Chat

Author Topic: Vaihtoehtoisia syöttejä  (Read 3355 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hauestaja

• View Profile
Vaihtoehtoisia syöttejä
« on: July 04, 2005, 10:20:05 »
Mitä muita syöttejä käytätte, pääasiassa ahvenen onginnassa, kastematojen lisäksi? Paljon olen kuullut näistä taikinoista, mutta vähän epäilen, että mahtavatkohan ne toimia.

Anonymous

• Guest
Hyväksikoettuja..
« Reply #1 on: July 04, 2005, 11:27:45 »
Itse voisin mainita kalan silmän (särjen on paras) ja kärpäsen toukan (itse käytän punaista tai valkoista).

Tosin näissä on paikkakohtaisia eroja paljon ja selviää ihan kokeilemalla, yleispätevää ei voi sanoa. Alkukesästä muutamasta vesistöstä tuli kärpäsen toukalla ihan solkenaan ahventa kun taas toisaalla vaikka heitti parven keskelle, sitä ei edes nuuhkittu. Hiukan särkikalojen pyydystykseen toukat enemmän tarkoitettukin.

Silmän käyttö taas on aikalailla vaivalloista ja tarvitsee tietty "oheituotteeksi" muutakin pyydettyä kalaa jolta silmiä ottaa. Mutta itse olen tänäkin kesänä särjen silmällä nostellut aika hyvänkokoisia ahvenia joista suurin on ollut 700g. Onpa muutamia mukavankokoisia haukiakin siinä sivussa silmään iskenyt. Tuo silmän käyttöhän on ihan yleinen muunkin petokalan tavoittelussa.

Ainakin noita kärpäsen toukkia suosittelisin kokeiltavaksi, maksavat 50c-1e per purkki kalastuskaupoissa. Kaikissa tosin ei kesällä ole koska ei oikein säily melkein ovat sellaisia syöttejä kesällä että päivällä kun ostat niin samana päivänä melkein pitää käyttää. Niissä vain se että etenkin näin salakka-aikaan sitten nousee melkein paikasta kuin paikasta kyllästymiseen asti kaikkea mitä ei välttämättä tarvisi saada:)

Kala_Osku

• View Profile
    • Email
Vaihtoehtoisia syöttejä
« Reply #2 on: July 04, 2005, 12:04:47 »
Paljon olen kuullut näistä taikinoista, mutta vähän epäilen, että mahtavatkohan ne toimia.

Ei se taikina ahvenelle oo mikään paras syötti, mutta kyllä sillä niitäkin tulee. Taikinalla saa paremmin särkikaloja.
XIITOMGLOL

center>