Punottu siima ja kelan kuluminen

Started by ArtoA, May 29, 2006, 19:03:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ArtoA

Olen käyttänyt punottua siimaa muutaman vuoden kahdessa avokelassa, nyt huomasin että siiman ohjainrullaan on kulunut ura. Oletan sen tulleen siiman hankauksesta kun rulla ei ole pyörinyt siiman mukana samaa nopeutta, vaan siima on laahannut rullan yli. Onko joku muu havainnut samaa ongelmaa? Nyt laitoin uuteen avokelaan vaseliinia rullan sisään voiteluksi, saa nähdä auttaako. Kelat ei olleet kaikista halvimpia, että sekään ei pitäisi vaikuttaa. :-o

kullervo kankinen

ei se siiman syy ole.se on semmonen juttu että nämä nyky kelat valmistetaan niin huonoista materiaaleista ettei ne enää kestä kulutusta niinkuin vanhat kesti.esim kovakromausta ei ole ollut enää aikoihin käytetty keloissa kuten ennen.siima kuluttaa keloja siis siksi kun laadusta tingitään! :mrgreen:
Shimano sen olla pitää!!

kaivo

Quote from: ArtoA on May 29, 2006, 19:03:34
Olen käyttänyt punottua siimaa muutaman vuoden kahdessa avokelassa, nyt huomasin että siiman ohjainrullaan on kulunut ura. Oletan sen tulleen siiman hankauksesta kun rulla ei ole pyörinyt siiman mukana samaa nopeutta, vaan siima on laahannut rullan yli. Onko joku muu havainnut samaa ongelmaa? Nyt laitoin uuteen avokelaan vaseliinia rullan sisään voiteluksi, saa nähdä auttaako. Kelat ei olleet kaikista halvimpia, että sekään ei pitäisi vaikuttaa. :-o
Mielenkiintoista... Mitä punottua olet käyttänyt?

JuhaS14

Quote from: kaivo on May 29, 2006, 23:28:22
Quote from: ArtoA on May 29, 2006, 19:03:34
Mielenkiintoista... Mitä punottua olet käyttänyt?

Mä huomasin saman aikoinaan TUFfin kanssa. Firelinen kanssa vastaavaa ei ole esiintynyt.
Juha
Laadukas
hakukoneoptimointi ja hakusanamainonta pitkällä ammattitaidolla Juha Söderholmilta

ArtoA

Nyt pistin 0,28mm Power Pro;ta. Sitä vanhaa en muista varmasti, yleisväri paketissa keltainen 0,15 vahvuinen (tai jotain), muistini mukaan Rapalaa, en ole varma. Siima oli keltainen.

Haspeli

Rapalalla taitaa lähes kaikki siimat olla keltaisia. Maksaavat pirusti, mutta tiedä sitten ovatko sen parempia kuin muutkaan halvemmat siimat?