Chat

Author Topic: Nimimerkkisi alkuperä ja käyttö?  (Read 18760 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hexxi

• Guest
Vs: Nimimerkkisi alkuperä ja käyttö?
« Reply #30 on: December 29, 2007, 01:49:27 »
Joskus kauvan sitten isoveljeä sanottiin Max:ksi. Sitten ite pienenä poikana halusin samantyylisen lempinimen. Sitten myöhemmin aloin laittaan irc-galleriaan kuvia ja nikiksi yritin tuota Hex:iä. Mutta se oli käytössä, yritin keksiä jtn hyvää ja ajattelin sitten että laitanpa että Hexx. No, käytössä oli sekin. Piti keksiä jtn. Sitten keksin puhekielenkin kannalta pätevämmän kuuloisen, Hexxi. :-DNykyään sitten kaikki kutsuu Heksiksi, tännekkin ensin laitoin nimimerkiksi Hexxi, muutin sen sitten jostain syystä Hexxi93:ksi. Mutta en ole vielä missään nähnyt että Hexxi olisi käytössä ja sinänsä parempi kirjoittaessa noin, koska Heksi saattaisi olla käytössä! :-)

Räpeltäjä

• View Profile
    • Email
« Reply #31 on: December 30, 2007, 21:11:24 »
Joskus , aikaan  suo,kuokka ja jussi ,opettelin kalastuksen jaloa taitoa.Sotkiessani omani ja milloin kaikkien muidenkin siimat samaan sykkyrään, kuulin erittäin usein tuon RÄPELTÄJÄ nimikkeen... Minkäköhän takia???? :?
Nyt n. 40 v. jälkeen päin kehitellessäni nimimerkkiä tuntui niin luonnolliselle laittaa RÄPELTÄJÄ.  :wink:

kirjolohikäärme

• Ilmiselvä lötkö
    • View Profile
« Reply #32 on: December 30, 2007, 21:37:14 »
Ensimmäinen nimimerkkini tällä foorumilla oli muistaakseni Miju, jotka ovat ensimmäisen ja toisen nimen alkukirjaimet.

Mielestäni nimi ei ollut kuitenkaan sopiva ja ajattelin vaihtaa sen. Samalla kun mietin uutta nimeä, hoksasin, että kirjahyllyssäni oli lasten/nuorten kirja nimeltään Kirjolohikäärme. Siitä sitten sain itselle sopivan nimimerkin. 
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Karski

• MSN Messenger - jannekarjalainen91@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #33 on: January 05, 2008, 18:54:18 »
No minun nickini mini on tullut yksinkertaisesti lempinimestäni,jonka sain silloin kun kaverini saivat tietää että harrastan painia :-D.
''eise oo niin justiinsa''

Keijo the Kalamies

• Let's fish!
    • View Profile
« Reply #34 on: January 05, 2008, 20:49:36 »
Mun nick oerustuu pelin Erä Jorma 1 ja 2 Siimat Sotkussa. Sekin oli mukava siihen asti kunnes se meni läpi. lisää tietoa http://www.siilisoftware.com/?sivu=erajorma2
Terve ja heipä hei!

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
« Reply #35 on: January 06, 2008, 22:40:35 »
Joskus vanhaan hyvään aikaan, kun ahven oli vielä kovassa arvossa pikkunatiaisen silmissä  :roll: , ja kun samainen kloppi etsi itselleen tunnusta, toinen osa ahvenen latinankielisestä nimestä Perca Fluviatilis tuntui aika luonnolliselta. Ei sen kummempaa tarinaa.. Nyt valitsisin ehkä toisen nickin, menee niin herkästi monella sekaisin Perca ja Perza  :-D

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
« Reply #36 on: January 06, 2008, 23:45:09 »
Joskus vanhaan hyvään aikaan, kun ahven oli vielä kovassa arvossa pikkunatiaisen silmissä  :roll: , ja kun samainen kloppi etsi itselleen tunnusta, toinen osa ahvenen latinankielisestä nimestä Perca Fluviatilis tuntui aika luonnolliselta. Ei sen kummempaa tarinaa.. Nyt valitsisin ehkä toisen nickin, menee niin herkästi monella sekaisin Perca ja Perza  :-D

-Perca

No eihän noita ny voi sekotta keskenään...ovat kuin eri planeetalta.  :-D
Riippuu tietty miten noita oppii lausumaan, kummatkin voi lausua persana, mutta minun nikin myös pertsana(jona itse sitä pidän). Percan voi taas kutsua myös perkana. Eli perka, persa, pertsa, persa...
 :-o
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Tosimies

• Guest
« Reply #37 on: January 07, 2008, 19:47:16 »
Hoh!  :-D
Se olen minä, minä se olen. En omasta mielestäni vaan kavereiden.
Kaikkea päätöntä on tullut tehtyä mitä muut porukasta ei uskaltaneet (eivät olleet tarpeeksi tyhmiä) tehdä.

Ainoastaan täällä on tämä nick käytössä, muualla öräwä.

Miggomies666

• http://s1.fi.bitefight.org/c.php?uid=50376.kokele.
    • View Profile
    • Email
« Reply #38 on: January 17, 2008, 19:11:09 »
oma nimeni perustuu siihen että etunimeni on mikko eli se mikko tulee siitä. mies tulee siitä kun mua sanotaan pikkumieheksi.ps.olen aika lyhyt

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #39 on: January 17, 2008, 19:38:27 »
Hmm, pohjalla mulla taitaa olla LOL- niminen nick, joka tässä reilu vuosi sitten muuttui Hemulisoturiksi. Hemulisoturina minut löytää jokaiselta käyttämältäni foorumilta.

No poikkeus kun joku saataanan wannabe oli tilittäny jostain penskojen suosimasta Runescapesta jonnekkin tyyliin Suomi 24:n foorumille Hemulisoturi nimellä.

Tuo LOL oli varmaan joku päähänpisto silloin vuoden 2005 lopulla kun tänne sisään rekkasin. Ei siitä sen enempää.

Hemulisoturi tulee varmaan siitä kun etunimeni on Samuli. Joku siis joskus siitä kehitteli tämän ''Hemulin'', mutta mitä tähän ''soturiin'' tulee, ei oo siitä mulla ainakaan mitään aavistusta.

duunari-91

• View Profile
« Reply #40 on: January 17, 2008, 20:20:29 »
Ite keksin tän Jann3n ku 3 on vähä niiku E

Pere

• Varo perho, tiältä tullaan!
    • View Profile
    • Email
« Reply #41 on: January 17, 2008, 20:35:02 »
Pere on mun lempi nimi ja saan kiittää kaveria siitä, tuli vaa yks päivä koulus vastaa ja sano: Tere Pere. Ja siitä lähtien mua on kutsuttu Pereks. Ja on niitä lempinimiä muitaki, Pertsa, Peetu ja Pele
Kaikkihan sen nyt tietää, että aikojen alussa ihminen oli kala.

haukka_1

• View Profile
« Reply #42 on: January 17, 2008, 20:39:30 »
Nimimerkkini tarina menee jotenkin näin. Olen aina jotenkin aina kunnioittanut petolintuja ja varsinkin haukkoja, niin pieniä mutta loppujen lopuksi niin paljon voimaa.
Toinen mikä varmasti on vaikuttanut, kun käytän Haukkapilkin pilkkejä melko paljon. Entinen nimi merkkini oli haukka-1, mutta kun vaihdoin salasanaa niin sen jälkeen en päässyt kirjaitumaan uudella enkä vanhallakaan salasanalla. Kovin yritin ottaa toimitukseen yhteyttä mutta vastausta ei ole tullut vieläkään. :roll:

Kuha-Eki

• View Profile
« Reply #43 on: January 18, 2008, 21:14:39 »
Nimimerkkini tulee yksinkertaisesti lempikalalajistani ja lempinimestä.
Koukuttaako?

Nismox

• Global Moderator
    • View Profile
    • Kotisvut
    • Email
« Reply #44 on: January 23, 2008, 18:02:14 »
Jep jep. Nickini juontaa juurensa japanilais valmisteisesta autosta jota vihaan yli kaiken. Se siis muistuttaa ko kapineesta ja pitämään sormeni erossa nosita laitteista=) Ja käytössä on melkeinpä missä vain, pelkästään googlettamalla löytyy varmaan kymmeniä eri foorumeita ja sivustoja missä esiintyy. Taitaa aikaisimmat olla vuodelta 2000 jolloin entinen nick WastedLife alkoi olemaan liiankin totta=)

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #45 on: February 14, 2008, 18:25:19 »
Mun nimimerkki tulee ensimmäisestä valmistamastani uistimesta, joka oli jotenkin muodoltaan murmelin näköinen.

Akatora^

• View Profile
« Reply #46 on: May 17, 2008, 17:48:12 »
Mun nimimerkki on tullu hopeanuolesta. Tein joskus pienenä semmosen testin, että mikä hahmo olet ja siinä sitte tuli Akatora.
Kumpi oli ensin: ruoho vai kala?

Tuukka Almighty

• Man the Harpoons!
    • View Profile
    • Email
« Reply #47 on: May 21, 2008, 21:50:29 »
Tätä nimimerkkiä olen käyttäny siitä asti kun Internettiin syöksyin. Nimihän  tulee minun etunimestä ja Battlefieldin Desert Combat modia pelatessa muodostuneesta kaikkivoipasta taidoistani.  :evil:

Migelis

• Guest
« Reply #48 on: May 29, 2008, 21:37:17 »
En minä tiedä kai se juontaa oamsta nimestäni ja kun olen jääkiekko fani niin Latvian jääkiekko maajoukkueesta löytyy sen niminen pelaaja kun Migelis Redlihs.. :lol:
Ps. vai olikohan se Mikelis Redlihs.. :wink:

« Reply #49 on: May 30, 2008, 15:23:15 »
Noh, meikäläisen nimimerkki tulee siitä, kun ilmotin tonne vapaa-ajan kalastaja lehteen harjuksen ja se voitti sielä kilpailun ni sain semmosen suurkalastajan kultasen ansiomerkin ni setä alko sanoo suurkalastajaks. Tuo "jyväskyläst" tulee vissiin siitä, kun Jyväskylässä elelen. "jyväskylästä" ei muuten mahtunut. :wink:
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Crice

• View Profile
« Reply #50 on: May 30, 2008, 21:04:25 »
Oikea nimeni on Kristian ja lempinimeni Krise ja siitä tää Crice on sovellettu.
O_o

PäSSi

• View Profile
« Reply #51 on: May 30, 2008, 21:34:14 »
Tein mesen ja ajattelin että joku nimimerkki pitäis keksiä. Sitten vaan jotenkin tuli pervompia nimimerkkejä päähän ja siinä sitten keksin että pistän tahalleen että kone... No se alkoi tuntua tyhmältä niin laitoin sitten sen englanniksi ettei se oo niin oudon kuulonen/ näköinen.... Jotenkin noin se meni

Jotkut nykyään sanoo mua koneeks ja jotku puristelu masiinaks (järkevää :-D) ja jotkut taas sanoo nimellä tai sukunimellä :wink:

Aiempi nimim. tällä foorumilla oli kalagalle2...
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

-Crane-

• Guest
« Reply #52 on: June 17, 2008, 03:38:42 »
Parempihan tämä on näin päin, eli englanniksi. Suomeksi olisin -Nosturi-

tonko__

• Guest
« Reply #53 on: June 17, 2008, 12:43:46 »
no se tulee ku ainaski tuolla Kainuussa päin purotaimenta sanotaan tongoksi ja oon syntyny Suomussalmella ja ku se on mun unelma kala (en oo saanu vielä) ni siitähän se tuli. tosi huonosti muotoiltu lause!!..  :-D

nii ja onhan tonko ny niin komea kala, ettää!!
muualla en käytä paitsi kalasaalis.comissa
« Last Edit: June 17, 2008, 12:46:12 by tonko__ »

osmanhauki

• Guest
« Reply #54 on: June 17, 2008, 12:49:13 »
Mietiin, että mikä olisi hyvä nimi. Sitten tuli mieleen Osmanjärvi missä kalastan ja liitin, vain hauven, koska osmajärvessä on paljon haukia..

Vikke

• Kiiskimaisteri
  • Kurikan Urheilukalastajat
    • MSN Messenger - vikke-95@hotmail.com
    • View Profile
    • Kiinnike-Heinonen Oy
    • Email
« Reply #55 on: June 17, 2008, 14:36:46 »
"Vikke" nimimerkki tulee yksinkertaisesti lempinimestä.
Tämä lempinimi on ollut melkein syntymästä asti.  :-)
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

janne91

• no sattuipa sopivasti..
    • View Profile
    • Email
« Reply #56 on: June 17, 2008, 14:38:50 »
eli lempinimi ja siihen perään syntymävuosi  :-)

miika71

• View Profile
    • Email
« Reply #57 on: June 18, 2008, 13:05:47 »
Nimimerkki tulee etunimestäni ja jääkiekossa käyttämästäni numerosta.

simosalakka

• Guest
« Reply #58 on: September 29, 2008, 15:44:30 »
Oma nimimerkki tulee siitä kun yritin keksiä itselleni jonkun kalastusaiheisen nimimerkin ja aluksi ajattelin että voisi olla joku Westfishmaster (mahtava käännös englannista!), koska asun Länsi-Suomessa. Tämä oli kuitenkin vähän liian pitkä ja sitten mietin että se voisi olla fishmaster, mutta sekin kuulosti vähän typerältä. Sitten päätin vain jättää sen fish- sanan pois välistä ja siitä tuli Westmaster. Eipä tuokaan nyt mikään mahtava nimimerkki ole mutta saa luvan kelvata nyt ainakin taas hetken aikaa..

Ihmevirveli

• Kalassanet Ry jäsen
    • MSN Messenger - tero.vaara@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #59 on: September 29, 2008, 16:42:43 »
Omani tulee siitä, kun joskus vuonna nakkimuusi pelasimme kaverin kanssa mahtavaa peliä nimeltä Liero. Kaveri laittoi minulle nimeksi Ihmevirveli ja sitten parin vuoden päästä kun olin rekisteröitymässä tänne kalassa.netiin, muistin tuon nimen ja laitoin sen tänne. Siitä lähtien olen käyttänyt sitä käytännössä kaikkialla.
Allekirjoituksia ei tueta.

center>