Chat

Author Topic: Niemisjärvet Evolla  (Read 3828 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

• Guest
Niemisjärvet Evolla
« on: June 18, 2005, 13:12:30 »
Varmaankin aiheesta on keskusteltukin täällä mutta kun ei ole hakua, en löytänyt yhtään aiheeseen liittyvää kirjoitusta...ainakaan otsikoiden perusteella.

Jokatapauksessa niin mitenkäs mahtaa nykyään olla kalansaanti kyseisillä vesillä ja onko jotain suositusta mitä kannattaisi käyttää syöttinä että jotain saisi?

Itse kävin usein 90-luvun puolivälin vuosina ja aina (katkaravulla ja joskus lipalla) jotain sai, n. 1-2 lohta per reissu. Sitten syönti kertakaikkiaan loppui eikä pariin vuoteen tullut mitään, ja kaikki muutkin sanoivat ettei kertakaikkiaan syö siellä enää...Vuosien jälkeen olen nyt siellä pari kertaa käynyt tänä vuonna ja kokeillut oranssilla syöttitahnalla jota suositeltiin, katkaravulla ja uistimella mutta vaikka on koko vuorokaudenkin ollut ei kertakaikkiaan ole edes nypännyt.

Joku sanoo että edelleen syö yhtä huonosti, toinen että syöntihän on vuosikausiin loistavaa, joku väittää että nyt sitten on alkanut tulla ylös vuosikauden kasvanutta melkoista taimenenlötköä. (Niin itse en ole edes nähnyt taimenta koskaan kyseisillä järvillä..). Eli mikähän mahtaisi pitää paikkansa osaisiko joku sanoa mitään omakohtaistakaan?

Jokainenhan tietty tietää useimmiten vain omat kokemuksensa, mutta onko esim. jotain tiettyä syöttiä tai uistinta yli muiden, ja missä kannattaisi kalastaa?

nikuttaja

• MSN Messenger - niku_taku@hotmail.com
    • View Profile
Niemisjärvet Evolla
« Reply #1 on: June 20, 2005, 14:00:19 »
kannattaa kokeilla rapalan deep tail danceria sillä on pari tullu  :)

Erho

• View Profile
Niemisjärvet Evolla
« Reply #2 on: June 21, 2005, 08:57:42 »
Kävin toissa viikonloppua poikani kanssa ekaa kertaa tutustumassa alueeseen. Jutellessani valvojan kanssa kioskilla, sinne tuli mies kyselemään että kenenköhän onki tuolla järvellä oikein saa kyytiä.
Se oli erään 7 vuotiaan pikkupojan pajusta itse tekemä onki ,jonka hän oli jättänyt rantaan kivenkoloon kiinnitettynä. Poika haki isoveljen, joka heitti virvelillä kohti onkea. Onnistui parin heiton jälkeen saamaankin ongen kiinni.
Sitten onkea hinattiin kohti rantaa. Muutaman minutin väsytyksen jälkeen pikkupoika nosti ylös 3 kg kirjolohen.

Kyllä siellä järvissä niitä kaloja riittää. Lähes joka viikko sinne istutetaan satoja kiloja kirjolohia. Nyttenkin yhteensä lähes 5oo kg. Kaksi venemiestä tuli rantaan, kummallakin oli kirjolohi veneessä. Toinen miehistä sanoi ettei viitsinyt parina edellisenä päivänä edes käydä järvellä pohjoistuulien takia. Kannattaisi ehkä miettiä onko päivä, ajankohta ja olosuhteet oikeat kalansaantiin, ennenkuin vetää johtopäätöksen ettei jossain järvessä ole kalaa ollenkaan. Joskus voi vika olla kalastajassakin.

Varma paikka kalansaannille on ainoastaan kaupan kalatiski, eikä sekään aina täysin varma.
Miks aina tulee pelkkiä taimenia, ei koskaan mitään muuta.

Anonymous

• Guest
Niemisjärvet Evolla
« Reply #3 on: June 23, 2005, 11:05:53 »
niemisjärvel kannattaa kokeilla seniori ja lindroos pikkuvaappuja kyllä muuten nappaa :D

loomis

• View Profile
Niemisjärvet Evolla
« Reply #4 on: July 04, 2005, 22:09:46 »
Soutuvene Niemisjärvellä on ehdoton, jos kalaa meinaa saada.
Kalat ovat aina heittomatkan ulotumattomissa rannalta ongittaessa.
Kahdella vavalla uistelu antaa parhaan tuloksen.
Vaappuina pienet UL vaaput esim. Lindroos Hali ym.
Perhon soutu on tehokkain, jos sitä harrastaa, ja vesikoholla soudettuna.
Vesi on aika tummaa, että sen mukaan värit.
Minä itse olen käynyt ko. paikassa jo yli 10 vuotta säännöllisesti ja aina sieltä on kalan saanut.
Itse käytän perhoja.

Anonymous

• Guest
Niemisjärvet Evolla
« Reply #5 on: July 26, 2005, 15:05:12 »
Kalat ovat aina heittomatkan ulotumattomissa rannalta ongittaessa.

Urbaanilegenda.

Hemphöö

• MSN Messenger - stalfer@hotmail.com
    • View Profile
Niemisjärvet Evolla
« Reply #6 on: November 04, 2005, 17:26:27 »
Itse en ole koskaan käynyt evolla kalassa, mutta nyt tulevana talvena ajattelin pilkillä käydä koittamassa. Kertokaahan onko joku käynyt siellä pilkillä ja jos on niin millä kannattaa esim. kirjolohta koittaa?
-Ei niin pitkää yötä ettei aamu tulisi-

Tollo

• Guest
Niemisjärvet Evolla
« Reply #7 on: December 09, 2005, 18:01:05 »
Eipä sinne pääse pilkille kuin vasta joskus vuodenvaihteessa, ei muka ole jäätä riittävästi. Linja-autoako sen jään pitää kestää, että voisivat päästää ihmiset pilkkimään???

center>