KAIVO ei ilmeisesti ole koskaan kunnon kuitusiimaa kokeillut??
heitto pituudet ja siiman lujuus on aivan ylivertaista verrattuna monofiili siimoihin.
No jaa, mikä on "kunnon siimaa", lienee makuasia ja riippuu kelatyypin lisäksi käyttötarkoituksesta. Itse kalastan avokeloilla, joissa olen käyttänyt tähän mennessä kahta kuitusiimamerkkiä. Kolmas siima, Herculine, jäi muutaman kalastuskerran kokeiluasteelle, koska litteänä ja ryhdittömänä se oli aivan liian sotkuherkkää.
Fire Linea 0,12 mm olen käyttänyt UL-kalastuksessa kymmenen vuotta, toimii kaikin puolin hyvin joskaan hankauskesto ei ole paras mahdollinen. Koska kalastan koskilla tai muuten kivisissä paikoissa vain harvoin, se ei ole ollut kuitenkaan ongelma.
Power Prosta 0,23 mm on hauestuksessa kokemusta syksystä 2004 alkaen. Toistaiseksi ongelmia minkään suhteen ei ole ollut, joten tällä hetkellä ei ole tarvetta löytää parempaa siimaa.
Asiasta toiseen, eniten minua häiritsee kuitusiimojen vetolujuus- ja erityisesti paksuustietojen paikkansapitämättömyydet. Uuteen siimamerkkiin siirtymistä hidastaa se, kun ei voi yhtään luottaa siihen mitä siimapaketissa sanotaan. Milloinkahan tähän saadaan muutos?
Spiderwiren uusi siima on mainosten perusteella tehty Power Pron kilpailijaksi. Jos siitä alkaa kuulua yleisesti positiivisia kommentteja, voi olla että joskus siirryn kalastamaan sillä jos alan löytää Power Prosta valittamisen aiheita.