Chat

Author Topic: Löytöuistimet  (Read 89459 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger - redwoodriver@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
Vs: Löytöuistimet
« Reply #90 on: December 30, 2008, 14:02:43 »
Eilen oli vähän erilainen pilkkireissu.
Aamulla lähettiin kaverin kanssa lammille. Aamuyön plusasteiden johdosta jään pinnalla oli ohut vesikerros ...koko järvi aivan peilijäätä, paksuus 5cm. Oli aika mahtavaa kävellä kun kahteen metriin näki pohjaan jään läpi. Muutamia ahvenia saatiin ja mukava oli seurata kalan nostoa jään läpi.

Siinä sitten käveltiin rantojen lähellä ja sanoin kaverille että "katos tossa pohjassa jalkojen alla on kuollut hauki".
No katoin vähän tarkemmin ja sehän oli Stormin Naturalistic jigi kivenkolossa. No mie pyöräytin reijän sen päälle ja nostin jigin ylös pilkillä. Vähän käveltiin siinä sen vedenalaisen kivikon päällä ja kappas taas löytys uistin. Taas kairattiin reikä ja Turku Spoon nousi jäälle ....ei siinä mitään jatkettiin ihan taas pilkkien kunnes löydettiin toinen matalikko.
Perhana! Siellä kiiltelee pohjassa taas joku, pienen kikkailun päätteeksi kaveri nostaa kalajigin jäälle pilkissä roikkuen. Alettiin sitten ettiä niitä uistimia vaan kun kalan syönti oli olematonta.
Loppusaldo 8 uistinta ylös ja pari jäi vielä sinne pohjaan kun ei saatu niitä liikkeelle.
Harvoin on kyllä tuollaista jäätä. Oli vähän pelottaavaakin kun tunsi niinku kävelevänsä veden päällä (meikä on jumala  ) ...siltä se oikeesti tuntu kun ohut jää oli kuin lasipinta
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

härskipilkkiarska

• mikä on kuu? no kuu tietenki.
    • View Profile
    • Email
« Reply #91 on: January 13, 2009, 18:20:21 »
Veljen ja sedän kanssa olitiin vetouistelemassa niin veljellä uistin tarttu hakoon. Nostettiin sitten se hako ylös ja siellä oli joku pikku vaappu kinni.
härskiä pilkintää

Acke

• View Profile
« Reply #92 on: January 23, 2009, 13:23:19 »
Jigejä oon löytäny. En muuta. :-D

Pescador

• He. Vahinko.
    • MSN Messenger - salmon6@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #93 on: January 23, 2009, 13:34:51 »
Olin pilkillä kerran yhellä lammella ja reikäni vieressä näkyi minnow spoon kairasin siihen ja otin talteen(nyt se on kyllä temmesjoessa:D
Sori OT mutta...
Missä olit pilkillä? Oisko kumikeijjon minnow ku sillä niitä uistimia jää pohjaan tuon tuostaki.  :wink:

E: Ei ku siis #10. Tai rapakalan. Vai mikähän sen nimi nyt onkaan. Vaihtaa niitä nickejä ku sukkia.
« Last Edit: March 09, 2009, 14:51:51 by salmon6 »

Kattokassinen

• Honkalahden H.E.R.O.
    • View Profile
« Reply #94 on: February 03, 2009, 17:32:07 »
No joo.... on niitä aina välillä löytyny......

Viime kesänä löyty bete lotto Survosenkoskelta....Kyseisellä lotolla tuli sitte parhaiten kirpeliä koko kesän aikana.... Perhoja näyttäs olevan melkein poikkeuksetta koskikalastuspaikkojen nuotiopaikoilla maassa....

Sitte pakko kertoo vielä ehkä oudoin kalastustapaus meikäläisen kalastushistoriassa...... Nooh.... kaverin kanssa oltiin Jäppilässä Kivilammella kirjoo jahtaamassa. Yks aamu menin kiertämään ootto-onkia ja huomasin, että yhen ongen siima näyttää olevan kummasti löysällä...... Nooh kelailin hetken ja huomasin että siimahan on menny poikki.... Nooh..... illalla pällisteltiin kaverin kanssa siinä rannalla ku huomasin että vieressä olleeseen ootto-onkeen tarttu kala..... Otettiin tietysti kirpeli varmoin ottein rannalle.....sitte rupesin selvittämään kalaa haavista..... Vähä aikaa kahtelin sotkua haavissa ja raavin päätä....mitääääh???....... Kalan suusta tuli punottua siimaa.... virvelissä millä kala saatiin oli monofiiliä..... täh...... Noh siinähän oli käyny niin että aamulla siimat katkonut kirpeli oli uinu siimanpätkä perässään ootto-ongen ohi ja sotkeutunut siiman pätkästä toiseen ootto-onkeen.... Tämän pyynniissä olleen ootto-ongen koukku oli kauheen siima kasan sisällä  :-D
Vielä nylkee nytkytä...

kalastan_kaikkea

• Guest
« Reply #95 on: February 14, 2009, 23:25:10 »
Viime kesänä oltiin kavereiden kanssa heittelemässä, ja eräs kaverini sanoi minulle "Tuolla kivikossa on mahtihauki, se vei jo kolmannen uistimen".
Menin sitten siihen ja heitin. Tunsin kuinka uistin jäi pohjaan. Nykäisin ja sitten se alkoikin vetää yhtäkkiä alavirtaan minä ajattelin, että siellä oli joku oksa joka oli lähtenyt virtauksen viemäksi kun vedin sen kivenkolosta.. Kelasin sen ylös ja me huomasimme, että siinä oli oksa jossa kaikki kolme kaverini menettämää uistinta. Siinä sitten ihmettelimme miksi kaverin siima oli aina napsahdellut poikki eikä hän ollut saanut oksaa ylös, ja niin testasin hänen siimaansa. Ja kappas, se oli ihan heikkoa. Varmaan valmistusvirhe siimassa kun katkesi käsin.

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #96 on: February 15, 2009, 00:16:27 »
Tuolla erään voimalaitoiksen juurella turbiinivirralla oltiin kavereiden kanssa kalassa. Yhden altaan reuna tiedettiin olevan "giljotiini" eli sinne jos uistin eksy ni se oli sen menoa.

Sillä viikolla oli virtaukset heikoimmillaan pitkään aikaan ja ajateltiin että jos sen giljotiinin näkiys. no näkyihän se, koska se oli vajaan metrin vedenpinnan alapuolella.
se oli sellainen laudanpätkä, joka oli jo irronnut toisesta päästään. Se oli yltäpäältä täynnä kaikenlaista välkehtivää, jonka takia ei viitsitty ottaa käsin

No me sitten kavereiden kanssa mietittiin että mistä saadaan narua. Me sitten uhrattiin kolmesta repusta toiset olkahihnat ja sidottiin niistä  pitkä pätkä. Toinen pää sitten uistimeen kiinni ja toisessa päässä kaveri. uitettiin naru lankun alitte ja nypättiin lankku irti seinästä.

Tulos oli suurinpiirtein ~20 lusikkaa 7vaappua ~10 lippaa ja lukemattomia pohjaonki viritelmiä painoineen ja koukkuineen.

Hyvällä mielellä sitten "sulle, sulle, mulle" tyyliin jaettiin vieheet.

aikamoinen saalis yhdestä puunpalasta =)

Pescador

• He. Vahinko.
    • MSN Messenger - salmon6@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #97 on: February 22, 2009, 21:31:40 »
Sullahan on ollu hyvä tuuri mutta...

...Mitä tarkottaa se ''giljotiini'' vai ookko ite keksinyt sen? :?

tomso

• Lohi ku Lohi,vaikkakin pulla
    • MSN Messenger - tomso95@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #98 on: February 26, 2009, 15:48:01 »
kymeltä on tullu kaiken laist löydettyy: 2 vaappua akan virassa pyörivään tennis pallon kiinnittyneenä (toinen oma hottentot)  :-D . nils masteri tarttu vaan siinä heitelles (ei ui hyvin).1 putki perho kiven päältä. 2 perhoo maasta. jessen kopio kalliossa kiinni olevata levästä. lippa joka ei pyöri. tässä löydöt jotka muistan! :wink:
.....

Migelis

• Guest
« Reply #99 on: April 02, 2009, 18:01:47 »
Tämä ei nyt ole löytö uistin mutta kun tänään liikunta tunnilla kävelin Muuramen jokea alas kaverini kanssa niin löysin kaksi perhoa:

Kertokaas jos noilla on jotakin nimiä ja mitä niillä voisi saada.
Oma veikkaus että ylemmällä voisi saada kirjolohta ja alemmalla taimenta vai?

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #100 on: April 02, 2009, 18:34:02 »
Ylempi jokin Zonker sidos ja alempi leech (vaikea sanoa tarkalleen, kun kaikki sitoo erilaisia :wink:). Kirjolohi, taimen ja harjus ottavat ainakin alempaan sidokseen, mikäli se ei ole kovin kärsinyt. Ylempi ehkä enemmän taimenelle ja kirjolohelle.

Musky

• View Profile
    • Email
« Reply #101 on: April 02, 2009, 19:20:19 »
Ruutinkoskelta Helsingistä olen löytänyt melkein joka vuosi jäiden lähdön jälkeen joen varren pensaista punaisen vaapun (!). Viime keväänä Stormin Mid Wartin/vastaavan pullukan.

KÖSTER

• View Profile
    • Email
« Reply #102 on: April 02, 2009, 19:34:00 »
Katselin ystävältäni saamaa isoisän uistinrasiaa, ja silmiin pisti perus Räsänen jossa sisäpuolella
teksti Rovaniemi Kuusamon paikalla! Kauankohan tuostakin lienee kun Räsäsiä vielä Rovaniemellä valmistettiin??

No kaipa tuokin eräänlainen löytö lienee ,kun en kovin usein ole törmännyt moisiin Rovaniemi valmisteisiin??

HP

• View Profile
    • Email
« Reply #103 on: April 17, 2009, 21:07:15 »
Tällanen tupsahti mökin rantaan viime kesänä ruosteesta päätellen lillunut siellä pitenpäänkin...
Kultanen Räsänen !

simpo

• View Profile
    • Email
« Reply #104 on: April 18, 2009, 15:08:58 »
papukaija värinen 5cm räsänen

Turska

• View Profile
« Reply #105 on: April 18, 2009, 21:38:46 »
Joo isä löys kerran koko pakin Tenon pohjasta. Oli katsellut pohjaa soutaessaan ja nähnyt pakin. Paikka muistiin ja ankkuria hakemaan. Ankkuroidusta veneestä pitkävartisella haavilla pakki veneeseen. Oli vissiin kaikkki mahdolliset lohipellit ja palikat östringin korkista lähtien.
Jaettiin muistaakseni kaikille halukkaille jokivarressa, tästä on jo vuosia aikaa...

Aika hurja! Enpä oo ennen vastaavaa kuullu!

jompsu

• Perhokalastelija
    • View Profile
« Reply #106 on: April 18, 2009, 21:48:40 »
Viime kesänä löysin Heittokalastus paikalta Jigin joka oli puunoksassa kiinni :-D Joku sitte sinne sen viskonu...
sitten löytyi yksi rapalan vaappu oulujärveltä omasta mökkirannasta. Ilmeisesti joltakin katkennut siimat tai jotain vastaavaa ja ottipeli oli ajelehtinut meidän rantaan.
tä...?

HP

• View Profile
    • Email
« Reply #107 on: May 05, 2009, 16:23:40 »
papukaija värinen 5cm räsänen

Selevä :)
Kultanen Räsänen !

Dumppi 95

• Kuhaa yritettiin... Mitään ei tietenkään saatu. :)
    • View Profile
« Reply #108 on: May 05, 2009, 17:35:48 »
Joku kesä sitten löydettiin kaverin kanssa mökkirannasta koukuton ja turpalevytön vaappu. Siitä on jo niin kauan, etten muista merkkiä ja pituutta, violetin värinen puikula muistaakseni.  :-)
Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista!

Mutumaniac

• View Profile
    • Email
« Reply #109 on: May 16, 2009, 10:11:53 »
Minä löysin kerran bluefox super vibraxin KOULUN lattialta. :-D
Olen myös löytänyt monia perhoja ja pari uistinta.

pikekiller97

• View Profile
« Reply #110 on: July 02, 2009, 21:04:57 »
Olin uimassa ni tarttu jalkaa.

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • View Profile
    • Email
« Reply #111 on: July 02, 2009, 21:47:44 »

??? Niin mikä tarttui? Kala?Sukeltaja?Tippuri?Sikainfluenssa?
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

fileeroitu kuha

• View Profile
« Reply #112 on: July 02, 2009, 22:04:59 »
Jokusia lusikoita ja lippoja on tullut löydettyäkin, mutta ehkä merkillisin sattuma sattui tänä keväänä, kun eräältä pikku- koskelta tuli heitellessä pätkä siimaa ja lippa jonka olin edellisenä kesänä kadottanut niille main. Hieman hapettumaa oli, mutta nykyään lojuu pakissa taas. Oli vielä omia luottopelejä (ja on siis yhä).

pikekiller97

• View Profile
« Reply #113 on: July 03, 2009, 12:00:21 »

??? Niin mikä tarttui? Kala?Sukeltaja?Tippuri?Sikainfluenssa?
Bete lotto.

ahti kiiski

• Kalastusta jo alkuajoista.
    • View Profile
« Reply #114 on: July 03, 2009, 13:30:16 »
Uistin on tarttunu 2-3 kertaa vedessä olleseen uistimeen.Ja sitten rannalta löydetty lukuisia lippoja ja 2kk sitten löyty abun atom.
-------------O N K I--------------

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #115 on: July 03, 2009, 13:40:00 »
Ruunaalta alkuviikosta perhoja ja lippoja suunnaton määrä.

lahana

• View Profile
« Reply #116 on: July 05, 2009, 14:21:10 »
Kerran tarttu joku ruosteinen bluefox lippa.Muuta en oo saanu :|

Dumppi 95

• Kuhaa yritettiin... Mitään ei tietenkään saatu. :)
    • View Profile
« Reply #117 on: July 05, 2009, 14:25:10 »
Kalastusleirillä oltiin kirjolohilammella kalassa, niin uistin tarttu puunoksaan ja oksan mukana tuli joku Fladenin lippa, josta puuttui koukku.  :-)
Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista!

kala___mies___95

• Hauki
    • View Profile
    • Email
« Reply #118 on: July 08, 2009, 11:33:54 »
Olin kalassa sillanalla niin laittelin onkea, sitten ongen tuppi tippui järveen ihan rantaan.Menin katsoo nii mikäs tuossa vieressä on siellä oli ruosteinen mepsi.Samana päivänä kaveri löysi sieltä aika iso kokosen lipan.Sitten minulla jäi uistin johonkin kiinni. Lähdin hakemaan sitä niin siellä oli polkupyörä vedin sen rantaan siinä oli myös kaverin uistin ja jokutoinen huono kuntoinen kumikala.
Minä en lähde maailmankiertuematkalle minä lähden kalaan.

KaKa

• View Profile
« Reply #119 on: July 08, 2009, 12:15:18 »
Viime viikolla olin Nakkilassa ja tarkemmin Arantilassa perhoa viskaamassa. Kuten tavallista joskus joesta täytyy käydä tarpeilla. Kahluuhousuja pois ottaessani huomasin kahlusaippaissani olevan kiinni putkiperhon, jota en omaksi tunnistanut.

center>