Mikä on ollu teidän paras kisasaaliinne?

Started by Anonymous, November 25, 2005, 16:11:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Itselläni ei ole kuin n 3.5 kiloa vaikka olen pilkittänyt kilpaa n. 4 vuotta. Voisitte myös kertoa jotain vinkkejä, jos kehtaatte!

marabou

Vähän yli viisi kiloa sain viimetalvena kisoissa. 3kg ahventa ja 2kg muita kaloja. Oli kerroin kisa ahven 2 ja muut 1, eli pisteitä oli n. 8000-9000.
En pilkkiny kun vuoden aktiivisesti (joka viikonloppu kerran tai kaks ja siviilissä aina muilloin). ´Toissa vuonna kävin vain kolmissa kisoissa, olivat myös kolmet ensimmäiset.  
Vinkkinä sanon että eti sitä parvea äläkä tee vain yhtä reikää ja istu siinä sitten loppu aikaa.

perza

jos voin vinkkinä sanoa että jos paikka on vähänkin sellanen epävarma ja kalaa tulee avannosta sellasta normi vauhtia ei mitään huippu syöntiä niin silti kannattaa istua niin kauan kun kalat loppuu...ehtii nimittäin esim. 4 tunnissa yllättävän paljon saada kalaa vaikka sitä ei niin nopeasti tulisikaan...tuo on todettu monesti sillä ei niitä kaloja tule jos kokoajan vain liikkuu! Tosin ei kyllä silloinkaan jos paikallaan kökötttää ja kalaa ei ole avannon alla.
itse olen monesti sortunut juuri tuohon että etsitään aina vähän isompaa kalaa ja parempia avantoja ja saalis jää sitten paljon huonommaksi.
no isoin kisa saalis on varmaankin jotain 5 kilon pintaan enpä muista tarkkaan kun ei noita kisoja ole hirveästi tullu käytyä viimeisenä 7 vuotena...enemmän tuli käytyä ihan pienenä ja silloin ihan tosissaan pilkittiin kilpaa. Enää ei silleen ota tosissaan noita kisoja, leikkimielellä vaan kisaan ja joskus saattaa jopa menestyäkkin.
Mutta ylipäänsä ei oikein tuo kilpa pilkintä oikein nappaa, aina saa olla kelloa tähystämässä ja kalatkin on aika usein särkeä joka ei ole mukava pilkki kala...
nii ja jos tosissaan haluaa suht helposti voittaa kisan ni käy vain mäskäämässä viikkoa aikasemmin paikan johonkin kaislikon laitaan(lahdukan pohjaan) ja sitten kisoissa vain sinne ja voitto on taattu. Ja tuo on vielä sallittuakin.
Tuossa nyt oli vähän muutakin kuin tuo pilkki saalis mutta haittaneeko tuo mitäään!
:D
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

marabou

Tarkoitin tolla kököttämisellä lähinnä sitä että älä jää pilkkimään ainakaan isoon porukkaan (kalat jakautuvat kisailijoille).

harrastelija23

Paras saalis on tähän mennessä 4tunnin kisassa 14kg. Kilpa mielessä pilkkimistä on tullu harrastettua 2v.

marabou

Quote from: harrastelija23Paras saalis on tähän mennessä 4tunnin kisassa 14kg. Kilpa mielessä pilkkimistä on tullu harrastettua 2v.

Oliko mereltä??

harrastelija23

Ei ollut mereltä. oli joensuussa sijaitsevalta pyhäselältä saatu tulos.

perza

olempa kuullut 4 tunnin kisassa saavan voittaja 60kg! ja 4 ensimmäistä oli 10kg sisällä kaikki!...tuo jos siis on totta nii voin sanoa että on siinä ukoilla ollut kiskomista. Kullema olivat säynitä vetäneet...ja tu kisa oli siis kuusamossa.
:?
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Bluery

No, en ole ikinä ennen pilkkinyt niin eipä ole tullut kalaakaan. Mutta tänä talvena olisi tarkoitus aloittaa ja saada saaliiksi joku 500-800g Hauki.
"Kuivan maan kalastaja"  8)

okuma

En ole käynyt kun 2 pilkki kisassa kummassakin kisassa noin puolen kilon saaliit :D  ja sijoitukset ykkönen ja kakkonen
kalamies on kalamies!!

marabou

Quote from: okumaEn ole käynyt kun 2 pilkki kisassa kummassakin kisassa noin puolen kilon saaliit :D  ja sijoitukset ykkönen ja kakkonen

Aika huono tasoiset on kisat ollut.

okuma

niin mä 15v  että ihan vaan nuorten sarjassa kyllä paatsot kiskoo simona kalaa
kalamies on kalamies!!

marabou

Quote from: okumaniin mä 15v  että ihan vaan nuorten sarjassa kyllä paatsot kiskoo simona kalaa
Joo ei ollu tarkoitus loukata, mutta täällä päin on sitten varmaan paremmat paikat kun alle 15 sarjas voitto yleensä 1-3kg.

okuma

meillä on näitä tämmösiä omakotiyhdistyksen kinkku pilkkikisoja  :D
Eli ei mitkään isot kisat
kalamies on kalamies!!

marabou

Quote from: okumameillä on näitä tämmösiä omakotiyhdistyksen kinkku pilkkikisoja  :D
Eli ei mitkään isot kisat

OK, eikä toikaa ihan huono tulos ole. :D

wolf

nyt ku muutin ni ei oo tullu paljon pilkittyä, mutta ala-astella voitin yhen nuorten seuranmestaruuden iin-kalamiehissä.
sillon kai sitä on tullu suurimpia saaliita pilkittyä...

Anonymous

paras saaliini on 7,3kg höytiäiseltä neljän tunnin kisasta olin sillon 12vuotias :)

Sir.Milo

Paras saalis pilkillä on jotain 9 kg 5 tunnis. Mut toi 60kg 4:n tuntiin no joo..."tais olla kalajuttu", mahdollista mut  tuskin ...     Ja liikettä ei koskaan oo tarpeeks jäällä, eli kannattaa liikuu niin kauan et löytää "sen" hyvän kalaparven. JA TOI MÄSKÄÄMINEN ... NO SE EI TODELLAKAAN OO SALLITTUU,se on tosi raukkamaista, JO PELKÄSTÄÄN TOLLASIST JUTUIST PITÄS JULISTAA KILPAILUKIELTO, VARSINKIN KUN TOST TEKSTIST YMMÄRSI ET "PERZA" ON ITE KÄYTTÄNYT TOTA KEINOO.  :evil:

kaivo

Quote from: Sir.MiloJA TOI MÄSKÄÄMINEN ... NO SE EI TODELLAKAAN OO SALLITTUU,se on tosi raukkamaista, JO PELKÄSTÄÄN TOLLASIST JUTUIST PITÄS JULISTAA KILPAILUKIELTO, VARSINKIN KUN TOST TEKSTIST YMMÄRSI ET "PERZA" ON ITE KÄYTTÄNYT TOTA KEINOO.  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:
Mäskittäminen ei ole sallittua kisa-aikana, mutta ei taida olla sellaista sääntöä etteikö ennen kisaa sitä saisi tehdä? Tietenkään sellainen ei ole reilua muita kilpailujoita kohtaan. Tämän takia monissa kisoissa SM-tasolta alkaen ainoa hyväksytty kalalaji on ahven, jota ei voi mäskillä houkutella.

Sir.Milo

Quote from: kaivo
Quote from: Sir.MiloJA TOI MÄSKÄÄMINEN ... NO SE EI TODELLAKAAN OO SALLITTUU,se on tosi raukkamaista, JO PELKÄSTÄÄN TOLLASIST JUTUIST PITÄS JULISTAA KILPAILUKIELTO, VARSINKIN KUN TOST TEKSTIST YMMÄRSI ET "PERZA" ON ITE KÄYTTÄNYT TOTA KEINOO.  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:
Mäskittäminen ei ole sallittua kisa-aikana, mutta ei taida olla sellaista sääntöä etteikö ennen kisaa sitä saisi tehdä? Tietenkään sellainen ei ole reilua muita kilpailujoita kohtaan. Tämän takia monissa kisoissa SM-tasolta alkaen ainoa hyväksytty kalalaji on ahven, jota ei voi mäskillä houkutella.

Totta, sellaista sääntöä ei ole kirjallisena ,ihme kyllä :evil: , mutta jokaiselle kunnon kalastajalle sen pitäisi olla itsestään selvänää. Mutta tuohon ahvenan mäskäämiseen täytyy todeta, että jos nyt ei aivan houkutella pysty niin ainakin parven saa kyllä pysymään paikoillaan ja syömään kovemmin aineiden avulla, valitettavasti :? .

kaivo

marabou

Quote from: kaivoMillainen mäski toimii ahvenelle?

Ei ahven kisassa mäskätä kannata, koska särkijä tulee paikalle haitaksi asti, niin ja ei tietenkään muutenkaan kannata olla semmonen raukka.

kaivo

En sillä kysynytkään että olisin aikeissa kokeilla ahvenmäskiä, enkä edes pilki kilpaa. Mielenkiinnosta vain, en muista kuulleeni asiasta aiemmin...

Tuli näistä huijaamisista mieleen, että aiheesta voisi avata keskustelun tuonne Kaikkea kalastuksesta -puolelle..

Anonymous

jsss

Quote from: perzaolempa kuullut 4 tunnin kisassa saavan voittaja 60kg! ja 4 ensimmäistä oli 10kg sisällä kaikki!...tuo jos siis on totta nii voin sanoa että on siinä ukoilla ollut kiskomista. Kullema olivat säynitä vetäneet...ja tu kisa oli siis kuusamossa.
:?

Itse olen kuulut sellaista,että joku äijä meni ja kairas tehtaanpaskaputken suulle ja veteli lahnanlitukoita noin 60kg siit..Muut kilpailijat kyselivät lupaa kairara viereen ja äijä suostui,mutta kukaan muu ei niitä lahnoja sieltä nostanut : :o En tiedä mikä syynä,mutta kyl toi 60kg kuullostaa uskomattomalta..

puolisukeltaja6

En ole ikinä ollutkaan edes kisassa. Ehkä parempi näin, sillä en olisikaan saanut mitään. ;)

nilssi

ei mulla ookku semmone 2,5 kiloo ja oon pilkkiny 2v! mut nythän niit kisoi alkaa pikku hiljaa taas tulemaa! onnee kisoihi!
juu!!!!

Se Isoin KuulaPää

kolmisen kiloa tullu saatua jostain ihmeen metsälammelta, ihan kivat kisat oli, nuorten sarjan 5.

kisoissa on se kiva puoli et yleensä ne ihmiset on mukavia siellä, niin voi vaikka saada asiasta kiinnostuneita kavereita/kontakteja, tms.

ois kiva päästä kohta jäille, kun ei kumminkaan mene pitkään niin rupee kevätaurinko sulattelemaan jäitä ja lumia pois.
~Perhokelan huuto on ylistyslaulu harjukselle ja zilleen~

Vihernieriä

Viime talvena tuli nuorisoseuran pilkki kisoissa sellaset 4 kg pientä särkeä jonka keski koko oli n.10g-50g. eikä irronnu kun vasta kolmas sija nuorten sarjassa.

Anonymous

Hei vihernieriä et kyllä saanu 4kg kaloja koska mä voitin ja sain jotain 3.5kg  :evil: