Chat

Author Topic: Tuusula / Rusutjärvi  (Read 38920 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JuhaS14

• View Profile
    • Online Leads Finland
    • Email
Tuusula / Rusutjärvi
« on: May 13, 2006, 16:34:54 »
Kalasteleeko kukaan täällä olevista Russalla?
Juha
Laadukas
hakukoneoptimointi ja hakusanamainonta pitkällä ammattitaidolla Juha Söderholmilta

Peura

• View Profile
Vs: Tuusula / Rusutjärvi
« Reply #1 on: July 28, 2006, 14:07:31 »
MInä kalastan mutta en oo mitää saanu ikinä, paits ongella

kasa

• View Profile
« Reply #2 on: July 29, 2006, 17:34:44 »
kerran oon käyny, 4 haukea oli saalis. 3 oli 1,5 kilon pintaan ja yks alle kilonen. mutta saa sieltä kuulemma kuhaaki.

Peura

• View Profile
« Reply #3 on: July 30, 2006, 13:10:20 »
mistä sä sieltä ne sait. toi on mua ihan lähel mut en vaa saa mitää.

Erho

• View Profile
« Reply #4 on: July 31, 2006, 10:51:59 »
Itse olen käynyt Rusutjärvellä uimassa, en kalassa. Mutta jos kalaan lähtisin, yrittäisin lähinnä itä- ja pohjoispuolen kaislikoiden reunoja  ja rantoja koluta. Yleensähän kalaa saa parhaiten siltä rannalta jonne aallokko vie pieneliöitä ja muuta pikkukaloille sopivaa syötävää. Sinne ne sitten hakeutuvat ne isommatkin.
Miks aina tulee pelkkiä taimenia, ei koskaan mitään muuta.

JuhaS14

• View Profile
    • Online Leads Finland
    • Email
« Reply #5 on: July 31, 2006, 17:53:25 »
Mä oon yhden kuhan vetässyt sieltä soutu-uistelemalla. Ens viikolla olis taas tarkoitus uistatella siellä.
Juha
Laadukas
hakukoneoptimointi ja hakusanamainonta pitkällä ammattitaidolla Juha Söderholmilta

JuhaS14

• View Profile
    • Online Leads Finland
    • Email
« Reply #6 on: July 31, 2006, 17:54:20 »
Itse olen käynyt Rusutjärvellä uimassa, en kalassa. Mutta jos kalaan lähtisin, yrittäisin lähinnä itä- ja pohjoispuolen kaislikoiden reunoja  ja rantoja koluta. Yleensähän kalaa saa parhaiten siltä rannalta jonne aallokko vie pieneliöitä ja muuta pikkukaloille sopivaa syötävää. Sinne ne sitten hakeutuvat ne isommatkin.

Hapettajan luona on kuulemma järven paras ahvenpaikka.

Kuhaa tulee keskeltä koska järvi on todella matala (max syvyys 3m niin kuhat hakeutuvat syvimpiin paikkoihin).
Juha
Laadukas

kasa

• View Profile
« Reply #7 on: July 31, 2006, 22:37:39 »
siitä uimarannan puolelta järveä jostain poukamasta ne hauet tuli kaikki, viime syskynä ku vesi oli jo kylmää. Tarkotan sitä kylän puoleista rantaa jos niitä uimarantoja on sielä useempi. abun hammered oli muistaakseni uistin ja hopea sininen väri.

täkysalakka

• View Profile
« Reply #8 on: November 06, 2006, 21:53:06 »
kaveri asuu russan lähellä ja niitten naapuri kuulemma saanu 11kg hauen sieltä , verkolla

madtrue

• Nyrkinheiluttaja ruispellossa
  • "hullujen kuningas"
    • View Profile
    • Email
« Reply #9 on: May 29, 2012, 15:15:00 »
ite tänä vuonna käynt 5 kertaa ja saldo 5 haukea 3 karkuutusta ja paikka se missä on se LAITURI ja paljon veneitä siinä sivussa sen koulun jälkeen vielä 500m suoraan ja vasemalle. Nyt siel on kaislikkoakin hyvästi ja haukea ainakin + muutaman isomman ahvenenkin nähny ongella tosin ne.
"rocky has left the building"

madtrue

• "hullujen kuningas"
    • View Profile
    • Email
« Reply #10 on: May 29, 2012, 22:28:29 »
Nyt aamulla klo 6 lähtö rusutjärvelle heittokalastusta kokeilee 3 tunniksi. Ilmoittelen jälkikäteen jos tulee mitään kuvia vois vaikka laittaa siitä paikasta josta olen saanut ja saaliista JOS sattuu tulemaan. Muitakin lähellä asuvia suosittelen käymään siellä, ainiin ja siihen järveen hyvä viehe on bomber 15a väri musta/kulta "wink".

"" kiitos aamu unien :) menee reissu illaksi, no ei se mitn.
« Last Edit: May 30, 2012, 09:23:19 by madtrue »

madtrue

• "hullujen kuningas"
    • View Profile
    • Email
« Reply #11 on: June 06, 2012, 10:26:08 »
"kasa" on siis samassa poukamassa mistä itsekkin useat hauet vetässy :) nyt vasta äkäsin ku luin useasti tuon. Luultavasti tarkoitat juuri eli rusutjärven koulusta eteenpäin noin 250m ja vasemmalle 100m ja siel laituri/poukama/ ja venepaikkoja ps, siitä venepaikkojen luota tullu kuhaa.

madtrue

• "hullujen kuningas"
    • View Profile
    • Email
« Reply #12 on: March 26, 2013, 12:14:18 »
Tänäkin vuonna aion käydä (uusilla/vanhoilla) vieheillä haukea/kuhaa kokeilemassa haukea sieltä saa kohtuullisen hyvin kun hoksaa ne hyvät paikat sieltä. Kuhaa iltaisin aina aamu yöhön saakka ;).

siilinki

• View Profile
    • Email
« Reply #13 on: April 02, 2013, 16:14:27 »
Tänäkin vuonna aion käydä (uusilla/vanhoilla) vieheillä haukea/kuhaa kokeilemassa haukea sieltä saa kohtuullisen hyvin kun hoksaa ne hyvät paikat sieltä. Kuhaa iltaisin aina aamu yöhön saakka ;).
Kuulopuheen mukaan lähiaikoina olisi saatu muutamia kuhia.

madtrue

• "hullujen kuningas"
    • View Profile
    • Email
« Reply #14 on: April 04, 2013, 08:19:05 »
En ihmettele yhtään, koska viime vuonna näin tajuttoman määrän hitusen alamittaista, joten eivät enää mahda olla pikkuruisia.
Sieltä voi saada isoakin kuhaa, mulla oli viime vuonna isompi kiinni mutta teki ovelasti että sukelti pohjaan, sai sotkettua uistimen jonnekin pohja juureksiin :). Pinnalla kävi sen verran että tunnisitin hyvän kokoiseksi kuhaksi. Toi fisu jäi mieleen ku laitto todellakin hanttiin. Rusutjärvellä on kuhaa/haukea/isoja ahvenia mutta olen huomannut että ne on "hotspot" paikkoja josta niitä saa.
Itse en ole kuin yhden "VARMAN" paikan vasta jorpakosta löytänyt. Odotellaan että jäät lähtee ni alkaa tapahtua...

madtrue

• "hullujen kuningas"
    • View Profile
    • Email
« Reply #15 on: April 15, 2013, 17:06:36 »
Ei mahda olla enää paksua jäätä kelit ovat olleet sellaisia kevät/kesäisiäkin.
3viikon päästä näillä näkymin eka reissu tulee olemaan :). Menis vaan nyt aika nopeesti ja +asteita/vettä lisää...

madtrue

• "hullujen kuningas"
    • View Profile
    • Email
« Reply #16 on: April 18, 2013, 09:39:20 »
Juu kuhaa siellä on. Tosiaan odottelen innolla miten on viimevuotiset kasvanut tässä vuoden aikana. Siellä oli paljo sellasia jotka ei viimes vielä mitoissa olleet, joten saattavat hyvinkin olla +40/+45cm kyllä sieltä ihan hyvän kokoista jo viime vuonna tuli. Reilun kilon kokoisia paljonkin, muttei niitä +3kg näkynyt hirveenä.

VMV

• View Profile
« Reply #17 on: July 02, 2013, 11:29:55 »
Sunnuntaina kävin ensimmäistä kertaa. Silloin olisi tullut koulun vierestä laiturin kupeesta pikkuahvenia mato-ongella niin paljon kun olisi jaksanut nostaa. Itseltäni loppui madot muutaman ahvenen jälkeen. Virvelillä nostin laiturilta pienen hauen. Otti musta-puna-valkoiseen Calico cattiin jossa perässä neonvihreä kumikala. Toinenkin hauki tarttui samaan uistimeen mutta pääsi irti. Ei hassumpi eka kerta...

Eilen uusi reissu. Täysin kuollutta. Vieheet ei kiinnostaneet kiviäkään. Heittelin laiturilta veneille päin monesta eri kohtaa. Laiturilla oli pari onkijaa. Ei kuulemma edes näykkinyt. Oli vielä passeli kelikin, alussa sateli, reissun lopussa oli jo osittain kirkas auringonlasku. No eipä aina voi voittaa.

Mitä muita heittelypaikkoja järvellä on? Sellaisia mihin saa/kehtaa mennä rannalta viskomaan. Ilmeisesti porukka heittelee siitä proomunhylyn vierestä tai päältä järven eteläpäässä. Aika karu paikka mielestäni, kokeilin mutta en pitänyt. Haisi polttoöljylle ja scheisselle ja roskaa kaikki paikat täynnä. Autolla kulkiessa vähän vaarallinenkin kun pois lähtiessä kumpaankaan suuntaan ei montaa metriä näe.

Muita paikkoja?

madtrue

• "hullujen kuningas"
    • View Profile
    • Email
« Reply #18 on: July 02, 2013, 16:13:35 »
Sen sakun tallin jälkeen vasemmalle tulee pitkä suora rantaan (hiekkatie) jossa polttavat aina kokonkin. Siel on se laituri / sit se ihme putki jossa monesti heittelevät,  mutta kuitenkin itse menen sinne oikealle veneiden väliin sieltä sain tänä vuonna 5.2kg hauen kutaleen.
Mutta järvellä on paljon muitakin olen useaan kertaan "käppäillyt" järven ympäri etsien paikkoja on niitä noin 7 missä voi heitellä ja haukea/kuhaa saatu. Russulla toimii puna/musta bomberi yllättävän hyvin, ja kuhalle punanen "hopeahileillä" oleva nils masters invicible.

VMV

• View Profile
« Reply #19 on: July 03, 2013, 08:39:40 »
Just tuota rantaan vievää suoraa hiekkatietä olen ohi ajellessani katsellut, mutta siinä on puomi ja joku ukaasi ettei sinne kai saa ajaa tms. Pitää varmaan tunkea auto vaan johonkin tien sivuun tms ja käydä kokeilemassa.

EdWin

• View Profile
« Reply #20 on: July 26, 2013, 23:28:32 »
Olen käynyt nyt muutaman kerran tuossa kokkorannassa ja kokeillut sekä veneiden välistä, että sen putkihärpäkkeen päältä. Mitään ei ole vielä tullut vaikka olen kokeillut vähän yhtä sun toista viehttä -vaappua, lusikkaa ja lippaa. Pari todennäköisesti ahventärppiä lipoilla.

Onko jollakin kokemusta muista rantapaikoista? Kävin katsomassa sitä koulun viereistä laiturirantaa ja sitä ajattelin kokeilla seuraavaksi, vaikka tuo kokkoranta "paremmalta näyttääkin". Onko muita paikkaideoita tai tiettyjä kohtia näissä mainituissa paikoissa? Entä sitten vieheet, mitä värejä? Itse en ole vielä ainakaan suosikkia löytänyt, josta voisi sanoa, että toimisi... :-)

madtrue

• "hullujen kuningas"
    • View Profile
    • Email
« Reply #21 on: April 01, 2014, 19:08:19 »
Se on se kokkoranta paras, viime vuonna sain siitä jäidenlähdön aikaan kivan hauen. Muutenkin siellä on yleensä ne heittokalastajat olleet. Toisella puolella ei tiedossa paikkaa mutta pitäis vaan rämpiä käymään.

KÖSTER

• View Profile
    • Email
« Reply #22 on: April 10, 2014, 00:04:03 »
Meneekös se lahelan läpi virtaava joki mihinkään suurempaan järveen?

Kuinka kaukana rusutjärvi lahelasta?

madtrue

• "hullujen kuningas"
    • View Profile
    • Email
« Reply #23 on: July 03, 2014, 07:06:38 »
Niin no jos kuha kelpaa niin sinne eteläpäähän jossa on se vanha lossi rannalla. Vaapuksi joka toimii niin Abu Garcia Tormentor 90mm floating malli, tuonut itselle jo kahdella reissulla 3kpl +48cm kuhia (muutama kasvamaankin päästetty of course) niin se alamitta KUHALLE on sitten rusutjärvellä 45cm.

madtrue

• "hullujen kuningas"
    • View Profile
    • Email
« Reply #24 on: July 03, 2014, 07:17:12 »
Niin ja tuo "kokkoranta" sen koulunjälkeen (missä se pitkä hiekkatie ja laituri + venepaikat oikealla). Niin iltaisin saa nykysin haukea ihan kiitettävästi. Juurikin abun tormentor 90mm floating ja abun killer optic + vakio russunkauhu "mustakulta" bomberi 16a vaaput ovat todella hyvin ilta-aikaan toimineet.
Ongella sieltä saa keskikokoista/isompaakin  lahnaa veneiden alueelta (ken tykkää savustaa).

center>