Chat

Author Topic: Oudoimmat tärpit  (Read 36129 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

--PROFESSOR--i

• MSN Messenger - Zamppa_10@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Vs: Oudoimmat tärpit
« Reply #30 on: June 28, 2006, 13:31:03 »
No kerran, kun olin kalastelemassa(onkimassa) mökillä, jossain lepikossa, tuntui, että olisi tärpännyt yli 20kg.n kala.
Mutta pikku haukihan se (suunnilleen 100-300g korkeintaan) olikin tarttunut kyljestään kiinni mato-onkeen!
(Lopuksi päästiinkala paran menemään).

Pilkillä oli kerran sama homma, mutta tällä kertaa saaliina oli kiiski.Oli lähtenyt pärskimään epätoivoisesti poispäin, joten se tuntui ihan h*lvetin isolta kalalta!
MADE in Finland...

Jonttu

• View Profile
    • Email
« Reply #31 on: June 29, 2006, 19:30:10 »
Tuli tässä kaverin kanssa löydettyä iso ja syvä louhos,jossa on täysin kirkasta vettä.
Sitten kun me huomattiin siellä isoja ahvenia niin tuli kiire onkimaan.
Oli todella hauskaa onkia kun kalojen lähestymisen näki jo kaukaa,kun vesi oli aivan kraanaveden tasolla kirkkauden puolesta.

Se mikä todella pisti ihmetyttämään oli se,että eihän ne ahvenet ollut tippaakaan kiinnostuneet mehevästä madosta vaan kerta toisensa jälkeen napsivat sitä LYIJYPAINOA :-o :?
SIIS MITÄ IHMETTÄ!?!?!?!
Sama toistui kerta toisensa jälkeen.Sitten kun vähän rupesi lilluttelemaan sitä matoa niiden nokan edessä niin sentään pari ahventa saatiin kiinni "oikeaan osoitteeseen".Silti lyijypaino tuntui olevan jostain kumman syystä mieluisampaa purtavaa........
Pisti kyllä miettimään.......harmi ettei tullut mieleen että sen lyijypainon olisi voinut siirtää koukun juureen,olis ollut hauska pieni testi.

^_janne_^

• MSN Messenger - janne_2003@jippii.fi
    • View Profile
« Reply #32 on: June 29, 2006, 22:51:59 »
oisit kokeillu nykästä kovaa sillonku ahvenella lyijy suussa niin jos se koukku ois uponnut siihen

p0ny

• View Profile
    • Email
« Reply #33 on: July 04, 2006, 10:27:07 »
kerran olin onkimassa yhdessä venesatamassa kaverin kanssa ensin ei tullut ku pieniä silakoita tosi pieniä sitte saatiin vähä isompi silakka keksittiin laittaa se syötiks sit ei tullu mitään meinattiin vaihtaa mato takas mut yhtäkkiä nappas varmaan joku kilon hauki tai ahven ei nähty ku just ku vedettiin ylös niin koukku lähti kalan mukana
 :-(

juho_96

• Hauen tappokone
    • MSN Messenger - judor_96@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #34 on: July 04, 2006, 23:27:18 »
sori mut tää tapahtu virvelillä.heitin ja siima oli sotkussa niin kun mä selvitin sitä niin 150g ahven iski kiinni :-D
Kalastus intoa!

kannonkäivärä

• View Profile
« Reply #35 on: July 06, 2006, 10:50:24 »
Tämäkin tapahtui virvelillä. Kaveri jätti virvelinsä ranalle kerran kun se lähti hakeen kalapakkiansa sillan päältä niin sen uistin osui sen verran veteen että koukut oli pinnan alla. Niin siihe otti noin 400gr ahven kiinni ja minä en saanu mitää ja tälle tulee kalaa tollasillaki tärpeillä

JoDa

• Guest
« Reply #36 on: July 06, 2006, 15:00:56 »
Mun isoveli sai kerran kumisaappaan virvelillä ja oli kyllä painava.

Ja kerran olin virveloimässä heitin vahingossa keskelle tiheää kaislikkoa yritin nykiä uistimen irti kun huomasin että siinä oli hauki kiinni menimme kalan luo ja siellä se olikin noin kilon hauki oli tehnyt kunnon siimasopan kaislikon ympäri. ( ei ollu minnow spoon)

haukka-1

• View Profile
« Reply #37 on: July 06, 2006, 18:50:11 »
Tää ei kyllä ole ongella mutta kerron kuitenkin. Viime talvena tuli kaks ahventa kerralla kun olin pilkki kilpaikuissa morrilla ja kyllä ne mistikin sitten paljon hanttiin :-). Kyllä siinä olikin ihmettelemistä kun ne tuli ylös morron koko tais olla joku 14

Nurkka

• View Profile
« Reply #38 on: July 13, 2006, 10:35:03 »
Tuossa pari päivää sitten kävimme taas onkimassa liukkailta merenranta kallioilta ja eikös siinä sitten niin käynyt, että liukastuin ja katkaisin onkeni päästä parinkymmenensentin pätkän pois. Noh matohan siinä kohoineen tietysti lensi myös mereen matalan kaislikon lähelle ja pakkohan sitä oli hyvä koho sekä pätkä onkea käydä ylös poimimassa. Siinä koitin sitten heitellä kenkiä pois ja nostella housunlahkeita, kun havaitsin että "kappas vaan, kalahan se sieltä tulee." Siinä unohtuivat housunlahkeiden suojaaminen ja kiireesti pari askelta, siimasta kiinni ja JÄTTI AHVENHAN se sieltä tuli. Pituutta lähemmäs kymmenen senttiä ja painoakin ehkä jopa 50 grammaa.

No tärppi ei tainnut olla kovinkaan outo, mutta harvemminpa sitä on tullut ensiksi katkaistua onki ja saatua sitä ylöspoimiessa vielä ahven.

Tyttöystävällä kävi vähän samantapainen tapaus myös pari vuotta siitten, mutta silloin hän oli ensiksi katkaissut onkensa ja heitteli pelkästään siimaa veteen ilman minkäänlaista vapaa yms. turhia apuvälinneitä. :)

lape89

• View Profile
« Reply #39 on: July 14, 2006, 13:30:19 »
Oltiin kaverin kans pari päivää sitten ongella. Kummankin kohot olivat lähellä toisiaan. Sitten minulla alkoi syödä, ja kohta alkoi kaverillakin. Kohot menivät yhtä aikaa veden alle ja kumpikin nosti kohon pois vedestä. Saaliina oli noin 10cm pitkä ahven jolla oli kaksi koukkua suussa. Aika ahne sintti.

OpopO

• View Profile
« Reply #40 on: July 16, 2006, 11:54:12 »
heitin virvelillä kuvan lähellä pohjaa ja sitten tuntui kun kala olisi napannut kun nositn ylös olin simpukan kuoret jääny kiinni. nekin pääsi karkuun :|
"Minusta tuntuu, että minulla on alkamassa luova kausi. Seuraava pysäkki on siis viinakauppa."

lape89

• View Profile
« Reply #41 on: August 06, 2006, 22:27:31 »
Olin tänään onkimassa ahvenia virveliongella. Vähän aikaa ongittuani huomasin että kala on kiinni koukussa ja aloin kelaamaan sitä rantaan. Aluksi kala pisti vastaan jonkin verran, mutta yhtäkkiä se alkoikin laittamaan hanttiin paljon enemmän kuin aluksi. Sain kuitenkin kalan rantaan ja kun vedin kalan rannalle niin huomasin että ongenkoukussa oli kiinni noin 250g ahven ja ahventa piti suussaan arviolta 2kg hauki  :-o. En kerennyt tarttua haukeen kiinni, kun se jo hyppäsi takaisin veteen ahven suussaan  :-(. Yritin vielä saada haukea tarttumaan uistimeen , mutta ei se ottanut. Sillä oli varmaan maha täynnä.

esal

• View Profile
« Reply #42 on: August 08, 2006, 20:13:45 »
En tätä itse saanut mutta kun oltiin onkimassa niin tuli 5cm pitkä särki ja oli koukku mennyt mahan läpi.

kalakaveri

• View Profile
« Reply #43 on: August 10, 2006, 11:23:17 »
Olin mato-ongella mökilläni, mutta kala söi huonosti. No minulla oli tylsää ja aloin huiskia veden pintaa onkeni kärjellä, kun yhtäkkiä siiihen iski kala. No onneksi minulla oli haavi mukana ja kun sain kalan ylös huomasin että se oli 4,5kg hauki :-o

pa*ka puhetta!!!!!!!!!! ei se hauki jää vavan kärkee kii ja kuka urpo ottaa haavin mato-ongelle mukaa jos on mökin rannalla???
ei millää pahalla

Peura

• View Profile
« Reply #44 on: August 11, 2006, 10:58:26 »
Tuli tässä kaverin kanssa löydettyä iso ja syvä louhos,jossa on täysin kirkasta vettä.
Oli todella hauskaa onkia kun kalojen lähestymisen näki jo kaukaa,kun vesi oli aivan kraanaveden tasolla kirkkauden puolesta.

Se mikä todella pisti ihmetyttämään oli se,että eihän ne ahvenet ollut tippaakaan kiinnostuneet mehevästä madosta vaan kerta toisensa jälkeen napsivat sitä LYIJYPAINOA :-o :?
SIIS MITÄ IHMETTÄ!?!?!?!
Sama toistui kerta toisensa jälkeen.Sitten kun vähän rupesi lilluttelemaan sitä matoa niiden nokan edessä niin sentään pari ahventa saatiin kiinni "oikeaan osoitteeseen".Silti lyijypaino tuntui olevan jostain kumman syystä mieluisampaa purtavaa........
Pisti kyllä miettimään.......harmi ettei tullut mieleen että sen lyijypainon olisi voinut siirtää koukun juureen,olis ollut hauska pieni testi.
meiän mökillä on sama homma. lyijypaino on kivempi ku mato

JoDa

• Guest
« Reply #45 on: August 11, 2006, 21:25:11 »
Olin mato-ongella mökilläni, mutta kala söi huonosti. No minulla oli tylsää ja aloin huiskia veden pintaa onkeni kärjellä, kun yhtäkkiä siiihen iski kala. No onneksi minulla oli haavi mukana ja kun sain kalan ylös huomasin että se oli 4,5kg hauki :-o

pa*ka puhetta!!!!!!!!!! ei se hauki jää vavan kärkee kii ja kuka urpo ottaa haavin mato-ongelle mukaa jos on mökin rannalla???
ei millää pahalla

Mä ainaki otan yleensä haavin mukaan!

samwagen

• View Profile
    • Email
« Reply #46 on: September 10, 2006, 19:11:31 »
Serkun isä sai Sanginjoelta ravun ihan tavallisella mato ongella.
« Last Edit: February 03, 2007, 17:49:43 by samwagen »

Tosimies

• Guest
« Reply #47 on: October 01, 2006, 17:52:04 »
heitttelin suonteella pikkuruisia ahven lippoja ja sain sellasia pikku ahvenia. mutta sitten tuli kovempi nykäisy, en saanut kalaa pintaan oikeen mitenkään mutta kun 5min olin "väsytelly" ni ylös tuli parikiloa ahvenvitaa ja  noin 500g hauki...

TuhlaajaPoika

• View Profile
« Reply #48 on: November 06, 2006, 08:19:30 »
Olimme pari vuotta sitten uistelemassa. Eräältä tutulta kalamieheltä olimme saaneet tarkat vihjeet mistä kannattaa vedellä. (oli itse saanut samasta paikasta pari 10 kg haukea). jännitys tiivistyi paikkaa lähestyttäessä, ja iskihän sieltä oikein kunnolla. Väsytimme n.15 min kevyillä vehkeillämme ja iso kala oli jo varma. yhtäkkiä kala alkoi tulla suoraan kelaamalla veneeseen. Pettymys oli suuri kun uistimesta löytyi n 300 g hauki.

Edelleen ihmettelen tapausta suuresti ja kymppi on rikkomatta.

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #49 on: November 06, 2006, 15:21:07 »
Olimme pari vuotta sitten uistelemassa. Eräältä tutulta kalamieheltä olimme saaneet tarkat vihjeet mistä kannattaa vedellä. (oli itse saanut samasta paikasta pari 10 kg haukea). jännitys tiivistyi paikkaa lähestyttäessä, ja iskihän sieltä oikein kunnolla. Väsytimme n.15 min kevyillä vehkeillämme ja iso kala oli jo varma. yhtäkkiä kala alkoi tulla suoraan kelaamalla veneeseen. Pettymys oli suuri kun uistimesta löytyi n 300 g hauki.

Edelleen ihmettelen tapausta suuresti ja kymppi on rikkomatta.
Varmasti on kiinni ollut joku järeäkalipeerinen hauki, mutta sen päästessä irti on joku pienempi kala ottanut uistimeen.

Tosimies

• Guest
« Reply #50 on: November 06, 2006, 17:52:45 »

SIIS MITÄ IHMETTÄ!?!?!?!

mulla kävi samaltaval paitti lahnan kanssa. se niinku sama lahna kokoajan nylkytti sitä painoa ni sit laitoin pikkiriikkisen koukun painoon kii ja nostin 1kg lahnan laiturille  :-D

K.A.T.I.S.K.A

• View Profile
« Reply #51 on: November 06, 2006, 18:30:16 »
Olin pari vuotta sitten heittelemässä rannalta virveliä.
Kun olin heittänyt muutaman kerran niin huomasin että Krokotiilini
koukku oli menny särjen mahasta läpi.
Kalastusta vuodesta -98!

_pilkkimies_

• mitkä on pilkkimiehen viimeiset sanat?? helvetin n
    • MSN Messenger - pilkkitoukka@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #52 on: November 09, 2006, 18:57:26 »
sori tää sivuaa vähän aihetta mutta kuitenkin niin veli sai kaks ahventa kerrallaan toinen roikku SENJORIN vatsakoukusta ja toinen perä koukusta  :lol:

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger - yuzzi_91@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #53 on: November 12, 2006, 20:57:06 »
Mulla joskus hauki napsas painoon ja sinne meni paino ja koukku.  :-(
Koho sentään jäi.
« Last Edit: August 07, 2007, 15:34:15 by Yuz »
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger - redwoodriver@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #54 on: November 22, 2006, 15:55:32 »
Ehdottomasti oudoin tapaus on kun koulussa teknisen työn tunnilla tehtyjä hydrokoptereita lähettiin uittamaan ja kisailemaan tonne paikallisille uimakuopile.Joka vuonna voittaja saa simmosen kesä paidan palkinnoks.No tosa pari vuot sitte yks jannu oli just voittamas ja just ennenku se sen vene oli tömähtämäs vastarannal ni HAUKI HYÖKKÄS SEN KIMPPUUN!!! Se puras kaks kertaa sitä paattia.Ekal kerral ope ei nhny mut toisen hyökkäyksen sekin näki kun kaikki huusi kauhuissaan siel rannal.oli varmaan ärsyyntynyt siit potkurin surinast.se vene meni ihan palasiks..... :-)

Aika jnskä juttu :-D
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

xyu

• Guest
« Reply #55 on: November 27, 2006, 09:53:26 »
Oudoimpiin tärppeihin voitaisiin laskea seuraava kokonaistilanne: Broidin kanssa lahnaongella ja veli alkaa vetämään lahnoja. Itselläkin alkaa nykimään. Nosto- kiiski, joka on tarttunut peräaukosta. Eikä tässä vielä kaikki. Näitähän tuli vielä kolme kappaletta samalla reissulla! Samalla tyylillä siis- Alkoi muuten käämi palaa ja sadattelua kuului yläkerran ukolle. Mikä huumorintaju  :|

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger - redwoodriver@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #56 on: November 30, 2006, 21:26:34 »
Vähän sivuaa aihetta mut kumminki...Kaveri heitteli leirikoulussa virveliä ja lohi jäi kiinni selkäevästä, ei tullu ylös asti :-D
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

kala_mies93

• Guest
« Reply #57 on: May 04, 2007, 18:21:25 »
vetäsin ongen ylös niin ahven jäi silmästä kiini

Tanieli

• View Profile
« Reply #58 on: August 07, 2007, 15:25:57 »
Kerran kalastelin semmosella aika isolla professorilla Sitte iski ja tuntu että ois ollu hirvee vonkale, mutta kun sain rantaan niin siellä oliki lahna joka oli jäänyt mahasta kiinni koukkuu :P ilmeisesti oli tullu poikittain ku oli hirmun raskasta kelata

Galamies94

• View Profile
« Reply #59 on: August 08, 2007, 15:21:41 »
Olin kummisetäni kanssa kuortaneen järvellä vedättämässä uistinta ja yhtäkkiä uistin jäi "pohjaan"..no otimme pakkia veneellä ja kummisetä rupesi pukkimaan airolla veden alle kun ei nyppimällä irronnut..yhtäkkiä jarru rupesi huutaamaan ja siimaa meni jotain 10-20metriä ja katkesi..hieman kummastutti että kuinkahan iso kala oli kyseessä!=)

Mulla kävi aivan samalla tavalla. Olin ottamassa veneessä aurinkoa kunnes hätkähdin hirmuiseen vetäisyyn.Luulin että uistin oli pohjassa. kävin kelailemaan ja vapa vain taipui ja tuntui ettei uistin liikahdakkaan. kelailin siinä vahän aikaa ja ihmettelin kun vapa alkoi yhtäkkiä täristä. Sitten huomasin että koukussa olikin Todella suuri kala. Se ei ollut Potkinut yhtään ennen kuin se lähti tulemaan pohjasta ylöspäin, eli se oli ollut kuin halko. viimein sain kalan veneen viereen ja onneksi oli haavi mukana ja saimme kalan ylös. kala osoittautui yli 5kg haueksi, joka on ennätyskalani :lol:

center>