Marabou Deceiver

Started by Anonymous, April 29, 2002, 20:33:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Kertokaas miten voisin tehdä pari haukiperhoa, kun mulla ei oo mitään sidontapenkkejä. Tarviinko ?

Paljonkos noi ainekset maksaa ?

Välillä näkee joulukoristeista ym. pikkusälästä väsättyjä perhoja, toimiiko tollaset viritelmät ?

...kertokaas arvon perhonsitojat !

Aleksi

Sidontapenkki antaa huomattavan helpotuksen perhojen sitomiseen, mutta aivan 100%:n välttämätön se ei ole, ainakaan sidottaessa suuria ja melko yksinkertaisia perhoja.

Vanhemmilta kalastajilta saattaa kuulla, että heidän ottiperhot syntyivät penkissä, joka oli koostui höyläpenkkiin puristetuista pihdeistä, joihin se koukku oli sitten kiinnitetty. Käyttökelpoinen tapahan tuo vieläkin on, mutta pitemmän päälle varmasti hankala.

Marabou Deceivereihin tarvitset pitkiä värjättyjä kukon häkilähöyheniä ja muutamaa eriväristä marabouta. Hinta on muutaman euron paikkeilla, mutta tiimarista ja muista vastaavista kaupoista saa aivan vastaavanlaisia materiaaleja paljon halvemmalla, kannattaa käydä
vertailemassa.
Aleksi Määttä,
Perhokalastuspuolen vastaava Kalassa.netissä
http://www.kalassa.net/perhokalastus/
Palautetta? [email protected]

Anonymous

Hmm,,,koska en viittis muutaman perhon takia ostaa sidontapenkkiä voisin kokeilla tota vanhaa viritelmää.  :-/

Selenius

Sidonta penkkejä saa jo jollain 50mk (siis vanhaa rahaa), Kun jo kelvollisen kokoiset hakki koukut maksaa 25kpl jotain 10€ luokkaa, ei halpis penkki ole kovinkaan suuri sijoitus. Lisäksi tarvitset kuten jo todettiin materiaaleja, sekä muista tarvekaluista ainakin spigotin ja mielellään pikaliimaa.
Mikään muu ei ole elämässä tärkeää kuin kalastus. Eikä sekään nyt niin tärkeää ole.

Anonymous

Koukuista ja muista hepenistä olen kyllä valmis maksamaan !  :D

Täytyy sitten varmaa hankkia joku tollanen 10 euron penkki  :-/  ...ennemmin siinä kuin viilapenkissä  ;D

Anonymous

Noista Riimarin "laadukkaista" sidontamateriaaleista haluaisin vain lisätä oman kokemukseni. Kerran ole kauniista pääsiäishöyhenistä sitonut kokeeksi perhon, joka kuitenkin kastuessaan menetti värinsä! Harkitkaa siis tarkkaan, kannattaako perhonsidontaan käyttää muita sulkia kuin sidontaan tarkoitettuuja. Tosin foamia pintaperhoihin olen osanut sinooperista ja nukensilmiä haukipoppereihin Tiimarista ja tottakai halvalla.

-Jaakko

Anonymous

Hahhah !

Mä olen kyllä aina ollu sitämieltä että Tiimarista saa vaa rihkamaa...

mutta mä kyllä luulin että ne olis ees hauille kelvannu...noh, ei väkisin....

JanneH

No jos tekee mieli sitoa perhoja jotka kestää ja näyttää uitonkin jälkeen samalta niin suosittelen kiertämään tiimarit sun muut  hupeliliikkeet. Eipä nuo niin kalliita ole kunnon matskutkaan mitä johonkin haukiperhoihin menee.
#kalastus @ ircnet