Chat

Author Topic: Länsi-Suomessa morrilla, Itä-Suomessa pystyllä?  (Read 2557 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger - atte89@luukku.com
    • View Profile
    • kilpapilkintäblogi
Länsi-Suomessa morrilla, Itä-Suomessa pystyllä?
« on: April 03, 2006, 14:08:18 »
Eikös tällä tavalla voisi hieman jakaa suomalaisia että itäsuomalaiset pilkkivät pystyillä ja tapseilla koska siellä kala on usein syvässä, mutta  länsisuomessa on erittäin paljon morrionkijoita, koska länsisuomen järvet ovat useimmiten matalia? Ainakin kun tonne Raumalle menee niin eihän siellä juur muilla pilkitä ku morreilla mutta itäsuomessa en oo nähny kenenkään käyttävän morria. Nii musta on vähän epäreilua että niin monet maajoukkueen loppukarsinnat ovat olleet syvillä keski,- ja itäsuomen järvillä, koska niillä seuduilla asuvat tietävät paremmin millä kalaa nousee..?
Noh...maajoukkueeseen pääsin kumminkin vaikka kisa oli Itäsuomessa mutta kyllä se joukkue aika pitkälti keski-ja itäsuomalaisista koostui

Kumiangsu

• View Profile
Vs: Länsi-Suomessa morrilla, Itä-Suomessa pystyllä?
« Reply #1 on: April 04, 2006, 11:22:51 »
Kyllä sitä pystypilikkä täällä lännessäki käytetään, morri taitaa olla vain hieman suositumpi.
Kuusamossa kun oon käynny pilikillä, kyllä sielläkin on vain lähinnä tullu morria käytettyä vaikka järvey on syviäki.

Kyllähän jokainen aina omat järvensä paremmin tuntee...

UnLimited

• Guest
« Reply #2 on: April 04, 2006, 12:46:16 »
Sehän riippuu aivan millä on tottunut pilkkimään... :-) Itse pilkin molemmilla, tietenkin syvyys ratkaisee, en minä nyt aio 15m vedestä morrilla vääntää. Matalammassa vedessä morri toimii yhtälailla hyvin kuin pystykin. Ei tälläisiä jakoja ilmansuuntien välillä pitäisi tehdä...

Himopilkkijä89

• View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #3 on: April 05, 2006, 12:38:49 »
Sehän riippuu aivan millä on tottunut pilkkimään... :-) Itse pilkin molemmilla, tietenkin syvyys ratkaisee, en minä nyt aio 15m vedestä morrilla vääntää. Matalammassa vedessä morri toimii yhtälailla hyvin kuin pystykin. Ei tälläisiä jakoja ilmansuuntien välillä pitäisi tehdä...
Tuntuu vaan että ainakaan noilla raumalaisilla ei oo mitään muita koskaan mukanakaan ku morrionkia, jos nään jonkun muun niin se on tosi harvinaista vaikka merelläkin pilkittäisiin

Himopilkkijä89

• View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #4 on: July 20, 2006, 16:31:53 »
Täällä Lännessä monet vääntävät morrilla juuri sieltä 15 metristä :-D

Lurppa

• View Profile
« Reply #5 on: July 20, 2006, 16:48:55 »
karismax oot vastannu puoliin pilkintä osion topicceihin...
Jospa keskittyisit enemmän ajankohtaseen, ei semmotteisiin kysymyksiin jotka on esitetty 1.maaliskuuta?
Virvelöinti & Perhokalastus. Verkkokalastus vähentää kalakantaa!

haukka-1

• View Profile
« Reply #6 on: August 17, 2006, 19:05:09 »
Jospa keskittyisit enemmän ajankohtaseen, ei semmotteisiin kysymyksiin jotka on esitetty 1.maaliskuuta?
Mun mielestä näihin kaikkiin saa vastata milloin haluaa ja silloin kun on aikaa. Ja nyt hän niitä vinkkejä on hyvä miettiä kun on vielä aikaa laittaa vehkeet kuntoon ja sitten heti ensijäillä tai jo avo vesi aikaan kokeilla.

Himopilkkijä89

• View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #7 on: August 17, 2006, 19:47:09 »
Mun mielestä näihin kaikkiin saa vastata milloin haluaa ja silloin kun on aikaa. Ja nyt hän niitä vinkkejä on hyvä miettiä kun on vielä aikaa laittaa vehkeet kuntoon ja sitten heti ensijäillä tai jo avo vesi aikaan kokeilla.
Aivan, pilkintä on mun erikoisalaa, ja mulla on kesällä enemmän aikaa kirjoitella kuin talvella, koska olen pilkillä niin usein. Esimerkiksi viime talvena olin noin 75 kertaa pilkillä. Yleensä pilkin noin 4 tuntia, joten olin pilkillä viime talvena 75x4 tuntia= 300 tuntia = 12,5 vuorokautta! Kun siihen vielä lisätään ajat, jotka kuluvat matkoihin ja ne ajat kun solmin uusia solmuja pilkkionkieni siimoihin tms. niin vietin viime talvena aikaa kalastukseen noin 500 tuntia, joka vastaa noin kolmea viikkoa.

Tämän lisäksi tein ahvenfilettä kisoista tuomistani ja omapyydetyistäni ahvenista yhteensä 40 kiloa. Minulta kuluu aikaa vajaa 2 tuntia, että saan tehtyä yhden kilon filettä. Käytin siis fileeraukseenkin aikaa noin 40x100 minuuttia, joka vastaa noin kolmea päivää.

Tämän lisäksi tein läksyjä noin tunnin päivässä ja kävin hiihtämässä ja kuntosalilla noin kerran viikossa.

Joten toivottavasti Lurppakin nyt ymmärtää, että talvella mulla ei kirjoitteluun paljoa aikaa ole.

center>