Kisapaikan viritys

Started by Tasuriman, March 29, 2006, 11:53:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tasuriman

Millaisia käsityksiä aiheesta.

Viritetäänkö kilpailupaikkoja joidenkin kilpailijoiden toimesta etukäteen?
Jos näin tehdään, onko se mielestänne oikein ?

Asia on kiinnostanut joitakin vuosia.  Olin itse talvilomalla ja kun mökkijärvellä oli kilpailut tulossa, ajattelin hieman käydä ennakkoon tutustumassa paikkoihin ja etsimässä ottipaikkoja.

Erään luodon lähellä olevan syvänteen reunamille oli kairattu reikä, joka oli merkattu ohuella risulla. Paikka olisi tietysti muutoinkin oletettuja ottipaikkoja, mutta tuon merkatun reijän välittömässä läheisyydessä oli syönti erinomaisen paljon parempaa.
   Kisa-aamuna sitten lähdin mukaan kokeilemaan ja ja suht' hyväkuntoisena painelin suoraan tuolle paikalle. En yleensä kisoissa käy ja siltikin pääsin tuossa kilpailussa neljänneksi.

Ehdittyäni paikalle saapui siihen yksi varsin usein kisoja voittanut mies ja pyöri hetken neuvottoman näköisenä, kunnes istui itsekin onkimaan lähistölle.
  Vedin aikani kalaa melkoista tahtia, kun syönti sitten alkoi hiipumaan vaihdoin hieman paikkaa ja tuo toinen mies hyppäsi heti jättämälleni avannolle. Ja alkoikin saada kalaa., tosin ei samaan tahtiin, kuin itse olin parhaimmillaan vedellyt.

Itse en saanut lähistöltä enää, kuin joitakin yksittäisiä kaloja. Jos olisin sitkeästi istunut paikallani, olisin sijoittunut ehkäpä paremminkin.

Kaveri ei kuitenkaan enää ehtinyt aivan kärkipäähän saaliineen.

Jälkeenpäin olen miettinyt, oliko avantoa viritetty, esimerkiksi syötittämällä se jollakin tavalla.

Olisi mukava kuulla mielipiteitä asiaan liittyen Ja käsityksiä tavoista virittää etukäteen pilkkipaikkoja.

kaivo

Mitä kalaa tuosta merkatusta avannosta nousi? Avannon mäskitys useamman päivän ajan ennen kilpailua on toimiva konsti houkutella paikalle suuri parvi särkikalaa, joten "kaiken kalan kisoissa" tällä konstilla pärjää väkisinkin. Mäskittämisen hyväksyttävyydestä en osaa sanoa, sekakalakisoissa siitä on varmasti maininta säännöissä. Ahventen suhteen mäskittäminen ei käsittääkseni toimi, minkä vuoksi se onkin monissa kilpailuissa ainoa hyväksytty saaliskalalaji.

Olettaisin, että mainitsemasi pilkkijä on käynyt joka tapauksessa harjoittelemassa kilpailuja varten ja löytänyt ottipaikan, jonka myös sinä satuit löytämään ja ehdit myös paikalle ensimmäisenä  :-) Uskoisin useimpien vakavasti kilpapilkintää harrastavien tutustuvan kilpailujärveen useita kertoja ennakkoon mikäli mahdollista, ts. haetaan ottialueita ja toimivia pilkkejä jne., jotta itse kisaan ei tarvitse lähteä aivan tyhjältä pöydältä.

Tasuriman

Kyllä se valtaosin särkeä oli.
Tämä tapahtui aikana, jolloin vielä käytin pystypilkkejä. Nykyisin pilkin pelkästään tasureilla.
Niillä ei juurikaan menestytä kilpailuissa kuin korkeintaan satunnaisesti.

Mutta, jos mäskillä onnistutaan saamaan särkikaloja kerääntymään paikalle, eikö ainakin teoriassa silloin myös mahdollisuudet petokalojen saantiin parane ?

Tuo, mitä sanot kilpailupaikkoihin tutustumisesta pitää varmasti paikkansa ja suuremmissa kisoissa taitaa olla jopa rajoitettu tuota ennalta tutustumista aivan kisojen alla.

Nuo mainitsemani kilpailut olivat sellaiset kyläkisat, joissa ei palkintojen arvo kovin mittava ollut ja jos mäskittämistä oli käytetty, niin olettaisin lähinnä pilkkimiehen maineen maineen säilyttäminen olleen motivaationa. tai sitten vain kokeilu jonkin mäskin tehosta.

Se, että kalaa nousi paljon vain siitä yhdestä avannosta saattaisi viitata juuri jonkinlaiseen virittelyyn. Ssamoin, kuin se, että tuolla yhdellä kilpailijalla näytti olevan kovasti tarvetta juuri sille reijälle.

Mutta yhtäkaikki, oletusta silti. Ja onhan siinä mäskittämisessä riskinä juuri tuo, että joku toinen korjaa potin.

Himopilkkijä89

Ihmetyttää kyllä että joku olisi niin tyhmä että merkitsisi mäskireikänsä risulla. Kuka idiootti muka niin tekisi? Mäskireijäthän aina yritetään piilottaa mahdollisimman hyvin. Itse kyllä laittelen risuja kisoihin harjoittelemassa, mutta teen niin, että merkitsen paikkani siten, että kävelen risun kohdalta esim. 50 askelta johonkin tiettyyn suuntaan, etten aivan sitä parasta paikkaani merkkaa. Mutta löydän sen risun avulla.

MÄSKÄYKSESSÄ PITÄÄ OLLA OLEVA ETTEI MUUT LÖYDÄ VAHINGOSSAKAAN MÄSKIREIKÄÄ :-P

Uskoisin kuitenkin että kyseessä oli hieman ajattelematon mäskääjä, joka ei osaa merkitä paikkaansa oikealla tavalla.

UnLimited

Quote from: Ammattilainen89 on March 30, 2006, 13:42:43

ettei ois vaan ovela  :evil:
Mäyskäys on syvältä. Reilulla pelilla voittaneet muistetaan. Kyllä kilpailut pitää selvittää ilman mäskäämistä; vaikkei sitten onnistuisikaan

Himopilkkijä89

Quote from: UnLimited on March 30, 2006, 16:03:50
Quote from: Ammattilainen89 on March 30, 2006, 13:42:43

ettei ois vaan ovela  :evil:
Mäyskäys on syvältä. Reilulla pelilla voittaneet muistetaan. Kyllä kilpailut pitää selvittää ilman mäskäämistä; vaikkei sitten onnistuisikaan
Muutaman kerran(en siis todellakaan montaa!) olen kisan mäskäyksen avulla voittanut. Olisin kyllä luultavasti voittanut nuo kisat mäskäämättäkin, oli meinaan aikas pienet tulokset muilla. Esim. voitin kerran 8 kilon tuloksella kun mäskäsin, 2. tullut(joka ei mäskännyt) sai neljä kiloa. Olisin kyllä varmasti saanut selvästi yli tuon 4 kilon ilmankin mäskiä, alueella oli nimittäin paljon ahventakin.

Joten aika turhaa mäskäämiseni on ollut, niissä kisoissa ei ollut mitään panosta ja helppo voitto olisi tullut muutenkin. Olenkin vähentänyt mäskäämistä, viime talvena tosin mäskäsin kerran, mutta mäski ei huokutellut särjen särkeä...tiedä sitten miksi.

Ja mistä muut muka tietää, että olisin muka mäskännyt? Kertaakaan en ole jäänyt kiinni, koska olen niin ovela.(Tarkempia yksityiskohtia taktiikastani en paljasta.)

Sir.Milo

Kova hinku reijälle ja se, että kaloja tuli sevästi paremmin siitä, viittaavat mielestäni melko selvästi mäskäykseen.
Tasuriman, missäköhän seudulla toi tapahtui? Attelin vaan ,et jos on täällä suunalla niin ...

Quote from: Karismax-pilkkijä89 on September 13, 2006, 15:16:40
Olenkin vähentänyt mäskäämistä.

Kertaakaan en ole jäänyt kiinni, koska olen niin ovela.(Tarkempia yksityiskohtia taktiikastani en paljasta.)

Vai niin, että oikeen vähentänyt.  On se hienoa, että noin ovelia pilkkijöitä löytyy.

Kiinnostais tietää, et mihinköhän päin Suomea sun harrastukset kohdistuvat.
Täällä meillä päin ei kauaa tollasia katella.

Mäskääminen on raukkamaisin teko mitä voin kuvitella, eikä sitä kevennä yhtään säälittävät selitykset tai ikä.

Itsekkin nuorten sarjassa kilpailleena on niin s**tanan häijyy kattoo, kun faijat antaa omat kalansa lapsellee. Siinä ei paljoo faijalla järki päätä pakota. Siinä unohtuu kokonaan niiden nuorten duuni, jotka ovat saaneet kalansa itse omin avuin. Eikä epärehellinen toiminta nuorestakaan juuri järkevää kuvaa anna. No mitäpä sille voi, että Suomessa on selkärangattomia huijareita.

Pahoittelen kieltäni, mutta en voi sille mitään, että aina kun joku puolustelee itseään mäskäämistä koskien , niin silmissäni alkaa sumeta.

JuP3

Asiatekstiä Milolta!  :-D Täälläkin päin noita huijareita on ollut ja kilpailukieltoja on rapsahtanut. Joillekin lapsille ongittiin kalat valmiiksi, mutta se loppui... Yksi asia vi*uttaa vietävästi. Isät etsivät kalat lapsilleen valmiiksi ja kun parvi löytyy päästävät kalareiälle.Yritä siinä itse sitten tuntemattomalla vedellä pärjätä prkl. :x

Ja mäskääminen on raukoille, jotka eivät usko kykyihinsä!
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

Himopilkkijä89

Lähes kaikki mäskäyksistäni ovat tapahtuneet suvun kisoissa ja omakotiyhdistyksen kisoissa joissa mäskäys on sallittua, ja lähes puolet kilpailijoista niin tekevät. Suuremmissa tai edes normaalin kokoisissa kisoissa en ole koskaan mäskännyt. Seuran kisat ovat isoimmat kisat joissa olen mäskännyt. (Tosin isosetäni kerran mäskäsi, tai no sehän mäskää aina, mutta joka tapauksessa kerran sain selville, mihin kohtaan se mäskinsä laitto, menin sit siihen reijälle ja vedin 8 kiloo särkee ja voitin) Voisi sanoa näinkin, että todellakin olen lopettanut mäskäyksen. Mutta kun isäni mäskää, niin hyvä siinä sitten on kisassa pärjätä ku ollaan samassa sarjassa, mäskään siis myös jotta olis ees jonkinlaiset mahkut voittaa. Ehdottomasti minäkin olen sitä mieltä että mäskäys on väärin.

Sir.Milo

Ja faijan nimi on ?! Aikas erikoinen herrasmies taitaa olla kysessä. Vaikka teidän tapauksessanne voisi sanoa, että pojasta polvi paranee.

Himopilkkijä89

Quote from: Sir.Milo on September 16, 2006, 19:02:16
Ja faijan nimi on ?! Aikas erikoinen herrasmies taitaa olla kysessä. Vaikka teidän tapauksessanne voisi sanoa, että pojasta polvi paranee.
Niin ei se mun isäkään niin mikään kummonen mäskääjä oo, mutta mun isosetä on, se todellakin mäskää 5 kisassa vuodessa - siis aina kun on kaiken kalan kisa. Sit kun on ahvenkisoja niin on todella harvinaista että se olisi palkinnoilla. Se on oikee mäskääjäexpertti.

pilikki

Perskutaralla...
Jo toinen joka meinaa tehdä Karalahdet.
Muista Atte että kerran mäskäri niin aina mäskäri, sillä ei ole väliä onko kyseessä isot vai pienet kisat.

Mikko_-Procyon-

Noh.. itse olen käynyt tasan yhdessä "oikeassa" ahvenpilkkikisassa. Tuloksissa voittajalla oli kalaa yli 8kg, kakkoseksi tulleella 6.5kg. Kolmosesta eteenpäin kalansaaliit olivat 3-2kg luokkaa. Kuinka moni uskoi todellakin, että tuo voittaja oli rehellisesti kiskonut tuon säkin? Varsinkin kun yleisesti tuolla seudulla kisoissa voittosaaliit liikkuvat tuossa luokassa, mutta kun sattui todellinen nollasyönti? Vähän haisi taktikoinnille, jossa käry oli lähellä.. Näin siis vuonna 1994, jolloin päätin lopettaa kisoissa käymisen tasan yhden kerran jälkeen.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

pilikki

Voe mahoton! Jos ei ensimmäisessä kilpailussa voita niin sitten se joka voitti niin huijasi. Ja eikun pillit pussiin ja vaikerrus että pitäkää kilpailunne, minä en tuu tänne ennää ikinä. Onneksi eivät kaikki ajattele samoin. Pilkki kilpailut ovat ihan kiva paikka purkaa patoutunutta kilpailuviettiä ja saada samalla reipasta liikuntaa. Mikko taisi olla jollain suuremmalla ja kirkkaanpuoleisella järvellä kisoissa koska noin pääsi käymään. Niissä tahtoo erot tulla joskus yllättävän suuriksi ja usein joku löytää hiukan paremman kokoisia ahvenia ja noviisit katsova suu auki ja ihmettelevät.
Käyppäs reenaamassa vaikka Suvaksella niin käsität mistä puhun ja nähdään tulevilla jäillä kisoissa.

Himopilkkijä89

Quote from: pilikki on September 20, 2006, 23:44:24
Perskutaralla...
Muista Atte että kerran mäskäri niin aina mäskäri, sillä ei ole väliä onko kyseessä isot vai pienet kisat.
Aivan, luulen kyllä että se isosetäni mäskää joka kerta, vaikka ei mäskäisikään. Mutta kyllähän se mäskää aina...Tähdennän vielä että en ole koskaan jäänyt kiinni mäskäyksestä...muuta kun siis niissä kisoissa missä se on sallittua, niissä olen jopa myöntänyt mäskänneeni.
Olenhan meinaan ovela.

Himopilkkijä89

Quote from: Mikko_-Procyon- on September 21, 2006, 00:17:20
Noh.. itse olen käynyt tasan yhdessä "oikeassa" ahvenpilkkikisassa. Tuloksissa voittajalla oli kalaa yli 8kg, kakkoseksi tulleella 6.5kg. Kolmosesta eteenpäin kalansaaliit olivat 3-2kg luokkaa. Kuinka moni uskoi todellakin, että tuo voittaja oli rehellisesti kiskonut tuon säkin? Varsinkin kun yleisesti tuolla seudulla kisoissa voittosaaliit liikkuvat tuossa luokassa, mutta kun sattui todellinen nollasyönti? Vähän haisi taktikoinnille, jossa käry oli lähellä.. Näin siis vuonna 1994, jolloin päätin lopettaa kisoissa käymisen tasan yhden kerran jälkeen.
Millaistahan huijausta epäilet?

UnLimited

Quote from: Karismax-pilkkijä89 on September 21, 2006, 08:44:46
Aivan, luulen kyllä että se isosetäni mäskää joka kerta, vaikka ei mäskäisikään. Mutta kyllähän se mäskää aina...Tähdennän vielä että en ole koskaan jäänyt kiinni mäskäyksestä...muuta kun siis niissä kisoissa missä se on sallittua, niissä olen jopa myöntänyt mäskänneeni.
Olenhan meinaan ovela.

Eli siis olet mäskännyt muttet ole jäänyt VIELÄ kiinni. Varsinainen kisakenttien kettu.. jos ei rehellisellä pelillä pärjää, niin miksi pitää mäskätä?
Lopettaisi suoraan. Prkl olkoot mitkä kisat tahansa niin mäskäyksen voisi kieltää kokonaan. Mäskätköön hupipilkillä käydessään...

Sir.Milo

On karismaksilla kyl pokkaa.
Jatkaa edelleen selittämist rehvakkaasti, kuinka on niin prkl ovela, ettei oo jäänyt kiini.
Ja sit viel kehuu kuinka se vaari vasta kova mäskari onkin.

Tällä päin tollasta suku ei kauaa kateltas.

Yleensä, en ketään syytä mäskäriks ilman vankkoja perusteita, sillä itsekin olen saanut kokea nämä syytökset, mutta tässä tapauksessa asia on ilmeisen selvä.

kaivo

Quote from: Karismax-pilkkijä89 on September 15, 2006, 21:48:47 Mäskään siis myös jotta olis ees jonkinlaiset mahkut voittaa. Ehdottomasti minäkin olen sitä mieltä että mäskäys on väärin.
Pitäisikö tämä tulkita "hyvän ja pahan" taisteluksi? Ensin tunnustetaan oma mäskittäminen, ja heti perään kyllä myönnetään mäskittämisen olevan typerää. Ihminen joka tietää jonkin toiminnan typeryyden ja toimii silti typerällä tavalla, on... No, ei ainakaan kovin ovela.

Himopilkkijä89

Quote from: pilikki on September 20, 2006, 23:44:24
Perskutaralla...
Meinaatko siis ettei mun kannatakaan lopettaa mäskäystä kun noin sanot?

Himopilkkijä89

Quote from: Kaivo on September 21, 2006, 22:32:09
Quote from: Karismax-pilkkijä89 on September 15, 2006, 21:48:47 Mäskään siis myös jotta olis ees jonkinlaiset mahkut voittaa. Ehdottomasti minäkin olen sitä mieltä että mäskäys on väärin.
Pitäisikö tämä tulkita "hyvän ja pahan" taisteluksi? Ensin tunnustetaan oma mäskittäminen, ja heti perään kyllä myönnetään mäskittämisen olevan typerää. Ihminen joka tietää jonkin toiminnan typeryyden ja toimii silti typerällä tavalla, on.. No, ei ainakaan kovin ovela.
Pienempänä mäskäsin useammin, mutta viime talvena tulin siihen päätökseen, että mäskäys on turhaa kun pärjään kuitenkin(miksi nähdä moinen vaiva?). Yritin tolkuttaa isälle että ei me mitään mäskejä tarvita mutta ku sille ei oikeen menny perille. (mäskättiin siis viime talvena yhdessä pikkukisassa, osallistujia noin 20)

UnLimited

Quote from: Karismax-pilkkijä89 on September 22, 2006, 07:17:51
Pienempänä mäskäsin useammin, mutta viime talvena tulin siihen päätökseen, että mäskäys on turhaa kun pärjään kuitenkin(miksi nähdä moinen vaiva?). Yritin tolkuttaa isälle että ei me mitään mäskejä tarvita mutta ku sille ei oikeen menny perille. (mäskättiin siis viime talvena yhdessä pikkukisassa, osallistujia noin 20)

Koita jo hyvä mies ymmärtää.. olet mäskännyt. Sen tietää jo kaikki, ei sitä tarvitse enempää puolustella. En vain ymmärrä miksi hemmetissä sinun pitää itse käydä kamppailua mäskätäkkö vaiko ei. Mäskää jos itsestäsi sitlä tuntuu, mutta turha tulla ipittämään sitten jos käry käy. Ja TOIVOTTAVASTI KÄRÄHDÄT joku päivä mäskäyksestä. Isäsi myös. Se on epäurheilijamaista käytöstä.

Mikko_-Procyon-

Quote from: pilikki on September 21, 2006, 00:42:38
Voe mahoton! Jos ei ensimmäisessä kilpailussa voita niin sitten se joka voitti niin huijasi. Ja eikun pillit pussiin ja vaikerrus että pitäkää kilpailunne, minä en tuu tänne ennää ikinä. Onneksi eivät kaikki ajattele samoin. Pilkki kilpailut ovat ihan kiva paikka purkaa patoutunutta kilpailuviettiä ja saada samalla reipasta liikuntaa. Mikko taisi olla jollain suuremmalla ja kirkkaanpuoleisella järvellä kisoissa koska noin pääsi käymään. Niissä tahtoo erot tulla joskus yllättävän suuriksi ja usein joku löytää hiukan paremman kokoisia ahvenia ja noviisit katsova suu auki ja ihmettelevät.
Käyppäs reenaamassa vaikka Suvaksella niin käsität mistä puhun ja nähdään tulevilla jäillä kisoissa.

SIttenpä et tuu tänne enää ikinä. Se on Sinun oma päätös. Järvi oli suuri, muttei kirkas. Saalis siellä on lähes aina sitä perussilppua, mutta isojakin on. Tosin nopea silmäys ihmisten jakautuneisuuteen kyllä kertoi kaiken. 2 eri kohtaa, missä käytännössä kaikki kalastivat, poikkeuksena ne jotka eivät pidemmälle jaksaneet lähteä. Kukaan ei siis ainakaan salaa päässyt hakemaan mstään oudosta paikasta kalaa. Kaikki kun tiesivät hyvinkin perinteiset ottipaikat, porukka istuskeli melko tiiviistikin paikoitellen. Suvaksella olen käynyt, se on aivan erilainen vesi. Isoa ahventa melko syvästä ja kirkkaasta vedestä, yksi reikä pyytää ja toinen vierestä ei. Ei voi rinnastaa tuohon paikkaan lainkaan.

ps.. Ihmettelen kyllä näitä "en tuu tänne enää ikinä" -kommentteja. Vapaa maailma, jossa on vapaus valita. Itsekin olen joiltain foorumeilta "lähtenyt", mutta en ole siitä mitään messua pitänyt.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Himopilkkijä89

Quote from: UnLimited on September 22, 2006, 07:46:32
Quote from: Karismax-pilkkijä89 on September 22, 2006, 07:17:51

Koita jo hyvä mies ymmärtää.. olet mäskännyt. Sen tietää jo kaikki, ei sitä tarvitse enempää puolustella. En vain ymmärrä miksi hemmetissä sinun pitää itse käydä kamppailua mäskätäkkö vaiko ei. Mäskää jos itsestäsi sitlä tuntuu, mutta turha tulla ipittämään sitten jos käry käy. Ja TOIVOTTAVASTI KÄRÄHDÄT joku päivä mäskäyksestä. Isäsi myös. Se on epäurheilijamaista käytöstä.
Ei tunnu siltä että pitäisi mäskätä. Miten niin kaikki tietää, ja vaikka tietäisikin niin missä kilpailuissa? En todellakaan aio enää koskaan mäskätä muutakun hupipilkillä. Olisiko tämä asia jo pikkuhiljaa loppuunkäsitelty...?

Sir.Milo

Ei voi muuta sanoo, kun et oot mäskännyt joten oot = säälittävä (aina ja ikuisesti)

Himopilkkijä89

Tai no heitettäs viälä tämmönen kysymys että mikä sääntö ton mäskäyksen muka kieltää? Missä niin sanotaan että mäskäys on kielletty? En ainakaan oo koskaan nähny missään lukevan että mäskäys olis kiellettyä. Kaikki mikä ei ole kiellettyä on sallittua.

Mielestäni olisi hyvä jos kaiken kalan kisat poistettaisiin kokonaan. Kuka niitä särkiä tarvii? Voin toki alkaa tehdä niinkin että vedän kaiken kalan kisassa pelkkää ahventa. Niin tein viimeksikin.

Kaiken kaikkiaan täällä päin Suomea tuntuu että mäskäys olis vähemmän halveksittuva teko kun tuolla Itä-Suomessa. Ainakaan en ole koskaan kuullut mistään kilpailukielloista. Tiedän kyllä juttuja parilta järveltä että voittajan särkisaalis ollut jotain yli 20 kg. Oli kuulemma särjet oksentanu pullamössöä suustaan.

JuP3

Quote from: Karismax-pilkkijä89 on September 23, 2006, 21:37:21
Tai no heitettäs viälä tämmönen kysymys että mikä sääntö ton mäskäyksen muka kieltää? Missä niin sanotaan että mäskäys on kielletty? En ainakaan oo koskaan nähny missään lukevan että mäskäys olis kiellettyä. Kaikki mikä ei ole kiellettyä on sallittua.

Tuo lukee aivan selvästi pilkinnän SM-säännöissä:"Houkuttimien käyttö kuten ryynien, matojen, toukkien tms. pudottaminen avantoon on kielletty."

Uskoakseni myös sinun kalamiespiirisi noudattaa tuota sääntöä. Täällä se pätee jokaikisessä kisassa! Ja jos joku onneton menee mäskäämään, niin siitä rapsahtaa elinikäinen kilpailukielto, joten pysyttele ahvenissa...  :evil:
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

perza

Niin sääntö koskee käsittääkseni kilpailu aikana ei saa pudottaa avantoon mitään sinne kuulumatonta esim, juuri noita ryynejä!
Mutta kuka kieltää mäskäämisen viikko tai 2 viikkoa aikaisemmin?
Tuota ei kiellä kukaan ja kaikilla on siihen tasapuolinen mahdollisuus! Itse en paljoa kisoissa käy enkä sen takia kyllä mäskääkkään. Mutta ennen tuli käytyä mm. koulujen välisissä kisoissa(jossa menestys ehdottoman tärkeää) ja aina tuli mäskättyä joku pieni alue, missä sitten onki sen 4 tuntia. Itse mäskäään aina väh. viikkoa aikasemmin ja minulla on siihen kyllä ihan oma konsti miten saan kalat pysymään alueella vaikka kuukauden. Viime keväänä kävin vain kerran mäskäämässä yhden pienen lahdukan, no viikko tästä ajattelin sitten iltasella käydä koittamassa ja särkiä tuli muutamaan tuntiin se 10kg ja ajattelin sitten lopettaa. No tuolla paikalla tuli käytyä ainakin sen kuukauden verran ja särkiä tuli aina yhtä paljon. Särkien sivutuotteena tuli myös  sorvia, lahnoja ja salakoita! 
Mutta olen kuullut kisoista jossa voittajalla oli 17kg ahventa ja kilpailu aika 4 tuntia, on siinä ollut haarukka ongella repimistä! en sitten tiedä oliko voittajalla kaloja valmiina mukana se 7kg, mutta uskon kyllä että hujjauksesta ei ollut kyse, sen verta hyvä kokoista ahventa alueella on.
:-o :? :-)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

kaivo

Quote from: Karismax-pilkkijä89 on September 23, 2006, 21:37:21 Mielestäni olisi hyvä jos kaiken kalan kisat poistettaisiin kokonaan. Kuka niitä särkiä tarvii?
Moniko osallistuu pilkkikisoihin vain saadakseen ruokakalat? Miksi voisi olla hyvä asia, että särkiä pyydetään vesistöstä pois?

Sir.Milo

Quote from: perza on September 24, 2006, 10:33:11
Niin sääntö koskee käsittääkseni kilpailu aikana ei saa pudottaa avantoon mitään sinne kuulumatonta esim, juuri noita ryynejä!
Mutta kuka kieltää mäskäämisen viikko tai 2 viikkoa aikaisemmin?
Tuota ei kiellä kukaan ja kaikilla on siihen tasapuolinen mahdollisuus!

9 §
...Varusteiden vieminen kilpailualueelle ennen kilpailua ja varusteiden jättäminen kilpailualueelle kilpailun jälkeen on kielletty......
Kilpailualueella pilkkiminen kuuden (6) kilpailua edeltävän vuorokauden aikana on kielletty.

Noissa kohdissa se osittain kielletään.
Toinen suuri puute on, että säännöissä ei kielletä valmiiksi pyydystettyjen kalojen tuomista kilpailuun. Tätä tapahtuu myös.