Kalastuskuvia tänne.

Started by raimo, March 08, 2006, 13:39:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Qkkeli

Muutama saaliskuva parin päivän takaisesta Immeljärven reissusta.

Siinä koko päivän yhteissaalis isän kanssa. Isä sai kaksi ylintä ja mie kaksi alinta. Harrin strategiset mitat oli tasan 700g/45cm. Muita kaloja ei punnittu eikä mitattu. Ja nuo raudut on siis istutettu, ei luonnonkaloja, jonka voi kyllä jo ulkonäöstäkin päätellä.

Siinä pelkästä harrista foto.

Ja siinä päivän ylivoimaisesta ottipelistä kuva, samanlaisella morrilla isä sai myös kalansa.

Aamulla istuttiin yhdeksästä asti ilman mitään kummempia havaintoja, mutta juuri kun isä laittoi tavaroita kasaan, niin minulle tarttui tuo pienempi rautu. Ja saman tunnin sisällä saatiin loputkin kalat ja ympärillä muutkin pilkkijät sai rautuja, mutta sen jälkeen hiljeli taas kuin veitsellä leikaten.

Morripoika

Quote from: Bommari on April 15, 2009, 08:04:11
Mistäs, morripoika, noi siiat sait?
Salainen ottipaikka jossain päin merta.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

kala___mies___95

Kiitti neuvoista Jompsu ja Jätkä aluksi oli niin paljo siimaa puolalla että aina lähti irti.(Sori OT)
Ja asiaan Vikkellä nättejä kaloja paljo toi isoin ahven ja hauki painaa?
Qkkelilla hienot raudut ja harri!
Minä en lähde maailmankiertuematkalle minä lähden kalaan.

Vikke

Quote from: kala___mies___95 on April 15, 2009, 20:26:16
Ja asiaan Vikkellä nättejä kaloja paljo toi isoin ahven ja hauki painaa?
Ei nuo kyllä mitään isoja ole, mutta joka tapauksessa ahven painoi 250g ja hauki 530g.

Tässä samalta järveltä isän viime sunnuntainen hauki (unohtui pistää tuohon viime viestiin). Pituutta 62cm ja painoa 1450g.

"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

pilkkiäijä

Maanantain saalista morrilla ja tasurilla. Kuvassa vain minun kalat.

Reissun isoin, sama kun ylemmän kuvan isoin. Kuva on vähän huono kun ei ole mitään vertailukohdetta.

Kuvat on jo Reissuraportit aiheessa  :roll:

Edit: Kalalla painoa 450g, joten se on uusi ennätys. Parantui 10 grammalla mutta edellinen ennätys on huonosti punnittu  :oops:
Olen kalastelijapoika!

perza

Mun mielestä no Qkkelin "raudut" on splake nieriöitä, Joskin siellä pohjoisessa taitaa olla nämä: puronieriä, splakenieriä ja nieriä nimeltään Rautuja.

Siitä huolimatta komeita kaloja ja tuo harjus on jo hyvänkokoinen. Saas nähä millon meikäläinen saa ekan harjuksen(koskaan en oo saanu millään välineellä harjusta)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Qkkeli

Quote from: Dumppi 95 on April 15, 2009, 15:01:11
Qkkeli missä päin Immeljärveä olitte? Olitteko siinä Immelkartanon rannassa?  :-)

Jaa oli tämä jäänyt huomaamatta..
Eli käytännössä joo. Eli yleensähän net porukat on ollu siitä saunasta vasemmalla puolella, mutta met olimmä isän kanssa käytännössä koko ajan sen saunan edessä n. 300 metrin päässä lähellä hiihtolatua. Pari muuta pilkkijää eksyi sinne päivän aikana ja loput kyykki siellä peruspaikassa. Tosin met saimma niitä kaloja, peruspaikassa istujat ei..  :wink:

Ensi viikonloppuna pitää ilmeisesti käydä uusi reissu koittamassa, kun on lumet lähtenyt lähes kokonaan Immeljärvestä, eli siikaankin alkaa olemaan mahdollisuuksia.

Edit.
Rautu on rautu minulle, en jaksa selvittää mitä lajia nuo on, kun ovat taivaskoskelta asti tuonne haettu. Ihan erillaisiahan net "tunturiraudut" kyllä on.

Murmeli

En viitsinyt uutta aihetta tehdä, joten:

Komeita taimenia jostain rapakon takaa:
http://www.grahamowengallery.com/fishing/Fishing.html

kirjolohikäärme

Vuontisjärven perusahvenia.

Maisemissa ei ainakaan valittamista ole.

"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Mice

Tänään tuli käytyä pilkkimäs. Kalaa tuli todella nihkeästi, 3 tuntia tuli oltua ja 1 ahven..Mut koko oli ihan siedettävä

Tasuriin napsahti ja painoa 420g. Jo kolmas 420g ahven tälle talvelle, no jos lauantaina napsahtas isompi..
KALJAA KONEESEE

Torro

Melekonen norssi tuli tänään, 29cm ja 170g

perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Erätuli

¤Erätuli

Torro

Quote from: Arppi on April 25, 2009, 19:20:52
Quote from: El'ToroRosso on April 25, 2009, 15:19:59
Melekonen norssi tuli tänään, 29cm ja 170g

Mistä?
Nousiaisten kuraojasta, Hirvijoeksi se kai on ristitty  :roll:

Tuolla vissiin sais jo suurkalastajan ansiomerkin...

pilkkiäijä

Vuoden ensimmäinen kirre, ottipelikin näkyy. Merkistä ei tietoa, mutta vaapulla on pituutta kai yli 10cm. Kala tuli Siuronkoskesta.
Olen kalastelijapoika!

Torro

On kyllä pilkkiäijän kirjolohi hyvässä kunnossa!

pilkkiäijä

Kyllä se pirteäkin oli! Hyppi niin perkuleesti ympäriinsä, ja taisi tuo sama kala olla monta kertaa jo aikasemminkin kiinni samassa vaapussa. Tai sitten paikalla oli jonkunnäköinen parvi, koska 5 kertaa irtosi. Yllättävän hyvin sieltä muutenkin kalaa tuli, 7 kalaa näin nostettavan minun lisäksi, isoimman painaessa 3,300kg.
Olen kalastelijapoika!

Murmeli

Riutunkarissa nähty rotta piisami.

Lavastettua

Ei lavastettu. Kuvan morrilla Papinjärvestä kiskottu yli sata ahventa. Nuita morreja myynnissä Huuto.netissä!

Papinjärveä vappuna 2009.

Hyvin näkee yli metrin veteen papparilla. Huono kuva, kun sitä hyvää näkyvyyttä ei voi kameralla kuvata.

Joku apina kaatanu järven pohojaan perkuujätteet

Abborna

Heittokausi avattu itsellä täällä joensuun suunnalla  :-)

Luonnolliseti napsasin kuvan ja laskin takaisin kasvamaan.  :-)
Paikka: pielisjoki
Ottivehe: musta omatekemä liitsiin jossa neon punainen pää

Samalla reissulla pasautin pikku pete lotolla 165cm ulli catanan noin 10cm lyhyemmäks kärjestä.  :-D
(btw vavan ominaisuudet oikeastaan paranivat ensimmäisen rengasvälin lähdettyä  :-P)

EDIT: Kuva linkki korjattu.. :-)

Pescador

Siika ennätys rikkoutui peräti kolme kertaa. Ylin kala 45cm, keskimmäinen 44cm ja alin 39cm.

Ja kuvien laatu ei ole kameran hinnan arvoisia, jotenkin arvasin sen.

Morripoika

Savukalaa tuli käytyä pyytämässä virvelillä. Pienin 1100g isoin 2kg

Isoin:

Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Slx

Jos minäkin laittaisin omista kaloista kuvaa 2.8kg päästä pyrstön loppuun 60cm ja pienempi 1.3kg sitä ei mitattu. Miten kalan pituus muuten oikea oppisesti mitataan? päästä pyrstön loppuun vai alkuun  :?

Karski

Keväistä haukisatoa:

Olipas muuten ennätys haukeni (6kg). Pyynti paikkahan on tietenkin salainen  :wink:...Näitä lisää tässä parhaita taimen aikoja odotelessa  :-D.

''eise oo niin justiinsa''

kalle

- No niin, kiitosta vaan vinkeistä, tässä olisi nyt nämä kuvat parempina.. Eli kyseessä 11kg / 114cm. hauki Sääksjärveltä ( 27.04.2009 ) jonka Aatami koukkasi taitavasti nostokoukulla reelingin paremmalle puolelle..
.. Ja tässä julmettu pää... ( ja kaksi komiata naamaa )

...  laitetaas vielä tuo 12kg/120cm hauki, jonka Aatami myös koukkasi veneeseen ( 22.04.2007), eli toissa keväänä..

...Ja vielä kiloinen assu mukaan kuviin, samasta lutakosta: (10.05.2009)

sami552

Särkijärven raitapaidat takaisin kasvamaan.

Aaro kerho, puhtailla koukuilla.

perho.fi

Tällänen tuli pyhäjoelta väinölän kosken alta:D

kupari professori 2h:lla

18.5.2009

Vikke

Tänään olimme isän kanssa tuossa lähijärvellä haukea kokeilemassa.
Itse sain neljä haukea (kuvassa vasemmalla) ja isä kaksi (kuvassa oikealla).

Yksi tuli uistelemalla, loput heittelemällä.

Reissun isoin 1226g/61,2cm
Otimme pienetkin mukaan kalapihvejä varten.  :-)

"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

vainaja

Pikkuveli ongella. Oiskohan isoveljen tavat tarttunu?  :-D :-D

vähän on huono kuva ku kännypuh-elimella otettu

juho_96

http://img38.imageshack.us/img38/6061/kuva134.jpg
Tommonen tuli tänään Mustalammelta!Siis Mustalampi on Urajärven takana oleva pieni metsälampi!
:-)
Hauki painaa 1500g!
Kalastus intoa!

Torro

Pannaan nyt tuo perholahna tännekin, onginta puolelta löytyy jotain jutskaakin jos jotakuta kiinnostaa

wild miguel

aika komeita kirrei "salakalla"ite sain tänää kaverin kanssa kirrei taikinalla

aika vähän painoa n.4kg