Chat

Author Topic: Sanginjoki-topic  (Read 111712 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pire88

• MSN Messenger - Alfonso@netti.fi
    • View Profile
    • Email
Vs: Sanginjoki-topic
« Reply #120 on: June 27, 2009, 16:41:25 »
No ite meen aina 4 pintaa keskiviikkona ja ainaki sillon siellä kyllä on porukkaa ku tuntuu ettei sekaan mahdu.Illoista en kyllä osaa sanua onko miten.

Karski

• MSN Messenger - jannekarjalainen91@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #121 on: June 27, 2009, 18:14:17 »
No ite meen aina 4 pintaa keskiviikkona ja ainaki sillon siellä kyllä on porukkaa ku tuntuu ettei sekaan mahdu.Illoista en kyllä osaa sanua onko miten.
..No hyvähän sinne on neljän aikaa mennä varaamaan ittelle paikka, mut kalastaa saaa vasta viieltä.
''eise oo niin justiinsa''

Pire88

• View Profile
    • Email
« Reply #122 on: June 27, 2009, 21:34:09 »
No äkkiä se vajaa tunti siellä vierähtää ootellessa.. :-) vaan mitä oon joiltaki siellä olevilta vanhemmilta miehiltä kuullu niin aikasimmin tulleet tulee jo josku 12 aikaa päivällä varaamaan sieltä paikkaa ja ootteleen että saa kalastaa.. :roll:

mikarim

• View Profile
« Reply #123 on: June 29, 2009, 12:28:56 »
Kyllä pitäisi rauhoittaa Lemmenpolun alue istutusten jälkeen melkeinpä pariksi päiväksi, jotta kalat ehtisivät sopeutua ja levittäytyä. Positiivinen yllätys viime keskiviikkona oli luvantarkastaja, jota en ole koskaan nähnyt missään Oulussa. :-)

El Dorado

• MSN Messenger - futislude95@hotmail.com
    • View Profile
    • http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php
    • Email
« Reply #124 on: June 29, 2009, 12:32:37 »
Kyllä pitäisi rauhoittaa Lemmenpolun alue istutusten jälkeen melkeinpä pariksi päiväksi, jotta kalat ehtisivät sopeutua ja levittäytyä. Positiivinen yllätys viime keskiviikkona oli luvantarkastaja, jota en ole koskaan nähnyt missään Oulussa. :-)
Joo, keskiviikkona kun oltiin Juselin kanssa Sangilla, niin yllätyin kun luvatarkastaja(t :-o) kävelivät ohi ja kysyi, "ethän ole vielä yli 15 vuotta".
Positiivinen yllätys oli.

Saitko mikarim mitään keskiviikkona?
« Last Edit: June 29, 2009, 12:34:25 by El Barto »

-Kalakaveri-

• View Profile
« Reply #125 on: June 29, 2009, 17:12:38 »

Kiva reissu oli, unohdin muuten sanoa, että näin pinnalla jonkun pinkin vaapun, ja otin sen sitten haavilla siitä. En tiennyt vaapun merkkiä, mutta kallis se kyllä oli, olen siitä ihan varma. Kuitenkin se vaappu jäi pohjaan sitten..

Ettei kyseessä vaan ollut 7 senttinen rapalan cowndown, itellä jäi nimittäin johonkin hakoon/oksaan semmoinen alku kesästä... hopeakylki ja violetti selkä jossa menee kirkkaan pinkit raidat...:D
Oli muuten perhanan kova otti vaappu ainakin alku kesästä, harmi vaan että kyseistä väriä ei ole valmistettu tietääkseni kymmeneen vuoteen joten niitä ei kaupoistakaan enää saa.. :(

El Dorado

• View Profile
    • Email
« Reply #126 on: June 29, 2009, 19:35:28 »

Kiva reissu oli, unohdin muuten sanoa, että näin pinnalla jonkun pinkin vaapun, ja otin sen sitten haavilla siitä. En tiennyt vaapun merkkiä, mutta kallis se kyllä oli, olen siitä ihan varma. Kuitenkin se vaappu jäi pohjaan sitten..

Ettei kyseessä vaan ollut 7 senttinen rapalan cowndown, itellä jäi nimittäin johonkin hakoon/oksaan semmoinen alku kesästä... hopeakylki ja violetti selkä jossa menee kirkkaan pinkit raidat...:D
Oli muuten perhanan kova otti vaappu ainakin alku kesästä, harmi vaan että kyseistä väriä ei ole valmistettu tietääkseni kymmeneen vuoteen joten niitä ei kaupoistakaan enää saa.. :(
Ei ei ei ollut kyseessä countdown. Kyllä mää nyt Countdownin tunnistan.
Siinä vaapussa oli silmät uintilevyn alapuolella

Pire88

• View Profile
    • Email
« Reply #127 on: July 01, 2009, 22:07:04 »
Olipas mukava yllätys ku lähin taas tänään lemmelle pyytään taimenia niin paikan päällä sitte kuulin etteivät oo istuttanee tänään muutaku kirjolohta sinne koko matkalle.Hyvähän siellä oli sitte uistimella yrittää mitään pyytää ku ei ne kirret muuhu ottanee ku tahnoihin. :-( Alkanu kaupinki vissii säästää istutus kaloissa ku ei laita muutaku kirreä ja neki mitä jotku sai niin oli kyllä niin onnettoman kokosia.. :?

El Dorado

• View Profile
    • Email
« Reply #128 on: July 01, 2009, 22:15:24 »
Vai että sillain! :x

En taija enään tänä kesänä sinne mennä, jos ne vaan kirreä sinne laittaa.. :-(

janari

• View Profile
« Reply #129 on: July 02, 2009, 09:28:23 »
Olipas mukava yllätys ku lähin taas tänään lemmelle pyytään taimenia niin paikan päällä sitte kuulin etteivät oo istuttanee tänään muutaku kirjolohta sinne koko matkalle.Hyvähän siellä oli sitte uistimella yrittää mitään pyytää ku ei ne kirret muuhu ottanee ku tahnoihin. :-( Alkanu kaupinki vissii säästää istutus kaloissa ku ei laita muutaku kirreä ja neki mitä jotku sai niin oli kyllä niin onnettoman kokosia.. :?

Olisiko lämpimällä ilmalla osuutta asiaan?
Muistelen että taimen ei kestäisi kuljetusta kovilla helteillä, toisin kuin kirjolohi?

Don Miguel

• View Profile
    • Email
« Reply #130 on: July 02, 2009, 16:35:25 »

Olisiko lämpimällä ilmalla osuutta asiaan?
Muistelen että taimen ei kestäisi kuljetusta kovilla helteillä, toisin kuin kirjolohi?

Tulee kirjolohillakin se raja vastaan näillä ilmoilla, hyvinkin nopeasti. Ilmeisesti taimen on vain vielä arempi kuljetuskala.
Tuo väite, etteikö kirjolohi ota muuhun kuin tahnaan, on syvältä pilkittyä scheissea. Kokeilkaapa niitä minun monesti mainostamia Bluefoxin super vibraxeja(tai muita sopivan räikeitä lippoja) ja hämmästelkää. Ja älkää turhaan menkö keskellä päivää näillä säillä munapatareissua tekemään.
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

janari

• View Profile
« Reply #131 on: July 03, 2009, 19:25:41 »
Eilen sangilta 1x mitallinen taimen..

El Dorado

• View Profile
    • Email
« Reply #132 on: July 03, 2009, 19:30:58 »
Miltä laavulta tuli ja mihin uistimeen tarras?

prophet

• View Profile
« Reply #133 on: July 04, 2009, 20:10:45 »
Ite sain viime torstaina noin kilosen kirren 3 laavun kohdalta. Kiitoksia sille miehelle joka kävi haavittamassa kun ei omaa ollut mukana. Bete lotto toimi :)

janari

• View Profile
« Reply #134 on: July 05, 2009, 20:17:03 »
Miltä laavulta tuli ja mihin uistimeen tarras?
Neljäs. Seniori vaappu.

KoiJari

• THP
    • View Profile
« Reply #135 on: July 10, 2009, 10:29:02 »
pohja onginnan vois kieltää kokonaan sangilla,rupee vituttaan aina kun sinne menee,ku mälli pallo onkijoita on metrin välein.istutetaanko lemmen polulla kalat tasasesti koko matkalle,vai johki yhteen suvantoon?

El Dorado

• View Profile
    • Email
« Reply #136 on: July 10, 2009, 10:57:03 »
Kirjolohet taidetaan laittaa ykköslaavulle ja taimenet sitten kolmos laavulle, en ole ihan 100% varma..
« Last Edit: July 10, 2009, 10:59:43 by El Barto »

KoiJari

• THP
    • View Profile
« Reply #137 on: July 12, 2009, 13:18:30 »
ihan hyvän kokosta kalaa on lemmenpolulle istuttaneet,viime yönä sain 1.7kg kirjon.muutenki kala oli otillaan karkuutin lisäks taimenen...

El Dorado

• View Profile
    • Email
« Reply #138 on: July 12, 2009, 13:41:04 »
ihan hyvän kokosta kalaa on lemmenpolulle istuttaneet,viime yönä sain 1.7kg kirjon.muutenki kala oli otillaan karkuutin lisäks taimenen...
Miten ihmeessä voit saaha lauantaina kalaa sieltä, kun minä en saa edes keskiviikkona?  :-o

KoiJari

• THP
    • View Profile
« Reply #139 on: July 12, 2009, 14:31:07 »
kannattaa mennä yöllä klo 02-04 otti aikaa,ilma vähä viileneeja aurinko ei paista.kattaa kokeilla niistä virta paikkojen alta,kalat hakeituu niihi,ku vesi on niin lämmintä,varsinki taimenet.

teurajarvi

• View Profile
    • Kalastusblogi
« Reply #140 on: July 12, 2009, 15:36:26 »

« Last Edit: July 12, 2009, 16:20:42 by teurajarvi »

KoiJari

• THP
    • View Profile
« Reply #141 on: July 13, 2009, 15:34:16 »
eilen taas joella, ja saaliiks reilu kilonen taimen...

El Dorado

• View Profile
    • Email
« Reply #142 on: July 13, 2009, 16:04:28 »
Kyllä ne näköjään muut sieltä kalaa vetelee.
Tuo taimenhan on yli 45cm, jos oli yli kiloinen. :-)

KoiJari

• THP
    • View Profile
« Reply #143 on: July 13, 2009, 16:56:12 »
joo,47cm

Hautsi

• View Profile
    • Email
« Reply #144 on: July 16, 2009, 00:24:16 »
Tältä kesältä on istutukset lopetettu sanginjoelle, viimeinen istutus oli 8.7.

Taimenta joelle istutettiin kesäkuun ajan, silloin kirjolohta laitettiin pääasiassa vain 2 laavun kohdalta ja 3 ja 5 laavun kohdille laitettiin taimenta. Heinäkuun aikana taimenta ei enään joelle ole tuotu vaan pääasiassa kirjolohta. Viimenen erä 8.7 kirjolohta oli jo hyvän kokoista, keskipaino 1,4 kg, ja istutettiin 130 kappaletta 2. laavulle ja 3 laavulle 190 kappaletta. Alemmaksi kalaa ei istutettu, luultavasti johtuen matalalla olevasta vedenpinnasta.

Se parhaiten nauraa kellä on paras lääkitys

Zuicka

• View Profile
« Reply #145 on: July 20, 2009, 07:31:50 »
mikä ois sanginjoelle lemmenpolulle paras vrk aika mennä koittaan onneaan heittelemällä? -Oon pariin otteeseen käyny muttei saalista ole tullu ei sitte mitään! -Olen vasta aloittanut tämän kalastusharrastuksen!=)

KoiJari

• THP
    • View Profile
« Reply #146 on: July 20, 2009, 13:04:27 »
mikä ois sanginjoelle lemmenpolulle paras vrk aika mennä koittaan onneaan heittelemällä? -Oon pariin otteeseen käyny muttei saalista ole tullu ei sitte mitään! -Olen vasta aloittanut tämän kalastusharrastuksen!=)
mä oon ainakin saanu kalaa ihan hyvin klo 23-03

pjk

• Guest
« Reply #147 on: July 20, 2009, 15:34:04 »
mä oon ainakin saanu kalaa ihan hyvin klo 23-03

Kellonajan lisäksi, Lemmenpolun kalastuspaineen tuntien voi olla eduksi etsiä paikkoja joissa saa kalastaa mahdollisimman rauhassa. Jos siis on "pakko" kalastaa päivällä tai alkuillasta kun väkeä on paljon, kannattanee hakeutua hieman syrjäisemmille paikoille, jos mahdollista. Siellä kalatkin saattavat ovat vähemmän häirittyjä.

--pikeye
« Last Edit: June 28, 2010, 17:14:05 by pikeye »

Zuicka

• View Profile
« Reply #148 on: July 21, 2009, 22:45:47 »
Oon nyt käyny muutamaan otteeseen 5-7h reissuja ja siihen pääle 2-3G reissut eikä kala oo yrittänytkään! Yhden 5cm pitkän sintin sain tänään kun vettä satoi mutta sekin oli kiduksesta jäänyt koukkuun kii!:/ heittäkäähän ihan villiä veikkausta mistä mulla kiikastaa toi kalan saanti! Kaks pakillista uistimiakin oon käyny läpi ja eritoten semmosia mitä kalakaverissa kehuttiin lemmenpolkua vastaaville paikoille!

Tai mikä laavu ois paras jos muita kalamiehiä/naisia ei paikalla ole, halu olis kirraa ja taimenta pyytää, muutki kalat käy :D
« Last Edit: July 22, 2009, 14:48:12 by Zuicka »

KoiJari

• THP
    • View Profile
« Reply #149 on: July 22, 2009, 18:15:41 »
Oon nyt käyny muutamaan otteeseen 5-7h reissuja ja siihen pääle 2-3G reissut eikä kala oo yrittänytkään! Yhden 5cm pitkän sintin sain tänään kun vettä satoi mutta sekin oli kiduksesta jäänyt koukkuun kii!:/ heittäkäähän ihan villiä veikkausta mistä mulla kiikastaa toi kalan saanti! Kaks pakillista uistimiakin oon käyny läpi ja eritoten semmosia mitä kalakaverissa kehuttiin lemmenpolkua vastaaville paikoille!

Tai mikä laavu ois paras jos muita kalamiehiä/naisia ei paikalla ole, halu olis kirraa ja taimenta pyytää, muutki kalat käy :D
vaikee sanoo,muutenki on hunolla syönnillä, ku vedet ni lämpösiä.mä ainakin menisin niitte virta paikkojen alta ekana koittaan,niistä oon joitakin kirrejä ja taneja saanu,ottivieheenä yleensä ollu deep super vibrax lippa.

center>