Kaitalampi, Espoo

Started by jolle, January 09, 2006, 21:52:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jolle

onko tieton mistä sais lupia kyseiseen lampeen?
ja mitkä ovat sallitut kalastus muodot? yms.

lapa

Onko tol lammel mitään omii sivui??
Ja missä päin tämä paikka siaitsee tarkalleen ottaen??
Ja vielä kertokaapa mitä kalaa sielt tulee???
lapa

jolle

kyllä googlesta löytyy jotain tietoa istutuksista yms.
lampi sijaitsee vihdin tien varressa pohjoisespoossa

mutta ei löydy mitää esim. lupien myynnistä

aattelin että josko sielä olisi joku käynyt tai jotain....
saisi vähän infoo tätä kautta

spud

terve,
siellä risteyksessä (jostain pääsee Serenaan) on huoltoasema (Shell
muistaakseni), ja sieltä niitä lupia saa.

Tapper

Lupia saa shelliltä, mutta minä en ainakaan niitä enää osta. Ostin vuoden luvan kesällä ja mitään ei ole tullut. Liekkö vika miehessä vai järvessä, mutta ei siellä kyllä juurikaan ole tungosta ollut. Olen nähnyt ehkä 3 kalastajaa.

pyrstovaappu

Quote from: Tapper on January 11, 2006, 16:34:18
Lupia saa shelliltä, mutta minä en ainakaan niitä enää osta. Ostin vuoden luvan kesällä ja mitään ei ole tullut. Liekkö vika miehessä vai järvessä, mutta ei siellä kyllä juurikaan ole tungosta ollut. Olen nähnyt ehkä 3 kalastajaa.

Ite kävin Kaitiksella viimeksi syksyllä 2001. Ostin viikon luvan ja sain yhden, ihan hyvän kirjon. Kaverit sai myös kirjon per nenä. Porukkaa oli silloin joka päivä kymmenkunta, joten liekö gurut hyytyneet vai  missä vika?!

Nyt olen menossa sinne kesäkuussa jälleen. Matka on pitkä, enkä ole ihan joka vuosi edes käynyt siellä päin. Kaveri sai kevään ensimmäisen istutuksen jälkeisellä viikolla yhteensä kuusi kirjoa, joten ei se nyt ihan tukkopaikka ole...  :-)

Kaitiksen lisäksi kiinnostaa naapuri, Halkolampi. Sinne istutetaan kuulemma isoa karppia. Karpin kalastus on täysin tuntematon laji, olisko jollakin antaa vinkkejä?
Taikinasyötti? Mato?
Kalastaen vietetty aika ei ole koskaan hukattua aikaa.

JuhaS14

Quote from: Tapper on January 11, 2006, 16:34:18

Shellin nimi siis Lahnuksen Shell.
Juha
Laadukas
hakukoneoptimointi ja hakusanamainonta pitkällä ammattitaidolla Juha Söderholmilta

akhummas

Lupia saa siitä Shellilltä joka on vihdintien varressa ennen kaitalampea kun tullaan helsingistä päin.
Hassisen Kone

pyrstovaappu

Kaitikselle tuli istutus sunnunataina. Porukkaa oli rannat mustanaan vetämässä kirjoa. Näkyivät saavankin ihan hyvin, suoraan tankista tullut kala syö.......... :|

Olivat vielä eilenkin kuulemma saaneet ihan hyvin kirreä, eli ei niitä kaikkia saatu kahtena ekana päivänä pois. Eiku kalalle.
Kalastaen vietetty aika ei ole koskaan hukattua aikaa.

jaska74

oiskohan siellä vielä mitään ja mitä lupa maksaa?

esku

Muistaakseni lupa öli 8 ecua ja se oikeuttaa muillakin lähellä oleville lammilla kalastukseen.Itse en ole käynyt kuin talvella pilkillä Kaitiksella huonoin tuloksin saaliin suhteen.

Abborna

Tähänkin voisi pistää oikaisua että kaitalampi ja halkolampi ovat pannassa eli sinne ei ole ainakaan kalastajilla vehkeiden kanssa pariin vuoteen asiaa  :|

Don Miguel

Quote from: Abborna on July 03, 2008, 21:35:29
Tähänkin voisi pistää oikaisua että kaitalampi ja halkolampi ovat pannassa eli sinne ei ole ainakaan kalastajilla vehkeiden kanssa pariin vuoteen asiaa  :|
:?
Mitä tarkoitat,ja miltä taholta tämän olet kuullut?
Itse olin Kaitalammella viime viikonlopulla, ja kalaakin tuli. Miksi 'panna' olisi asetettu?
Eipä Åke ainakaan hätistelly mua pois 'pannan' toimesta... :-o
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

Abborna

No siis mä ainakin ymmärsin näin kun kävin siinä halkiksen parkkipaikan kylttiä pälliselee..
Voisin vaikka huomenna käydä nappaa kuvan mutta siinä luki jotenkin näin että sinne oli anottu rauhotusta ja hakemus oli menny läpi 3-2008 - 12-2010 ajalle  :-o
korjatkaa toki jos väärässä tai olen jotain ymmärtänyt väärin

mä en tiedä sit mitä tääkin meinaa http://kuvaton.com/k/YbL.bmp

Edit: linkki muutettu "suoraksi"

Abborna

kyllä mullakin monttu auki loksahti ku eka luki kissan kokosilla kirjaimilla  että "KALASTUS LUPIA MYYDÄÄN!" ja sit sivussa A4 lappu jossa kielletään kalastus moneksi vuodeksi  :-o

Kävin oikeen pari päivää sit tepastelee ja kattelee hyviä paikkoja kaitiksella että sit osaa liikuskella vähä pimeemmälläkin  :cry:

Minua ihmetyttää se että kaikkialla kyltit on paikoillaan ja jopa siinä huoltiksen seinässäkin on se kyltti että *kalastuslupia* että mitään ei oo peitetty eikä sen enempää informoitu kun nuo alueet kuitenkin vissiin aika "suosittuja" on.

Olisi hyvä jos joku asianomainen voisi selventää vaikka tänne vähän asiaa miten on saako sinne mennä kalaan vai ei?

T:Abborna

Don Miguel

Sinuna menisin vain kalallalle. Voit vedota siihen, että sinulla on voimassa oleva lupa, joka oikeuttaa sinut 4 lohikalaan...
Ja muillekkin tiedoksi: Yksi virveli +yksi keppionki vaparajoituksena Kaitiksella.

ps. Kirret jo todella vaikea saada (4 vko sitten istutus). Tuurikaloja lipoilla ja muilla raudoilla. Tahna ja leetsit toimivat heikosti, mutta niillä suurin mahdollisuus saada jotain :wink:

Edit: Heh, Nyt selvis toi rauhoitusjuttukin. Siis tämä päätös tarkoittaa sitä, ettei sinne saa mennä kalastamaan normi lääniluvalla/jokamiehenoikeudella vaan tarvitaan se paikkakohtainen lupa :-D. Tämä sopimus voimassa vuoteen 2010

Abborna

Voisi ihan piruuttaan käydä kysymässä siitä huoltikselta lupia  :-D
Jos myy niin eiku kalaan  :lol:

Abborna

Kumma homma kyllä vaan lupia saa ostettua ku soitin ja kysyin asiaa :DD

Abborna

Tänään käytiin nakkelemassa päivän luvilla eli kyllä niitä myydään ihan normaaliin malliin sanoi kuka mitä tahansa  :-D
Saalis oli heikko mutta illan hämärtyessä joku ilmeisesti punalihainen mörökölli piti elämää pinnan tuntumassa siinä tien viereisessä "lahukassa"  :-)

Abborna

Tota saako kaitalammella mato-onkia lupien kanssa?

Janxu

onko tämä kaitalampi sellainen kirren tahnaongintapaikka?kiinnostaisi vain että voisi vaikka tytönki sinne kalaan joskus viedä..miten se nk.saaliinsaaminen sitten on.kuinka epävarmas sen suhteen on?

Don Miguel

Quote from: Abborna on July 27, 2008, 15:01:40
Tota saako kaitalammella mato-onkia lupien kanssa?

Kaitiksen vapakiintiö kuuluu näin: yksi virveli, ja yksi mato-onki... Suomenettuna, kyllä
Quote from: janxu on July 27, 2008, 22:50:24
onko tämä kaitalampi sellainen kirren tahnaongintapaikka?kiinnostaisi vain että voisi vaikka tytönki sinne kalaan joskus viedä..miten se nk.saaliinsaaminen sitten on.kuinka epävarmas sen suhteen on?

Juu, tahna ihan sallitu vehje, kirjot vaan istutettiin joskus keväällä -> melkeimpä nolla mahdollisuudet saada niitä enää. Syksyllä tulisi tämän vuoden viimeinen istutus... Suosittelen tähtäämään siihen, jos on saaliin kiilto silmissä :wink:

Janxu

mihis aikaa syksystä tämä istutus tapahtuu sittE?

Don Miguel

Ei niitä etukäteen kenellekkään ilmoteta, arvelisin syys-lokakuu ehkä.

Saatan laittaa sitten tänne, kun sintit tulevat. :wink:

Janxu

okei.ei itel kiinnosta niinkää mut tyttö on innokas kalatyttö.Sais sitten siihenki ihan oikeaa meininkiä päälle :)

Don Miguel

Hui helvata, taas tuli (onneksi) elävä todiste Kaitiksen kymppähauista. Eilen oli todella kuollut meininki, vaikka kalaa oli tullut 300kg.
Ei tärppiäkään mihinkään vehkeisiin, mutta sain haavittua pois kituvan kirjolohen, jossa oli helv- moiset hampaanjäljet :-o On sieltä ennenkin
kymppihaukia saatu...

Huonolaatuiset kuvat tuosta raadellusta kyljestä, mutta laitan kuvankin jos osaan/ehdin

jaska74

vieläkö siellä on sama meniniki että päivälupa shelliltä 8e ja lupa oikeuttaa yhteen virveliin JA mato-onkeen?
eli onnistuuko samalla luvalla jos itse heittelen pusikossa ja laitan eukon mato-ongen kanssa laiturille istumaan  :-)

edit: ja virvelin sijasta varmaan saa koittaa myös perhovehkeillä?

Don Miguel

Juuh, vaparajoitus on sama minkä mainitsit, mutta tuosta vuorokauden lupahinnasta ei ole kyl tietoa (kun minä alle 18v saan kalastella ilman lupaa)
Kiintiö pudonnut takavuosien viidestä kalasta neljään.

Ja perhovehje on sallittu, on vaan vaikeat rannat minun mielestä sillä kalastella.

Vkl ois tarkotus tehdä vähän pitempi trippi Kaitikselle  :-)

jaska74

mainitsit tuossa että kalaa oli tullut 300kg, eli ilmeisesti tankkiauto on kävässyt lähiaikoina paikalla?

Don Miguel

Maanantaina tuli vuoden viimenen istutus Kaitikselle