Chat

Author Topic: Katiskavorot!  (Read 72578 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pescador

• He. Vahinko.
    • MSN Messenger - salmon6@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
Vs: Katiska vorot!
« Reply #30 on: April 09, 2007, 12:27:24 »
Jaa-a.No mun ainoa katiska  voro on hauki.Oli 4 n. 10-20 cm pituista ahventa katiskassa kun käytiin katsomassa ja kun käytiin uudestaan niin oli vain yksi n. 4 kilon hauki.No,otettiin se.Ja kun oltiin perkkaamassa niin eiköhän siellä mahassa ollut 4 ahventa :lol:

osmanhauki

• Guest
« Reply #31 on: April 09, 2007, 14:23:32 »
pistä sinne katiskaa lappu jossa lukee että v'''' ja p'r'e'n hin''' että ku kalat haetaan pois vielä kerran nii mää oon vahtimas seuravan yön :evil:

KalaVille

• View Profile
    • Email
« Reply #32 on: April 16, 2007, 21:48:10 »
Meidän voro on oma pappa. Ei muista mitkä on omia katiskoitaan ja kattoo siinä sitten muittenkin katiskat. Katiskat vaihtaa myöskin aina mystisesti paikkaa.

Tosimies

• Guest
« Reply #33 on: April 19, 2007, 21:23:24 »
pistä sinne katiskaa lappu jossa lukee että v'''' ja p'r'e'n hin''' että ku kalat haetaan pois vielä kerran nii mää oon vahtimas seuravan yön :evil:

Mistä äijille o tullu sellanen kuva et katiskat katotaa öisin salaa? Kioskiryöstöt on harvinaisempia päivällä tehden tyyliin : Lyö puukon pöytään ja vie rahat..
Ne selalset isommat ryöstöt tehdään öisin törkeimpiä lukuunottamatta. Mutta veikkaan että naapuri katiska katsotaan ihan sillä omalla kalareissulla jos siihen pakonomainen tarve on, tai jos on tyhjänpyytäjä..

osmanhauki

• Guest
« Reply #34 on: April 20, 2007, 16:17:50 »

Mistä äijille o tullu sellanen kuva et katiskat katotaa öisin salaa? Kioskiryöstöt on harvinaisempia päivällä tehden tyyliin : Lyö puukon pöytään ja vie rahat..
Ne selalset isommat ryöstöt tehdään öisin törkeimpiä lukuunottamatta. Mutta veikkaan että naapuri katiska katsotaan ihan sillä omalla kalareissulla jos siihen pakonomainen tarve on, tai jos on tyhjänpyytäjä..

No voi siihen kirjottaa myöskin että päivällä :evil:

« Reply #35 on: April 20, 2007, 16:22:01 »
No menee sit sitä seuraavana päivänä :evil:
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

miseboy

• Guest
« Reply #36 on: April 26, 2007, 16:08:08 »
mie ja minun pappa ollaan uitettu katiskaa niitten mökillä ei niitä ahvenia ja harrea sieltä pöllitä

lohen pyytäjä

• Mikä tuo oikee on?
    • AOL Instant Messenger - lohen+pyytäjä
    • Yahoo Instant Messenger - lohen+pyytäjä
    • View Profile
    • -
« Reply #37 on: April 27, 2007, 22:25:57 »
Tänään joku oli ihan selvästi katiska pöllinyt kaloja. Ko katiska oli ihan erillalailla kun me laitettiin siihen ja katiskassa oli vaan muutama hauki ja kolme särkeä. No saahan ne niistä ottaa pienet pois kunhan vaan ei ota isoja pois.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

[Vision]

• View Profile
« Reply #38 on: April 27, 2007, 23:09:29 »
No eihän se katiska aina ole täynnä kalaa...  :wink:
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger - atte89@luukku.com
    • View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #39 on: April 27, 2007, 23:36:51 »
Kyllähän ne hauet siellä katiskassa pystyvät siirtämään katiskaa.
Silloinkin, kun sain 7-kiloisen hauen katiskalla, niin katiska oli vaihtanut paikkaa melkoisesti, kun hauki oli riehunut katiskassa. Luulin silloin, että joku olisi katsonut katiskani, mutta hauki sitä vaan oli liikuttanut.  :lol:

lohen pyytäjä

• Mikä tuo oikee on?
    • View Profile
    • -
« Reply #40 on: April 29, 2007, 17:58:46 »
P*rkeleen katiska vorot! Olivat jättäneet katiskan luukt auki. Nyt kyllä menen yöksi katiskalle remarin kansa. :lol:

Tosimies

• Guest
« Reply #41 on: April 29, 2007, 18:06:31 »
Tänään joku oli ihan selvästi katiska pöllinyt kaloja. Ko katiska oli ihan erillalailla kun me laitettiin siihen ja katiskassa oli vaan muutama hauki ja kolme särkeä. No saahan ne niistä ottaa pienet pois kunhan vaan ei ota isoja pois.

Ota paljon kahvia ja huopia mukaan.. Tulee pakkas yö  :-D

Haugi_94

• Guest
« Reply #42 on: April 29, 2007, 18:30:18 »
On varmaan aika ärsyttävää, jos joku pikkunatiainen käy pöllimässä katiskasta kalat!

Siikapossu

• Rapanaama Pro Guido
    • View Profile
« Reply #43 on: May 10, 2007, 18:28:35 »
Pitäis mennä ihan oikeasti joskus vahtimaan ja antaa niille natiaisille "isän kädestä."

lohen pyytäjä

• Mikä tuo oikee on?
    • View Profile
    • -
« Reply #44 on: May 12, 2007, 22:18:52 »
Nyt on asettunu nuo katiska vorot,kun menin kokemaan katiskaa ja voro oli itse teossa. :lol:

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #45 on: May 12, 2007, 22:20:41 »
Nyt on asettunu nuo katiska vorot,kun menin kokemaan katiskaa ja voro oli itse teossa. :lol:
Annoitko edes kyytiä? Joku nuori miehen alku, vaiko eläkeiässä oleva papparainen?  :lol:

lohen pyytäjä

• Mikä tuo oikee on?
    • View Profile
    • -
« Reply #46 on: May 12, 2007, 22:24:25 »
Oisko joku 14-15 vuotias poika. En ihan viittiny heittää jorpakkoon,mutta mieli ois tehny...

samwagen

• View Profile
    • Email
« Reply #47 on: May 21, 2007, 16:15:14 »
Oisko joku 14-15 vuotias poika. En ihan viittiny heittää jorpakkoon,mutta mieli ois tehny...
Tuommosissa tilanteiss armoa ei tunneta. Se on ensikertalaiselle vähän lievempi tuomio, eli nenä poskelle ja nimi lehteen. Toisesta kerrasta kunnolla turpaan ja vielä soitto rikos komisaariolle.

Miquel

• View Profile
« Reply #48 on: May 21, 2007, 16:32:35 »
Menkää kauppaan ostakaa pyssy ja menkää pusikkoon vartioimaan, kun pöllijä ilmaantuu paikalle niin ei muuta, kun muutama varotus laukaus ja tekijä kuulusteluun.  :-D
Taimenta väsyttämään!

samwagen

• View Profile
    • Email
« Reply #49 on: May 21, 2007, 17:30:27 »
Meikäläinen viritti ansan. No ei ihan, mutta kuitenkin. Mulla on kolme katiskaa hyvässä paikassa, josta muutkin saa kalaa, mulla ei vaan ole ollut kuin pari ahventa ja ruutana. No nyt jätin kaksi ahventa yhteen katiskaan, jos ne ei siellä huomenna ole, jään pusikkoon passiin ja kun rosmo iskee niin  nahka-vitonen heilahtaa.

Siikapossu

• Rapanaama Pro Guido
    • View Profile
« Reply #50 on: May 28, 2007, 19:45:29 »

Tehtiin Samwagenin kanssa sellaiset kontaktimuovilla päällystetyt laput joissa luki: "S*nan h*mo revin sulta pään irti jos hiplaat tätä prkl."
Oltais laitettu katiskaan muttei sitten viitsitty jos kaverin isä olisi mennyt kokemaan niitä... :-D

Tosimies

• Guest
« Reply #51 on: June 01, 2007, 20:32:51 »
Meikäläinen viritti ansan. No ei ihan, mutta kuitenkin. Mulla on kolme katiskaa hyvässä paikassa, josta muutkin saa kalaa, mulla ei vaan ole ollut kuin pari ahventa ja ruutana. No nyt jätin kaksi ahventa yhteen katiskaan, jos ne ei siellä huomenna ole, jään pusikkoon passiin ja kun rosmo iskee niin  nahka-vitonen heilahtaa.

Olikos kalat tallella?

samwagen

• View Profile
    • Email
« Reply #52 on: June 02, 2007, 18:30:05 »

Olikos kalat tallella?
Oli ne vielä sillon, mutta seuraavallakin kerralla jätin kalaa ja ne sitten oli hävinny, eli kyllä siellä joku käy!

Tosimies

• Guest
« Reply #53 on: June 02, 2007, 19:21:11 »

Olikos kalat tallella?
Oli ne vielä sillon, mutta seuraavallakin kerralla jätin kalaa ja ne sitten oli hävinny, eli kyllä siellä joku käy!

Sit vaa lähimmälle mahollisella saarelle tai rannalle kytiksee ja vene johki lähelle piiloo et pääsee varkaan perää.

Ihtellä oli katiska voro nappuri mökin harmiton vanha ukko joka ei muista ikinä kenen katiskoita katselee  :-D  Lupasi että ei enää katso sitä katiskaa jossa on punainen "sahtipönttö" kellukkeena, sen lisäksi ukko antoi minulle 10€ setelin, koska katiskassa oli ollut hauki.. Kyllä hauen kilohinta oli huipussaan, koska hauki oli ollut kilon luokkaa.

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #54 on: June 13, 2007, 15:54:35 »
Nuo ahvenet meni Hossassa reipas pari vuotta sitten, ja en muista Taildancer paljonko meni Lidlin litkua :D

Muut ei älyy kun Taildancer

Tosimies

• Guest
« Reply #55 on: August 22, 2007, 23:00:29 »
Huh.. Papan kanssa tuli jostain puheeksi nämä katiskavorot..
Pappa sanoi, että kun hän piti katiskoita vedessä hän oli huomannut, että joku käy hakemassa kalat katiskasta.
Pappa oli pistänyt katiskan köyteen partahöylänteriä ja vaseliiniä. Varas oli tarttunut köydestä ja ruvennut nostamaan, vaseliini oli luistanut niin, että terät viilsivät varkaan kämmenet auki.
Seuraavana päivänä kylille kyttäämään, että kenellä on kämmet auki.  Sai kuulemma katiska olla tämän jälkeen rauhassa.

HUH mitä touhua ollut ennen vanhaan!

vikke74

• View Profile
    • Email
« Reply #56 on: August 23, 2007, 09:22:37 »
Voishan siihen katiskanaruun laittaa kolmihaarakoukkujakin sillein,että uppois piikit kämmeneen! :-D

Pyyntimies

• View Profile
« Reply #57 on: August 24, 2007, 16:53:47 »
Minä kanssa kyllästyi katiskavorihin niin, että nyt pidän katiskaa joella sellaisessa paikassa että sinne on kävelymatkaa yli kilometri. Paikka onkin hyvä, kalaa tulee hyvin. Katiskaa kannattaa muuten välillä "tuulettaa", eli pitää kuivalla maalla nielu suljettuna vaikka viikko. Tämän tuuletuksen jälkeen katiskaa pyytää taas paremmin.

Joku kertoi, että katiskassa oli ahvenia, mutta seuraavalla kokemis kerralla ahvenet olivat hävinneet. Ahven on siitä fiksu kala, että jos on koettu katiska, ja jättää ahvenen sinne, niin ainakin vähän isommat ahvenet osaavat pois katiskasta. Näin minulle on kokeneet kalamiehet kertoneet. Ja olen sen itsekin kyllä todennut.

Siikapossu

• Rapanaama Pro Guido
    • View Profile
« Reply #58 on: August 25, 2007, 13:46:56 »
Joo, kyllä ainakin yksinkertaisesta katiskasta ahvenet osaavat ulos. Huomattavasti karkaaminen vaikeutuu kun käyttää katiskoja joissa on useampia nieluja ja "sokkeloita."

Kaipainen

• View Profile
« Reply #59 on: October 08, 2007, 11:12:16 »
Tampereen Näsijärven Niihamanlahdelta lähti kävelemään Ella Fishingin sateenvarjokatiska ( http://www.ellafishing.com/mjardar_fi.htm ) välillä 1.-3. 10. Mulla oli kolme katiskaa suunnilleen tuossa kohdalla http://lyhytlinkki.net/?16yknx07 olevan ison pintakiven vieressä nelimetrisessä vedessä. Kivikankaan Rampo ja Teho ei kelvanneet, mutta sateenvarjo oli varkaalle ylivoimainen houkutin. Kirkkaankeltainen styroksinen pallomerkki, yksi katiskan sateenvarjoliitos korjattu kolmihaarakoukulla ja katiskan pohjassa oleva vapautusaukon naru viritelty kiinni kahdella uistinrenkaalla. Jos satut tietämään asiasta jotain, pistä spämmiä vaikka kaipainen(ät)iki.fi.

center>