kuha tuntuu olevan vaikea tapaus

Started by kalamies84, March 15, 2006, 18:08:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kalamies84

Olen käynyt kuha pilkillä virtaavassa salmessa (virtaus melko pieni) jo useita kertoja tärppejä on ollut ja yksi kuha tuli avannon reunaan asti, mutta irtosi. Mitenkäs muualta on tullut ja millä vieheillä? Onko vielä vähän aikaista siikoja on kyllä jo tullut samasta paikasta! :)

okuma

Quote from: kalamies84 on March 15, 2006, 18:08:06
Olen käynyt kuha pilkillä virtaavassa salmessa (virtaus melko pieni) jo useita kertoja tärppejä on ollut ja yksi kuha tuli avannon reunaan asti, mutta irtosi. Mitenkäs muualta on tullut ja millä vieheillä? Onko vielä vähän aikaista siikoja on kyllä jo tullut samasta paikasta! :)

mulla oli sama juttu pienenpänä koskaan ei tuntunut jäävän kalat kiinni...
mutta kato että KOUKKUSI ON ERITTÄIN TERÄVÄT...
ja jos sun pillkki onkes kärki on "löysä" nii siinäkin on yks syy eli jäykkä kärkinen onki jos noilla konsteilla ei saa sitä kuhaa ylös asti nii on ihme :-o
kalamies on kalamies!!

kalamies84

no vavan kärki on niin jäykkä että se ei taivumihinkään ja siimana on kuitusiima (jonka vasta laitoin) ja terävät koukut on, ongelma on lähinnä se, että kuhat vain meinaavat iskeä (tökkivät pilkkiä) ja olen nähnyt tänä keväänä kun mormyskalla on saatu kolme kuhaa! :-o

kaivo

Jos alueella on selvästi kalaa, vehkeet sinänsä kunnossa mutta kalaa ei meinaa nousta jäälle, "tökkimiset" voisi muuttaa ylöstulleiksi kaloiksi hakemalla aktiivisesti ottavaa pilkkimallia + väriä ja kokeilemalla erilaisia uittotapoja. Ja mites syöttipuoli? En ole kuhaa pilkkinyt, mutta ainakin ahvenen tapauksessa pilkkien kalastavuudessa on päiväkohtaisesti usein selviä eroja.

kalamies84

No olen kyllä kokeillut kymmeniä eri tasapainoja/pystypilkkejä syötillä höystettynä ja ilman. Mutta kuha antaa odottaa itseään! No ehkä tässä keväämmällä syönti paranee ja minäkin saan kuhia! :mrgreen: