Chat

Author Topic: Isoja pilkkiahvenia Nokian ja Tampereen alueella ym. lähiseudulla  (Read 14931 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger - atte89@luukku.com
    • View Profile
    • kilpapilkintäblogi
Nii tiiättekö onko Nokialla tai Tampereella hyviä kalapaikkoja matalilla pikkujärvillä? Esimerkiksi Nokian Heinijärvellä saa kesäisin isoja ahvenia virvelillä, mutta kun isä kävi siellä pilkillä muutama vuosi sitten niin oli saaliina 1 ahven. Tampereella Höytämönjärvi voisi olla varteenotettava paikka vai eikö?
« Last Edit: January 31, 2007, 18:51:58 by Himopilkkijä89 »

sami552

• Team Särkkäri
    • MSN Messenger - hapankorppu91@hotmail.com
    • View Profile
Toi Hervantajärvi olisi ihan hyvä vaihtoehto.
Aaro kerho, puhtailla koukuilla.

Himopilkkijä89

• View Profile
    • kilpapilkintäblogi
Toi Hervantajärvi olisi ihan hyvä vaihtoehto.
Minkäs syvyinen se järvi on? Ja kuinka isoja on ahvenet ollu noin grammoissa? Voikko antaa vinkkiä et mistä päin järvee oot saanu ja millä?

sami552

• Team Särkkäri
    • MSN Messenger - hapankorppu91@hotmail.com
    • View Profile
Oltiin tossa hiljattain koulun kanssa tuol Hervantajärvel, niin yhden kaverin kanssa saatin semmosia 200g mukavasti.  :-D
Aaro kerho, puhtailla koukuilla.

Himopilkkijä89

• View Profile
    • kilpapilkintäblogi
Vs: Isoja pilkkiahvenia Nokian ja Tampereen alueella
« Reply #4 on: January 31, 2007, 13:57:22 »
Onko joku pilkkinyt/kalastanut jollain seuraavista: Kulovesi, Vihnusjärvi, Ruutanajärvi, Alinenjärvi, Ylinenjärvi, Heinijärvi, Kalliojärvi, Ruokejärvi, Kivikesku, Iso-ahvenistö, Pikkuahvenisto, Toivasjärvi jne jne Pohjois-Nokian pikkujärvet.

Lähinnä kiinnostaa, oliko niillä järvillä kalakuolemia silloin muutama vuosi sitten. Ruutanajärven jo tiedän, täydellinen kalakuolema, nyppyäkään ei tullut.

KalamiesTRE

• View Profile
Oon kalastanut mainitsemistasi järvistä kaikilla paitsi Iso-ahvenistolla, Toivasjärvellä ja Kivikeskuslla. En usko, että Ruutanajärven lisäksi on kalakuolemia hirveesti, sillä nuo on kaikki aika syviä järviä, eikä niihin happikato varmaan niin pahasti oo iskeny. Viime kesänä kierreltiin kaverin kanssa yhtenä päivänä noita Pohjois-Nokian järviä ja tuloksena tais olla yhteensä yksi ahven, mutta ei nuo kovin varmoja kohteita oo ikinä ollutkaan.

Ruutanajärvellä en oo muutamaan vuoteen käyny, mutta Ylinenjärvelle tein pari vuotta sitten yhden pilkkireissun saamatta yhtäkään nyppyä, vaikka seuraavana kesänä kalaa tuli sieltä taas hyvin, joten ei yksi nollareissu Ruutanajärvellekään välttämättä tarkoita että sieltä kaikki kalat olis kuollut..

Himopilkkijä89

• View Profile
    • kilpapilkintäblogi
Vs: Isoja pilkkiahvenia Nokian ja Tampereen alueella ym. lähiseudulla
« Reply #6 on: January 31, 2007, 18:40:25 »
Siksi mä Ruutanajärven kalakuolemia ihmettelenkin kun se runni on meinaan syvä! Heti lähtörannassa oli 4 metriä syvää ja kun menin vähän keskemmälle, niin ei riittänyt vavassa siimaa pohjaan asti! Syvää siis yli 10 metriä.
« Last Edit: January 31, 2007, 18:52:24 by Himopilkkijä89 »

Salmo

• Guest
Nuo täyden kalakuoleman kokeneet happikatojärvet kyllä huomataan viimeistään keväällä, kun kuollutta kalaa on rannoilla. Onko Ruutanajärvellä raportoitu moisesta vai onko kalakuolemien perusteena vain pilkkijöiden kehnot saaliit? Ison ahvenen järvihän sekin on ollut.

Himopilkkijä89

• View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #8 on: January 31, 2007, 18:54:01 »
Kyllä oli Ruutanalla ollut paljon kuollutta kalaa rannoilla. Siitähän oli lehdessäkin juttua. Nythän sinne oli tullut sinilevääkin. Happikato vei ilmeisesti kalat Kahtalammestakin, sielläkin oli kuolleita haukia rannoilla.

kalle

• View Profile
« Reply #9 on: February 01, 2007, 19:19:25 »
 Morjesta himopilkkijä. Oletkos kokeillut ihan tusta Härmälän edestä pyhäjärveltä? Hankippa esim kirjastosta merikartta (tre-hämeenlinna) siitä näet ihan Härmälän edustalla olevat pakat, ja pari monttua... kiitos muuten siitä vähäjärven vinkistä niistä kirrepaikoista, tartteekin kokeilla joskus, asun itse Härmälässä..

Himopilkkijä89

• View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #10 on: February 01, 2007, 19:44:19 »
En ole siellä suunnalla ollut Pyhäjärvellä. Pyhäjärveltä tuttua aluetta mulle on noi Liukuslahden, Ohralahden, Kaikulan ja Riihilahden alueet sekä Lehtiniemen. Muualta ei oo kokemuksia.

Itse katselen karttoja usein täältä. http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?cx=2463715&cy=6801516&scale=40000&tool=siirra&query=hae&hakutapa=osoitehaku&nimi=&osoite=kahtalammintie%202&kunta=Nokia&isShown=true&lang=FI
Siellä kun tarkentaa lähelle niin näkyy isompien järvien pohjakartatkin.
« Last Edit: February 01, 2007, 20:11:06 by Himopilkkijä89 »

Salmo

• Guest
« Reply #11 on: February 01, 2007, 20:06:18 »
Itse olen saanut parhaat Pyhäjärven saaliini Sankilanlahdelta eli siitä Rajansalmen sillan kupeesta. Melko pientä tosin on kala ollut, kalastuspainekin lahdella merkittävä, mutta kappaleita on tullut ihan mukavasti.

Vähän on kuitenkin tullut Pyhäjärvellä liikuttua verrattuna Nässyyn. Tampereen pää tosin on Nässyllä vaikeaa aluetta, mutta isoa sieltäkin löytyy. Oma enkkani 550 g.

Salmo

• Guest
« Reply #12 on: February 02, 2007, 15:22:52 »
Tänään käväisin Sankilanlahdella. En tiedä, oliko lumisateella vaikutusta, mutta en mitään havaintoa kaloista saanut. Onkohan siltatyömaalla ja/tai viemäriputken rakennuksella ollut vaikutusta kalastoon? Ehkä ei kuitenkaan kovin merkittävää, mutta joka tapauksessa heikkoa oli tänään.

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger - kala.keitto@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #13 on: February 02, 2007, 19:25:15 »
Pyhäjärvellä en oikeeastaan ole käynyt pilkillä kuin kaikulan pilkkikisoissa ja sitten kesällä olen siinä rajasalmen sillan lähellä ollut kalassa ja saanut aika hyvin kalaakin. Kaikulasta ennätykseni on reilu 1 kg kuudessa tunnissa, mutta siellä oli viime vuonna voittajalla 11kg kalaa 6:ssa tunnissa. Kalat ovat pieniä jossei harvoja yli 100 grammasia lasketa. Sieltä saa myös särkiä, kiiskejä, lahnoja, sulkavia ja haukia. Joskus myös mateita ja kuhia. Kulovedellä käytiin ja kalaa ei tullut 20 kpl enempää. Ahvenia suurin osa, mutta myös muutama kiiski ja särki.
Olen kalastelijapoika!

kalle

• View Profile
« Reply #14 on: February 03, 2007, 17:33:57 »
Pyhäjärvellä en oikeeastaan ole käynyt pilkillä kuin kaikulan pilkkikisoissa ja sitten kesällä olen siinä rajasalmen sillan lähellä ollut kalassa ja saanut aika hyvin kalaakin. Kaikulasta ennätykseni on reilu 1 kg kuudessa tunnissa, mutta siellä oli viime vuonna voittajalla 11kg kalaa 6:ssa tunnissa. Kalat ovat pieniä jossei harvoja yli 100 grammasia lasketa. Sieltä saa myös särkiä, kiiskejä, lahnoja, sulkavia ja haukia. Joskus myös mateita ja kuhia. Kulovedellä käytiin ja kalaa ei tullut 20 kpl enempää. Ahvenia suurin osa, mutta myös muutama kiiski ja särki.

kokeileppa joskus Sorvan kylää, kylän lahdesta pääsee autolla jäälle, ja hyviä paikkoja on mm.lehmisaaren ympäristö (etuvasemmalla, kun tulet lahdesta ulos, ja etuoikealla Iso-ja pikku kaijaan karikot ja niiden välissä 300m selällepäin matalikko.. niin, ja lahden suulta kun kääntyy oikealle, löytyy suviten pakka ritoniemen takaa..

Himopilkkijä89

• View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #15 on: February 03, 2007, 17:52:29 »
Mulla on huomenna pilkkikisa (seuraottelu) Pyhäjärvellä, lähtö on Riihilahdesta, mihinpäin itse suuntaisitte?

kalle

• View Profile
« Reply #16 on: February 04, 2007, 16:09:37 »
Mulla on huomenna pilkkikisa (seuraottelu) Pyhäjärvellä, lähtö on Riihilahdesta, mihinpäin itse suuntaisitte?

-harmi, en päässyt ajoissa koneelle, mutta jatkossa esim. "suviten pakka" kokeilemisen arvoinen, esim. Viljanen tietää kyl.. ootteko  muuten käynyt yhdessä lähiaikoina pilkillä? mites kisat suju?

sapoalak

• View Profile
« Reply #17 on: February 05, 2007, 20:43:59 »
 Tulkaa tänne Vaasaan pilkille, kalaa on ihan kaupunginselällä ei tarvitse meidän enää lähteä merta edemmäs kalaan ja parkkipaikkoja on vaikka kuinka paljon,kävellä ei tarvi kuin 100 m ja jo nappaa.
 Hotelleja on 500m päässä kylpylällä ja ilman kylpylää.
PS oli muuten viime kevään PARAS kalapaikka täälä päin.

Salmo

• Guest
« Reply #18 on: February 05, 2007, 20:50:08 »
Tulkaa tänne Vaasaan pilkille, kalaa on ihan kaupunginselällä ei tarvitse meidän enää lähteä merta edemmäs kalaan ja parkkipaikkoja on vaikka kuinka paljon,kävellä ei tarvi kuin 100 m ja jo nappaa.
 Hotelleja on 500m päässä kylpylällä ja ilman kylpylää.
PS oli muuten viime kevään PARAS kalapaikka täälä päin.

Kyllä noita ison ahvenen paikkoja löytyy muualtakin kuin Vaasasta, mutta tässä threadissa keskustellaan Nokian ja Tampereen alueen paikoista.

Himopilkkijä89

• View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #19 on: January 07, 2009, 17:06:42 »
Tänään kävin ekaa kertaa koskaan Ylinenjärvellä. Pari kolme tuntia piti pilkkiä niin jo nappasi: 395g ahven. Sen lisäksi en saanutkaan kuin muutaman pienen ja yksi iso ahven pääsi karkuun. Huomenna ehkäpä tuonne uudestaan.

Taulajärvellä kävin vuodenvaihteessa ja tuli vain kymmenkunta pikkutirriä.

center>