Chat

Author Topic: Vavan valinta  (Read 3076 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jaska vaan

• View Profile
Vavan valinta
« on: June 20, 2006, 21:36:21 »
Taimenta pääasiassa kalastelen ja vieheen painot pääasiassa 10gr ja 12 gr. Nyt kävi niin, että vanha vapa pääsi napsahtamaan poikki ja uusi hakusessa. Toi vanha oli sellanen "perintö" joka ei oikein tuohon vieheen kokoon ollut edes sopiva.

No, Shimanon Beast Masterilta löytyy vapa 8" kahta mallia: 3-15gr ja 5-20gr vieheille.

Nyt vain en oikein osaa päättää, että kumpiko se nyt noista sitten olisi   :|

Onkos tuohon joku nyrkkisääntö vai onko tämä ihan makuasia?
« Last Edit: June 20, 2006, 21:43:09 by Jaska vaan »

Sir.Milo

• thx Pete
    • MSN Messenger - Trabucc0@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Vs: Vavan valinta
« Reply #1 on: June 21, 2006, 11:26:12 »
Kaipa se sääntö on sun korvien välissä.
Riippuu tykkäätkö joustavammasta ja jämäkämmästä vavasta?
Tosin tossa toi ero on niin pieni etteipä sillä juuri ole merkitystä.
Itse ostaisin jälkimmäisen.

Panze

• View Profile
« Reply #2 on: December 01, 2008, 21:44:38 »
Nostetaas vanhaa aihetta, kun turhaa sitä uuttakaan tekemään...Eli olisin ettimässä vapaa noin. 5-35gr uistimille, mielellään joko 210cm tai 240cm pituisena. Olen lähinnä ajatellut Abu Garcia Sapphire Crestiä max. 35gr 240cm kolmeen osaan menevä, olisiko kellään parempia ehdotuksia tai kokemuksia tuosta vavasta? Olisi näillä näkymin tulossa Shimano Solstace 4000RH:n aisapariksi. Vastailkaahan!
Give a man a fish and you will feed him for a day. Teach a man to fish and you will feed him for a lifetime.

Hagge

• View Profile
« Reply #3 on: December 02, 2008, 14:45:17 »
Nostetaas vanhaa aihetta, kun turhaa sitä uuttakaan tekemään...Eli olisin ettimässä vapaa noin. 5-35gr uistimille, mielellään joko 210cm tai 240cm pituisena. Olen lähinnä ajatellut Abu Garcia Sapphire Crestiä max. 35gr 240cm kolmeen osaan menevä, olisiko kellään parempia ehdotuksia tai kokemuksia tuosta vavasta? Olisi näillä näkymin tulossa Shimano Solstace 4000RH:n aisapariksi. Vastailkaahan!

Minulla on kyseisessä kelassa shimano ForseMaster 240cm 20-50g ja hyvin on toiminut. On tarpeeksi jämäkkä ja melko sopiva hauen kalstukseen.(Tulee isotkin ylös). En sitten tiedä onko se parempi kuin tuo sinun katsomasi abu, mutta ei varmasti ainakaan huonoin vaihtoehto.

Itse olisin taas katsonut ensikaudeksi jotakin hiukan kevyempää kela+vapa yhdistelmää. Asialla ei vielä ole sinäänsä kiire, kun ei kuitekaan pääse kuin vasta kesällä kalaan.
Käyttökohteena tulisi olemaan pää asiassa ahvenen kalastus pienillä vaapuilla ja lipoilla(ehkä myös jigeillä ja liitseillä). Voi kuitenkin olla että pari kertaa vuodessa siikaakin kalastaisin.
Hinta jonka yhdistelmästä olisin maksamaan olisi varmaan joku n.50-120e tarjouksesta, ehkäpä sitten keväällä venemessuilta.

center>