Chat

Author Topic: keski-suomen kalamiehet ?  (Read 25872 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

• Guest
keski-suomen kalamiehet ?
« on: March 28, 2003, 11:29:06 »
katelkaahan tätä keski-suomen kalapaikat listaa alaspäin. viestejä tullut tosi harvakseltaan ja niihin vastauksia todella vähän. missä kaikki keski-suomen kalastajat luuraa ? keski-suomessa kuitenkin kalavesiä ja kalastajia riittää.

kertoilkaahan jotain kalakuulumisia keski-suomesta.

ite sain mökkijärveltä uuraisilta elämäni ensimmäiset pilkkisiiat viime sunnuntaina. ihmeen matalasta ottivat, jään alla vettä vain vajaa metri. onkohan ihan yleistä, että siiat on noin matalassa ?

Anonymous

• Guest
Vs:keski-suomen kalamiehet ?
« Reply #1 on: March 31, 2003, 10:43:59 »
Sain eilen 31.3.2003 Viitasaarella sijaitsevasta Kolimajärvestä 4:n tuuman avannosta hauen, joka painoi 4,5 Kg! Minulla ei ollut edes nostokoukkua mukana. Väsytyin haukea vain n. 30 s ja vettä oli jään alla n. 1 m. Hauki oli SUURIN jonka koskaan olen pilkillä saanut.

Katsoin avantoon kun hauen pää oli kohdallaan ja onnistuin nostamaan sen rauhassa jääputkeen toisella yrittämällä. Nostin hauen vavalla puoliväkisin ylös (siima 0,50 monofiili, peruke). Avanto oli niin tiukka hauelle, että siima katkesi perukkeen yläpuolelta juuri kun hauen pää oli jo puoliksi ulkona avannosta. Hauki jäi avantoon jumiin, joten lopuksi otin haukea silmäkuopista ja leuasta kiinni ja nostin sen ylös. 6 cm pitkä tasapaino särkyi, mutta uusia kyllä löytyy....

Oli siinä fiilikset korkealla kun kaveri katsoi vierestä "kateellisena"....

En kyllä unohda koskaan tätä. Ei tässä muuta ihmeellistä mutta tuo 4:n tuuman avanto ja ei nostokoukkua!!!

P.S "Asun Viitasaarella. Taidat tietää Koliman?"

Anonymous

• Guest
Siiat
« Reply #2 on: March 31, 2003, 10:49:48 »
Tuosta siikojen pilkinnästä....Mielestäni valon lisääntyvä tunkeutuminen jään läpi "aktivoi" siikoja ja ne tulevat jo matalikoillekin ja ottavat pilkkiin aivan jään alta. Ihan yleinen ilmiö näin keväisin.... Taitaa olla kirkkaat jäät sielläkin, jos ei nyt lunta ole satanut?

Kolimassa ja Keiteleessä on aivan kirkkaat ja puhtaat jäät, mitä nyt lunta satoi tässä vähän aikaa sitten.

Viitasaarella on ollu "unelma" pilkkikelit ja jäät jo viikkoja!

Anonymous

• Guest
Re:keski-suomen kalamiehet ?
« Reply #3 on: April 03, 2003, 16:20:14 »
joo, pilkkikelit on kyllä olleet mahtavat. mulla vaan käynyt vähän huono tuuri kun melkein aina kun oon ehtinyt pilkille nyt kevättalvella niin on ollut todella tuulisia päiviä. hyvä ettei pilkkijakkara ole lähtenyt luistelemaan jäällä. mutta kalaa on noussut mukavasti.

villeta

• View Profile
    • Email
Re:keski-suomen kalamiehet ?
« Reply #4 on: April 03, 2003, 17:01:44 »
minä kalastelen keuruulla tarhialla. just viime viikonloppuna oltiin kavereiden kaa pilkillä. saaliina n.50 särkeä 20 ahventa ja kolme noin 500g lahnaa sekä 500g ahven. tuuli kävi mut oltiin ehkä 50m päässä nuotiopaikalta. kun tuli kylmä niin eikun nuotiolle lämmittelemään. :D
-villeta-

Anonymous

• Guest
keski-suomen kalamiehet ?
« Reply #5 on: July 10, 2004, 23:21:12 »
Minä kalastan Hankasalmen Kuuhankavedellä josta tosin en ole koskaan saanut kalan kalaa. :D  Kaverin sanoja lainatakseni "Sama kun mulukkuaan uittas." Myös Hankasalmen Venekosken alajuoksulla on tullu lähinnä harjuksia narrattua.
Todelliset kalareissut käyn viettämässä kuitenkin Rautalammin Tyyrinvirralla. Aivan mahtava virta jossa kalaakin, taimenia ja myös haukia. "Harmi" vaan että myynnissä ei ole lupia sinne "ulkopuolisille". Ainoastaan Tyyrinvirran kelastajille ja heidän vierailleen. Mutta saatan olla väärässäkin. Tyyrinvirta ei taida kuitenkaan olla enää Keski-Suomea.

Tosimies

• Guest
Vs: keski-suomen kalamiehet ?
« Reply #6 on: July 21, 2006, 18:34:24 »
minä kalastelen viherinkoskella ja joutsan puolella olevista suonteen osista.suurin hauki 8kg ahven 1200g viheristä 3.6kg kirjolohi ja 30 cm luonnossa syntynyt taimen

Ahven boy

• View Profile
    • Email
« Reply #7 on: February 04, 2007, 17:22:56 »
joo palokka järvestä on tullu pilkillä ihan ok ja kesällä saa tuomiojärvellä perholipalla haukia 0,5-3kg ja melko isoja ahvenia

« Reply #8 on: February 04, 2007, 18:05:35 »
OLin tänää kalassa paikassa mitä en nimeltä mainitse mutta kumminkin kalaa tuli ihan hyvin ja suurimmaksi jäi 443g ahven (en ite saanu vaa veli) sit tuli jotai 100-200g aika paljo
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Haugi_94

• Guest
« Reply #9 on: February 13, 2007, 17:52:05 »
Olin tänään lammella ja haugihan se siinä taas mainas tulla, mutta se sitten pääs irti. :| kaikki hauet jotka on ollu kiinni on päässy. yhyy!!

Haugi_94

• Guest
« Reply #10 on: February 17, 2007, 16:15:40 »
Ahvenet muuten on aika matalalla.. ainakin meijän lähistöllä

Haugi_94

• Guest
« Reply #11 on: March 01, 2007, 23:15:13 »
joo palokka järvestä on tullu pilkillä ihan ok ja kesällä saa tuomiojärvellä perholipalla haukia 0,5-3kg ja melko isoja ahvenia

Mistäpäin sieltä oikeen vedät ahventa? Luulin että se on ihan pask* paikka, mutta yllätyin kun luin ton.:D

Pro Pilkkijä

• Omakuva paintilla näppärästi.
    • MSN Messenger - kassu24@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #12 on: March 02, 2007, 16:11:22 »
Mistäpäin sieltä oikeen vedät ahventa? Luulin että se on ihan pask* paikka, mutta yllätyin kun luin ton.:D

Saahan sieltä ahventa, särkeä, haukea ja joskus kuhaakin pilkillä. Paikat pitää vaan itse löytää ;)

Fishermansfrend

• View Profile
    • Email
« Reply #13 on: March 16, 2007, 15:52:07 »
sain tänään pilkillä ison hauen:) se on iso. en ole vielä punninnut paljon se painaa...
mutta se oli minun isoin kala pilkillä. oon pilkkinyt jo 5 vuotiaasta asti, ja virvelöinnyt:)

Haugi_94

• Guest
« Reply #14 on: March 20, 2007, 19:35:59 »
Punnitse ihmeessä nopeasti ja kerro paino!

Tosimies

• Guest
« Reply #15 on: March 26, 2007, 17:06:40 »
sain tänään pilkillä ison hauen:) se on iso. en ole vielä punninnut paljon se painaa...
mutta se oli minun isoin kala pilkillä. oon pilkkinyt jo 5 vuotiaasta asti, ja virvelöinnyt:)

Ei se paino nouse vaikka antasit kalan olla tiskiöydällä seuraavat 2 päivää.
Maku kylläkin pahenee...
 pituus? paino?

kt250465

• View Profile
« Reply #16 on: March 29, 2007, 19:43:07 »
Asun Jyväskylässä, mutta olen kalastanut ainoastaan kesäisin mökkijärvellä Leivonmäellä noin viiden vuoden ajan. Järvi on pieni, matalat rannat,  syvänteet kallioniemen molemmin puolin ja vesikasveja riesaksi asti. Haukea ja ahventa tulee mukavasti, ei mitään jättejä, mutta pannuun sopivia. Siikaa kuulemma järvessä on, mutta en ole yhtään saanut. Enimmän ajan jigailen ahvenia, heitto- ja vetouistelu kuuluu myös ohjelmaan. Kunhan jäät sulaa ohjelmassa olisi täkyongintaa eka kertaa ja kesällä mikrovaapuilla siian narrausta.
Kalastaja on ikuinen optimisti.

Juntti

• kala
    • View Profile
    • Email
« Reply #17 on: September 14, 2007, 15:18:32 »
Asun Jyväskylässä, mutta olen kalastanut ainoastaan kesäisin mökkijärvellä Leivonmäellä noin viiden vuoden ajan. Järvi on pieni, matalat rannat,  syvänteet kallioniemen molemmin puolin ja vesikasveja riesaksi asti. Haukea ja ahventa tulee mukavasti, ei mitään jättejä, mutta pannuun sopivia. Siikaa kuulemma järvessä on, mutta en ole yhtään saanut. Enimmän ajan jigailen ahvenia, heitto- ja vetouistelu kuuluu myös ohjelmaan. Kunhan jäät sulaa ohjelmassa olisi täkyongintaa eka kertaa ja kesällä mikrovaapuilla siian narrausta.
Missä päin leivonmäkeä meijän porukoilla on mökki naukjärven rannalla ja on nuijalantila tuttu paikka
Hauki on kala,Keso on raejuusto!
Väittävät että hullujen osastolle pitäs mennä käymään :)                           On hyvä jos on iskä töissä Rapalalla ei tarvitse tuhlata aikaa prismassa käyntii vaan kalastukseen.

kaivo

• Guest
« Reply #18 on: September 14, 2007, 16:49:49 »
Missä päin leivonmäkeä meijän porukoilla on mökki naukjärven rannalla ja on nuijalantila tuttu paikka

Näitä asioita voi kysellä yksityisviestillä...

HuntaKilla

• MSN Messenger - Verijuoppo--@hotmail.com
    • View Profile
    • www.noaa.gov
    • Email
« Reply #19 on: July 08, 2008, 02:05:59 »
Onkos kukaan käynyt Lievestuoreen Hohonjoella? :roll:
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

Mässy

• On se mässy kalakaverii !!
    • View Profile
« Reply #20 on: August 04, 2008, 12:59:31 »
Onkos kukaan käynyt Lievestuoreen Hohonjoella? :roll:

Onko siellä jalokalaa ?
Kuhan kalastus <3<3<333

HuntaKilla

• MSN Messenger - Verijuoppo--@hotmail.com
    • View Profile
    • www.noaa.gov
    • Email
« Reply #21 on: August 04, 2008, 15:13:21 »
väittävät että jostain sieltä olisi tullut purotaimenia... Mutta haukea ahventa ja erilaisia särkikaloja sieltä saa eniten.
« Last Edit: October 11, 2008, 20:34:44 by HuntaKilla »
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

pyhämaanpoek

• View Profile
« Reply #22 on: October 21, 2008, 20:39:11 »
Menen huomenna viitasaarelle.Tällä kertaa otan kalavehkeet mukaan niin kertokaas jotain kala paikkoja sieltä

Tonnimiäs

• View Profile
    • Tarvaisen vaappu ja vehje
    • Email
« Reply #23 on: October 21, 2008, 21:14:23 »
Viitasaarella...

Jos onkia meinasit, niin esim. kymönkosken puottolaituri on oiva paikka siihen. Mutta jos virvelillä...Terveyskeskukselle päin kun ajetaan keskustasta päin niin oikealla puolella on pieni "lätäkkö". Siitä monet heittelevät virvelillä ihan ja kalaakin on siinä...mm. kuhaa ja haukea...järjestetäänhän siinä myös niitä onkikilpailuja, joten on helpot rannat heitellä. Siinä on sellainen liike kuin Kalastustarvike Valkonen, jotenkin niin. Siinä putiikin vastapäätä on ne hyvät rannat...ja siinä on myös vanha silta, joka on suljettu tieliikenteeltä. Se silta on siinä lukion ja sen putiikin välissä. Kannattaa käydä myös siinä kaupassa, viitasaaren kattavin kalastustarvikevalikoima siellä(tietääkseni).

Siinä kaksi hyvää paikkaa kalastukseen. Mutta jos vene on niin kaikki vesistöt täällä Viitasaaren alueella on hyviä...=)

pyhämaanpoek

• View Profile
« Reply #24 on: October 21, 2008, 21:19:28 »
Erittäin suuri kiitos kun kerroit kalastus kaupankin, huomenna lähden ja sunnuntaina palaan niin enköhän kaikilla paikoilla kerkeä käymään. ja venettä ei ole onko muuten tietoa onko hiekka järvessä kalaa? vai onko se hapeton järvi syvä, se ainakin on nimittäin syvin kohta on 26 m  :-o  :-)

Tonnimiäs

• View Profile
    • Email
« Reply #25 on: October 21, 2008, 21:21:31 »
Kyllä siinä pitäis kalaa olla. En itse ole käynyt, mutta kuullut olen...kannattaa varmaan kokeilla.

Tonnimiäs

• View Profile
    • Email
« Reply #26 on: October 26, 2008, 17:06:54 »
Mitenkäs reissu meni pyhämaanpoejalla...?

Oliko hyvä kauppa vai kävitkö edes?

pyhämaanpoek

• View Profile
« Reply #27 on: October 26, 2008, 17:15:40 »
Juu kävin siellä ja kaikissa muissakin viitasaaren kalastus kaupoissa. Valkonen oli sinäänsä kattavin kun siellä myytiin oma tekoisia vaappuja. Kalastamaan en oikeen ehtinyt teen varmaan toisen reissun paremmalla ajalla.  :cry: :| Kun siellä oli koskissa rauhotukset päällänsä

Tonnimiäs

• View Profile
    • Email
« Reply #28 on: October 26, 2008, 17:17:31 »
Niin ne kosket tuppaa olemaan rauhotettuja tähän aikaan vähän joka puolella. Ite siihen Valkoseen luotan kyllä, ihan tuttu mies. Kaveri oli siellä TETissä. Oli hiuka sirkeet kelit loppuviikosta, mutta... :-)

pyhämaanpoek

• View Profile
« Reply #29 on: October 26, 2008, 17:19:06 »
Juu mä sun kaverin siellä näinkin :-D

center>