Kokemäenjoki

Started by FreeRide, September 29, 2002, 19:08:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FreeRide

Vois olla matka ens viikonloppuna Kokemäenjoelle Nakkilaan. Onko kenelläkään tietoa saaliista, miten on lohta/taimenta noussut? Kannattaako mennä käymään vai suunnatako saman tie Korkeakoskelle Kotkaan?

koopa-

Sinne vaan. Onkai sulla kahluuhousut? ne on kannattavat. Jos perhostat käytä putkiperhoja lohta tulee. Voin sanoa!
Irkki nickki Efugi

FreeRide

Mikä on paras vuorokauden aika kalansaantiin?
Minkälaista painoa kannaattaa varata mukaan, ts. kuinka paljon on vettä uomassa?

Onko netissä missään tilastoja saaliista?

Ahven-Kingi

Sain Kokemäenjoelt 8kg lohen ja se oli 84senttii pitkä se oli komia. Suosittelen menemään Kokemäenjoelle :D

FreeRide

Palataan viimevuotiseen aiheeseen ;o)
Miten on tänä vuonna, onko lohia ja taimenia jo nähty tahi jopa saatu?

TIIMU

Taas tää aihe esiin. Eli oon menossa tonne huomenna ja haluaisin tietää onkos siellä nyt kalaa jos on mitä lajeja sais parhaiten? Ja mitä uistimia kun virveliä käytän?

TIIMU

Pieni tarkennus vielä eli oon menossa ruskilankoskelle.

s@mppa

ei oo ruskilasta tullu kalaa. sin pitäis istuttaa kirrejä täs aika pian. siäl on vesikin aivan liian korkealla. puntilla sieltä voi jonkun saada mutta sitten kun vesi laskee ja kunnolla niin sitten pitäis tullu perhollakin.

Dukes

Millaisella uistimella kannattaa lähteä yrittämään arantilassa?

kalamiäs

onko kukaan ollut vähään aikaan? vesitilanne ja kalan syönti kiinnostaa, pitääkö odottaa kylmempiä kelejä vai joko on kala syönnillä... :shock:

Anonymous

ainakin viimeks, kun olen ohi mennyt, oli vesi TOSI SAMEETA JA korkeella!Syönnistä ei tietoa

Timky

Quote from: Anonymous:roll:  :shock:  :oops:  :lol:  :roll:  :oops:  :shock:

Ja taas on taso korkealla. :x

Tuunas

Tällä hetkellä vesi taitaa olla ihan normaalilla kesä korkeudella.
Kokemäen joen vesi näyttää ruskeelta joka johtuu pääosin maaperästä,vierestä katsottuna näkyvyyttä voi olla jopa toista metriä.

Vesi on puhtaampaa mitä monessa muussa "puhdas vetisessä järvessä ja joessa" minkä olen huomannut.

40-50 luvulla kokemäenjoki oli maan ykkös lohijokiamme ja ei sieltä nyttenkään ole huonoa mahdollisuutta saada kunnon lohta siiman toiseen päähän.
Totuushan on se että nousukalamme taimen,kirjolohi ja merilohi ei edes katsoisi joelle päin jos se olisi saastunut.

Kokemäen joki on myös hyvä tunnettu hyvistä siika ja kuha vesistä.

Kireitä siimoja!

H.a.u.k.i

Ite oon menossa kokemäenjoelle ens viikon perjantaina.
Ootteko sieltä paljon haukea saanut?Itse sain viime kesänä
sieltä 1,5kg hauen.
Saakos sieltä jo nyt kalaa?Millä uistimilla kannattaa sitä haukea
koittaa?
Onko kukaan sieltä edes haukea koittanut?
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?

joel17

porin kohalta saa kilon ahventa ja kuhaa
www.kalastusta.urli.net
www.kalastusta.munpalsta.com (rekisteröidy ihmeessä, että saadaan kunnon keskustelut)

mikke.l

Quote from: H.a.u.k.i on March 31, 2007, 19:58:13
Ootteko sieltä paljon haukea saanut?Itse sain viime kesänä
sieltä 1,5kg hauen.
Saakos sieltä jo nyt kalaa?Millä uistimilla kannattaa sitä haukea
koittaa?
Onko kukaan sieltä edes haukea koittanut?

Hei kamaan, jos on Kokemäenjoelle menossa kalaan niin kannattaa kyllä yrittää jalokaloja. :wink:

H.a.u.k.i

No, jokatapauksessa haukea sieltä yritin ja nousihan sieltä
semmonen 400g pulikka!  :-)
Pääsi tietenkin takaisin kasvamaan...
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?

Wkettunen

Parhaimpia kalapaikkoja Pirkanmaalla. Omasta mielestäni :-) Kaikkea kalaa tulee haukia, kuhia, ahvenia, karppeja, toutaimia, säyneitä, kirjoja ja taimenia. Isoin kala on tullut kiikan kohdalta (10,2kg hauki) Onko muilla kokemuksia?

Puolesta

Pystyykö siellä pilkkimään?

Wkettunen

Kyl jossain kohti pystyy. Lahdissa ja vähemmän virtaavissa paikoissa on pilkkijöitä näkyny.

Merimetso

Tossa Kiikasta jokea alaspäin Haukansaaren alapuolella on hyvä ahven paikka.
Hyvin tulee rapalan pystyllä ja nilsun ambulanssi väreillä.
Tapsin kanssa parempi!!!

cpt miller

Tereve. Ootteko ollu koskaa kokemäenjoella kalastamassa? minkälaisia kokemuksia joesta? mitä tuli saaliiksi ja on vinkkejä(esim. hyviä kalastuspaikkoja ym.)

Kipster

Itse asun kokemäenjoen vieressä ja siis kalastanut koko elämäni ajan kyseisen vesistön vieressä. Koskia löytyy harjavallan ja porin välimaastosta useita, joista tulee lohta, kirjolohta, taimenta, kuhaa, haukea, ahventa, kiiskiä, säynettä, TOUTAINTA särkiä yms yms.

Ei-koskipaikoilla kalansaanti on varminta mato-ongella. Koskille perus koskivehkeet käy.

Tässä vielä linkkiä koskille http://www.nakkila.fi/nakkilan%20kosket/index.html

tumppi98

mää asun kiikassa nii sanokaa hyviä kalapaikkoja kokemäen joelta kiikan kohdalta mistä sais hyvin kirjoohta,taimenta ja haukea
Mennöön eikä meinata!

tumppi98

mistä saa isoa lahnaa kokemäenjoesta kiikan kohdalta onkimalla.
Mennöön eikä meinata!

tumppi98

Kannattaa tulla Kokemäenjoelle kiikan kohdalle kalaan. Siitä meiän porukka on tänä vuonna  saanut hiukan päälle 30 taimenta kolme kirjolohta,haukia ja ahvenia jos jotain kiinnostaa voin neuvoa joitain paikkoja :wink:
Mennöön eikä meinata!

Mikke96

Juu kyllä kiikan kohilta tulee taimenta ja kirjoo aika hyvin ite oon kans jonkin verran kalastellu kiikan kohilla eli kokemäen joen alku päässä. Että suosittelen käymään :wink:

kalamies76

Millä kohtaa olet saanut kalaa kiikan kohdalta kokemäen joesta? Olen vasta muutaanu paikka kunnalle niin en tiedä hyviä paikkoja.