Chat

Author Topic: lämpösaappaat??  (Read 27895 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-:eräjorma:-

• Guest
lämpösaappaat??
« on: November 25, 2005, 15:05:09 »
mitkä ois hyvät lämpösaappaat? olen ajatellut poverbootseja ja kamikin mallistoa. kertokaa kannaattaa ko otta kamikit vai poverbootsit.voi myös ehdottaa muita merkkejä!!!!! :roll:

Anonymous

• Guest
lämpösaappaat??
« Reply #1 on: November 25, 2005, 15:46:35 »
Itellä on camik canada mallit. Eipähän kylmäny varpaita madepilkillä pakkasta -20 astetta ja oon ollut tyytyväinen vaikka kävellessä jalat hikoaa niin valihuopa laskee kosteuden pois ja pitää sukat kuivina. Suosittelen yleensäkkin noita missä on valihuopa. Toiset kengät on nokian kairat käytän niitä kun käyn metällä, hiihtäessä verkoille ja keväällä pilkillä eivät ole niin kuumat kun nuo kamikit. :wink:

Hautsi

• View Profile
    • Email
lämpösaappaat??
« Reply #2 on: November 25, 2005, 15:57:28 »
Itselläni on kanssa pilkkikenkien osto edessä joten tämä topic kiinnostaa myös minua. Olisin tyytyväinen jos voisitte laittaa myös paljonko saappaanne maksoi.
Se parhaiten nauraa kellä on paras lääkitys

Anonymous

• Guest
lämpösaappaat??
« Reply #3 on: November 25, 2005, 16:04:03 »
Joo mulla on ollu power bootsit. Kierrän paljon kisoja, ja olen tyytvinen. aluksi ne tuntuvat hieman tönköiltä, mutta ne vertyvät nopeasti. Mutta uskun että kamikit voi olla kestävämmät, kun powereissa ei ole kovin kovaa se päällyskumi, tai mikä seos onkaan.

Anonymous

• Guest
lämpösaappaat??
« Reply #4 on: November 25, 2005, 16:37:32 »
korjaus tuohon toiseen viestiin kenkä on kamik goliath eikä canada. tuolla voi käydä katsomassa ja vertailemassa noita kamik ja power saappaita.http://erasaimaa.onsaweb.com/kengat.htm

Shamaani

• MSN Messenger - the_ile@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
lämpösaappaat??
« Reply #5 on: November 25, 2005, 17:44:54 »
Power Bootsit löytyy ja tyytyväinen oon. Suht koht kevyet, vesi ei mee läpi ja lämpimät. Hinta saattaa olla siinä 40-70€ välillä.

marabou

• Guest
lämpösaappaat??
« Reply #6 on: November 25, 2005, 18:11:24 »
Mulla on kanssa noi powerbootsit ja ihan oon tyytyväinen ollu.
Ne on suht. kevyet ja vettäkin pitää niin pitkään kun saumat kestää. Mutta jalat kyllä hikoilee ja se villa tai mikä onkaan kastuu ja kuivuu pitkään (joissakin on irrotettava villaus).
Itsekin kun kisoissa käyn paljon, ja siellähän vasta juostaan, voi keväällä tehdä mieli perus kumppareita.

Tasuriman

• Puntarin hytkyttäjä
  • Tasureissa on taikaa
    • View Profile
lämpösaappaat??
« Reply #7 on: November 25, 2005, 19:02:36 »
Pilkkisaappaat ?
Ostin noin 10 vuotta sitten paikallisesta tavaratalosta ranskalaisvalmisteiset lämpösaappaat ja olen ollut niihin tyytyväinen.

Varsinaista tuotemerkkiä en saappaista löydä, mutta teksti pohjassa on jokseenkin näin : Fabriquoise Frangaise . Ei ehkä aivan tarkalleen noin, mutta sinnepäin .

Saappaat ovat kevyet ja lämpimät ja ilmeisen kestävät ( ainakin 10 käyttövuotta ja aivan ehyet vielä)
    Materiaali on jotakin neopreenin tapaista solumuovia ja sisäpinta on vuorattu lämpimällä ja pehmeällä materiaalilla. Koskaan ei ole jalat palelleet näissä saappaissa ja aivan tavallinen ohut sukka riittää kaikilla keleillä.
   Jalat pysyvät kuivina ja lämpiminä.

Näitä jalkineita on varmasti aikalailla pilkkijöiden käytössä ja suosittelen kyllä itsekin.
   Tämänpäivän hintatasosta en osaa sanoa itse hankin ne aikoinaan noin 160 markan hintaan.

Miinukset ja plussat

-  yhteen kappaleeseen valettu varsi- ja teräosa tekee saappaan hiukan jäykäksi.
    -   Aivan sileällä jäällä saapas on liukkaanpuoleinen.

+   Yhteen kappaleeseen valettu varsi- ja teräosa tekee saappaan täysin vesitiiviiksi.
    +   lämmin ja kuiva ei hikoa herkästi . Saappaassa pitää olla jalalle elintilaa, jolloin jäykähkö vaikutelma ei häiritse kävelyä.
    +   Lumilukot varrensuissa

Lazy Cat

• View Profile
lämpösaappaat??
« Reply #8 on: November 25, 2005, 20:23:09 »
Kumpparit ja paksut villasukat niin ei vilu pääse yllättämään. 8)

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
lämpösaappaat??
« Reply #9 on: November 25, 2005, 20:31:35 »
power bootsit valitsisin jos jotkut pitäisi valita.
+lämpimät
+kevyet
+tukee jalkaa(mielestäni parempi kun on vähän jäykkä)
+ei lenksu jalassa(lenksuu kyllä jos ottaa liian isot)
- jalka hikoilee aika nopeasti jos ei ole pakkasta(vastaa jäällä jalkaan)
- kestävyys mielestäni heikko...puolitoista talvea kestää(näin ainakin itsellä, villat kuluu ja samalla sitten pakkasen kesto kyky)
- saappaat ehkä vähän liian kalliit...(kaikki on suhteellista)
 :?
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

marabou

• Guest
lämpösaappaat??
« Reply #10 on: November 26, 2005, 11:24:56 »
Ja noista bowerbootseista sen verran että jos on jalan koko 40 pitää ottaa 41, eli numeroa isommat (kauppias neuvo kun ovat niin tiukat).
Kun vähän aikaa niillä töpöttelee ei ne tunnu enää niin tönköiltä, muotoutuu jalkaan.

NyKyTTäJä

• Guest
Saappaita hankkimassa...
« Reply #11 on: November 27, 2005, 20:46:40 »
Ittekkin oon aatellu seuraaviksi saappaiksi noita bowerbootseja, kun niin monet niitä ovat kovin sanoin kehuneet.
Noi Kamikin Goliathit näyttäisivät lupaavilta "-60C" mutta tiedä niiden kestosta...
Aikaisempia saappaita (kolmet) ovat olleet nokia ja Vikingin huopakumisaappaat..
Eivät ole kestäneet käytössä kuin yhden vuoden kun jo vuotavat, pykimiä taitoskohdat täynnä...johtuu ehkä kovasta käytöstä?

HalDi

• Hiihtävä haltimies
    • View Profile
    • Email
lämpösaappaat??
« Reply #12 on: November 27, 2005, 21:32:40 »
Mitenkäs tämä Erälehden testivoittaja Muck Boot Tay Sport, tai jotain sinne päin? Kenkä näyttää ainakin varsin näppärältä käyttää ja kyseisessä testissähän se voitti lämpimyydessä(, kuten halpuudessakin!?).
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

feast

• Guest
powerit
« Reply #13 on: November 27, 2005, 21:48:00 »
Power bootsit:

+ lämpimät
+ kevyet

- jäykät
- kengän päällynen tahtoo hajota helposti

marabou

• Guest
Re: powerit
« Reply #14 on: November 28, 2005, 13:52:50 »
Quote from: feast
Power bootsit:

+ lämpimät
+ kevyet

- jäykät
- kengän päällynen tahtoo hajota helposti

Onhan ne jäykät aluksi mutta ne muuttuu ajan myötä.

kaivo

• Guest
lämpösaappaat??
« Reply #15 on: November 28, 2005, 15:11:49 »
En ole Power Bootseja kokeillut, mutta pitääkö paikkansa, että kengän varrensuu on suhteellisen tiukka ja saattaa alkaa päivän mittaan painaa pohjetta, etenkin jos pilkkijä on hieman paksujalkaisempaa sorttia?

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
lämpösaappaat??
« Reply #16 on: November 28, 2005, 15:27:51 »
Just puhuin aiheesta, joten pistetääs power bootseista tänne jotain:

Plussaa: Kevyet, lämpimät, pitävät vettä.

Miinusta: Nilkka jäykkä (vaikea esim. ajaa autoa. Kävellessäkin haittaa), liukkaat pohjat, pintamateriaali herkkää menemään rikki (vahinko-osuma kairaan ja palkeenkieli on lopullinen. Ei tartu liimat ei sitten millään).

Jos itse saisin nyt rahat takaisin tuosta kaupasta, niin pistäisin vähän ekstraa väliin ja ostaisin uudet Sievin jalkineen vuorelliset nahkasaappaat.

Kaivolle, jos kävelet paljon, niin tuo nilkan jäykkyys tuossa power bootsissa tekee kävelystä normaalista poikkeavaa, joka voi johtaa outoihinkin lihaskipuihin. Niitä kannattaa huolella sisäänajaa ja katsoa millaiseksi se muodostuu ajan kanssa. Itselläni se on jo vähän nilkasta muotoutunut uusiksi, jolloin mm. autolla ajaminen on helpottunut (joudut käyttämään polkimia "nostamalla" jalkaa, ei siis taivuttamalla nilkkaa).
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

kaivo

• Guest
lämpösaappaat??
« Reply #17 on: November 28, 2005, 16:45:50 »
Okei, kiitti valaisusta asiaan. Kyselin ihan muuten vain, pilkkijalkineiden laitto ei ole vielä ajankohtaista. Käytän nuo Nokian huopavuorisaappaat ensin loppuun.

Hautsi

• View Profile
    • Email
lämpösaappaat??
« Reply #18 on: November 29, 2005, 11:20:09 »
Itselläni oli pilkkisaappaitten osto tulevalle talvelle edessä. Itse ostin Erätukun saappaat.

Minkäänlaista kokemusta minulla tai kellään tuntemallani ei kyseisistä saappaista ole. Hintaa oli 39 eur. Ostin saappaat kuitenkin sen vuoksi, että olen todella tyytyväinen erätukun tuotteisiin mitä minulla on. Jos nämä saappaat pitävät sen mitä niistä luvataan niin hinta - laatu suhde on kohdillaan.

Saappaissa on kumisen ulkopuolen ja sisävuoren välissä neopreeni ja pohjaan tehty joitain ratkaisuja jotka tekevät saappaasta lämpimämmän ja estävät liukumisen liukkaalla. Varressa lumisuoja yms. yms. Pakkaskestävyyttä saappaille luvataan -25 astetta (itse harvemmin tätä kylmemmällä ilmalla menen pilkille). Saappaat ovat vielä suhteellisen kevyet ja hyvän tuntuiset jalkaan.

Saappaat ovat kuulemma vain (vip-asiakkaille), itse en ole vip-asiakas mutta ainakin liikkeestä hakemalla saappaat saa ostettua.

kaivo

• Guest
lämpösaappaat??
« Reply #19 on: November 29, 2005, 12:19:18 »
Quote from: Hautsi
olen todella tyytyväinen erätukun tuotteisiin mitä minulla on.
Onko kokemuksia Erätukun haalarista? http://www.eratukku.fi/jj%5Fkalvohaalari/index.htm . Nähtävästi uuden haalarin hankinta alkaa olla ajankohtaista...

Hautsi

• View Profile
    • Email
lämpösaappaat??
« Reply #20 on: November 30, 2005, 11:01:03 »
Quote from: kaivo
Quote from: Hautsi
olen todella tyytyväinen erätukun tuotteisiin mitä minulla on.
Onko kokemuksia Erätukun haalarista? http://www.eratukku.fi/jj%5Fkalvohaalari/index.htm . Nähtävästi uuden haalarin hankinta alkaa olla ajankohtaista...

Tästä uudesta mallista ei ole kokemusta, kysyin uudesta mallista erätukun liikkeessä mutta myyjätkään eivät vielä ole sitä nähneet.

Itselläni on erätukun 2005 mallin haalari ostettu 2-laatuna hintaan 69 euroa. (2-laadussa pigmentti virhe oranssissa värissä, johtaa siihen että auringonpaisteessa saattaa oranssi väri muuttua kellertäväksi).

Olen haalarista tykännyt, se on lämmin kylmällä säällä ja sateella ei kastu läpi. Hiukan ehkä yläosa on viileämpi kuin alaosa eli kun pukeutuu oikein haalarin alle ei tule kylmä. Kovasti toi haalari näyttää olevan suosittu kilpailuissa yleensä ainakin 30 % omistaa tuon haalarin.

Voin kyllä suositella tuota haalaria. Paras haalari mitä tähän mennessä olen käyttänyt

Tasuriman

• Puntarin hytkyttäjä
  • Tasureissa on taikaa
    • View Profile
lämpösaappaat??
« Reply #21 on: November 30, 2005, 11:37:29 »
Tilasin viimekeväänä erätukun kalvohaalarit.
Eivät ehtineet enää pilkkijäille.
  Testimielessä otin mukaan uistelureissulle pariviikkoa sitten.
Tuulinen ja sateinen keli, hiukan lämpimän puolella oleva sää, haalarit pysyivät kuivana ja lämpimänä.
  Miellyttävän keveät ja muutoinkin mukavanoloiset.
Olen tyytyväinen hankintaan.

kaivo

• Guest
lämpösaappaat??
« Reply #22 on: November 30, 2005, 19:31:26 »
Hautsi ja Tasuriman: Kiitoksia kommenteista. Vanha haalarini alkaa olla jo eläkeiässä, ja uutta tekisi mieli. Kun tuo Erätukun malli ei olisi edes pahan hintainen, täytyy pistää asia korvan taa. Pitäisi ainakin päästä sovittamaan ja hypistelemään...

Tasuriman

• Puntarin hytkyttäjä
  • Tasureissa on taikaa
    • View Profile
lämpösaappaat??
« Reply #23 on: December 01, 2005, 11:39:28 »
Mielestäni tuote kannattaa tilata, jos jostakin syystä ei miellytäkään, niin postimyyntituotteena sen voi palauttaa.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
lämpösaappaat??
« Reply #24 on: December 01, 2005, 12:12:45 »
Itse kahtelin tuota metsästyspukua ihan kalastelupuvuksi. Mukava tuo lisävarustesetti, mikä tulee mukana. Hinta on todella halpa, verrattuna vaikka fjäll räveniin... Jospa sitä joululahjan ittelleen...
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Anonymous

• Guest
lämpösaappaat??
« Reply #25 on: December 01, 2005, 14:20:35 »
kyllä power boots on ehdottomasti lämpöisin.

Tasuriman

• Puntarin hytkyttäjä
  • Tasureissa on taikaa
    • View Profile
lämpösaappaat??
« Reply #26 on: December 07, 2005, 11:21:40 »
Kehuin tuolla aiemmassa viestissäni lämpösaappaita, jotka tulin hankkineeksi jo reilu 10 vuotta sitten ja ne yhä vieläkin ovat täysin toimivat pelit.

Täällä on paljon vannottu POWER bootsien nimeen. Pistäydyin hiljattain alan liikkeessä ja kas kummaa, aivan kuin olin jo hiukan uumoillutkin, kyseessä on sama tuote. Ulkoisesti ainut muutos, jonka havaitsin oli pohjan merkintöjen muuttuminen. Teksti puuttui jatilalla on numerointi( kai kokoa vastaava)

Joku mainitsi saappaiden hikoavan helposti, en itse ole huomannut vastaavaa. Asiahan on tietysti hyvinkin yksilöllinen.

marabou

• Guest
lämpösaappaat??
« Reply #27 on: December 07, 2005, 15:54:39 »
Quote from: Tasuriman
Kehuin tuolla aiemmassa viestissäni lämpösaappaita, jotka tulin hankkineeksi jo reilu 10 vuotta sitten ja ne yhä vieläkin ovat täysin toimivat pelit.

Täällä on paljon vannottu POWER bootsien nimeen. Pistäydyin hiljattain alan liikkeessä ja kas kummaa, aivan kuin olin jo hiukan uumoillutkin, kyseessä on sama tuote. Ulkoisesti ainut muutos, jonka havaitsin oli pohjan merkintöjen muuttuminen. Teksti puuttui jatilalla on numerointi( kai kokoa vastaava)

Joku mainitsi saappaiden hikoavan helposti, en itse ole huomannut vastaavaa. Asiahan on tietysti hyvinkin yksilöllinen.

Minähän sitää hikoilusta sanoin ja kyllä ne vain hikoilee jos juoksentelee kisoissa 4h ja muutenkin pitää koko päivän jalassa.

Anonymous

• Guest
lämpösaappaat??
« Reply #28 on: December 08, 2005, 20:17:13 »
tiedoksi powerbootsien omistajille...powerbootseihin ei tarvii laittaa kuin yhen ohkasen sukan  niin ei pitäisi ainakaan mennä jalka märäks itelläni on powerbootsit niin ei ole hikoilleet vaikka on kilpailussa joutunukkin juoksemaan, ja ei ole tullut kylmä jaloille :wink:

KalaKaapo

• View Profile
    • Email
lämpösaappaat??
« Reply #29 on: December 08, 2005, 20:51:10 »
Minullakin ovat jo kolmannet powerbootsit käytössä ja olen ollut ihan tyytyväinen juuri noiden edellä mainittujen hyvien puolien takia.
 Haluaisin myöskin lisätä hyviin puoliin, että vaikka saappaisiin jostain syystä pääsisi hieman vettä, ne kuivuvat melko nopeasti, jopa jalassa.
Voi nääs nääs nääs.. duupiduu nääs nääs.. däkädäkä duupiduu nääs...

center>