Vaasan seutu/Raippaluoto/Vaskiluoto

Started by Anonymous, October 16, 2002, 12:41:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kalastusluvat

Samalla sivulla itsekin käynyt ja siellä olevien linkkienkin alla olevilla sivuilla. Mutta kun olen soitellut ja kysellyt asiasta, niin ei ole mitään uistelulupia.  Vain verkkolupia saatavilla. Pakko tyytyä menemään valtion vesille kauemmas rannikosta. Lisäksi Raippaluotoon olisi kuulemma saatavilla lisävavoille lupia. Hintaa mahdollisesti 5eur/vapa. Kallista, mutta elämä on...

Lauantaina kalamarkkinoilla juttelin erään virkistyskalastusseuran jäsenen kanssa. Hän sanoi ettei Vaasassa harrasteta uistelua. Joten siksi ei ole lupiakaan saatavilla.

Itse sanoisin että ihmeellisiä nämä länsirannikkolaiset :-)

Bister

Quote from: AnonymousOlen saanut onkilahdesta pienen kuhan.

Ai siitä voimalaitoksen luota? Vai siitä ku mennään putusillalle?  :o
Miksen nähny siitä juttua lehdessä?  :wink:
Ku en oo IKINÄ kuullu et ihan kaupungin läheltä oltais saatu kuhaa...
Kylhä tuolta Kynsiluodosta nousee vaikka mitä (Haukea, ahventa, kuhaa ja meritaimenta)

jarmo83

minäkin olen saanut kuhan, satama-altaasta. sieltä saa aika hyvin niitä mutta ei sinne enää pääse kalaan. luulis että ainaki voimalan lähettyviltä vois saada kuhaa!?

Bister

Quote from: AnonymousOnkilahdesta näyttää tulevan myös kalaa. Joku pikkupoika sai parisen viikkoa sitten keskeltä lahtea yli menevältä kävelysillalta isohkon (n.3-4 kiloisen) hauen. Myös isolla sillalla usein kalassa olevat etniseen vähemmistöön kuuluvat henkilöt näyttävät saavan kalaa. Kerran pääsin itse todistamaan, kun eräs henkiö sai virvelillä "pilkkimällä" isolla lusikalla hauen aivan sillan vierestä keskeltä virtaa.

Jos toi "kävelysilta" on sellanen mistä ei mee autotietä nii tiedoks et sitä sanotaan putusillaks :D

Hiirivaari

Joo, elikkäs sellanen kysymys, että onko porukka saannu mansikkasaaresta kalaa? Ja jos on, niin mitä ja millä? :)

mixyy

kyllä siinä haukia on varsinki putusillalla. niitähän näkyy siinä melkein pinnassa. mut eipä niitä kaloja kannata kotiin ottaa.. meinaan ku se wärtsilä on siinä... näin mä ku yks tyyppi sai n 800g ahvenen siitä.

mixyy

sundomin sillalta just saa syksyllä haukia ja aika kivastikkin

-.-

mistäs olis ees mahdollisuutta saada vaasas lahnoja?? ja meinaan ainaki yli 500g lahnoja...olis kiva napata sellanen ainaki yli kilon lahna mut kumminki...

Fiiuseta

Totta, Vaasan seudulla ei harrasteta vetouistelua. En ole ikinä nähnyt että joku olisi tosissaan uistellut täällä päin..  Ja kun ei kunnon vetouistelu lupiakaan ole saatavilla, niin minun mielestäni vetouistellaan niin pitkään kunnes joku puuttuu asiaan. Silloin ehkä saadaan asioihin muutosta/selvennystä.

Fiiuseta

Veneellä Västra ja Östra Kalvholmsgrundiin ja niiden karikoille.
Sieltä niitä haukia on tullut.

Hiirivaari

Oliskiko mitään hyvää paikkaa, mistä saisi rannasta, kun ei ole venettä....  :?

Bister

Sillalta saa yleensä sillo ku tuulee etelästä tai lännestä nii saa silakkaa ku tiputtaa litkan sillalta alas :O

Bister

Tos urheilukalastuslehdes (en muista numeroo) oli kuva ku joku oli saanu päälle 2 kilosen lahnan gerbyn edestä veneellä...
Ite sain tost onkilahesta (putusillalta) pari päivää sitte mato-ongella jotain 100 grammasen lahnan :D

Bister

Sielt kuulemma tulee huonosti.. Sen takii en oo jaksanu mennä kokeilee :D
Ite kalastan suurimmaks osaks kotkapatsaal, sundomin sillal tai putusillalla :P ku ei tääl vaasas oikee oo kalapaikkoja..

Anonymous

Quote from: BisterSillalta saa yleensä sillo ku tuulee etelästä tai lännestä nii saa silakkaa ku tiputtaa litkan sillalta alas :O

Silakanpyytäjät näkyvät, jos niitä on http://www.tiehallinto.fi/alk/frames/kelikamerat-frame.html

Hiirivaari

Unohdin sanoa, että virvelillä. Haukia olisi tarkotus kalastaa

Hiirivaari

Ok. Joo, ei täällä oo oikeen rannalta kalastupaikkoja... Onko tullut kalaa, noista mistä mainitsit??

Anonymous

Olen nähnyt kun putusillalta on saatu noin 500g painoinen lahna... Ehkä sielä olisi mahdollisuuksia isompaankin?

jarmo83

pilvilammelta vois kans löytyy lahnoja. oon ainaki joskus nähny.

Anonymous

Pilvilammen lahnat on ruutanoita.

jarmo83

joo on sielä ainaki ruutanoita, oon joskus saanu ongella sellasen, mutta epäilisin että lahnaakin löytyy.

JAhak

Läänikohtasella saa olla max kaks vapaa kerralla uitossa.

Viittis-

Kyllä niitä löytyy, tossa viikko takaperin oltiin harppuunoimassa Toimituksen kanssa 3kpl, 2 oli reippaan kilon ja suurin oli 1.8kilonen. Ja parvia aivan oli, paikkaa ei tosin viitsi paljastaa :)

jarmo83

vassorin lahdelta löytyy kans reilusti lahnaa! pilvilammelta oli kuulemma saatu 11,9kg hauki.

Viittis-

No shiitä nyt on aikaa. Alkukesästä joskus tullu

jarmo83

jaa säkö viittis sen hauen sait? ootko kuullu tai saanu isompaaki pilkkarilta? olitko veneellä vai rannalta? mistäpäin?

Viittis-

En saanu mutta tiedän henkilön ja kalakaverin. Ne menee kanooteilla lammella ja ovat kuulemma saaneet monta isoa, 2 kaveria ja toisella enkkä pilkkarilta 11.9 ja toisella vähä vajaa :)

Bister

Eiks noi muutama ylempi kommentti oo vähä off-topiccii? Tietääkseni tää on keskustelu vaasan lahnoista.
Ja asiaan: Olin pari päivää sit sundomin sillalla nii joku vetäs pohjaongella päälle kilon lahnan siitä sillan päältä. Se ei saanu sitä ylös vedettyy vaa sen piti mennä alas ottaa se. :D

Hiirivaari

Quote from: Bister
Ja asiaan: Olin pari päivää sit sundomin sillalla nii joku vetäs pohjaongella päälle kilon lahnan siitä sillan päältä. Se ei saanu sitä ylös vedettyy vaa sen piti mennä alas ottaa se. :D
Oisko ollu viime viikon tiistaina,  kun olin tuolla, ja silloinkin siellä oli luultavasti samahenkilö kalassa. Silloin se sai paljon ahvenia, ja joitain muitakin kaloja.
Sori, ot  :oops:

Bister

Quote from: -Jukkis-
Quote from: Bister
Oisko ollu viime viikon tiistaina,  kun olin tuolla, ja silloinkin siellä oli luultavasti samahenkilö kalassa. Silloin se sai paljon ahvenia, ja joitain muitakin kaloja.
Sori, ot  :oops:

Voiha se olla :P mut mun muistaakseni siin oli vaa niit "ählämeitä" :roll: