Kuinka paljon löytyy turhaa sidonta materiaalia ?

Started by Hota, September 12, 2002, 09:16:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hota

Tuli tuossa vilkaistua ja onhan tuota varmaan 80% sellaista tavaraa ettei kyllä ole tullut koukuihin kiinitettyä.

Tässä lista mitä mitä yleensä käytän:

Riikinkukko runkoihin ja larvojen, pupien päihin.
itsetehtyjä villaduppinkeja uppoperhoihin.
Propyleeni duppinkeja eri karkeuksia keluviin.
Ruskeankirjava keinoturkishattu josta saa erinomaista runko ja pystysiipi tavaraa saksilla.
Peltopyytä, teertä, metsoa, ja fasaania. Etupäässä jalkoihin ja selkäpansareihin.
Piisamia. Tuosta saa erinomaisia jalkoja ja sarvia esim. pupiin.
Pari 1-luokan Metzin niskaa. Musta ja ruskea.
Pari Hoffman 1-luokan värjättyä grizzly niskaa.
Cdc kaikenlaista tavista hanheen. Makaavat cdc-perhot.
Marabouta eri värejä.
Ruskea pehmeä Grizzly-niska
Flashodouta mustaa ja helmiäistä .
Tumma luonnon ruskea niini. Larvan selkiin.
Kirakas joustava muovinauha jota saa ompelukaupoista jota on tullut värjäiltyä sopivaksi.
Tuossa nyt suurin osa mitä tulee käytettyä ja noista tuleekin väänettyä suurin osa.

Ja loppuja tarvikkeita onkin sitten kilotolkulla jos tarvii tahdä jotain muuta.
Jauhesammuttimen kokoisena vaari vei -60 luvulla Päijänteelle Ahven-ongelle ja siitä asti on kalakärpänen vaivannut :)
Aloittanut aktiivi perhokalastuksen -83 ja homma jatkuu.

M1kko

Sama vika rahikaisella. Alkuaikoina tuli osteltua kaikenlaista turhaa sidontakamaa, jota nyt pursuilee joka paikasta. Pariin kolmeen vuoteen en ole oikeastaan muuta ostanut kuin koukkuja.

Kerran tossa laskeskelin paljonko rahaa sidontavehkeisiin on uponnut. Loppusaldo kyllä pisti miehen hiljaiseksi.

BASS70

Eihän sitä koskaan tiedä milloin sitä ja sitä tarvisi ja sainhan senkin sitten kuitenkin niin halvalla.Pähyilee liikkessä suu auki ja unohtaa mitä olikaan ostamassa,wau tuostakin saisi vaikka minkalaisia ja samaten tuosta ja tuosta.
Itseään voisi vaikka puhtaalla omatunnolla verrata naiseen ,joka menee alennusmyyntiin ja on laukkuja ja kenkiä nurkat täynnä ;D

Eci

Itselläni on rahapulasta johtuen melko niukasti niitäkin materiaaleja joille olisi käyttöä....kaverille kävi muuten aika säkä kun sattui saamaan perintönä jonkun vanhan sukulaisensa sidontavehkeet......oli viidakkokukon niska, kuningaskalastajan siivet yms.
Ehkä otin, ehkä en!

Hota

No niin. Tavaroita pakkailessa ja nurkia siivotessa muuton takia löytyi taas lisää kadoksissa olleita sidontatarvikkeita.
Puolikas pahvilaatikollinen oli kaiken näköistä esm. puoliksi kaluttu ruskea Metzin I-luokan satula ym. kivaa.
Niin ja 50mk. vanhaa rahnaa löyty vanhojen lupakuittien seasta :) Täytyy laitta tuonne keräily rahnojen joukkoon tuokin.

Täytyy tehdä inventaario noista sidontatarvikkeista ja myydä pois, ei tule varmaan ikinä kaikkia käytettyä.
Jauhesammuttimen kokoisena vaari vei -60 luvulla Päijänteelle Ahven-ongelle ja siitä asti on kalakärpänen vaivannut :)
Aloittanut aktiivi perhokalastuksen -83 ja homma jatkuu.

PatilZ

Ouch! Nyt sattuu.

Jo vuosia mä olen naureskellut - tosin ystävälliseen ja ymmärtäväiseen sävyyn - vaimon kenkäostoksia. Ja nyt se pääsi kuittaamaan sidontakamoista. Vähän niin kuiin tuo BASS70 kirjoitti: "...puhtaalla omatunnolla...". Käyköhän vaimo salaa näillä sivuilla? :P Perhana pääsi kuittaamaan.

Nyt ei kehtaa vähään aikaa ostaa yhtään mitään.

mrs.lahna

;)Itse en harrasta perhon sidontaa... mutta ukko kylläkin!
Ja monesti olen saanut kuulla "laukuista ja kengistä" ! No tässä sit yks kerta käytiin ostoksilla kaupunkilla ja kuis ollakkaan ostin itselle kengät ja ukko muutaman pussin höyheniä tai jotain karvaa kumminkin.... Ukko naureskeli mulle et taas tuli sit kengät ostettua ;D Alkoipas ukko kulta sit laittaa uusia höyheniä pakkiinsa ja kuis ollaakkaan sieltä pohjalta löytyikin sit kaksi juuri samanlaista pussukkaa kuin uudet höyhenet!
Ja arvatkaappa kuka pääsi kuittaileen ;D
Tytölläkin tärppää

flyfisher14

No kyllä löytyy turhaa kampetta sidonta salkusta, esimerkiksi furry foamia olen mennyt ostamaan joskus, kyllähän siitä hienoja runkoja saa mutta ei tule käytettyä... Näitä mitä kuluu runsaasti on pitkälti samoja kuin hotakaisella, eli marabouta, kaikki duppingit, flashabout ja kaikki muut peruskamppeet.

visa

Näin nopeasti tulee mieleen vain rusakon naama, erilaiset chenillet ja häkiläsuoja...

otto

Jos teillä sattuu olemaan turhaa kamaa siellä nurkissa niin mulle voi lähettää!! Heh

arkaguru

Varsinaisesti turhaa materiaalia löytyy omasta pakista melko vähän, mutta harvoin käytettyjä kylläkin. Siksipä tätä hommaa pitäisi voida harrastaa vaikkapa muutaman hengen porukalla, jotta jokaista materiaalia ei tarttis yksin hommata puolen kilon pussia, jos tarvitsee kolme haiventa. Kääntäen voisi tietysti sanoa, että ei niitä reseptejä tarttis niin tarkkaan noudattaa, mutta joskus tulee siihenkin sorruttua.

Perhopoika

Mullakin kävi hyvä säkä. Mun faija, mummi ja ukki sitoivat ennen paljon, mutta ei enää. Joten sain sidontakamppeet. Niitä on n. 1000€ arvosta ja siellä on kaikkea viidakkokukosta lähtien. :D
Hölömö.