Chat

Author Topic: terveisiä lätäsenolta  (Read 4335 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BASS70

• Guest
terveisiä lätäsenolta
« on: August 20, 2002, 10:21:49 »
:)olimma kolmestaan neljä yötä saitsin tuntumassa,saaliiksemme saatiin aimo määrä harjuksia ja minä sain yhden lohijalan (5 kg).oli aivan mahtavat kelit ja fiilinki,joten voisiko reissulta muuta odottaa.huomasin vaivaiskoivuja katsellessani,että alkaa toi ruska-aikakin olemaa kohta aluillaan.tuumailin mielessäni jo seuraavaa reissua palatessamme patikoiden autolle.kysyisinkin seuraavaa:olisiko kenelläkään suurempia kokemuksia näätämöstä? onko siellä kuun loppu puolella silmiä hipovan kaunista ja mitenkäs toi kalastus politiikka?sen verran tiedä kalastus-ajasta,että rauhoitus alkaa ensikuusta. 8)

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
Re: terveisiä lätäsenolta
« Reply #1 on: August 20, 2002, 13:08:29 »
Työkaverit oli siellä 15-20 päivät ja kolme päivää veneellä ja päivä rannalta kolm mieheen=1 kpl harjuksia. Vesi oli todella alhaalla. Koko 5 päivän aikana näkivät muutaman kalan saadun ylös.
En tiedä sitten oliko vika miehissä, vai eikö kala vaan ollut noussut jokeen kun ei ole tarpeeksi virtausta/vettä.

Aika kuivaahan se on ollut koko loppukesä.

MAi

• View Profile
« Reply #2 on: September 17, 2002, 12:18:00 »
Jussin jälkeen oltiin käsivarressa, eikä ollut kuivuudesta tietoakaan. Kalastettiin Iso-Kurkkiolla ja Saitsikoskella - kuljettiin jalkaisin. :'( Vettä satoi käytännössä koko reissun ajan. Harreja tuli solkenaan, mutta tällä kertaa ei yhtään todella isoa; yli 50cm saatiin muutama, vaan ei yhtään yli 55cm:n jättiä. Tosin kalastus aikaa meni siinä marssiessa.
Reissusta viisastuttiin senverran että ei enään ikinä jalkaisin tuommoista matkaa. Jalkapelillä kannattaa käydä joko Saitsikoskella tai Iso-Kurkkiolla, mutta ei kumassakin samalla reissulla.
Ensikesäksi ollaan ajateltu että lennettäis Porojärvelle, jonne tekis leirin, josta kävis kalastelemassa jalkaisin Poroenoa. Onko kellään kokemuksia Poroenon paikoista, mielummin siitä järven lähistöltä.
...en se minä ollut

BASS70

• Guest
« Reply #3 on: September 17, 2002, 14:02:45 »
Kannataisi kokeilla torisenoa,siitä on tietoa mm.perhokalastus lehdessä.Itsellä on vain positiivista kerrottavaa.By the way:Tietyssä perhokalastus lehdessä on aika paljon myös kerrottavaa useistakin paikoista lätäkseltä.

MAi

• View Profile
« Reply #4 on: September 17, 2002, 14:52:09 »
Juu niin on, mutta mutta, sellaisia tavallisemman tallaajan mielipiteitäkin olisi kiva kuulla. Noissa reissuraporteissa kun jää nuo huomiot lähinnä "pro" luokan kalamiesten varaan.
Toriseno on jo koettu, ja hyväksi todettu, mutta kun haluaisin laajentaa tuota maailmankatsomusta:) niin pitää löytää itselle uusia paikkoja.
...en se minä ollut

Juba90

• MSN Messenger - nuuskamuikkunen@hotmail.com
    • View Profile
Re:terveisiä lätäsenolta
« Reply #5 on: June 18, 2003, 17:09:33 »
Missä päin Lätäsenoa olitte???
Kalastaminen on kivaa. Koita sinäkin niin tulet kyllä huomaamaan ettei se ole mitään turhaa ajanvietettä ;)

perho

• View Profile
« Reply #6 on: June 18, 2003, 19:02:11 »
haluaisin laajentaa tuota maailmankatsomusta:) niin pitää löytää itselle uusia paikkoja.

Tässä sulle pari hyvää paikkaa lisää oon käyny näissä itekki:
Valtijoki joka siait see käsivarren perukoilla ja saa alkunsa läheltä Haltia. Joki on kapaikoittain aika kapea mutta syvä , vesi on kirkasta ja saalis kaloina on harjus, taimen ja ylmpänä rautu.
Se siatsee lähes puuttomalla alueella joten trangia on vättämätön.
Toinen on Kumma joki joka siaitsee30km kilpisjärveltä ruotsin puolelle. saalis kaloina on harjus, siika, taimen ja kauempana ruotsin puolella rautu. Joki on leveä ja paikottain aika matala. Vesi on kirkasta syvänteitäkin löytyy. Joen rannallaa kasvaa runsaasti vaivaiskoivua joten trangiaa ei välttämättä tarvita.
kolmas on lainioelva ruotsin puolella noin 50km mutta sinne pääsee vaeltamalla tieltä 11km:riä. Saalis kaloina on taimen ja harjus joiden keskikoko on siinä 400g mutta taimen on n.700g. Itse olen lähdössä sinne heinäkuun 7 päivä.
lauri halonen

center>