Chat

Author Topic: mikä siima olisi hyvää ja halpaa ??  (Read 7406 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ozkari

• Guest
mikä siima olisi hyvää ja halpaa ??
« on: June 28, 2006, 23:44:38 »
olen kokeillut tosi monta erillaista siimaa mutta kaikista parasta on ollu abulon 9kg mikä teidän mielestä on ??? 

ilque

• View Profile
Vs: mikä siima olisi hyvää ja halpaa ??
« Reply #1 on: June 28, 2006, 23:50:12 »
Stormin siima 35mm:stä ja 8.8kg kestävää..olen itseheitellyt samaisella siimalla 2vuotta eikä kertaakaa siima oo sanonu ittiäsä irti mutta kyllä perukkeita on menny.. :-D
hauki se tiellä pitää.

Pii100

• Kala ei ole kasvi.
    • View Profile
« Reply #2 on: June 29, 2006, 13:13:47 »
Monoista kait joku "ul vinyl master" en muista nimee kunnolla.
0.30 mm/9.6 kg, olikos jotain 8/18 €
|___JEES___| <-- JEES-In-The-Box

Tuoski

• View Profile
« Reply #3 on: June 29, 2006, 14:05:08 »
Biltemasta saa dyneema siimaa, joka on 0.2mm ja kestää joku 10kg en nyt tarkkaan muista
ja hintaahan oli huimat 200m/10e tai jotain siinä paikkeilla.
Itse olen tuota siimaa käyttänyt koska nuo "normaalit" kuitusiimat ovat turhan kalliita.

ilque

• View Profile
« Reply #4 on: June 29, 2006, 15:24:18 »
Itse olen kyllä tuosta Bilteman siimasta ihan eri mieltä vaikka se on halpaa niin se on punottua ja se on semmoista siimaa että se menee koko ajan sökkyrälle varsinkin jos on itellä avokela.. :-D
hauki se tiellä pitää.

ozkari

• Guest
« Reply #5 on: June 29, 2006, 19:29:58 »
joo bilteman siima ei ole mikää hirveän hyvä vaihto ehto taidan ostaa mitä ilgue ehdotti

Lehtori Pyylä

• View Profile
« Reply #6 on: June 30, 2006, 10:37:45 »
Monoista kait joku "ul vinyl master" en muista nimee kunnolla.
0.30 mm/9.6 kg, olikos jotain 8/18 €

Se on Unyl Master. Ostin just sitä (200 m / 0,25 mm / 6,7 kg). Hinta oli Citymarketissa 8,75 euroa. Todella mukava siima heittokalastaukseen ja jigaukseen. Olen tosin saanut sillä vasta aika pieniä haukia (alta 1,5-kiloisia), joten vetokestävyydestä en sen enempää sano.

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #7 on: June 30, 2006, 10:51:19 »
Miksi kaiken pitää olla aina halpaa ? Power Pro on hyvää siimaa, en tiedä mikä on kallista tai halpaa.

Qurutin

• MSN Messenger - ttpessa@mbnet.fi
    • View Profile
    • Email
« Reply #8 on: June 30, 2006, 11:16:22 »
Lainaus omasta kirjoituksestani tuossa eri topicissa:

Trilene Big Game on mielestäni hyvä ostos jos vain ostaa tarpeeksi ohutta. Itselläni on 0.36 paksuista, joka kestää 8,7kg ja on aika jytkyä tavaraa heitellessä. Joku 0.34 saattaisi olla hyvä paksuus. Tuossa 0.36rullassa on 1070m siimaa ja hintaa oli huimat 12e joten metrihinta jää aika alhaiseksi. Kelasta riippuen kannattaa varautua alussa siimasotkuihin, mutta kun siiman saa kunnolla "sopimaan" kelaan, nekin jäävät historiaan.
Look at me, king anti-Midas

Monni

• Parasta A-luokkaa.
    • MSN Messenger - juha_moisio7@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #9 on: June 30, 2006, 21:20:08 »
Miksi kaiken pitää olla aina halpaa ? Power Pro on hyvää siimaa, en tiedä mikä on kallista tai halpaa.

Samaa mieltä. Ensinnäkin hyvä ja halpa sopii hyvin harvoin yhteen. Mutta mielestäni kympin rulla monofolia on viellä halpaa eli Rapalan Finesse, minkä paksusta sitten haluaakin... Ei tee siimaan isoa kerrointa, ei jäykkää ja hyvä solmun kestävyys. Ei ole koskaan tainnut mulla mennä kalan kanssa poikki. Nykyään kuitenkin Titanium Braidin kuitusiimat keloilla.
Poltinkoski

kalasa

• MSN Messenger - tunturi9@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #10 on: June 30, 2006, 22:54:30 »
Itse käytän heittelyssä berkleyn triline sensationia 26mm/6.7kg ihan hyvältä se on tuntunu ja eikä 8-10euron hintakaan päätä huimaa.
enhä minä..

kirrekalle

• Guest
« Reply #11 on: August 09, 2006, 14:25:58 »
Daiwa triforce

« Reply #12 on: August 09, 2006, 14:34:55 »
Stroftin 0,30mm siima sopii sekä uisteluun, että heittelyyn. :roll:

kalakaveri

• View Profile
« Reply #13 on: August 09, 2006, 17:38:11 »
Säästäkää jotta saatte paremmat siimat, itse en pysty käyttämään monofiili siimoja, koska olen tottunut punottuihin...
power pro, spider wire ja fireline on hyviä siimoja..

jaska74

• View Profile
    • Email
« Reply #14 on: August 09, 2006, 19:23:13 »
itellä meni monofili huonoks talven seistyä kelassa (storm) ja ekoilla heitoilla katkeili ja oli tosi sotkuista vaikkei vuodenkaan vanhaa.
tänään vaihdoin berkely fireline punottua (110m / 19.90,- ja kestää reilu 10kg) jota ois huomena tarkotus mennä koittamaan.

minimanissa oli muuten conrad 0.45 siimat 2 euroa rulla

Tosimies

• Guest
« Reply #15 on: August 16, 2006, 17:50:50 »
mistään ei saa hyvää siimaa halvalla. siima ei näes saa olla liian paksua kuten joku tuossa tokaisi että 0.45 siimaa 2 euroa,tuollainen 0.45 siima sopisi vaikkapa raksiin koukkujen kiinnitykseen.

kaivo

• Guest
« Reply #16 on: August 21, 2006, 16:29:24 »
0,45-milliselle monofiilisiimalle en keksi Suomen oloissa oikeastaan muuta käyttöä (heittokalastuksessa) kuin merilohen jokipyynnin. Haukisiimaksi tuo on jo turhan paksua tavaraa, esim. 0,30 - 0,35 mm toimii paremmin.
« Last Edit: August 21, 2006, 16:31:24 by Kaivo »

sambuli

• View Profile
    • Email
« Reply #17 on: August 21, 2006, 18:34:31 »
no tottakai rapalan finesse on ylivoimasesti parasta siima jos hintaan vertaaa

kirrekalle

• Guest
« Reply #18 on: December 02, 2006, 16:03:54 »
no tottakai rapalan finesse on ylivoimasesti parasta siima jos hintaan vertaaa

Joo halpaa ja melko kestävää!

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger - yuzzi_91@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #19 on: December 02, 2006, 18:24:15 »
Fireline on mun suosikki, mutta vähän pakko olla, kun kela ei tunnu tykkäävän monofiileistä. Abu Cardinal 301, ja jokaisella monofiilisiimalla on tullut heitettyä muutama heitto, ja sitten... *SYHR*, siimat sotkussa ja uudet siimat kehiin. Fireline ei oo viä tehny tätä, vaikka on ollu kesäkuusta asti. (Vaihdettu kerran.)
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Jerkki94

• View Profile
« Reply #20 on: December 03, 2006, 09:48:34 »
Yleensä kaikki sanoo että, fireline on hyvää siimaa kestää hyvin tässä firelinen ystäville pieni vinkki. Fireline on kyllä kestävää, mutta ei kestä paljoa hinkkausta. Jos kalastat joessa tai järvessä on ihan ok, mutta jos kalastus paikka missä kalastat on kivipohjainen niin itse en kyllä ostaisi firelineä on huonoja kokemuksia ja varsinkin kaverilla, mutta hän on kyllä aika huono kalastamaan. Järvessä ei ole niin suuri vaara kuin joessa jos uistimesi jää pohjaan kiinni niin joessa virta hinkkaa siimaa kiveen jos kalastat firelinellä se on ihan ok, mutta jos jää pohjaan ei kannata pitää siimaa kireellä. Ei kyllä firelinekä kaikkissa hinkkaudu poikki jos uistimesi ei paljoa kiveä hinkkaa siinä vinkkiä firelinen ystäville. :wink:
kala onnee TARVITAAN!!!!!

kala paikka10

• View Profile
« Reply #21 on: December 06, 2006, 18:31:33 »
ei oo hyvää siimaa joka olis halpaa suoraan sanottuna abulon siima on aivan surkeeta :evil: :evil: :evil:

center>