Chat

Author Topic: Bete Lotto  (Read 120617 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tiitus123

• View Profile
    • Email
Vs: Bete Lotto
« Reply #240 on: July 29, 2012, 18:20:46 »
minä olen saanut lotolla 2kpl 500g haukea.
« Last Edit: July 30, 2012, 20:01:30 by tiitus123 »

madtrue

• Nyrkinheiluttaja ruispellossa
  • "hullujen kuningas"
    • View Profile
    • Email
« Reply #241 on: April 03, 2013, 10:54:03 »
Nää on kyl niin legendoja että toista saa etsiä. Onko muut koskaan "modifoikunut" omia? Ite olen kokeillut raaputellut valkeaksi ja maalaillut mielen mukaan. Samat tullu aina lipalle tehtyä siinä sivussa. 2 lottoo oon modannut tai miten sen nyt sanois :). Ihan hyvää jälkeä tullut ja maalit pysyneet... Oon aina pohjamaalin lyönyt että tarttuu kunnon maali paremmin.
"rocky has left the building"

Pullalohi

• Kalavaras
  • Kirreralli pyörimää!!
    • View Profile
    • Facebook
    • Email
« Reply #242 on: May 30, 2013, 22:29:36 »
minkä väristä suosittelisitte pielisjoelle jossa on melko tumma vesi?

KÖSTER

• View Profile
    • Email
« Reply #243 on: May 30, 2013, 23:44:13 »
Punainen mustilla pilkuilla  ja oranssi mustilla pilkuilla, toiminut humusvesissä minulla.

Eihän sitä yhtä oikeaa  väriä olekaan , mutta noillakin voi onnistua jos kalastaa sieltä missä kaloja on.

MrJooa

• View Profile
« Reply #244 on: June 26, 2013, 14:10:53 »
Parhaita uistimia mitä mulla on! Oon saanut sillä 3,7kg hauen ja 3,5kg hauen. Kirjolohia ja taimeniaki tulee hyvin. Ite oon käyttäny ruskeita, punasia ja sinisiä lottoja ne on ainaki kyrönjoessa toiminu.

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #245 on: June 28, 2013, 23:00:09 »
Jos vain yksi lotto pitäisi valita, millä pärjätä mahdollisimman useassa tilanteessa, niin silloin allekirjoittanut kallistuisi hyvin vahvasti 9g versioon, värityksellä oranssi mustilla pisteillä. Erinomainen yleisviehe; lentää tarpeeksi, käy syvään ja matalaan, sekä kelpaa aika monelle kalalajille.

Tapza

• View Profile
    • Email
« Reply #246 on: January 31, 2014, 12:54:23 »
Kyllä Lotot ovat pelittäneet. Omasta pakista löytyy nyttemmin useita värejä, mutta viime kesänä oli käytössä vielä vain punainen mustilla pisteillä, ahven väritys ja musta ruskea. Toi viimoinen on antanut suomessa asuessani ainoastaan yhden pienen affenen. Täällä saksassa ei ole ollut järin haluttu purulelu kaloille. Noi 2 ekaa tosin toivat sitten kiitettävästi ahvenia ja muutaman hauenkin sain napattua. Haukienkka meni myös lotolla rikki. Painoa oli reipas 6kg. Jenkeissä viime kesänä lomaillessani tarrasi myös taimen hanakasti lottoon ja samoin teki sikäläiset keltaset ja sinertävät ahvenen sukulaiset.

KÖSTER

• View Profile
    • Email
« Reply #247 on: February 13, 2014, 20:53:18 »
Keskikokoisia lottoja muutamia koskilla mukana liivin taskussa, niin eipä siihen enää kaipaa kuin parit meppsin kakkoset jos lipoilla kalastaa. Molemmat oivia käsialavieheitä ja lotto lienee pitkäheittosin lippa tällä hetkellä mitä hyllystä löytyy? Taimen,kirjolohi,ahven,hauki,toutain,harjus,säyne ainakin tykkää lotosta näköjään, vaikka tehokkaampiakin pyytöjä on olemassa.

Vaikkapa elävä täky lyönee laudalta useammat sarjavalmisteiset vieheet sinänsä, oikean tyyppisestä perhosta oikeassa paikassa puhumattakaan. Syvään sukeltava vaappukin kovemmassa virrassa parempi silloin jos kalat syö pohjalla olevaa kalaravintoa eivätkä kiinnostu pintaravinnosta ollenkaan,koska lotolla ei tuonne voimakkaan pintavirtauksen alle tahdo päästä millään vaikka ylävirran puolelta upottelis ja vajottelis.
Laitappa shad Rap 5cm nii johan alkaa kalaa nousemaan jne.

Siis jos lotolla ei onnistu taitaa vika kuitenkin olla siiman toisessa päässä tai sitten ei :-P??

center>