Pelkkää pientä ahventa tulee.. Pilkinkö liian matalassa??

Started by Jzu, February 18, 2006, 13:18:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jzu

Eli sellanen ongelma olis, että pelkkää pientä ahventa ja särkiä tulee eikä mitään isompia ahvenia..
Pilkin ~5cm pystypilkeillä ja päässä ~10cm tapsi ja värikoukku..
Syvyyttä paikoissa jossa olen pilkkinyt on ~3-5m.

Onko pilkki vai syvyys väärä, kun ei noita isompia ahvenia ole tullut.. Vai kenties molemmat?

Luin jostain, että isompien ahvenien pitää päästä (syystä jota en nyt muista) syvempään veteen. Niin kuikahan syvälle niitten pitää sitten päästä?

Tässä kartta paikoista joissa olen mm. pilkkinyt.. Jos osaatte antaa syvyyskäyrien perusteella vinkkejä mistä kannattais kokeilla ja kuinka syvältä niin olis tosi kiva...

jonski88

No et todennäköisesti pilki liian matalasta, koska kyllä 1,5- 3 metriä on ylerisin syvyys josta itse olen isoimmat ahveneni saanu. Kyllä se kun laittaa vaan reilun kokosen pilkin ja alle tapsiin keskikokoisen morrin nii kyllä tärpää. Ja kysele muilta kalamiehiltä neuvoa vaan rohkeasti, kyllä ne mielellään neuvovat. Kova yritys yleensä palkitaan..

lohen pyytäjä

Kalaan aina kun vain ehtii.;)

Tomppa1990

Et pilki liian matalassa... mutta tuosta kartasta katoin että sinun kannattais mennä kokeilemaan noista vedenalaisista "rinteistä", niistä saa kalaa, sekä pientä että isoa...  :-)

Himopilkkijä89

Vedetäänpäs hieman sanoja takaisin, en todellakaan voi tietää pilkitkö liian matalasta. Jos tuollainen kartta iskettäisiin itselleni käteen, niin todennäköisesti suunistaisin kartan vasemmassa alakulmassa näkyville matalikoille. Jos kyseisen järven vesi on kirkasta, kala voi löytyä uskomattoman syvästä, jopa yli 7 metristä. Erittäin vaikea on kyllä neuvoa, koita kuitenkin erityyppisistä paikoista, kyllä se isompikin ahven sieltä vielä tulaa.
Pystypilkkien ja tapsien pitäisi kyllä toimia :-)