Keppi ravustus

Started by Wamba, July 27, 2005, 20:33:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wamba

Oletteko kokeilleet ns. keppiravustusta? Jos olette nii mielipiteitä siintä ja miten se toimi. Ja myös mitä oli syötinä.? Meinas unohtua viel et tuliko saalista paljonki ja monen tunnin sisään. :?:  :?:
Se mikä ei tapa nii sattuu aivan s******sti...!!!

Wamba

No eipä ole kovin moni kokeillu näköjään... noh ei siinä mitää pitää lähtä kokeilee googlea..  8)
Se mikä ei tapa nii sattuu aivan s******sti...!!!

Anonymous

kepi ravustus on aika helppoa ja tehokasta itse sanon sitä tikku ravustukseksi tarvitset vain hyvän taskulampun (mag-lite) ja ohuen pajun oksan jonka saa painettua  kalasta lävitse sitten vain tikku tai keppi tarpeeksi matalaan veteen pystyyn kala vedenalle. ei tarvitse kuin odottaa joku 15 minuuttia niin ravut tulee syömään kalaa sitten vain varovasti lähestyt rantaa käyt kyykkyyn ja sytytät taskulampun suoraan tikku tai keppi kohden ja näät onko rapuja syömässä jos on niin varovastivaan käsi veteen ja lamppu kohdistettuna ravun silmiin muuten se karkaa ja otat rapua pansarin kohdaltakiinni nin se ei ylety ottamaan saksilla kiinni sillei se toimii olen itse sanut yhden yön aikana pienestä joesta (klo21-03) noin 100 rapua ......

Kalamies78

kannattaa tehdä kanaverkosta kartion mallinen haavi ja se pari metriä pitkään puuvarteen kiinni,kun lähestyt täkytikkua niin laita haavi varovasti n. metri täyn taakse ja näytä valoa jos rapu(ja) on syömässä kalaa ne säikähtävät valoa ja lähtevät takaperin etenemään syvälle päin näin saat ravut helposti haavitettua koska haavi on jo ravun takana :evil:
Kalasta se on parasta

unatco

Quote from: Anonymous on August 25, 2005, 23:32:16
kepi ravustus on aika helppoa ja tehokasta itse sanon sitä tikku ravustukseksi tarvitset vain hyvän taskulampun (mag-lite) ja ohuen pajun oksan jonka saa painettua  kalasta lävitse sitten vain tikku tai keppi tarpeeksi matalaan veteen pystyyn kala vedenalle. ei tarvitse kuin odottaa joku 15 minuuttia niin ravut tulee syömään kalaa sitten vain varovasti lähestyt rantaa käyt kyykkyyn ja sytytät taskulampun suoraan tikku tai keppi kohden ja näät onko rapuja syömässä jos on niin varovastivaan käsi veteen ja lamppu kohdistettuna ravun silmiin muuten se karkaa ja otat rapua pansarin kohdaltakiinni nin se ei ylety ottamaan saksilla kiinni sillei se toimii olen itse sanut yhden yön aikana pienestä joesta (klo21-03) noin 100 rapua ......

Juu tuo on todella tehokas tapa ravustaa.. itsekkin harrastan tätä tyyliä, ja yön aikana parin kaverin kanssa voi saada useamman sataa rapua..
ja kun rapuja rupee tulemaan syötteihin niin niitä saakin jo kokoajan noukkia.. muutamat kepit pystyyn niin se on siinä.. no niitä aikoja odotellessa..  :-)
Kalastus ei ole vain harrastus, se on elämä !

JopiC

Tänään se ravustus alkoi. Ollaan nytten isän kanssa ajateltu käydä testaamassa tota ravustusta tossa läheisellä pohjavesi montulla. Mitään mertaa ei viittitty ostaa kun sen verran kalliita ovat ja kun sitä ei tiedä vielä tuleeko tästä joka vuotinen harrastus tai jotain.
Miten pystyisi tekemään vaikka kanaverkosta merran? Olisiko mahdollista tuunata pyörän korista merta (isän ehdotus)?

Voisiko tuo keppi ravustus toimia niin, että ottaa vaikka puol metriä leveän ja pitkän kanaverkon palan, kiinnittää keskelle syötin ja pistää sen ranta veteen ja jos ja kun rapuja on siinä nostaa sen kohtisuoraan ylös, ottaa ravut pois ja vaihtaa syötin? Ja tietenkin vaikka reunoihin jotkut langat jotta nostaminen onnistuu.

Entä toimiiko tuo onki ravustus eli pistetään mato-ongen koukkuun syötti kala ja kun rapu on kiinni niin nostetaan ylös vai pitikö käyttää haavia?