Chat

Author Topic: ZALT  (Read 6498 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pike Fisher

• View Profile
ZALT
« on: March 23, 2003, 18:51:37 »
Omistaako kukaan Legendaarisia ruotsalais valmisteisia Hauentappajia Zalt vaapuja? Jos niin mitä kalaa olet saanut ja suurin zalt kala!!
Kala,kala,kala,kala.kitara,kitara,kitara.

paulinho

• MSN Messenger - paulinho@rasalvatore.com
    • View Profile
    • http://www.paulikarkkainen.com/
    • Email
Re:ZALT
« Reply #1 on: March 23, 2003, 19:48:04 »
Olen saanut lähinnä haukia ja suurin taisi olla 2,3kg

Mepps

• MSN Messenger - fisherking90@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #2 on: March 25, 2003, 17:52:34 »
Itellä ei Zalteja ole, mutta sen verran haluaisin taas kommentoida, että ainakin on käyttömahdollisuudet rajattu ihan mini grib-kokoiseen mahdollisuuksiin. Muuta kalaa sillä ei juuri saa kuin haukea (paikoin tosin isoa) ja vetouisteluun ei todellakaan niin tehokas kuin hettokalastukseen. Siinä nimittäin ei voi hyödyntää erillaisia uittotyylejä, mitä Zaltin kohdalle on kehittynyt. Ja isoin Zaltilla saatu hauki on tainnu painaa ruhtinaalliset 17,4kg (se tais olla Ruottista). Että kyllä se varmasti ihan kelpo peli voi olla. Tsekatkaa www.tampereenkalastusvaline.fi/zalt
Sieltä löytyy rekisteri Suomesta saaduista suurista zalthauista.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Anonymous

• Guest
« Reply #3 on: March 28, 2003, 11:15:15 »
Kokeile 14 cm uppozalteilla väreissä sinivalk, papukaija, musta, ahven, gädda ja tiikeri. Niillä tulee. Oma enkka sinivalkoisella 14 cm kelluzaltilla 4,5 kg. 19 cm uppoava sopii hyvin 3-6 m rinteisiin. Kohtapuolin saan ne taas merelle pyyntiin. Zaltti on ykkössuosikkini toistaiseksi (läjä jerkkejä tehty talven aikana kevääksi  ;)).

hesep

• Guest
« Reply #4 on: March 28, 2003, 17:46:09 »
Toimiiko zaltti hyvin myös sisävesillä??

otto

• Guest
« Reply #5 on: March 28, 2003, 18:13:55 »
itse olen vain ihmetellyt kun joku nyt niin kehuu niitä. en ole saanut nilllä yhtään mitään.

Sama juttu on Hi-LO vaapussa.

Mepps

• MSN Messenger - fisherking90@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #6 on: March 28, 2003, 18:52:47 »
itse olen vain ihmetellyt kun joku nyt niin kehuu niitä. en ole saanut nilllä yhtään mitään.

Sama juttu on Hi-LO vaapussa.

No siihen, nappaako se kala vaappuusi, saattaa johtua lukuisista syistä. Esim. vaapun oik. väri, oik. uittotyyli, oikea syvyys, kalan hanakkuus ottaa yleensä uistimeen silloin jne. jne.

Kyllä sillä varmasti kalaa voi saada jos vain kaikki tai edes joitakin em. ehdoista sattuu kloksahtamaan kohdalleen.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

dj_mummo

• View Profile
« Reply #7 on: March 29, 2003, 22:10:42 »
En omista zalttia, mutta zalt vaappu on kait tarkoitettu syksyllä käytettäväksi, kun vesi on kylmää/viileätä. Luin jostakin erästä.

(Ei kyllä liity mitenkään suoranaisesti aiheeseen) ;)
mitämitä, jotain uuttako?

hajoilen noille mun vanhoille viesteille :D

Anonymous

• Guest
« Reply #8 on: March 30, 2003, 20:16:06 »
Kyllä se vesi on viileetä keväälläkin. Ja silloinhan niitä tulee (mulla) eniten käytettyäkin.

Kaks zalttia omistan (tiikeri ja ahven) ja kyllä tiikeri on näyttäny kyntensä (sisävesillä) varsinkin varhain keväällä.
Ahven on ollut melko vaisu, mutta muutama hauki silläkin on noussut.

edit. Niin no noita isoja ei ole zalteilla tullu sen paremmin ku muillakaa, eli ihan sitä tavallista kokoluokkaa.

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
Vs: ZALT
« Reply #9 on: August 15, 2006, 20:37:26 »
Zalt:in uittamisessa on erilaisia tyylejä, pitkä veto ja siiman kelaus sisään taikka vavalla nykäisy aina pienin väliajoin tms. Suoralla kelauksella Zalt ei ui niinkuin sen olisi tarkoitus uida, eli epämääräisesti ja poukkoillen. Mielestäni se uppoava on parempi versio kuin tuo kelluva malli. Merellä ainakin toimivat ihan kiitettävästi, miksei sisävesilläkin.

Tässä haukigalleriaa:
http://www.tampereenkalastusvaline.fi/haukigalleria.htm

kalakaveri

• View Profile
« Reply #10 on: August 15, 2006, 21:20:01 »
tselläni on zalt papukaija isoin 1.7kg

Tosimies

• Guest
« Reply #11 on: August 16, 2006, 17:41:21 »
zaltilla en ole saanut yhtäänmitään yksi luultavasti noin 2-3 kilon hauki on karkuutettu.

galileogalilei

• View Profile
« Reply #12 on: August 16, 2006, 18:26:45 »
Itse ostin viime syksynä saatuani uutta intoa harrastukseen ja ensimmäisellä uittokerralla pohjaan. Otti aika lailla pannuun.
Nyt sitten muutamia viikkoja sitten ostin parikin erilaista Zalttia ja yhden Zamin. Zalteilla ei vielä kaloja, joskaan ei uittoakaan hirveämmin, mutta Zamilla tuli ensimmäisellä heitolla ahven leueasta kiinni  :-D

center>