saatu ehjänä takaisin  :lol:
Kuin tutusta ''Richard Scaryn touhukas maailma''- lastenohjelmasta.
ko. ohjelmassa taisi muistaakseni esiintyä hahmo, jonka hattu karkasi aina tuulen vuoksi.  :lol:

osmanhauki

• Guest
« Reply #114 on: October 31, 2007, 16:17:02 »
Tuolle hatulle on kerennyt tapahtua vaikka mitä mutta aina se vaan on lopulta saatu ehjänä takaisin  :lol:
Kuin tutusta ''Richard Scaryn touhukas maailma''- lastenohjelmasta.
ko. ohjelmassa taisi muistaakseni esiintyä hahmo, jonka hattu karkasi aina tuulen vuoksi.  :lol:

Heha... Tämä hatun lähtö tuulen mukaan on lähes yhtä legendaarista kuin kumisaappaan saaminen virvelillä, jota minulle ei vielä toistaiseksi ole sattunut.
Mutta mitä näihin tuulen viemiin hattuihin tulee niin ei tarvitse moottoriveneellä ajellessa olla kuin pieni vastatuuli kun ampaisee kalahatun veteen.
Ja välillä tosiaan esimerkiksi juuri silloillakin tuulee niin kovaa että lierihatun muotoinen kalahattu lähtee kyllä nopeasti tuulen matkaan.
Kerran minullakin lensi järveen lippis, mutta saatiin ehjänä takaisin. Tuo kyseinen lippis koki jonkun ajan päästä pahemman jutun. :evil:

munapaa

• View Profile
    • Email
« Reply #115 on: June 24, 2008, 16:06:59 »
no eipä ole mikään ihmeellinen mut kirjoitan kumminkin

Oltiin mökillä kaverin kanssa ja mentiin heittelee läheiselle rannalle. n.tunnin kuluttua ei oltu saatu mitään, eikä ollu muutenkaan tietoja kaloista kun naapuri mökistä tulee nuori herra samaan kohtaa ja kyselee, että onko tullut kalaa ja saa heti ensimmäisellä heitolla hauen rantaan. oltiin kaverin kans suut pyöreenä siinä vieressä :-o

Daiwa

• Hauki tuo lisää kiinnostusta kalastukseen.
    • MSN Messenger - lare.saari@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #116 on: June 24, 2008, 16:28:01 »
Menin aamu yhdeksältä ongelle joelle ja siinä penkalla istuin kalaämpäri vieressä, jossa oli muutamia särkiä. Kohta kuulin, kun joku käveli selän takana ja siinähän oli saukko. En tiiä mitä se siinä teki, kun se pari minuuttia seiso siinä ja kahto mua. Halusikohan se sitten tulla mun fisut syömään  :-) Tai sitten tuli kalakaveriksi. Kohta se sitten juoksi jokeen.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Mind_Flayer

• Vappilosuhvero juomutryffeli !
    • View Profile
« Reply #117 on: June 24, 2008, 18:29:49 »
Itsellä sattunut kerran niin, että kalatiira hyökkäsi uistimeni kimppuun, kun olin heittelemässä eräällä lammella. Lintu seurasi tarkkaan ympärilläni lennellen ja hyökkäsi aina uistimena käyttämäni lotto-lipan kimppuun. Kertaakaan kyseinen lintu ei onneksi tarttunut uistimeen, mutta tapaus sinällään oli varsin omituinen ja sitä oli hauska seurata. Kaikkiaan lintu hyökkäsi 7 kertaa ja luovutti tämän jälkeen.

Piksu

• View Profile
« Reply #118 on: June 24, 2008, 18:35:13 »
Itelläni on kun laulujoutsen seurasi koko ajan minua.
Ei siinä pystynyt oikein heittelemään kun seurasi venettä koko ajan. Nokki minua kädestä ja jalasta,vielä nokki veneestäkin.
Ei siinä mitään voinut kun karkuun yritin soudella niin seuras kuitenkin. Välillä lähin pois järveltä ja yritin tulla myöhemmin takasi,mutta sama lintu seurasi koko ajan.
Myöhemmin vielä lähin uistinta vetämään niin se sama lintu lähti seuraamaan pitkän matkaa,ainakun väli matka kauentui se lensi kiini. :-D
No onneksi se oli seuraavana päivänä lähtenyt pois. :-)

Toniski

• View Profile
« Reply #119 on: June 24, 2008, 19:00:03 »
tänään sattui kyllä yksi aivan turha sähellys ihan oman huolimattomuuden johdosta, kun oltiin kaverin kanssa kahdella veneellä uistelemassa: kaverini soitti ,kun uistelin itse noin parisataa metriä hänen edellään, että "käänny ihmeessä takaisin, nyt on jotain aivan kummallista siiman päässä". käänsin hitaasti veneeni ja lähdin ajelemaan kohti kaverini venettä, jossa hän nosti vapa vääränä "jotain" ylös (kalalta se ei kuulemma tuntunut). tämä kummajainen oli napannut takilaan noin 7 metrin syvyydestä. sitten molemmat jännitettiin, että mitähän sieltä nyt mahtaa tulla, niin aivan kuin vaivihkaa plaanarin kelkat sujahtivat juuri ja juuri ristiin, koska ajoimme liian läheltä toisiamme. sitten oli siimat ja kelkat sotkussa ja kaverilla rojua kiinni koukussa. minä sitten nostin kaikki vavat ylös ja aloin kelata kelkkojakin pikkuhiljaa ylös. samaan aikaan kaveri nostaa vedestä siwan muovipussin joka on ihan täynnä säilykkeitä ja pohjalla painona vielä jokunen kivi. kyllä siinä sitten nauratti ja itketti yhtäaikaa kun roskapussi tulee järvestä ylös ja kaverin siimatkin ovat sotkussa!

center>