Chat

Author Topic: Raattaman Vuontisjärvi  (Read 9745 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

visa

• Guest
Raattaman Vuontisjärvi
« on: February 22, 2004, 14:37:36 »
Niin ihan mielenkiinnosta kysyn, kun olin juuri viikon verran rippileirillä kyseisen järven rannalla, eikä ollut hajuakaan, että millaista kalaa järvessä mahtaa asustaa. Kun sitten eilen palasin kotiin ja luin Erän huomasin sieltä saadun jättimäisen siian!

Onko kellään kokemuksia kyseisen järven kalastuksesta? Voisi sitä vaikka tehdä ihan vartavasten reissun kesällä/talvella tuonne kun hotellistakin on vain 50 metrin matka rantaan :)

Tärppi

• View Profile
    • Email
Re:Raattaman Vuontisjärvi
« Reply #1 on: March 07, 2004, 15:51:17 »
Ahventa tulee ainakin pilkillä ihan kivasti.
Siikaankin hyvät mahdollisuudet, itse sain viime keväänä kaksi siikaa. Painoa oli 550 ja 700 grammaa.
Ja Vuontisjärven lähellä on muitakin pienempiä järviä, jotka kannattaa käydä katsastamassa. Muistaakseni Ahvenjärvi yhtenä esimerkkinä.
Paikallisilta vaan kyselemään, ne kyllä tietää...

Anonymous

• Guest
« Reply #2 on: March 13, 2004, 11:46:47 »
Nii jäi ed. viestistä loppu pois. Kyllähän paikalliset epäilemättä tietää mutta kertooko..? Sen verran ovelia ovat siellä Raattaman suunnalla!;)

siika suosikkina

• View Profile
« Reply #3 on: April 19, 2004, 21:07:30 »
No voin nyt täydestä kokemuksesta neuvoa sinua Vuontisjärvellä kalastamisesta. Olen nähnyt sen siian ja kyllä se iso oli!!!

Kesällä ahventa pyydettäessä pienet vaaput ovat kaikkein ottavampia(esim.seniori,hotta...) Niillä saa myös siikaa kun sellainen parvi sattuu kohdalle. Itse sain viime kesänä yhtenä iltana n.20 siikaa. Vuontisjärvellä kun kalastaa niin kannattaa kalastaa veneestä jos meinaa päästä hyville paikoille. Itselle ei tule mieleen kuin Vuontispirtin ranta missä voisi kalastaa heittämällä. Ja kesällä siihen kasvaa aika paljon heinää....
Ja vielä toinen asia kannattaa muistaa: HAUKI kanta on järvessä kohtuu vahva. Eli kun olet uistattelemassa niin aivan heinikoiden vierestä ei kannata viehttä vetää;se nimittäin tarkoittaa lähes varmaa vieheen menetystä tai sitä, että viehe tarttuu levään. Siikaa pyydettäessä kannattaa uistella selällä ja n.10-15m päästä heinikosta, sillä silloin ahventen määrä vähenee ja haukivaara pienenee.
Jos jäi jotain epäselväksi niin kysy vain: autan mielelläni koska itse kalastan kyseisellä järvellä kesäisin.

siika suosikkina

• View Profile
« Reply #4 on: April 19, 2004, 21:13:40 »
Talvikalastus unohtui tuosta kokonaan!!

Talvella periaatteessa koko järvi on hyvää pilkkiareenaa ainakin ahvenen pyynnin kannalta. Tosin ahvenen koko tuppaa jäämään aika pieneksi joten isompia ahvenia ja siikoja pyydettäessä kannattaa mennä vähän selemmälle pyytämään. Vieheinä kannattaa käyttää oikein pieniä tasapainoja(mosari,rapalan pienin). Niillä viellä vähennetään lähempänä rantaa pyydettä sinttien määrää. Vuontispirtin vieressä ole lompolo ei kuitenkaan ole talvella kaikkein paras pilkkipaikka joten sen voi suosiolla kävellä ohi.
Ja jos tästä jäi vielä jotain epäselväksi tai haluat kysyä jotain muuta liittyen Vuontisjärveen niin lähetä minulle sähköpostia tai kysy tässä samalla alueella.

Pro Pilkkijä

• Omakuva paintilla näppärästi.
    • MSN Messenger - kassu24@hotmail.com
    • View Profile
Vuontisjärvi
« Reply #5 on: January 12, 2006, 20:13:42 »
Onko aivan turhaa lähteä Vuontisjärvelle, tai sen lähistölle kalaan? En tarkoita nyt pilkintää, vaan kesäaikaa.
Ainakin maisemat ovat näkemisen arvoiset.

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
Vuontisjärvi
« Reply #6 on: January 12, 2006, 21:37:28 »
Tarkoitatko Kyrön vieressä sijaitsevaa Vuontisjärveä, lähellä Raattamaa?

Pro Pilkkijä

• View Profile
Vuontisjärvi
« Reply #7 on: January 13, 2006, 14:44:10 »
Quote from: Qkkeli
Tarkoitatko Kyrön vieressä sijaitsevaa Vuontisjärveä, lähellä Raattamaa?

Pallastunturin kupeessa.

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
Vuontisjärvi
« Reply #8 on: January 15, 2006, 01:43:03 »
No itse pyydän kyseisellä järvellä kesät/talvet suhtkoht runsaasti.
Ahvenia, muikku, siikoja ja haukia on järvessä, joskus harvoin harjuksenki saattaa saada, tosin itse en ole saanu yhtään, mutta kyllä niitä joskus eksyyntyy eräästä purosta järveen.

Kysyit nimenomaan kesäaikaa. Ahventa saa veden lämmetty syvimpiä kohtia lukuunottamatta kaikkialta, tosin mitä lähemmäs ruovikkoa viitsii mennä, sitä enemmän saat niitä. Tosin kalojen koko pienenee siellä, ja hauen saatat saada. Siikoja uistateltaessa pitää silloin kun kaloja ei näe, mennä noin 20-50m päähän ruovikosta. Tällöin ahvenia tulee toisinaan, joskus runsaastikki, mutta siikoihin todennäköisesti törmäät helpommin kuin ruovikon reunasta.

Pro Pilkkijä

• View Profile
Vuontisjärvi
« Reply #9 on: January 16, 2006, 08:06:24 »
No siinä oli jo kivasti tietoa. Kiitos.

center>