Vaasan seutu/Raippaluoto/Vaskiluoto

Started by Anonymous, October 16, 2002, 12:41:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

lapuan ojutkangas on kokeilemisen arvoinen paikka

Toimitus

No nyt kun tuli tilattua kaikki tarvittavat varusteet sukelluskalastukseen (snorkkeli, maski, räpylät ja harppuuna), kysyisinkin että löytyykö Vaasan seudulta yhtäkään lajin harrastajaa? Kunhan tykötarpeet tulevat Postista, olisi tarkoitus alkaa reenaamaan ja osaava kalakaveri olisi paikallaan.

Entä millaisista paikoista olette käyneet kokeilemassa täälä Vaasassa?

Tilasin kamppeet www.rocsport.com ja hintaa paketille ei tullut kuin 137e, joten suosittelen muillekin!
Jussi, Kalassa.net

Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista

Fabu

Ilman venettä Raippaluodon alueella voi kalastaa kesä-aikaan Raippaluodon sillalta sekä Björköbyn sillan penkereeltä (n. 10 km eteenpäin R-luodon sillalta).

Raippaluodon sillalta saa tähän aikaan parhaiten pohjaongella ahventa. Aikaisin keväällä ja myöhään syksyllä silakan litkaus on suosituinta.

Björköbyn siltapenkereeltä kalastetaan ahventa pohjaongella, jigeillä ja heittämällä. Kalastus itse sillalta on täällä kielletty.

Toimitus

Tiedättekö kukaan mitään oikein kirkkaita vesiä Vaasan lähistöllä? Eli sellasia lähdepohjasia, joissa olisi kalaakin? Olen alskatin ja köklotin louhoksilla koittanut käydä, mutta on noi 12 metrin vedet vähän liian pro:t meikäpojulle... :P
Jussi, Kalassa.net

Mono

(Tilasin kamppeet www.rocsport.com ja hintaa paketille ei tullut kuin 137e, joten suosittelen muillekin!)
Minkälaisen paketin tilasit ja mitä siihen sisältyy?

Toimitus

Eli paketissa on seuraavat laitteet:

1 kpl Sporasub :: Snap Pro, 46/47, hinta 20.00 EUR (räpylät)
1 kpl Sporasub :: Tetys, Gecko (keltainen), hinta 27.00 EUR (maski)
1 kpl Sporasub :: Aspic 75, Aspic 75, hinta 70.00 EUR (harppuuna)
1 kpl Sporasub :: Samurai-snorkkeli, Samurai snorkkeli (musta), hinta 12.00 EUR

Välisumma : 129 EUR
Postikulut : 7 EUR
Loppusumma : 136 EUR

Eli ei paha hinta!  :D
Jussi, Kalassa.net

Jani2

Kertoisitko Toimitus niiden kamojen laadun, sitten kun olet päässyt koittamaan niitä? Olen nimittäin kiinnostunut lajista, mutta varaa ei ole huonojen kamojen ostamiseen.
Ensin välähtää ja sitten korjataan jäljet.

kiso

no minäpä kerron, kerta itse niitä jussille suosittelinkin, sporasub on laatumerkki johon kyllä kannattaa rahansa sijoittaa, minulla ei ole ollut valittamista merkistä, vaikka kaikki paitsi puku+lamppu+puukko on sporasubbia.
TEAM PUTKO FISHING

Anonymous

Olisin kysynyt mitä kalaa sillalta saa ja millä tavalla / minkälaisilla vehkeillä sillalta kalastetaan?

knookala

eiköhän sieltä pitäis tulla silakkaa ja ahventa lähinnä...en oikeen tiedä vuoden ajoista, mutta eikö sieltä keväällä ainakin pitäis tulla siikaakin!? litkalla siellä yleensä kalastetaan ja vahvaa siimaa kannattaa käyttää  ;)

Juuso

Ilman venettä Raippaluodon alueella voi kalastaa kesä-aikaan Raippaluodon sillalta sekä Björköbyn sillan penkereeltä (n. 10 km eteenpäin R-luodon sillalta).

Raippaluodon sillalta saa tähän aikaan parhaiten pohjaongella ahventa. Aikaisin keväällä ja myöhään syksyllä silakan litkaus on suosituinta.

Björköbyn siltapenkereeltä kalastetaan ahventa pohjaongella, jigeillä ja heittämällä. Kalastus itse sillalta on täällä kielletty.

Mites Köklot??? Missä siellä olis paras paikka kalastaa rannalta?

Anonymous

Onkilahdesta näyttää tulevan myös kalaa. Joku pikkupoika sai parisen viikkoa sitten keskeltä lahtea yli menevältä kävelysillalta isohkon (n.3-4 kiloisen) hauen. Myös isolla sillalla usein kalassa olevat etniseen vähemmistöön kuuluvat henkilöt näyttävät saavan kalaa. Kerran pääsin itse todistamaan, kun eräs henkiö sai virvelillä "pilkkimällä" isolla lusikalla hauen aivan sillan vierestä keskeltä virtaa.

Deathis

joo,meillä on mökki köklotissa ja sieltä tulee ahventa pilkillä,ja aika isoja(kaveri sai viime talvena niin ison ahvenen ettei mahtunu pilkkireiästä ylös ;) )sellasia.

Anonymous

Sundomin sillalta tulee kuulemma 8-10 kg haukia. Ja toby ja professor on kovia uistimia siellä.

Deathis

Ei tarvitse uskoa.Kaverini isä vaan sanoi niin.

Anonymous

Olen saanut onkilahdesta pienen kuhan.

l0hi

Täytyy sanoa, että onkilahdesta tulee hyvin kalaa ja se on auki jopa talvella!!!!
Sundomin sillalla tänään veti tyhjää 7h pari kaveria, että aika turhaa..

Anonymous

vappuna kun menet KESKELLE siltaa ja tarkkaat, ettei tule laivoja ja lasket 0.40mm siiman päässä fosforillisen litkan niin johan tulee silakkaa,  ;)tai ainakin viime vappuna tuli niin että lopetettiin kun oli sanko täynnä. :D Litkan saa halvalla jostain mistälie minimanista. Jos ei tule keskeltä niin lähesty mantereen puoloista rantaa. Jos ei vieläkää tuu, niin eri ranta tai jopa erimoinen litka. Niissäkin voi olla eroa.

knookala

Elikkä missäpäin pilkitte ja mitä kalaa?

l0hi

Ollaan oltu vmk:n edustalla...Hietasaaresta lähet talsimaan sinne laitureille, niin löydät sellasen reikäsen mestan  ;)

Seuraavt testit taitaa olla si raippaluodossa.

ps. koskas ojutloheen

Deathis

Pilkin täällä raippiksen sillan luona...siikaa tulee nyt ihan kohtalaisen hyvin.

knookala

Mihkä siellä sillalla kannattaa mennä ja mistä syvyyksistä se kala nappaa? Onko virtapaikkoja?

Deathis

Sinne kannattaa mennä missä porukkaa on :D .Mitä keskemmälle menet sitä kovempaa virtaa...Kandee mennä muutama tolppa eteenpäin ensimmäisistä tolpista.

Fabu

Olen tänä talvena käynyt Raippaluodonsillan kupeessa, petonilahdella, Österhankmossa, köklotissa ja lillönlahdella. Kaksi viimeiseksi mainittuja ovat enemmän kevät paikkoja, mutta kyllä sieltä syksyn puolellakin jonkin verran tuli.

SR-KI

Mistä päin köklottia oot käyny? Käytiin cnoocalan ja parin puupään kaa kalasataman lähellä meren puolella, mut eipä siellä ollu ku vihasia mummoja ja fabuja..;) muutama ahven joka kerta mutta eipä mitään Pietarin kalasaalista..
Raippaluodon sillalta varmaan tulee ku siellä oli niin vitusti kalastajia, mut eipä me mitään saatu.. >:(

Jigimies

Västerhankommossa tulee käytyä, ja tottensundissa, ja österhankmoossa ja köklotissa. Ahventa pilkin pelkästään

Fabu

Minäkin kävin siinä kalasataman meren puolisella alueella. Pari ahventa, särkiä ja kiiskiä, eli ei meilläkään mitään pietarin kalasaalista tullut.

knookala

Karppiksesta tuntuu appura iskevän paremmin kuin mistään muualta kunhan menee tarpeeks aikasin...

knookala

Kellään tietoa hyvistä ottipaikoista pilvilammella? Onko tullu mitään?

Jigimies

Oikean puoleinen pää on ehkä itseni mielestäni paras! sit siellä yhen ison kiven vieressä on ollut hyvin kalaa!