Chat

Poll

Eli kertokaas näpistyksistä

Olen näpistänyt jäämättä kiinni
60 (20.3%)
olen näpistänyt ja jäänyt kiinni
23 (7.8%)
olen nähnyt ystäväni tai tuttavani näpistävän
51 (17.2%)
olen nähnyt ystäväni tai tuttavani näpistänyt ja uhannut käräyttää hänet
21 (7.1%)
en oli näpistänyt ikinä
141 (47.6%)

Total Members Voted: 193

Voting closes: February 07, 2106, 08:28:15

Author Topic: Näpistykset  (Read 21366 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rapalapa

• View Profile
Näpistykset
« on: June 06, 2006, 16:34:20 »
Eli kertokaa oletteko itse näpistäneet tai nähneet näpistäneen

UnLimited

• Guest
Vs: Näpistykset
« Reply #1 on: June 06, 2006, 16:39:02 »
ei ole tullut näpisteltyä, aina on ollut rahaa tarvittaviin tuotteisiin. Jos ei ole ollut rahaa on jätetty ostos kylmästi pois

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #2 on: June 06, 2006, 16:41:15 »
Eli kertokaa oletteko itse näpistäneet tai nähneet näpistäneen

Miten itsellesi on käynyt, jäitkö kiinni ?
Jos ei ole rahaa, kannattaa se tavara jättää siihen hyllyyn. Jännitystä elämään kannattaa hakea jostain muualta ja muilla keinoin, vaikka kalareissuilla.
En ole näpistänyt, mutta sadoille näpistelijöille olen sakot tai sossuilmoitukset kirjoittanut.

Rapalapa

• View Profile
« Reply #3 on: June 06, 2006, 17:26:50 »
En ole ikinä näpistänyt mutta se joskus käynyt mielessä :oops:vaikka kyllä on se haluamansa tuote jätetty hyllyyn jos ei ole rahaa ollut

Zer0

• MSN Messenger - eveningstar_89@hotmail.com
    • View Profile
    • Kotisivuni
    • Email
« Reply #4 on: June 06, 2006, 17:56:07 »
Ei ole tullut näpistettyä.
En muuten voi olla ihmettelemättä että mitä sä näillä tiedoilla oikeen teet? :lol:

esal

• View Profile
« Reply #5 on: June 06, 2006, 20:38:40 »
En mitään kalastusjuttuja ole näpistänyt, mutta jotain karkki ym. olen näpistänyt.  :-(
Täytyy varmaan poistaa e-mail omista tiedoista tämän paljastuksen jälkeen.

Rapalapa

• View Profile
« Reply #6 on: June 06, 2006, 21:47:35 »
Kiitos kaikista TODELLA rehellisistä vastausksista.Aluksi epäilin ettei kukaan kehtaa myöntää näpistäneensä tms.
Mutta nämä asiat toivottavasti pysävät kalassa.net:in käyttäjien salaisuutena :wink:

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #7 on: June 06, 2006, 22:06:47 »
Kiitos kaikista TODELLA rehellisistä vastausksista.Aluksi epäilin ettei kukaan kehtaa myöntää näpistäneensä tms.
Mutta nämä asiat toivottavasti pysävät kalassa.net:in käyttäjien salaisuutena :wink:

Mites se Kala-koira itse, onko tullut varastettua toisten omaisuutta ?

Ahvenoo

• View Profile
« Reply #8 on: June 07, 2006, 05:53:24 »
eipä ole tullut näpisteltyä mutta kiinni olen monia kymmeniä näpistelijöitä ja varkaita ottanut. En voi muuta sanoa kuin että lasten kasvatuksessa on mennyt jotain pieleen kun ei kukaan ole opettanut että toisen omaa ei oteta oli se sitten kaverin tai yrityksen.

marabou

• Guest
« Reply #9 on: June 07, 2006, 18:23:40 »
Ootko polisi pete tai joku vartija?

kaivo

• Guest
« Reply #10 on: June 07, 2006, 22:27:20 »
Kerran olen näpistänyt, alle kouluikäisenä pikkupoikana. Varastin karkkilaatikon lähikaupasta. Kärähdin siitä heti äidilleni, ja sain kotona illan päälle risusta pari kertaa persuuksilleni wanhaan malliin. Meni oppi perille kerrasta, sen jälkeen ei ole ollut tarvetta varastella... :)
« Last Edit: June 07, 2006, 22:29:16 by kaivo »

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #11 on: June 07, 2006, 23:22:32 »
Ootko polisi pete tai joku vartija?

Vartija ei ainuttakaan sakkoa saa kirjoittaa....olisiko siinä vastaus ?

Rapalapa

• View Profile
« Reply #12 on: June 12, 2006, 13:35:21 »

Mites se Kala-koira itse, onko tullut varastettua toisten omaisuutta ?
En ole näpistänyt 8-)

rollo

• View Profile
« Reply #13 on: June 14, 2006, 02:15:33 »
eipä ole tullut näpisteltyä
pikkupojilta tuon vielä ymmärtää jos jotain kaupasta vievät kun eivät välttämättä tiedä mikä on oikein ja mikä väärin
mutta jos aikuisiällä jotain varastat se on säälittävää toimintaa vaikka kuin tulisi tarpeeseen

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #14 on: June 14, 2006, 12:29:25 »
Ai oot pete kyttä?

Oikea vastaus on poliisi, koiranohjaaja tarkemmin. Hienosti kuitenkin päättelit, ihanko itse ?

PS.Kirjoittele aina ihmisten nimet isolla, jookos, ihan kuten koulussakin opetettiin. Se on vaan mukavampi lukea ja ehkäpä kohteliaampaakin, vaikka minulle sinänsä aivan sama.

lohen pyytäjä

• Mikä tuo oikee on?
    • AOL Instant Messenger - lohen+pyytäjä
    • Yahoo Instant Messenger - lohen+pyytäjä
    • View Profile
    • -
« Reply #15 on: June 14, 2006, 12:40:27 »
Päättelin ihan itse! Poliisihan se sakkoja voi ainoastaan kirjoittaa. Vaihdoin tuon isoksi kirjaimeksi.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

Jussi_

• Guest
« Reply #16 on: June 14, 2006, 16:06:55 »
Siistiä.
Hyvä että tääläkin on "Virkavaltaa"

Monni

• Parasta A-luokkaa.
    • MSN Messenger - juha_moisio7@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #17 on: June 14, 2006, 16:46:35 »
Kerran "vahingossa" tuli näpistettyä kun hain Mynthon rasian kouraan ja kävelin katsomaan dvdeitä. Sitten lykkäsin sen tarkastelun ajaksi taskuun ja autossa vasta huomasin että mynthonit jäi taskuun.
Poltinkoski

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #18 on: June 14, 2006, 19:55:37 »
No tässä just tämän päivän aikana tultiin Espanjassa, jossa taskuvarkaita oli ihan hirveästi, elikkä voin sanoa että en itse ole näpistellyt, ainakaan paljoa, mutta Espanjalaiset ja etenkin tummaihoiset ne näpistelee.
Iteltäni hävisi puhelin ja 50 euroa ..

lohen pyytäjä

• Mikä tuo oikee on?
    • AOL Instant Messenger - lohen+pyytäjä
    • Yahoo Instant Messenger - lohen+pyytäjä
    • View Profile
    • -
« Reply #19 on: June 15, 2006, 11:30:47 »
No tässä just tämän päivän aikana tultiin Espanjassa, jossa taskuvarkaita oli ihan hirveästi, elikkä voin sanoa että en itse ole näpistellyt, ainakaan paljoa, mutta Espanjalaiset ja etenkin tummaihoiset ne näpistelee.

Vitutt* varmaan aivan sairaasti.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

suspi

• View Profile
« Reply #20 on: June 15, 2006, 13:40:19 »

Pitää varmaan sitte, kun portugaliin lähden, ottaa huonompi kännykkä mukaan ja vähän rahaa kerralla mukaan, eikä mitään turhia kortteja.
Joskus ala-asteella yks kaveri näpisti ärrältä karkkilaatikon. Toinen kaveri kävi kuitenki palauttamassa laatikon takas ja selitti koko tilanteen. Selvisi ilman kaveri rangaistusta. Aika hyvin toimittu 8 vuotiaalta. :-)

kalastaja_94

• ><(((((*>.oO
    • View Profile
    • Email
« Reply #21 on: June 15, 2006, 15:31:43 »
kerran kaupassa otin uisteen hyllystä ja menin katteleen jotain muita tavaroita niin pistin uisterasian taskuun ja vasta autossa huomasin että oli unohtunut maksaa se uiste. kyllä se käytiin sitte maksamas.

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #22 on: June 15, 2006, 18:21:52 »

Pitää varmaan sitte, kun portugaliin lähden, ottaa huonompi kännykkä mukaan ja vähän rahaa kerralla mukaan, eikä mitään turhia kortteja.
Joskus ala-asteella yks kaveri näpisti ärrältä karkkilaatikon. Toinen kaveri kävi kuitenki palauttamassa laatikon takas ja selitti koko tilanteen. Selvisi ilman kaveri rangaistusta. Aika hyvin toimittu 8 vuotiaalta. :-)
Joo, minäkin kävin Portugalissa vuonna 2004, mutta sielä ei kyllä noita varkaita hirveästi näkynyt ainakaan Lissabonin keskustassa, tiedä sitten.  Kannattaa ostaa sellanen turvapussi mikä tulee rinnan kohdalle niin ei kukaan siitä sitä varasta, mutta jos nyt vaikka käsilaukku sinulla on tai reppu niin siitä häviää tosi taitavasti tavaraa etkä sinä huomaa mitään.. taitaviahan ne on näpistelemään.

HalDi

• Hiihtävä haltimies
    • View Profile
    • Email
« Reply #23 on: June 16, 2006, 21:42:31 »
Mun filosofia on tähän aiheeseen semmonen, että varkauden salaamisesta on aina ja jokatapauksessa enemmän vaivaa, kuin mitä varkauden kohteena olleen tuotteen ostamisesta olisi koitunut. Varsinkin näin hyvinvointivaltiossa. Hankalasti selitetty tuollaisenaan, ehkä vois demonstroida.

Jos varastaa mynthonaskin (tahattomasti eli ei), sitä ei ole vaikeaa salata. Eipä sellainen paljoa maksakaan.

Jos varastaa Bosen kotiteatterikaiutinjärjestelmän, on se huomattavasti vaikeampi salata. "Hei kaveri, mistäs sä oot Bosen viispisteykkösen saanu?" ja "Mitäs maksoi?" No kallishan semmoinen on.

Tuo salailu on ittelleni ainakin itselleni täysin turhauttavaa ja stressaavaa. Toiset toki osaa valehdella, mutta eikö oliskin helpompaa, jos ei tarttis?

Tuo Bose pitäis vielä osata sitten itte asentaa omaan olkkariinsa, toisin sanoen täyttä hyötyä on hankala tai mahdoton saada. Kyllähän teatterissa kuvattu ja sitten jakoon laitettu uutuusleffakin on melko lattea, kun ihmiset ramppaavat aitioon sijoitetun korttipakan kokoisen pikkupokkarikameran editse vessaan - ja takaisin. Ei aivan yhtä hyvä, kuin ostettu DVD.
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

Juho_

• View Profile
    • Juho Kupsala
« Reply #24 on: June 17, 2006, 01:28:38 »
Joo itse en ole ainuttakaan asiaa "pöllinyt", paitsi mitänyt koulusta "lainaamani kynät"...

Isä kertoi joskus seuraavaa: Kaupan ostoskärryisä on niin isot ne reijät, että pitää laittaa purkkapaketit taskuu ja noniin...tietenkin ne unohtuivat sinne monta kertaa..

Noh, kerran hän oli muistanut tämän, ja antanut kauppiaalle 10 kouraan ja selittänyt asianlaidan.. :-D
En tiennyt että lysti on kallista, kun peruuttelin bussia tallista.. Päätin näyttää ja hevosvoimia käyttää..

Rapalapa

• View Profile
« Reply #25 on: June 18, 2006, 12:57:29 »
Isä kertoi joskus seuraavaa: Kaupan ostoskärryisä on niin isot ne reijät, että pitää laittaa purkkapaketit taskuu ja noniin...tietenkin ne unohtuivat sinne monta kertaa..
tämän takiahan purkkaa löytyy myös kassan läheltä

Zer0

• View Profile
    • Kotisivuni
    • Email
« Reply #26 on: June 18, 2006, 14:47:51 »
tämän takiahan purkkaa löytyy myös kassan läheltä
Ei kaikissa paikoissa todellakaan

kaivo

• Guest
« Reply #27 on: June 18, 2006, 16:24:36 »
Epäilen, että purukumit ja karkit löytyvät kassojen läheltä etupäässä siksi, että ihmisille tulisi kiusaus niiden ostamiseen kassajonossa seisottaessa.

lape89

• View Profile
« Reply #28 on: June 18, 2006, 21:12:16 »
Karkit ovat kassojen lähellä sen takia, että niiden ohi on lähes pakko mennä ja jos mukana sattuu olemaan vielä lapsia, niin siitähän tulee kauheeta huutoa ku ne pennut haluaa sitä karkkia. Ja siinähän on sitte ostettava namia tai annettava lapsen parkua niin kovaa että kaikki kaupassa olijat kuulee. Yleensä varmaan kuitenkin käy niin että pennut saa karkkinsa.

Zer0

• View Profile
    • Kotisivuni
    • Email
« Reply #29 on: June 18, 2006, 22:19:16 »
No tupakka ja purukumi on mielestäni siinä siksi, että aika moni ostaa niitä, ja ne ovat siinä valvovan silmän alla. Helppohan ne on pihistää jos ne olisivat jossakin muualla.

center>