Chat

Author Topic: ukkosella kalassa  (Read 24332 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

[Vision]

• View Profile
Vs: ukkosella kalassa
« Reply #30 on: March 20, 2007, 19:09:16 »
Mikko.Minusta nuo puut näyttää leikatuilta kun ne on niin tasasia.
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

Haugi_94

• Guest
« Reply #31 on: March 20, 2007, 19:28:53 »
Yleensä menen pois, mutta jos pyörällä olen mennyt ja ilma ei ole kovinkaan paha, niin jään.
Tai sitten menen syömään eväitä kotia kaverin kanssa. :D

Ahven boy

• View Profile
    • Email
« Reply #32 on: March 20, 2007, 19:45:24 »
Lähen aika yleensä jonnekin suojaan vähäks aikaa ja jos ukonilma menee ohi meen takasin... :roll:

« Reply #33 on: March 21, 2007, 07:02:33 »
Ei niitä puita oo leikattu vaa ne oksat on leikattu!
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #34 on: March 21, 2007, 08:37:03 »

No mitenkäs luulet, että autolla pääsee paikalle, jos niitä puita ei joku sahaile tieltä pois? Vasta raivaajan jälkeen sinne pääsi. Tuo puuska oli mediassakin melko hyvin esillä, siellä kaatui puita mökkien päälle yms. Katsoppas kun siinä on juurineen taipuneita ja keskeltä katkenneita runkoja. Muissa kuvissa näkyy pudonneet sähkölinjat jne.

edit. Ja kyllä minä ymmärrän, jos ufo-ilmiöitä joutuu todistelemaan oikeaksi, mutta tämä epäilevä kommentointi on kyllä jo hämmentävää.
« Last Edit: March 21, 2007, 08:49:57 by Mikko_-Procyon- »
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Salmo

• Guest
« Reply #35 on: March 21, 2007, 11:40:01 »
Aikoinaan, kun itse olin riparilla, iski purjeveneeseemme salama. Porukat olivat kyllä tapauksen aikana poissa veneestä, joten henkilövahinkoja ei sattunut. Ukkosenjohdattimia kun ei isäukko ollut muistanut laittaa, purkautui salama kyljestä veteen saaden aikaan kolme pientä reikää laminaattiin. Onneksi selvästi vesirajan yläpuolelle, joten vene saatiin ajamalla kotisatamaan.

Nyt on veneessä "faradayn häkki", kun masto ja sivuvantit ovat maadotettu köliin. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että olisimme veneessä jatkossa sisällä ukkosella. Kyllä aina tulee poistuttua.

Edit. Lisäystä vielä vahinkoihin: Windex oli katkennut nätisti ja tippunut kannelle ja lähes kaikki veneen sähköt olivat p*skana paitsi laitteet, jotka olivat päällä(!).
« Last Edit: March 21, 2007, 11:42:39 by Juves »

sunkku

• View Profile
    • Email
« Reply #36 on: June 18, 2011, 19:30:22 »
minulle on kerrottu että ukkosella ei kala uskalla syödä koska jyrisee.
noh en ole ikinä testannut enkä testaa ettei satu mitään.

Fisk

• View Profile
« Reply #37 on: June 18, 2011, 19:38:54 »
Pois lähden vaikka mahdollisuudet salamaniskun saamiseen ovatkin minimaaliset. Toisaalta kerran kun se tapahtuu, niin se taitaapi elämä olla sitten siinä.

Muistan joskus aikoinaan, kun pidimme jollain vuokramökillä katiskaa vedessä viikon verran. Muutamaa hassua ahventa lukuunottamatta ei kalaa katiskaan juurikaan uinut. No eipä siihen kalantuloon juuri panostettukaan, aina katiska samaan paikkaan. Sitten toiseksi viimeisenä päivänä sattui kuitenkin kohdalle melko raju ukkonen. Ehkä puolituntia ennen ukkosta olimme laittaneet katiskan veteen. Noh, isän ehdotuksesta lähdimme sitten heti tämän noin tunnin kestäneen myräkän jälkeen katiskalle. Saaliina tuohon paikkaan huikeat 50+ ahventa, joista muutama oli ihan hyvän kokoinenkin.

Jotain tämä ukkonen siis sai kalan liikkeissä radikaalisti muutettua, mutta tiedä sitten olisiko vieheeseen ottanut sen paremmin.

Pike

• View Profile
« Reply #38 on: June 18, 2011, 19:56:19 »
Tuntuu olevan tarpeeksi fiksua porukkaa täällä lähtiäkseen pois ukkosella. Vaikka Salama suoraan iskisi päiten, ei henki välttämättä lähde, mutta silti ei kannatta pelleillä.

Niin ja minun vastaukseni tietenkin, että, joko suoraan kotiin tai sitten odotellaan metikössä ukkosen loppumista.

ottivaappu

• View Profile
« Reply #39 on: June 18, 2011, 20:11:20 »
Allekirjoittanutkin pötkii "kahva"pohjassa kohti rantaa ukkosella. Semmoisen huomion olen tehnyt et kuha aktivoituu ukkoskuurojen välissä... Syytä en tiedä, mutta monta kuhaa olen ukkoskuurojen välissä onnistunut nappaamaan.

maalle heitetty kippari

• Haukee nousee kun on Kuusamon Proffa siiman päässä
    • MSN Messenger - jani.mikae@hotmail.fi
    • View Profile
    • Email
« Reply #40 on: June 19, 2011, 18:05:52 »
Yleensä kalastelen rannalta hiilikuituvaval, ja en lähde ainakaan heti pois. Viimeistään lähden kun sataa kaatamalla ja salamoi lähel.
Ollaan joka viikonloppu perheen kaa saares omal veneel ja ollaan oltu hangon selälkin kun on tullut hirvee ukkosmyräkkä, mutta ei me lähetä veneel ajelee jos on tiedos että on tulossa semmonen myräkkä. Ja siis meidän vene ei ole ihan pienimmästä pääst, Nimbus 3000, eli n.9m pitkä ja 3.20m leveä.
« Last Edit: June 20, 2011, 22:08:34 by maalle heitetty kippari »
mitäshän tähän laittais

« Reply #41 on: June 19, 2011, 19:33:28 »
Mä yleensä hakeudun mahdollisimman korkeelle paikalle korkeen puun alle lennättämään leijaa hiilikuituvavalla ja kuitusiimalla!

Mutta todellisuudessa ensimmäisten jyrähdysten aikana tulee pakattua kamat ja lähdettyä mökille tai muualle suojaan.

Maalle heitetty kippari: Sulla on huvittava allekirjotus! Mun mielestä tää ei oo ATK-foorumi...
Kokkeile ite, kyllä tasurilla pitäis tulla.

Mikke96

• Vammalan urheilukalastajat
    • View Profile
« Reply #42 on: June 19, 2011, 21:05:49 »
Joo kyllä määkin pois kalasta lähen jos salamoimaan alkaa. Mutta en mää jyrinästä ainakaan heti lähe kun se voi olla viä vaikka kuijja kaukana.

tumppi98

• Vammalan urheilukalastajat
    • View Profile
    • Email
« Reply #43 on: June 19, 2011, 22:07:07 »
Juu kyllä määkin lähen koska käytän hiilikuituvapaa :wink:.
Mennöön eikä meinata!

Cmon Catch and releace

• Far and far off..
    • View Profile
« Reply #44 on: June 20, 2011, 18:48:22 »
Eipä oo ollu ongelmia, jos sataa ni sit harkitsen että meenkö suojaan. Mut jos vaan ukkostaa ni whatever kunha kalaa tulee  :-D
Kireitä!

diverr

• View Profile
« Reply #45 on: July 15, 2011, 17:35:02 »
Sen verta hyvin on sekä fysiikan että ukkosen perusteet takaraivossa, että en näe mitään syytä lähteä hengelläni leikkimään. Mielummin pistetään vavat sivuun ja siirrytään sopivaan paikkaan ihastelemaan salamavalojen räiskettä. Muutaman kerran on iskenyt niin lähelle, että ei sitä osumaa mitenkään mahdottomana pidä, varsinkaan jos sattuu heilumaan järvellä parimetrisen hiilikuitukepin kanssa.

madtrue

• Nyrkinheiluttaja ruispellossa
  • "hullujen kuningas"
    • View Profile
    • Email
« Reply #46 on: June 26, 2013, 23:52:38 »
Vanha ketju mutta itse aiheeseen. En yleensä poistu kalastuspaikoilta ukkkosella jos ei jää pidemmäksi aikaa jyrisee/vettä sataa...
Uistellessa on syytä ainakin rantaanpäin hakeutua jos keskellä selkää :). Heitellessä rannalta ukkonen ei pahemmin haittaa vaikka kovempi olisikin.
"rocky has left the building"

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • View Profile
« Reply #47 on: July 31, 2013, 09:37:23 »
Aina menen sillan alle suojaan tai mökillä rantaan jos tulee ukkonen.
Verkko on joukko reikiä jotka on sidottu narulla yhteen.

center>