Chat

Author Topic: Piraattiuistimia?  (Read 9376 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rapalapa

• View Profile
Piraattiuistimia?
« on: June 06, 2006, 20:02:20 »
Eli kahdeksan uutisissa puhuttiin piraattiuistimista.. :?
tietääkö kukaan onko ne halvempia ja onko niillä jotain eroja aitoihin verrattuna että tuleeko kalaa yhtä hyvin???

Lippapää

• View Profile
Vs: Piraattiuistimia?
« Reply #1 on: June 06, 2006, 20:12:27 »
En oo varma mutta ei kannata ostaa ainaka mun mielestä :oops:
Siunaa jeesus ruokamme ole aina luonamme ahven

fishfreak

• View Profile
    • Email
« Reply #2 on: June 06, 2006, 20:43:52 »
on ne halvempia mutta veikkaisin että uinti sun muut asiat eivät ole alkuperäisen luokkaa..lusikoissa varsinkin on värinpysyvyys ongelmia..
omasta mielestäni edes 2-3 euron /kpl hintaerolla ei ole merkitystä että ostaisin kopioita..tuskin piraattiversioiden valmistajilla on edes tuotekehitystä

lape89

• View Profile
« Reply #3 on: June 06, 2006, 20:50:04 »
No mulla on yks Abun Atomin kopio ja sillä on kyllä tullu jo kymmeniä haukia mutta maalit siitä on kyllä lähteny. Ja hintaakin sillä oli melkeen euron. Piraatti lipat kyllä kannattaa jättää kauppaan sillä ne on yleensä tosi hankalaa saada uimaan kunnolla ja kun ne aidotkin lipat maksaa vaan muutaman euron.

KalastusCom

• Kyllähä Se Hauki Kaiken Voittaa
    • MSN Messenger - raktorikuski@hotmail.com
    • View Profile
    • Kalastus Com käy katsomassa
    • Email
« Reply #4 on: June 06, 2006, 20:51:47 »
Ei kannata Ostaa Ainakaan Ryssiltä niitä uistimia homot eivät osaa tehdä piraatteja :lol: :lol: :lol:

esal

• View Profile
« Reply #5 on: June 06, 2006, 20:57:19 »
Halvempiahan nuo kiinalaiset versiot ovat, mutta ei kannata ostaa kun laatu on niin huono. On niillä vähän värierojakin.

Haspeli

• View Profile
« Reply #6 on: June 09, 2006, 00:40:37 »
Jaahas. Mistähän nuita "piraattiuistimia" yleensä saa. Tallinnasta tietty, mutta entäpä Suomesta?

kaivo

• Guest
« Reply #7 on: June 09, 2006, 14:50:35 »
Sen verran vähän olen viime aikoina uistinkaupoissa liikkunut, että toistaiseksi en ole piraatteihin törmännyt...

Voisi kuitenkin kuvitella, että piraatin tunnistaminen kävisi kohtuullisen helposti jos on harrastukseen jo jonkin verran perehtynyt. Esim. jos jossain toreilla myydään "kotimaisia merkkiuistimia" suoraan tiskiltä ilman pakkausta jne., epäilys saattaisi herätä. Lähemmässä tarkastelussa uistimesta voisi löytyä myös jotain huomionarvoista esim. viimeistelyn ja koukkujen suhteen, valmistajan kaiverrus lusikkauistimissa tai vaappujen turpalevyissä näyttäisi väärältä jne.

Luulisi, että varmin tapa saada jatkossakin aitoja uistimia on suosia alan liikkeitä, jotka panostavat laatuun ja tekevät uistinhankintansa virallisia teitä.

Seuraamme tilanteen kehitystä mielenkiinnolla. 
« Last Edit: June 09, 2006, 18:50:40 by Kaivo »

Jussi_

• Guest
« Reply #8 on: June 09, 2006, 14:59:41 »
onhan noita piraattejakin tullut nähtyä.
Jotain esim rapalan näköisiä uistimia olen nähnyt ilman pakkausta ja jossain laatikossa.

suspi

• View Profile
« Reply #9 on: June 09, 2006, 16:22:25 »
Kalevassaki oli juttua noista uistimista. Vertailuna oli kuusamon lusikka ja piraatti siinä vieressä. Ei ainakaan lehtikuvasta ois erottanu kumpi oli kumpi, ellei ois ollu aito paketissa.
Piratismi menee eteenpäin ja kokoajan tehdään aidomman näköisiä piraatteja.
Taidan itse jättää ne torin ostokset pois, ellei sit oo joku omatekemä uistin kyseessä.

Nassikka

• "Niillä on pakko saada kalaa" Hän sanoi
    • View Profile
    • Email
« Reply #10 on: June 09, 2006, 17:59:03 »
no jos lusikoitaki ajattelee nii esim keskiseltä sai just samallaisia uistimia ku räsäsen h malli, tai mikä lie, mutta väritys vaan eri vähä yksinkertasempi vaan. hintaki tosin oli räsäseen verrattuna aika pieni. muuta eroa tuskin on...
Todella hyvin sanottu.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #11 on: June 13, 2006, 08:57:05 »
Noh, piraatteja on ollut niin pitkään kuin minä muistan. Venäläiset ovat matkineet oxmaa, nennaa, hebkaa  (eli toby, atom ja oliskohan utö). Sitten on kiinalaisten "lohen surma" (räsänen) ja hauen surma (professor) jne jne.. ihme, kun vasta nyt on muka uutinen.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Erho

• View Profile
« Reply #12 on: June 13, 2006, 13:40:15 »
No onhan noita aina ollut. Kopioista puhumattakaan, kuten Abu Reflex, Droppen, Toby ja  Atom tai Kuusamon Professori tai "Calico Cat". Se että pistetään leimatkin kylkeen on sitten jo eri juttu.
Olen erehtynyt kerran ostamaan halpasarjan lippoja kun pakki jäi vahingossa kotiin. Merkki oli Master ja siinäkin monta "tuttua mallia". Kaikissa lipoissa pellin paksuus ja paino oli olematon. "Uinti" oli surkeaa ja kaiken kukkuraksi kolmesta ekasta katkesi teräslanka keskeltä poikki alta aikayksikön. Olihan se hauska nähdä kun yhdellä heitolla sai aikaan kolme loiskahdusta. Samoin katkesi saman merkkiset lukkoleikarit keskeltä ilman syytä.

On halpa teettää samannäköisiä tuotteita kaukoidässä kuin moni alkuperäinen, mutta tekeekö niillä mitään on eri juttu.

Ostakaa hyviä alkuperäisiä mielummin yksi kuin huonoja kopioita pari-kolme.
Miks aina tulee pelkkiä taimenia, ei koskaan mitään muuta.

kuhan_narraaja

• View Profile
    • Email
« Reply #13 on: July 28, 2006, 22:33:59 »
Eli kahdeksan uutisissa puhuttiin piraattiuistimista.. :?
tietääkö kukaan onko ne halvempia ja onko niillä jotain eroja aitoihin verrattuna että tuleeko kalaa yhtä hyvin???
   mä ainakii ostan suomalaisist kalakaupoist vieheeni. mul on  ainakii varaa niihin toisin kun eräillä.

Pii100

• Kala ei ole kasvi.
    • View Profile
« Reply #14 on: July 30, 2006, 21:47:04 »
Shakespearen r-spinner ja abun reflex on samanlaisia, tosin jokioloissa toi r-spinner toimi paremmin: pyöri kuin unelma, ei jääny pohjaan, kalaa tuli, eikä pistäny kelatessa vastaan.
|___JEES___| <-- JEES-In-The-Box

Akseli

• Guest
« Reply #15 on: July 30, 2006, 22:31:29 »
Kyllähän niilla piraatti lusikoilla kalaa tulee mutta koukut ja maalipinta paljon heikompaa laatua kuin aidoissa!

Vilppeli

• Kala juttuja kala juttuja...
    • View Profile
« Reply #16 on: August 01, 2006, 05:12:53 »
En ole moisia uutisia nähnyt??  :? Mitä siinä sanottiin?? Tarkoitetaanko "piraatti uistimilla" joitakin merkkejä, jotka tekevät muista uistimista kopioita esim. shaekspeare (voi olla kirjoitettu väärin  :-)) Jos uutisissa tarkoitettiin edellä mainittua, ei minua juuri liikkuta onko se "piraatti" vai aito. Itse olen huomannut, että suurimassa osassa uinti on kohdallaan eikä moitittavaa juuri ole. Mielummin ostan saman kuvan joskus jopa 3 kertaa halvemmalla vaikka tekijä on eri.
Kalamies on eri mies!

ara_1

• View Profile
« Reply #17 on: August 01, 2006, 20:56:20 »
jos tällä tarkoitetaan juuri tätä edellä mainittua niin olen saanut "genesis 0" vaapulla n.2kg hauen ja kyseinen vaappu on jäljitelmä bomberista.... :roll:...korjatkaa,jos jokin on tässä tekstissä väärin :-)
Hauestaja ;)

Flameque

• View Profile
« Reply #18 on: August 01, 2006, 23:36:44 »
Ostin 6 Minnow Spoonia, yhestä (hopeinen) lähti varmaan kahdessa päivässä kaikki maalit. Oli varmaanki sitten piraattiversio eksynyt aitojen sekaan  :-D

kaivo

• Guest
« Reply #19 on: August 02, 2006, 00:42:33 »
Ostin 6 Minnow Spoonia, yhestä (hopeinen) lähti varmaan kahdessa päivässä kaikki maalit. Oli varmaanki sitten piraattiversio eksynyt aitojen sekaan  :-D
Törmäsin samaan ilmiöön edellisellä reissulla. Uuden krominkiiltoisen Minnow Spoonin pinnoitteesta karisi yhdessä illassa yli puolet pois uistimen kuperalta puolelta, ja kuppipuoleltakin pinnoitetta lohkeili aika reilusti. Haukia ehdin saada kolme ja tärppejä kymmenkunta, kun alunperin tummahkosta vieheestä oli tullut lähes valkoinen. Valmistusviastahan siinä täytyi olla kyse; aito Rapala se oli, tehtaan paketissa...

« Last Edit: August 02, 2006, 00:45:18 by Kaivo »

Akseli

• Guest
« Reply #20 on: August 02, 2006, 12:51:56 »
Siis minnow spoonin ne "uutuusvärit" eli kiiltävät ni niistähän lähtee kaikista se väritys pois lohkeillen. Ainakin itselläni on lohjennut värit pois jokasesta kiiltävästä minnow spoonista..

Kala_Jökke

• Kalastusta jo vuodesta 1992
    • MSN Messenger - StaaLou@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #21 on: August 02, 2006, 14:01:46 »
Hmm.... Mitäs mieltä olette siitä, onko shakespearen uistimet piraatti/halpisuistimia? Löytyy meinaan monesta paikkaan esim hi-lo kopioita ihan muutamalla eurolla, kun taas aito maksaapi mansikoita. Kaikkien aikojen parhain uistin, siis jolla on tullut eniiten kalaa punkalaitumenjoesta on shakespearen rapuvaappu. Joskus niitä ei saanut mistään, ja mulla oli yksi. Loppujen lopuksi se katkesi monien monien kalojen jälkeen keskeltä. Arvatkaas ketuttiko, kun veljellä samanlainen vielä jäljellä. Olisi kyllä tehnyt hieman "lainata" sitä. Nykyään niitä saa taas kaupoista. Viime kesänä ostin niitä kokonaista viisi kipaletta ja nyt niitä piisaa pahan päivän varalle. :-)

Niin ja itse en suosi piraatteja, vaikka joskus olen niihin sortunut. Ei niistä loppujen lopuksi ole mihinkään. Niin ja itse en pidä shakespearea minään piraattejen valmistajana, koska sitä se ei ole, ainakaan minun mielestä.  :-)
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

ara_1

• View Profile
« Reply #22 on: August 02, 2006, 19:13:14 »
Hmm.... Mitäs mieltä olette siitä, onko shakespearen uistimet piraatti/halpisuistimia? Löytyy meinaan monesta paikkaan esim hi-lo kopioita ihan muutamalla eurolla, kun taas aito maksaapi mansikoita. Kaikkien aikojen parhain uistin, siis jolla on tullut eniiten kalaa punkalaitumenjoesta on shakespearen rapuvaappu. Joskus niitä ei saanut mistään, ja mulla oli yksi. Loppujen lopuksi se katkesi monien monien kalojen jälkeen keskeltä. Arvatkaas ketuttiko, kun veljellä samanlainen vielä jäljellä. Olisi kyllä tehnyt hieman "lainata" sitä. Nykyään niitä saa taas kaupoista. Viime kesänä ostin niitä kokonaista viisi kipaletta ja nyt niitä piisaa pahan päivän varalle. :-)

Niin ja itse en suosi piraatteja, vaikka joskus olen niihin sortunut. Ei niistä loppujen lopuksi ole mihinkään. Niin ja itse en pidä shakespearea minään piraattejen valmistajana, koska sitä se ei ole, ainakaan minun mielestä.  :-)
piraattien!
Hauestaja ;)

Pii100

• Kala ei ole kasvi.
    • View Profile
« Reply #23 on: August 02, 2006, 20:24:28 »
Bllaaa blllaaaaa...
piraattien!
WWW.PILKKUAVIILAAMASSA.NET

Mielestäni shakespearen uistimet eivät ole piraatteja, ne ovat vain matkimista. (oma mielipide)
Jotkut tomivat jopa paremmin kuin alkuperäiset
|___JEES___| <-- JEES-In-The-Box

Akseli

• Guest
« Reply #24 on: August 03, 2006, 11:58:40 »
Joo.. Esim. Fladen loket on parempi kun Bete Lotto!

Vilppeli

• Kala juttuja kala juttuja...
    • View Profile
« Reply #25 on: August 04, 2006, 13:07:20 »
Aivan! Turhaa sitä alkaa maksaan mansikoita, kun saa kerran samaa tavaraa rutkasti halvemmalla.  :wink:
Kalamies on eri mies!

Kala_Jökke

• Kalastusta jo vuodesta 1992
    • MSN Messenger - StaaLou@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #26 on: August 04, 2006, 23:59:48 »
Bllaaa blllaaaaa...
piraattien!
WWW.PILKKUAVIILAAMASSA.NET

Mielestäni shakespearen uistimet eivät ole piraatteja, ne ovat vain matkimista. (oma mielipide)
Jotkut tomivat jopa paremmin kuin alkuperäiset

Taidan olla tyhmä, mutta ei ainakaan heti tule mieleen, mitä eroa esim matkitulla hi-lolla, kuin piraatti hi-lolla. Eikös ne piraatitkin ole matkittu alkuperäisitä uistimista...

Tosin näin iltaisin ei oikein tuppaa tuo järki toimimaan ihan 100% :-)
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

JuhaS14

• View Profile
    • Online Leads Finland
    • Email
« Reply #27 on: August 05, 2006, 00:43:03 »
http://www.heittokalastus.info/forum/index.php/topic,321.0.html

Tossa yks aika törkeä esimerkki piraattiuistimista.

Kyllä mä ainakin itse pyrin alkuperäisiä ostamaan. Piraateissa on yleensä varsin paskat koukut & renkaatkin vakiona, joten se vähän korreloi hintaeroa.
Juha
Laadukas
hakukoneoptimointi ja hakusanamainonta pitkällä ammattitaidolla Juha Söderholmilta

Tuoski

• View Profile
« Reply #28 on: August 07, 2006, 14:28:51 »
Jostain luin että uistimia ei patentoida samalla lailla kuin muita tuotteita, joten niillä ei ole minkäänlaista suojaa kopiointia vastaan.
Täten niitä saa "kopioida" vapaasti, kuten esim biltema ja monet muut yritykset on tehnyt.

Peura

• View Profile
« Reply #29 on: August 08, 2006, 13:21:26 »
mul on npiraatttilippoja ja ne on hyviä

center>