Chat

Author Topic: Muovimadot  (Read 3171 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peevee

• Guest
Muovimadot
« on: July 06, 2005, 20:20:19 »
Haulla löysin syöttikeskustelun, mutta ajattelin aloittaa kekustelun/ keinotekoisista onkisyöteistä.

Kalastaako muovimadot (esim. Berkley) paremmin kuin luonnonsyötit, kovastihan näitä silikonimatoja, toukkia ja tiesmitä on kehuttu Erä:ssä.
Itse en ole kokeillut tälläista 5 euron matopurkkia, mutta ehkä testaan sen pian. Äkkiseltään voisi kuvitella, että silikonilla on monia hyviä puolia: kirkkaat värit > houkuttelee laajalta alueelta
kestävyys > kätevä, ei sotkua, edullinen pitkän päälle

Miinuksia tietysti hajun ja liikkeen heikkous...

Elöi onko muovimadot antaneet saalista ja päihittääkl tekosyötit perinteiset madot?

Samamies

• Guest
Muovimadot
« Reply #1 on: July 06, 2005, 20:52:27 »
Mä itse luotan siihen perinteiseen tavalliseen matoon... Ei siinä kauaa mene kun kaivaa muutaman madon syötiksi. Olen kokeillut powerbaitin jotakin tekomatoja pilkinnässä mutta ei tuottanut tulosta. Olen jostakin lukenut että on jotakin tekomatoja, mitkä ovat madon näköisiä, ja tulisi paremmin kalaa kuin tavallisella. Mä en rahojani sihen haaskaa, koska minun mielestä tavallisella madolla saa kaikkea tavallista kalaa (särki, lahna, ahven, salakka yms.)

kaivo

• Guest
Muovimadot
« Reply #2 on: July 07, 2005, 10:11:52 »
Berkleyn tekotoukista oli aiemmin keskustelua mm. täällä http://www.kalassa.net/forum/viewtopic.php?t=5377&highlight=berkleyn+tekotoukat

center>