Chat

Author Topic: Sanginjoki-topic  (Read 111742 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

El Dorado

• MSN Messenger - futislude95@hotmail.com
    • View Profile
    • http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php
    • Email
Vs: Sanginjoki-topic
« Reply #90 on: June 11, 2009, 21:23:16 »
Ai Rapalan 5cm oranssi vaappu on kova sangilla?  :-o
Itellä Rapala Countdown oranssi 6,5cm, voisko toimia?

vai onkohan rydyllä nyt pientä kusetusta ilmassa? :? Kukaan ei meiän aikana saanu muuta kun kirreä vaan..
« Last Edit: June 11, 2009, 21:31:58 by El Barto »

« Reply #91 on: June 11, 2009, 22:03:45 »
E: Lotto ja Loton kopio jäi pohjaan, ja niiden mukana 2 peruketta.  :x
Älä nyt hyvä mies perukkeita käytä, jos jalokalaa koitat tuolta hakea. :wink:
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Rambo-Jonne

• View Profile
« Reply #92 on: June 11, 2009, 22:28:05 »
Pitihän sitä itsekin käydä. Yhden taimenen sain oranssilla streamerilla ylös ja kaks pääsi karkuun (ei oikein ole vielä hallinnassa tuo perhovehkeillä väsytys..) Sinä muut kalastajat saivat vain yhden kalan.

Rydy

• MSN Messenger - ton1ry@jippii.fi
    • View Profile
« Reply #93 on: June 12, 2009, 00:40:46 »
Hehe ei oo mitää kusetusta El Barto, 9 kalasta mitä olen saanut nyt tuolta niin 1 on tullut oranssilla lipalla (näkyy kuvassa jonka aiemmin postasin), 5 perholla ja kolme viimeisintä oranssilla Rapalalla. Sen lisäksi veli sai 7cm(?) oranssilla Rapalalla ne omat kaksi kalaansa tänään... Tosiaankin jos olette siellä ylempänä olleet niin suosittelen vahvasti käymään siinä neljännen laavun tuntumassa, mielestäni siinä on parhaat paikat. En sitten tiedä istuttavatko eri kalaa eri kohtiin vai liikkuuko taimen sitten enempi, oman kokemukseni mukaan kirre liikkuu hyvin vähän ensimmäisten päivien aikana istutus paikasta, joten se voi osaltaan selittää sen että sieltä ylempää on tullut kirrejä ja alempaa ei yhtään.
Monneja siellä ja monneja täällä!

El Dorado

• View Profile
    • Email
« Reply #94 on: June 12, 2009, 11:31:33 »
Hehe ei oo mitää kusetusta El Barto, 9 kalasta mitä olen saanut nyt tuolta niin 1 on tullut oranssilla lipalla (näkyy kuvassa jonka aiemmin postasin), 5 perholla ja kolme viimeisintä oranssilla Rapalalla. Sen lisäksi veli sai 7cm(?) oranssilla Rapalalla ne omat kaksi kalaansa tänään... Tosiaankin jos olette siellä ylempänä olleet niin suosittelen vahvasti käymään siinä neljännen laavun tuntumassa, mielestäni siinä on parhaat paikat. En sitten tiedä istuttavatko eri kalaa eri kohtiin vai liikkuuko taimen sitten enempi, oman kokemukseni mukaan kirre liikkuu hyvin vähän ensimmäisten päivien aikana istutus paikasta, joten se voi osaltaan selittää sen että sieltä ylempää on tullut kirrejä ja alempaa ei yhtään.
Siis tarkoitatko tuolla sinun 7cm oranssilla rapalla VAAPPUA, LUSIKKAA, LIPPAA, VAI MITÄ?!

Huomena tod. näköisesti sangille taimenta narraamaan tuonne 4 laavun tuntumaan, ja siiman päähän 7cm oranssi rapala (vaappu)..
« Last Edit: June 12, 2009, 11:48:46 by El Barto »

Juseli

• MSN Messenger - jusek@luukku.com
    • View Profile
« Reply #95 on: June 12, 2009, 11:37:43 »
Siis tarkoitatko tuolla sinun 7cm oranssilla rapalla VAAPPUA, LUSIKKAA, LIPPAA, VAI MITÄ?!
Vaappua todennäköisesti..

Rydy

• View Profile
« Reply #96 on: June 12, 2009, 12:44:17 »
Joo vaappua toki, minulle Rapala = vaappu  :-D Sori kun en tarkentanut. Koittakaahan napata muutama taimen sieltä, joissakin kohti voi mielenterveys alkaa järkkyä kun kala käy pinnassa 3m päässä 3krt minuutissa ja ei välitä uistimesta eikä perhosta mitään.

El Dorado

• View Profile
    • Email
« Reply #97 on: June 12, 2009, 14:55:55 »
Joo vaappua toki, minulle Rapala = vaappu  :-D Sori kun en tarkentanut. Koittakaahan napata muutama taimen sieltä, joissakin kohti voi mielenterveys alkaa järkkyä kun kala käy pinnassa 3m päässä 3krt minuutissa ja ei välitä uistimesta eikä perhosta mitään.
Ok, onneksi minulla juuri tuommonen 7cm oranssi Countdown Ireland..
Oliko se sun vaappu muuten Countdown?

Torstaina viimestään Juselin kanssa sangille 10 aikaan.
Toivottavasti saatais molemmat edes yhet taimenet ylös sieltä..
5 reissua olen tuonne tehnyt, ja 2 kertaa on irronnut ei muuta  :-o...

Rambo-Jonne

• View Profile
« Reply #98 on: June 12, 2009, 15:09:45 »
En sitten tiedä istuttavatko eri kalaa eri kohtiin vai liikkuuko taimen sitten enempi, oman kokemukseni mukaan kirre liikkuu hyvin vähän ensimmäisten päivien aikana istutus paikasta, joten se voi osaltaan selittää sen että sieltä ylempää on tullut kirrejä ja alempaa ei yhtään.

Taimenet istutetaan alemmaksi kuin kirjolohet, ja kirjolohta laitetaan enemmän kerralla. (silti taimenta saa paremmin :wink:)

Don Miguel

• View Profile
    • Email
« Reply #99 on: June 12, 2009, 15:13:01 »
Torstaina viimestään Juselin kanssa sangille 10 aikaan.

Klo 10, aamusta? Myöhään on... Minä aion lähteä tuossa klo 01.00 itse kirrekalalle ja mielestäni sekin on aivan siinä rajoilla onko se tarpeeksi aikaisin. Matkoihin menee se muutama tunti. On nuo kirjot/taimenet tai ylipäätänsä kaikki lohikalat aamuvirkkuja, ja klo 3 on täällä etelässäkin jo valoisan aika alkanut. Parasta ottiaikaa siis. Klo 10 valoisaa aikaa erityisesti siellä pohjoisessa on ollut jo pitkään ja kalat voivat hyvinkin olla tämän takia passiivisia.

Oma taktiikkani olisi seuraava: Jos tuohon 10 aikoihin menisin, niin olisin pitkälle iltaan kalalle -hämärän tuloon. Aikasemmissa kirjoituksissa on käynyt ilmi, että kalat vain pyörivät ja pintovat eivätkä mihinkään ota. Minulle tämä on selvä vinkki siitä, että illalla hämärissä vielä uudestaan. Lohikalat on aamuvirkkuja, siinä missä illanvirkkujakin :-)
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

Rydy

• View Profile
« Reply #100 on: June 12, 2009, 15:18:13 »
Ihan Originaleja ne meidän on eli ei uppoavia, mutta tuskin suurta merkitystä... Joissain kohti siellä hyvin matalaa niin ole varovainen ettet menetä hyvää ottipeliä kiven koloon :-)

El Dorado

• View Profile
    • Email
« Reply #101 on: June 12, 2009, 15:31:53 »
Ihan Originaleja ne meidän on eli ei uppoavia, mutta tuskin suurta merkitystä... Joissain kohti siellä hyvin matalaa niin ole varovainen ettet menetä hyvää ottipeliä kiven koloon :-)
Joo, itellä tuo Countdown tietenkin uppoava.
Ja pitää yrittää olla varovainen, jos tuo vaappu muka noin hyvä sangilla  :-o.
90% kalastajista oli sangilla jonkun sortin Lotto, mutta tuota kokeilemaan.. :-)

Rambo-Jonne

• View Profile
« Reply #102 on: June 12, 2009, 16:02:38 »
Joo, itellä tuo Countdown tietenkin uppoava.
Ja pitää yrittää olla varovainen, jos tuo vaappu muka noin hyvä sangilla  :-o.
90% kalastajista oli sangilla jonkun sortin Lotto, mutta tuota kokeilemaan.. :-)

Mitä itse on tullut noita uistinasioita (myös perho), niin mallilla ei ole niinkään suurta merkitystä, vaan värillä. Oranssin ja punaisen sävyt toimii (vaapussa, lipassa, perhossa..).

tonko__

• Guest
« Reply #103 on: June 12, 2009, 18:14:44 »
Kauen eka reissu Lemmenpolulla tuli tehtyä.

Isäpuoli sai n. tunnin heittelyn jälkeen harmaalla Salmo Hornetilla 42, 5 senttisen taimenen. Paino oli 790 g (Suolistettuna)

Minä sain n. 2 tunnin heittelyn jälkeen pikku ahvenen. Siitä joku 20 min ja huomasin pintakäynnin. Siihen suuntaan heti heitto ja muutaman sekunnin kelauksen jälkeen siiman päässä tuntui olevan jotain. Löysensin jarrua, koska tiesin, että siellä on kiinni arvokkaampi kala. Kala ryntää vasta virtaan ja jumittaa pohjan tuntumassa.
Polvet tutisee ja käet tärrää..  :-D Sitten sain kalan rannan tuntumaan ja haavi oli haettava parin metrin päästä. Sain haavin ja kala ryntää karkuun vielä kerran. Siinä sitten hiljalleen ja varovasti sain kalan lähelle ja sain sen haaviin. Taimenhan se siellä köllöttelee!

Pituus 41,5 cm ja paino 840 g. Suolistettuna paino oli 810 g.
Ottipeli oli 9 gramman Bete Lotto papukaijan tyylisissä väreissä.
Tämän jälkeen juuri samassa kohdassa mistä tämä otti, niin kävi useita kaloja pinnassa. Nakkelin vähän aikaa ja fluori keltainen Vibrax jää pohjaan. Samassa äiti soittaa vähän matkan päästä, että lähdetään. Mahtava reissun lopetus..  :roll:

Tässä vähän todistetta kalasta  :-D : http://kalasaalis.com/tonko__/kalat/Taimen/3845/

El Dorado

• View Profile
    • Email
« Reply #104 on: June 12, 2009, 18:18:55 »
Mahtava kala Tongolla!
Ja tietenkin perus huppari kuvassa  :-P.

Monennelta laavulta tuo nätti tane tuli?

tonko__

• Guest
« Reply #105 on: June 12, 2009, 18:46:39 »
Mahtava kala Tongolla!
Ja tietenkin perus huppari kuvassa  :-P.

Monennelta laavulta tuo nätti tane tuli?

Joo tuo huppari on yleensä kalalla päällä..  :-D
5. laavun läheltä tuli.

tonko__

• Guest
« Reply #106 on: June 15, 2009, 15:39:59 »
Eilen Lemmenpolulla äitin ja isäpuolen kanssa.
Todella noloa, mutta äiti sai reissun ainoan kalan..  :-D Se sai kirjolohen Lotolla 2. laavun läheltä.

El Dorado

• View Profile
    • Email
« Reply #107 on: June 15, 2009, 15:40:59 »
Eilen Lemmenpolulla äitin ja isäpuolen kanssa.
Todella noloa, mutta äiti sai reissun ainoan kalan..  :-D Se sai kirjolohen Lotolla 2. laavun läheltä.
Mittasitteko tuon kirren? Pituus, paino? :-)

tonko__

• Guest
« Reply #108 on: June 15, 2009, 16:12:12 »

Oli kyllä mun mielestä pieni, mutta äitin mielestä iso..  :-D
Mun arvio on joku 500 grammaa, koska oli kyllä melko paljon pienempi ku mun eka kirjo joka paino 660 g.
Pituus oli varmaan joku 35.
Nuo on siis arvioita..

El Dorado

• View Profile
    • Email
« Reply #109 on: June 15, 2009, 16:15:43 »

Oli kyllä mun mielestä pieni, mutta äitin mielestä iso..  :-D
Mun arvio on joku 500 grammaa, koska oli kyllä melko paljon pienempi ku mun eka kirjo joka paino 660 g.
Pituus oli varmaan joku 35.
Nuo on siis arvioita..
Ok..aika perus bulla kirre.  :-)
Ite lähen keskiviikkona klo. 16.30 tai sitten torstaiaamuna sangille.
Toivottavasti ei oo nuo 4. ja 5. laavut ihan täynnä porukkaa, toivottavasti jonnekin sekaan mahtuu. :-)

El Dorado

• View Profile
    • Email
« Reply #110 on: June 18, 2009, 12:35:34 »
Eilen kaverin kanssa käytiin Sanginjoella.
Menimme 5. laavulle, vaikka kaveri vinkui, että "haluan ykkös laavulle, haluan ykkös laavulle".. :x
Siellä 5. laavulla olimme perillä 17.30, ja heti aloitin heitellä oranssia rapalan 7cm vaappua.
Jotkut oli jo saanut 2-3 taimenta sieltä puolessa tunnissa. Siinä sitten heittelin samaa uistinta noin puoli tuntia keskellä jokea, kun yhtäkkiä tärähtää.
Tuntui perustaimenelta, eli joku 800-900grammaselta. Siinä sitten väsyttelin taimenta pari kymmentä sekunttia, ja haavia ei tietenkään ollut kun olin aikalailla keskellä jokea. Kala tuli pintaan, ja istaritaimen siinä köllötteli, vedin kalaa itseäni kohta, ja kala irtoaa, voi helvata!! Meinas mennä hermot, ja menikin.  :x

Vaihoin tunnin päästä Kuusamo Balance lipan, jolla Juseli sai tuon 52cm taimenen Oulujoelta.
Viides heitto ja UL- vapa taipuu ja kala hyppäsi nätin loikan ilmaan.  :-o Taimen taas.. Väsyttelin jonkun aikaa, kun siima meni yhtäkkiä kiven taakse, ja lippa tulee sieltä esiin, ilman kalaa.  :-( Nyt ärsytti vielä enemmän. Huonoa tuuria on minulla, niinkuin aina.

Vähän ajan päästä, yhdellä miehellä oli taimen kiinni ja minä sanoin, että "vainko haavita tuon tanen," mies vastasi, että joo.
Kala tuli lähelle haavia, ja minä koppasin sen siitä rannasta, Voi HELKKARI KUN OLI NÄTTI LUONNONTAIMEN!!
Tosi hienot värit omisti taimen..Mies mittasi sen, ja pituus oli 44cm. Antoin hänelle pussin kalaa varten, koska hänellä ei ollut..

Joo-o. Kello oli 20.00, kun kaveri soitti sen äidille, että lähtee hakemaan. Vielä heittelin sitä Balance -lippaa, kun vapa taipuu taas!
Nyt oli vähän reippaampi kala kiinni, kalaa en nähnyt, kun kerkesin väsytellä sitä vain reilut 10 sekunttia, ja sitten irtos..

Kiva reissu oli, unohdin muuten sanoa, että näin pinnalla jonkun pinkin vaapun, ja otin sen sitten haavilla siitä. En tiennyt vaapun merkkiä, mutta kallis se kyllä oli, olen siitä ihan varma. Kuitenkin se vaappu jäi pohjaan sitten..Reissuun mahtui jopa 3 kalan karkuutusta. Yhtään en saanut ylös..
No jospa ens kerralla sitten.
« Last Edit: June 18, 2009, 12:46:24 by [TTV] El Barto »

Rydy

• View Profile
« Reply #111 on: June 18, 2009, 14:07:38 »
On kyllä melko huono tuuri jo El Bartolla :-( Ite en ainakaa oo niitä taimenia mitä sieltä nyt oon saanu niin alkanu väsyttään koskaan, aika raakasti saanu kelata suoraan sisään. Enempi mahollista kalalla päästä karkuun jos alkaa leikkimään väsytyksen kans liikoja. Ehkäpä ensi kerralla sitten.

El Dorado

• View Profile
    • Email
« Reply #112 on: June 18, 2009, 14:11:26 »
On kyllä melko huono tuuri jo El Bartolla :-(
No älä muuta sano!

kirjolohikäärme

• Ilmiselvä lötkö
    • View Profile
« Reply #113 on: June 18, 2009, 14:17:49 »
tuli tuossa mieleen, kun lueskelin tuota eEl Barton juttua, että eiköhän nuo luonnontaimenet kannata laskia Sanginjoella takaisin? Ne taitaaa ainakin vielä olla sielä niin harvinaisia, (Vai?) että minä ainakin laskisin suoraan takaisin jokeen, jos se on vain mahdollista.

Se taimen, jonka sain tuolta Sanginjoelta viime kesänä saattoi olla jo joessa pitempään ollu yksilö. Ei ollut selvästikkään ihan äskön tankkiautosta jokeen tullut. Sen huomas heti. Senki ois voinu kyllä takas laskea, mutta eipä silloin tullut ajateltua.
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

El Dorado

• View Profile
    • Email
« Reply #114 on: June 23, 2009, 13:03:23 »
Huomena Juselin kanssa Sanginjoelle.
Auto starttaa Juselin pihalta 16.30...

No jos me nyt ei saaha mitään, niin ei varmaan ikinä ennään mennä sinne..
Suunnataan 4. tai 5. laavulle.

Juseli

• View Profile
« Reply #115 on: June 24, 2009, 22:48:32 »
Juu. Äsken sangilla El Barton kanssa. Oltiin joella tasan klo 5.
Kamppeet kasaan ja 1 heitto tyhjää. Toinen heitto ja taimen kiinni, hyppäsi korkealle ilmaan ja irtosi. Sen jälkeen 5 tuntia tyhjää.
Ihmisiä oli niin paljon ettei oikein sekaan mahtunu. Ei oikein tee mieli mennä keskiviikkona enään tuonne.

Sen pituinen se.

Rydy

• View Profile
« Reply #116 on: June 24, 2009, 23:41:17 »
On teillä kyllä uskomaton tuo tuuri! Ite aattelin kipasta huomenna sangilla, jos ei oo liian kuuma. Vaikkakin uhkailin jo etten enää tälle kesälle käy siellä :roll:
Kävis muutaman taimenen narraamassa niin sais hyvät graavikalat valmiiksi ylläksen kalareissua varten :-)

Juseli

• View Profile
« Reply #117 on: June 25, 2009, 09:54:53 »
On teillä kyllä uskomaton tuo tuuri!
No joo! Aika huonosti oli tuo taimen yhdestä koukusta kyllä vaan kiinni.
Se lähti viemään sivullepäin ja eihän sitä voinut päästää kun jonkun tahnaonkitollon vapa (vavat) oli siinä passissa.
Miti aika raa'asti vetää kalaa itseä kohti ja sitten ne hyppäs ja irtos.  :-(

Pire88

• MSN Messenger - Alfonso@netti.fi
    • View Profile
    • Email
« Reply #118 on: June 25, 2009, 18:46:41 »
Tulipa käytyä eilen ja tänään sangilla. Eilen tuli kiintiö täytee tunnissa. Ja tänään ku kävin niin ei mitään muuta ku näköhavaintoja ku pinnassa kävi pyörimässä.

a.paaaho

• View Profile
    • Email
« Reply #119 on: June 25, 2009, 22:53:09 »
Onko tuolla keskiviikko iltasin kuinka ruuhkaa? Aattelin vaan että joko tuonne uskaltaisi joskus 9-10 aikaa tulla jotta sais edes jostain paikasta heittää.
Viime sunnuntaina käytiin tuolla kolmeen pekkaan ja kenelläkään ei mennyt munat pataan. Saaliin pari haukea ja yksi ahven  8-)

center>